Felvidékre utaztak a csepeli diákok

Csepel.hu

Felvidékre utaztak a csepeli diákokA Mátyás Király Általános Iskola hetedikes diákjaival  a Határtalanul pályázat keretében május 21-23. között Szlovákiába, Felvidék magyar lakta területeire látogattak.

Az előkészítő órákon megismerték Kassa irodalmi életét, történelmét, és zenei tagozatosok lévén felvidéki népdalokat is tanultak a gyerekek. Bejárták a híres várakat, Somoskőn, Salgón  és Füleken, a krasznahorkai várat csak kívülről tekinthették meg – tájékoztatta oldalunkat Juhász Katalin intézményvezető.

Élménybeszámolójában kiemelte: „Kassára érve felkerestük a város nevezetességeit, a Miklós börtönt, a Rodostói-házat, a Szent Erzsébet dómot, Márai Sándor dolgozószobáját és szobrát. Koszorút helyeztünk el a dómban Rákóczi Ferenc sírjánál és Rozsnyóra érve Petőfi emléktáblájánál. Rozsnyón megismerkedtünk a református iskola hasonló korú diákjaival, akikkel a zenében hamar közös nyelvre találtunk. Szívesen hallgattuk ízes tájszólásukat, színes mondataikat. Nagyszerű élmény volt mindannyiunknak a Dobsinai jégbarlang, sokan most jártak itt először életükben. Gyönyörködtünk az embermagasságú jégképződményekben, a természet csodájában. Utazásunk utolsó állomása Betlér volt, az Andrássy kastély. Végigsétáltunk a gazdagon díszített termeken, puha szőnyegeken, elképzeltük a család életét e gyönyörű falak között. Vezetőnk és segítőnk Ambrus Ferenc maga is pedagógus, sok érdekességet tudtunk meg tőle az egész út során. Várhosszúréten a Jozefina panzióban pihentük ki egy-egy nap fáradalmait, ahol kedvesen és finom vacsorával vártak bennünket minden este”– tette hozzá az intézményvezető.