Alacsonypadlós használt trolikat vásárol Budapest

No Plaza, Csepel.info

Több évtizedes szocialista és szabad demokrata ígérgetés után hamarosan tényleg lejár a ZIU-k ideje

Alacsonypadlós, használt MAN trolibuszokat vásárol Budapest, a beszerzéssel a negyvenéves, szovjet ZIU-9-es trolik felújítását váltják ki.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfői tájékoztatása szerint 15 járművet vásároltak 143 millió forintból, a fedezetet a főváros által nyújtott beruházási támogatás adja. A trolikat eddig a német Eberswalde lakosai használhatták.

Mivel az eladó fokozatosan váltja ki új járművekkel a trolikat, Budapestre is több ütemben érkeznek majd. Az elsők várhatóan novemberben állhatnak forgalomba, az utolsó darabok 2012 nyarára érkezhetnek meg. A használt járműveket a szovjet gyártmányú ZIU-9-es trolik helyére folyamatosan állítják be.

A járművek így néznek ki:

Eberswalde – MAN troli

A hamarosan érkező MAN trolik mindegyike alacsonypadlós, megkímélt műszaki állapotú és energiatakarékos hajtásrendszerű – közölte a BKK. Hangsúlyozták, hogy a használt trolik ára alacsonyabb, mint egy öreg trolibusz felújításának forrásigénye, ez is indokolja, hogy a használt járművek vásárlásával a régiek felújítását helyettesítik. Forgalomba állításukig növelik a nyitható ablakfelületeket, megújítják a járművek utastájékoztatási rendszerét, és vizsgálják a klíma beépítésének lehetőségét is.

Budapesten a trolihálózatot 1949-ben kezdték el kialakítani, az utolsó nagyobb hálózatbővítés a 70-es években volt. A most lecserélendő ZIU-9-es járműveket még a 70-es években gyártották, így műszakilag elavultak, és a manapság alapkövetelménynek számító akadálymentesség kritériumát sem teljesítik – olvasható a BKK közleményében.

Budapestre 2014-ig várhatóan további 93 új trolibusz érkezhet, erről a közgyűlés a múlt szerdai ülésén döntött. A BKK szerint azonban az új trolik forgalomba állításával is szükség lesz a most beszerzett MAN-okra.

noplaza.hu

60 hozzászólás “Alacsonypadlós használt trolikat vásárol Budapest” bejegyzésre

  1. Jeniszej szerint:

    Itt most ki a csókos?
    Magyar trolit tesztel a BKV, de használt németet vesz
    http://index.hu/belfold/budapest/2010/09/24/magyar_trolit_tesztel_a_bkv/

  2. Jeniszej szerint:

    Tizenhat éves troli? Még lányban is öreg, – lassan. 🙂

  3. Jeniszej szerint:

    Hány embernek adhatna munkát a Magyar Troli művek. he he.

  4. Jeniszej szerint:

    Csepelen is milyen nagy kapacitás állna rendelkezésre.

  5. Gordon szerint:

    Ezek vélhetően jóval olcsóbbak mint a teljesen új járművek. Ami a főváros és az ország helyzetét tekintve nem egy utolsó szempont.

    Felesleges újat venni, mert a kopasz huligán barmok (persze csak miután véget ér a gyöngyöspataihoz hasonló épp aktuális vidéki csavargásuk és p.cslengetésük) vagy emo-s libsi barmok úgyis szétverik, összefirkálják pár év alatt.

    Jó lesz ez ide.

    Jöhet.

  6. Gordon szerint:

    Légkondira meg nem érdemes költeni. Elhúzható nagy ablak és pont. Semmi kedvem nincs a 30 fokból beszállni a 18 fokba három megállóra, aztán kiszállni a 30 fokba.

    Egészségtelen, drága, értelmetlen.

    Minél egyszerűbb és takarékosabb legyen a cucc.

  7. Gordon szerint:

    Az utasirányítással sem kellene babrálni milliókért.

    Fehér alapon fekete feliratú műanyag tábla, rajta a megállók és az átszállási lehetőségek.

    Olcsó, környezetbarát, hatékony.

    Ennyi.

    Régen se tévedtek el az emberek. Vagy ha igen akkor az a saját hülyeségük miatt volt és nem a tábla tehetett róla.

  8. GONDOLKODÓ! szerint:

    Nekünk magyaroknak mindig csak a levetett, kidobott “göncök” jutnak!!!
    Mikor fogunk már talpra állni? Szerintem a legminimálisabb esélybe is bele kellene kapaszkodnunk. Vagy, talán már az sincsen?

  9. Gordon szerint:

    Ebben a helyzetben ennek is örülni kell.

    Anno pl. Németország újjáépítése se azzal kezdődött hogy egy vagyonért importáltak csillagásztai összegekért mindenféle flancos butaságot, hanem előbb a gazdaságot, a valós értéket teremtő dolgokat kezdték fejleszteni, helyrehozni.

    Az nem valós érték, hogy egy vagyonért teljesen új trolikon furikázik a pesti kisnyugdíjas vagy munkanélküli. Nem érték a légkondi és nincs szükség elektromos kütyükre sem.

    Főleg hogy 2 éven belül le lesz rombolva a liberális és bőrfejű huligánok jóvoltából.

    Arra viszont szükség van, hogy a jármű “A” pontból elvigye a dolgozót (persze csak azt aki fizetett a szolgáltatásért) a “B” pontba és mindez fajlagosan olcsóbb legyen mint a jelenlegi romhalmaz Ziu-k fenntartása és felújítása.

    Ez a lényeg, a többi butaság.

  10. islander szerint:

    Gordon

    “emo-s libsi barmok”

    az emo-sok nem tesznek ilyet. más szubkultúrát kéne elővenni….Ezek szerint nem tudod, kik az emo-sok.

    (én sem vagyok amúgy elragadtrava tőlük, de alaptalanul ne vádaskodjunk már)

    És még egy kérdés:

    Szerinted kik azok a liberálisok?

  11. lolka szerint:

    Gordon szerint:
    2011. május 03., kedd – 14:46
    -Igazad van a használt olcsó, de majd az új alkatrész drága lesz hozzá…
    Gordon szerint:
    2011. május 03., kedd – 17:18
    “Anno pl. Németország újjáépítése se azzal kezdődött hogy egy vagyonért importáltak csillagásztai összegekért mindenféle flancos butaságot, hanem előbb a gazdaságot, a valós értéket teremtő dolgokat kezdték fejleszteni, helyrehozni.”…Igen sajnos idehaza pontosan az ellenkezője történik már jó húsz éve…
    GONDOLKODÓ! szerint:
    2011. május 03., kedd – 16:59
    -Sajnos nagyon igaz és sajnálatos amit írtál…

  12. Gordon szerint:

    Nyílván az olvasó munkás szobra is saját magát firkálta össze két héttel ezelőtt.

  13. Gordon szerint:

    lolka szerint:
    2011. május 03., kedd – 18:47

    “-Igazad van a használt olcsó, de majd az új alkatrész drága lesz hozzá…”

    A újonnan vett Volvok példájából kiindulva nem biztos hogy az újért kifizetett horribilis pénz megtérülő befektetés.

  14. lolka szerint:

    Nem kel sem használt sem új, neki kell állni és gyártani saját járműveket amik bírják a kátyúkat…mert új utakra nem lesz pénz csak az autósoktól…termelni azért is kéne, hogy az újabb kárpótlási igényeket tudjuk fizetni…

  15. Menyhért Péter szerint:

    Kedves csepeliek
    Nem értem a dolgot: van fideszes kormány, főváros, és helyi önkormányzatok.
    Vajon miért nem képesek átlátni végre, hogy nem csupán egy tételből áll a világ?
    Állítólag fiatal, diplomás emberek vezetnek:nem tanulták még ők, hogy rendszerszemléletben kell nézni a dolgokat, és nem csupán pillanatnyi fiskális szempontból?
    Magyarországon létezik szürkeállomány trolibusz tervezésre és gyártásra. Létezik szabad buszgyártó kapacitás. Hihetetlenül sok a munkanélküli, és kevés az értékteremtő vállalkozás.
    Nagyjaink miért nem fogják fel már végre, hogy a magyar közlekedési szektornak legalább 5000 buszra, hasonló nagyságrendű villamosra és trolibuszra van szüksége, ami értékben sokszorta nagyobb nagyságrendű, mint a tisztára nyalt seggű audi és mercedes beruházásoké!
    Oda miért jut el a potya 30-40 milliárdos állami támogatás?
    Nem mondja nekem senki, hogy levetett használt szarokat kell ennek az országnak mindig kapnia – olcsó húsnak MINDIG híg a leve.
    Kedves politikai elit!
    Tessék már egy picit a magyar emberekkel is törődni, ne csak a vazullusokkal és a talpnyalókkal.
    Üdv menyus

  16. Manitu szerint:

    Kedves Menyhért Péter!

    Ha a csődhelyzetbe vitt, szétlopott állam, főváros és kerület nem látja be, hogy potya 40 milliárdot oda lehetne pottyantani, ahol kb. még háromszor annyi a hiány, akkor miért nem adsz te annyi pénzt oda?

    Semmiség, potya pénz.

  17. Gordon szerint:

    Senki sem tiltotta meg hogy magyar tőkések trolibuszokat gyártsanak. Ha megbízható, igényes, és kedvező árú terméket tudnak előállítani, akkor exportálhatnak is.

    Ha viszont a “magyar” cég nem gyártott még exportra semmit, akkor sajnos feltételezhető hogy csak az állami és önkormányzati megrendelésre fenik a fogukat.

    Nem hiszem hogy a jelenlegi szűkös pénzügyi helyzetben ezt a spekulálást támogatni kellene azzal, hogy közpénzek százmilliót szórjuk ki járművekre, miközben a szolgáltatás jóval kevesebb forrás felhasználásával (használt járművek beszerzésével) is megoldható.

    folyt.köv

  18. Gordon szerint:

    Egyébként se attól leszünk kedvező gazdasági helyzetben hogy ész nélkül mindent megpróbálunk gyártani. Főleg hogy nem is tudunk. Azt meg ne nevezzük “magyarnak” amit a világ különböző pontjairól konténerekben szállítanak ide és nekünk max. annyi közünk van hozzá, hogy összeszereljük.

    Persze ez is munkahelyeket teremt.

    Anno a Csepel teherautót is az osztrákoktól koppintottuk.

  19. Gordon szerint:

    Nem véletlenül lépnek egy-egy projekt vagy akár vállalati szinten fúzióra a világ nagy gépjárműgyártói. Néha még ők sem bírják egyedül. Ezekben a cégekben nem a Menyhért által követelt 30-40 milliárd forint forog, hanem dollár tíz és százmilliárdok. Nem hiszem, hogy közpénzmilliárdokat kellene beleölni ilyen buta kalandokba.

    Ha olyan hatalmas a kapacitás és olyan a szürkeállomány, akkor miért nem látjuk a kizárólag magyar gyártású járműveket Európa városaiban?

    Mert nem szeretnek minket?

    Mert bántanak minket?

    Mert az ottaniak gonoszok?

    Nem.

    Arról van szó hogy annyi vagyunk technológiailag, pr. és egyéb szinten mint a légyxar.

    Se tőke, se technológiai ismeretek, se marketing, se tapasztalat.

    Egy fillér közpénz se erre!

  20. Jeniszej szerint:

    Majd kiderül ki a csókos a kivedlett trolik megvásárlásában. Az igénytelen lelkileg sivár emberek, mint a gordon pedig csak a kivénhedt járműveket használja. )) 🙂 ((

  21. Jeniszej szerint:

    Gordon
    “Arról van szó hogy annyi vagyunk technológiailag, pr. és egyéb szinten mint a légyxar.”

    – Nem normális az, aki magáról is, és a Magyar Népről ilyet állít, és mond.- 🙁

  22. lolka szerint:

    Gordon szerint:
    2011. május 03., kedd – 23:04

    “Senki sem tiltotta meg hogy magyar tőkések trolibuszokat gyártsanak. Ha megbízható, igényes, és kedvező árú terméket tudnak előállítani, akkor exportálhatnak is.”-légyszi’ helyettesítsd be ezt a “képletet” cukorra és akkor egész másabb lesz a leányzó fekvése…mennyit állítunk elő exportra?…mennyire van szükségünk?…mennyi jön importból?…Ja a cukor az egy más tészta…hát igen…ilyen a keserű cukor és milyen ártalmas az egészségre, sőt aki sokat fogyaszt azt a TB nem támogatja…

  23. lolka szerint:

    http://www.youtube.com/watch?v=5JUihqdxiUw
    -Gordon szerint
    ez csak néhány a nagyon-nagyon sok közül…csak kb 4 perc…

  24. Jeniszej szerint:

    Lehet sorolni, hogy bizonyos érdekek miatt a Magyarnak mit nem szabad termelnie. Szájkozák éjjel, nappal azért mert az EU ajánlotta v. megtiltotta. Még fizetnek is érte csak ne termeljük mi a libamájat, bort, cukrot és ez a sor nem teljes.

  25. donquijote szerint:

    Megint kiváló üzlet lesz ez, tényleg minden megváltozott 🙂 bővül legalább a “roncspark”, és legalább a nyugati közlekedési cégeknek nem kell bajlódniuk a roncsaik elbontásával, mi minden átveszünk.

    “Forgalomba állításukig növelik a nyitható ablakfelületeket, megújítják a járművek utastájékoztatási rendszerét, és vizsgálják a klíma beépítésének lehetőségét is.”

    kiderül előbb utóbb hogy milyen “olcsó” is az olcsó….

    Gordon csak azt hozza amit megszoktunk tőle, amúgy arra kíváncsi lennék hamár minden témában azt firtatja hogy ki nem dolgozik, ő hogy áll ezzel a kérdéssel mert hogy egész állónap itt veri a nyálát és provokál az biztos, vagy csak neki is munkahelye van munkája viszont nincs 🙂

  26. GONDOLKODÓ! szerint:

    Most olvasom csak, és érdekes módon nem csak a Trolira, buszokra, villamosokra stb. ruhákra igaz az alanti “iromány.”

    Nekünk magyaroknak mindig csak a levetett, kidobott “göncök” jutnak!!!
    Mikor fogjuk már saját iparunkat, mezőgazdaságunkat, szolgáltatásainkat stb. beindítani?
    Így a fizetőképes kereslet növekedésére sincs esély, ha nem teremtünk maguk számára elsősorban termelői munkahelyeket. Miközben az emberek milliói vegetálnak szalmaszállal a szájukban, a víz alatt, éppen csak meg nem fulladnak, mert a levegő csapjait azért még nem zárták el.

  27. GONDOLKODÓ! szerint:

    Mi folyik itt Csepelen?
    A Csepel infó csak rablásokról, gyilkosságokról képes nem éppen szívderítő propagandát kelteni? Szégyenteljes produkció! Mi ebből az erkölcsi haszna, tőkéje, hogy ekkora nyilvánosságot, teret ad az e fajta elkövetett cselekmények általi hírközléseknek? Ezek vajon javítják az emberek morális állapotát, hangulatát? BORZALMAS A TISZTESSÉGES EMBEREK LELKIVILÁGÁNAK!

    -Szándékosan írtam e helyre, mert a szóban forgóakra nem kattintok!

  28. GONDOLKODÓ! szerint:

    “-Szándékosan írtam e helyre, mert a szóban forgóakra nem kattintok!”

    -Nem kevesebb mint hat helyen láthatóak, olvashatóak a nem éppen szívderítő képekkel is illusztrált borzalmak! “GRATULÁLOK a szerkesztéshez!” Nem lehetett túl könnyű feladat!

  29. grün szerint:

    Mindkét félnek jó bót!
    Aki eladja megússza a németeknél nem csekély forgalomból kivonás és megsemmisítés költségeit, nálunk meg lehet villogni, mert azért a zorosznál mégiscsak jobbak!!!

  30. Gordon szerint:

    Gordon
    “Arról van szó hogy annyi vagyunk technológiailag, pr. és egyéb szinten mint a légyxar.”

    Jeniszej szerint:
    2011. május 04., szerda – 00:00

    “Nem normális az, aki magáról is, és a Magyar Népről ilyet állít, és mond.”

    Hidd el Jeniszej hogy a világ gépjárműgyártása az utóbbi 20 évben fénysebességgel húzott el mellettünk. Most sokkal nagyobb a különbség mint volt anno akkor amikor az osztrákok teherautóját lekoppintottuk. Dollármilliárdok forognak ebben a szegmensben. Nem hiszem hogy be tudunk szállni. Legfeljebb arról lehet szó, hogy részegységeket előállítsunk.

    Kb. a focihoz tudnám hasonlítani a lemaradást. Mint egész sehol nem vagyunk, de egy-két jó játékosunk (Dzsudzsák, Gera) lehet.

    A pr-ről meg nem is beszélve (szintén focihasonlat: Dzsudzsák azért nem játszik még egy elitliga topcsapatában mert magyar és nem brazil, argentin, spanyol, angol vagy német).

    Senkit nem érdekel már, hogy a Csepel teherautókkal mi volt 40 évvel ezelőtt (csak minket, mert a magyar ember szeret nosztalgiázni).

  31. Jeniszej szerint:

    Gordon!
    Mondod ezt miután a luzer rendszerváltók szétvertek mindent a mi működött ebben az országban – felső szinten.
    Volt modern könnyű iparunk, világhírű mezőgazdaságunk, fiaink ingyen tanultak az Ángol, Ámerikai egyetemeken és Mászkvában. Világhírű magyar tudósok születtek mutatva a világnak, hogy a Magyar tudomány a világ elsők között van. Űrhajósaink röppentek világ elsőként a világűrbe!
    Volt világhírű jármű iparunk is. A szakemberek még itt vannak tettre készen.
    Attól fél a Fater, hogy megint a megszédítik csókosok a döntéshozókat és kijátsszák a magyar emberek érdekeit.

  32. Jeniszej szerint:

    T.
    Gordon!
    Nincs szükség arra, hogy az összes elavult kiszuperált járművet nyugatról Kis Hazánkba importáljunk. Nincs, már martinkemencénk ahol ez a sok idehozott ócska vasat fel tudjuk használni.
    A Fater azt mondja legyünk igényesek, – úgy „Büszke Magyar” módra.
    Nem tudom Gordon, érted, egyáltalán amire felhívtam a figyelmedet?
    🙂

  33. Menyhért Péter szerint:

    Kedves Gordon!

    Mérhetetlen undorral olvasom, ahogyan te a jól bevált kádári brossúra dumákat szajkózod: nem vagyunk elég okosak, lemaratunk a világtól, nincs rá tőkénk, stb.
    Ez a duma már akkor is hazug volt, hiszen mindez csak a kommunista pártelit hatalmi pozícióját, s azóta a rendszerváltó elit hatalmát volt hivatva megerősíteni.
    OK, tudomásul vettem, hogy a politikai elitnek mit sem számít a magyarság, hiszen a jelenlegi tendenciák szerint az értelmesebb réteg Európában talál helyet magának, s a mi volt országunkba majd jöhetnek az izraeli és kínai tőkések tömegei, akiket a megmaradó magyarság szolgaként ápolhat majd.
    Minek is saját ipart teremteni, hiszen az orbáni munkahelyteremtés ugyanolyan hazugság volt,mint gyurcsányé, és a csóri magyaroknak jó lesz az ócskavas is.
    Gordon, a te nézeteid alapján importálnak nyugaton már hulladékszámba menő húst a magyar multiknak, hiszen azok bármit el tudnak adni, ami a valóságos árnál olcsóbb! Ugyan mit számít, hogy közben tönkreteszik a magyar mezőgazdaságot?
    Mit számít, hogy a magyar járműgyártás megrendelések hiánya miatt döglődik, mert olcsóbb a kínaiaktól szar buszokat megvenni?

    Az okos gordoni logika szerit tehát megvesszük 9 millióért a leselejtezett, tömegközlekedésre alkalmatlan trolikat; jó pénzért hazaszállítjuk; 10-20-30 millióért felújítjuk és forgalomképessé tesszük; sok milliós ünneplések, marketing és kitüntetgetések közepette átadjuk a népnek hogy örülj b…meg.
    Aztán csendben, egy-két évi használat után a roncsok kezdenek szétesni; hiszen a 17 éves életkor az minden országban 17!
    Mivel kifutott, már nem gyártott típusokról van szó, nem kapunk hozzá alkatrészt csak méregdrágán; ami miatt a jó magyar szokás szerint a kisebb hibás járművekből tesszük át a még működőképesekbe a használt alkatrészt. 100 használt troliból egy év múlva már csak 80 lesz, miközben 20 a garázsban áll; 2 év múlva már 50-50, 3 éven belül 20-80 lesz az arány.
    Sebaj, hisz a gordoni logika szerint nincs gond: az elöregedett járműparkot sürgősen ki kell váltani – keresnek megint valami nagyon olcsó roncstömeget, a megoldás helyett.

    Üdvözlök mindenkit a gordoni szép új világban
    menyus

  34. Menyhért Péter szerint:

    Még egy apróság a cikk kapcsán.

    Látta valaki ezeket a német trolikat, mert én csak csuklós trolikról láttam képeket.

    A ZIU szóló jármű.

    Vajon, mi az oka,hogy nem a potenciálisan vásárolni kívánt trolik képét közlik a források??

    Ez színtiszta átverés.
    Üdv menyus

  35. Jeniszej szerint:

    ))))) 😀 ((((

  36. kontrolcé + kontrolvé szerint:

    Csuklósak a használt német trolik.
    http://bkvfigyelo.hu/2010/06/22/hasznalt-man-trolibuszokat-vehet-a-bkv/

  37. Gordon szerint:

    Köszi. Kulturált és olcsó. A célnak megfelel (nem kell luxus ahhoz hogy pár megállót elmenjen vele a dolgozó).

    Amit Menyhért és Jeniszej röfög az meg csak duma. (Vagyis verbális p.cslengetés.) 🙂

  38. Menyhért Péter szerint:

    Kedves kontrolcé + kontrolvé

    Valami azért nem stimmel, hiszen a kommunikációban a 30 éves szovjet ZIU 9-es trolikról pampognak, miközben ezek az öreg Man trolik nem csupán csuklósok, hanem nagyobbak is a 280-as Ikarus troliknál!

    Az IK280T hossza 16,5m; hátsó túlnyúlása (kaszálás) 2,3m. Teljesítménye 196kW;
    A MAN NTE152 hossz: 17,4m; h. túlnyúlása: 3,2m. Teljesítménye 149kW.

    Mit jelent ez magyarul? Ez a troli nem fér el azokon a helyeken, ahol a legöregebb ZIU-k járnak.
    Bár mutatósabb mint az IK280T, semmi biztosíték nincs arra, hogy egyáltalán alkalmas-e a rossz állapotú pesti utakra.
    Nem értek hozzá, de nem hiszem, hogy 15-16 éves elektromos berendezések nagyon nagy üzembiztonságot tudnának garantálni.
    Az én tapasztalatom szerint ez a a kor, amikor egy járműnek a második főjavítása is aktuálissá válik, ahol teljesen szét kell szedni, és újraépíteni az egészet.
    Szintén személyes tapasztalatom, hogy egy gyártásból kivont jármű alkatrészeinek az ára akár 2-3 szorosa is lehet a 10 évnél fiatalabb kortársainál. Ezek a járművek azért olyan olcsók, mert az eladó a megsemmisítés költségeit is bekalkulálta az árba.

    Üdv menyus

  39. Menyhért Péter szerint:

    Kedves Gordon!

    Ésszerű logikád alapján, minek új autót venni, amikor egy tök jó trabant is megteszi! (“Kulturált és olcsó. A célnak megfelel (nem kell luxus ahhoz hogy pár megállót elmenjen vele a dolgozó)”

    Azt írtad, hogy “Amit Menyhért és Jeniszej röfög az meg csak duma”
    Persze, hiszen nem nagydoktori disszertációt, de még csak nem is szakcikkeket irogatunk itt.

    Veled ellentétben én épeszű érveket fogalmazok meg, amelyek támadhatók, de valósak.

    Te ezzel szemben ostobaságokkal hízelegsz az éppen fennálló hatalomnak. Biztos megkapod a jutalmadat ezért.ű

    Üdv menyus

  40. meghát.... szerint:

    A mostani írásom főképp Gordonnak szól! Van egy mondásom :”papír ceruza kérdése.” Mire gondolok? : ‘. Mennyibe kerül a magyar buszgyártást felfuttatni ? Kontra :A használt mások által kidobott buszok helyett. ( Fontos a mai magyarországi viszonyok között az is ,hogy az embereknek munkát, önbizalmat ad! ) Az államnak, a kifizetett bérek után vissza csurog pénz ,a bérek utáni járulékokból stb..! Az emberek elhiszik,hogy van értelme hinni a politikai vezetőkben, a munkában stb…! A mai letargikus állapotban , amiben az ország polgárai élnek ,minimális deficittel is vállalható lenne, nem csak a busz gyártás, hanem a többi gazdasági tevékenység is. Én hiszek a magyar szakember gárda szakmai tudásában,és kreativitásában! Köszönhetően a múltbéli jó oktatási színvonalnak.Látom én is a nyugati világ technikai fejlődését! A fémiparban a “háromdés” megmunkáló központokat, a lézervágó , vízzel vágó stb… számítógép vezérelte gépeket. A robot technika fejlődését. Az elektronikáról ne is beszéljünk. Ki emlékszik már a világszínvonalú nc, cnc. gépgyártásunkra (1970) , az ipari robotok fejlesztésére (1983), a Videoton termékeire ,nem folytatom…..

  41. Gordon szerint:

    Menyhért!

    Ha olvastad volna az évek alatt lepötyögött hsz-eim ezreit akkor tudnád, hogy rendszeresen érvelek. Mégpedig értelmesen.

    A példádnál maradva:
    Trabantot a megváltozott környezetvédelmi előírások miatt már nem érdemes venni (ezt neked illene tudnod). Ha valakinek üres a zsebe, de létfontosságú számára egy autó “vételezése”, akkor nem azt javaslom hogy milliós hitelekbe belerángatva magát egy teljesen új több millió forintos járműbe invesztáljon bele, mely már abban a pillanatban 30%-kal kevesebbet ér amint átvette és üzembe lett helyezve.

    8-10 millió nem olyan sok pénz egy trolibuszért (főleg hogy a megállapodás pótalaktrészek leszállításáról is szól – csak te erről sem tudsz).

    Hogy levetett termék?

    Igen az.

    Németország és Magyarország életszínvonalát, gazdasági lehetőségeit figyelembe véve ez teljesen reális csere. Ennyit megér. Most nem a flancolás és a kényelem számít hanem égetően szükséges hogy ZIU-k hamar le legyenek cserélve, a szolgáltatás pedig biztosítva legyen.

    folyt.köv

  42. Gordon szerint:

    Takarékoskodni kell a közpénzekkel, mert összeprésel minket az adósságteher.

    Ez most a legfontosabb és nem az hogy valakinek tetszik vagy nem tetszik a 15 éves troli (a trolik élettartama egyébként is hosszabb mint a sima buszoké). A 40 éves Ziukat meg cserélni kell.

    Lehet a racionális gondolkodásomat fikázni, de a főváros pénzügyi helyzetét figyelembe véve én sokkal közelebb állok a valósághoz mint ti, akik láthatóan álomvilágban éltek.

  43. Kerpecz Csaba közlekedésmérnök szerint:

    Csak az árakról, hogy értsék az olvasók:
    – használt troli 10 millió/db
    – új troli fajtától függően 30-45 millió/db
    – ZIU generáljavítása, teljes belsőtér átalakítással 15 millió/darab

    A mai új trolik (Solaris) 20 év alatt leamortizálódnak, teljes generáljavítás kell, amivel 10 évvel megtoldható.

    A ZIU-k futási ideje 30 év (a legtöbb öregebb), ha felújították volna, még kb. 10 évet kibírtak volna.

    A MAN trolik élettartalma 25 évre van tervezve, tehát 10-et még megy, generáljavítással plusz 10-12 év.

    Szerintem a legjobb döntést hozták.

  44. Jeniszej szerint:

    Igénytelen Gordon! – aki roncs trolikat kedveli! ))) 😀 (((
    A kiselejtezett ócskavas az ócskavas marad. A tizenhat éves troli pedig az!
    Legfeljebb a nosztalgia szépíthet meg egy ilyen korú járművet.
    – Majd kiderül, hogy ki a csókos, amiért ezek a járművek szép fővárosunkba kerülhettek.
    Remélem – az ötlet kiagyalója egyszer majd elnyeri méltó büntetését.

  45. Jeniszej szerint:

    Öreg trolik helyett, öregecske trolikra cserélik a Budapesti Trolik egy részét.))) 😀 (((
    http://www.ice76.hu/eberswaldeframe.htm

  46. grün szerint:

    Gordon!
    “Takarékoskodni kell a közpénzekkel, mert összeprésel minket az adósságteher”
    A napokban kapják meg a zemberek a takarékosság jegyében a tíz kérdés a szociális tervekről, a Zalkotmány 33 oldalas nyers kiadását, ami kis kiegészítéssel 2012 január elsejétől lép életbe!!!
    Vagy ezeket a Vezíír magánkiadásban financírolja?! 🙂

  47. Jeniszej szerint:

    Gordon!
    Nem csak dumálni kellene a közpénzekről, NOKIÁS dobozokról most már illő volna valamennyit visszaszerezni belőlük.
    Az idő nagyon megy és még mindig csak nagy, hü, hó semmiért. Az ellopott lóvék hol vannak?
    Ha megkerült volna, akkor új trolikra is tellene.
    Csak a duma van és a nagy, hü, hó semmiért.
    No meg az igénytelen emberek és a kiselejtezett ócskavas trolik.

  48. Jeniszej szerint:

    „A használt trolik beszerzését abból a 11 milliárd forintból fedezik, amelyet a Fővárosi Közgyűlés szavazott meg márciusban. Ebből az összegből villamospályákat, a forgalomirányítási rendszert újítják fel, a HÉV egy részét rekonstruálják, valamint használt járműveket vásárolnak.

    A Fővárosi Közgyűlés április 27-i csaknem 100 darab új villamos és ugyanennyi új trolibusz beszerzéséről döntött, ehhez uniós támogatást használnak majd fel.
    Független…”
    Remélem nincs véletlenül összefüggés a Német öregecske ócskavas troli vásárlás és az uniós támogatás között?
    )))) 😀 ((((

  49. meghát.... szerint:

    Örülök,hogy Kerpecz Csaba vette a fáradtságot ill. a “papírt,ceruzát” és szűk,de lényegre törő összehasonlítást tett a vitatott témában. Ő a számok tükrében helyesnek látja (BKK ) döntését! Elvártam volna egy mélyebb ,a társadalmat érintő (szociológiai,pszichológiai a gazdaságot is érintő stb.. )rövid eszmefuttatást is ,a hazai gyártású buszok lehetőségeiről.Örültem volna,ha a virtuális ceruzával ,mint szakembertől kaptunk volna számításokat erre vonatkozóan is! Sajnos nagyon kevesen tudnak,vagy akarnak ,bármilyen témában is az emberek globálisan , szélesebb spektrumban gondolkodni! Nem biztos ,hogy ami rövidtávon gazdaságtalannak , akár irracionálisnak találtatott ,hogy a későbbiekben nem válik előnyössé! Több blogoló társam célzott esetleges lobbizási érdekekre. Ezzel nem lenne bajom,ha az ország ,és nem az egyéni érdekek kerülnek előtérbe. Tulajdonképpen ez egy KÖZBESZERZÉS ,és mint ilyen ,a döntéshozóknak az állam, (az emberek ) pénzével való minél gazdaságosabb,költségkímélőbb döntést kell meghozniuk! Ez a döntéshozatal az előbb említetteken túl ,bizony felvet morális, és erkölcsi felelősséget is!!!

  50. Menyhért Péter szerint:

    Kedves Gordon!

    Azt írtad: “Ha olvastad volna az évek alatt lepötyögött hsz-eim ezreit akkor tudnád, hogy rendszeresen érvelek. Mégpedig értelmesen.”
    Kérlek, figyelj rá, hogy mire válaszolok. Az itteni válaszaim kizárólag a te itteni véleményedről szólnak, nem RÓLAD.

    Azt írtad: “8-10 millió nem olyan sok pénz egy trolibuszért (főleg hogy a megállapodás pótalkatrészek leszállításáról is szól – csak te erről sem tudsz).”
    Valóban, nekem nincsenek e téren bennfentes információim. Te honnan tudsz a szerződésekben írt pótalkatrészekről?

    Azt írtad: “A 40 éves Ziukat meg cserélni kell.”
    Így igaz! A gond ott van, hogy ezekkel a CSUKLÓS tolikkal NEM LEHET a SZÓLÓ ZIU-kat kiváltani! Ezek a használt járművek csak a náluk 10 évvel fiatalabb, de még használható, 1986-89-ben gyártott IK 280T csuklósokkal csereszabatos. Véleményem szerint a 280 trolik felújítása, korszerűsítése a Mannoknál lényegesen olcsóbb lenne.

    Mi lesz az életveszélyes ZIUkkal? Azok helyett is behoznak majd olcsón, 11 milliárdért használt szarokat?

    Végül a lényeg: A véleményemet a következőkkel kezdtem.
    “Vajon miért nem képesek átlátni végre, hogy nem csupán egy tételből áll a világ? Állítólag fiatal, diplomás emberek vezetnek:nem tanulták még ők, hogy rendszerszemléletben kell nézni a dolgokat, és nem csupán pillanatnyi fiskális szempontból?”

    Számomra ez a kérdés semmiképpen nem fővárosi pénzügyi kérdés, hanem nemzetgazdasági-politikai-szociális és versenyképességi probléma. A kádár rendszerben volt jellemző ez a szemlélet, amely józan, logikus de csőlátással bíró volt: lásd pl. Kerpecz Csaba közlekedésmérnök ésszerű, szakmailag megalapozott, de téves véleményét!
    Teljesen egyetértek a szakemberrel, de ez a kérdés NEM szabad, hogy néhány eszköz beszerzésévé degradálódjon!

    Hogy is van? A kormány meghirdette az egymillió álláshelyet, miközben veszni hagy egy ilyen akár 10-15 ezer embernek is munkát adni képes KÖZ-SZÜKSÉGLETET.

    Ha én lennék a miniszterelnök, akkor meghirdetnék egy olyan állami projektet, melyben legalább 10 éves időtartamra szólóan ajánlatot kérnék olyan konzorciumoktól, akik az ország területén, magyar munkaerő alkalmazásával vállalnák évi 500-1000 db autóbusz, trolibusz, valamint nagyszámú villamos és HÉV szerelvény gyártását. Ehhez támogatásként ingatlant, állami kölcsöngaranciát, és minden foglalkoztatottra kiterjedő foglalkoztatási támogatást adnék. Az indulás évében a 30-40 milliárdos támogatás, és állami-önkormányzati ingatlanok biztosítása garantáltan megoldaná a legsürgősebben kicserélendő jármű mennyiséget.

    Gondolj csak bele: egy ilyen sok százmilliárdos projekt mekkora plusz adó és járulékbevételt, mekkora GDP növekményt okoz!

    Még egy példa a közérthetőség kedvéért.
    A zöldek azért tiltakoznak mindig az atomenergia ellen, mert az atomerőművi költségekbe sohasem számolják bele a valóságban felmerülő, de nem közvetlenül az áram-árra csapódó társadalmi költségeket.
    Üdv menyus

  51. Gordon szerint:

    Kérdőívek (grün):

    Az emberek véleménye fontos. Meg kell adni a lehetőséget arra hogy azt kifejthessék. A válaszok alapján a döntéshozók módosíthatják elképzeléseiket, mint ahogy az a nemzeti alkotmány esetében is volt (gyermekek után járó szavazati jog kérdése).

    Én magam az elküldött válaszomban támogattam a gyermekek után járó plusz egy szavazati jogot, de demokrataként el tudom fogadni, hogy a többségnek esetleg más a véleménye.

    A nemzeti kormánytól kapott nemzeti alkotmányt pedig köszönettel veszem és nagy becsben megőrzöm.

    folyt.köv

  52. Gordon szerint:

    meghát… hozzászólására izzadságszagúnak tűnik annak tükrében, hogy láthatóan a lehető legolcsóbb megoldást választja a főváros. Ez ebben a helyzetben (a csőd szélén táncol a fővárosi önkormányzat) racionális a döntés. Támogatni tudom.

    Mindenesetre örülök hogy a szakember is az én véleményemet osztja.

    A város most nincs abban a helyzetben hogy közpénz milliárdokkal tömjön mindenféle “vállalkozókat”, akik eddig nem tudtak megélni a saját lábukon.

    De senki nem tiltotta meg hogy egy magyar cég magyar buszt exportáljon külföldre.

    Ha van olyan jó és kedvező árral rendelkezik hogy megveszik…

    Hajrá!

    Nem szeretném ha magáncégek magánzsebeiben tűnnének el a közpénzmilliárdok, mint anno az orosz államadósság esetében. Ott is beszéltek mindent össze-vissza, aztán a pénz nagy része eltűnt, de nem láttuk hasznát. A derék vállalkozók… kösz, ebből nem kérek. Álljon meg a saját lábán, de ne a köz pénzéből.

  53. Gordon szerint:

    Semmilyen 10-15 ezer munkahelyet nem teremtene ez a szektor, és számomra úgy tűnik hogy hosszű távon nem is életképes hazánkban. Viszont a közpénzek tíz esetleg százmilliárdjait szívná el, aztán a nagy járműtenderek lenyúlása után becsuknák a boltot az élelemes “magyar” (akik mögött egyébként sok esetben külföldi csoportok állnak) vállalkozások.

    Ez pénztemető.

    Szó sem lehet róla.

  54. Gordon szerint:

    Szerintem meg az ún. “zöldek” inkább szégyelljék magukat azért amit nyugaton és itthon művelnek (lásd.: Daniel Cohn-Bendit).

    Meséljek róla?

    Lenne mit.

  55. Gordon szerint:

    Jeniszej szerint:
    2011. május 05., csütörtök – 01:53

    “Igénytelen Gordon! – aki roncs trolikat kedveli!”

    Nem tudom mitől vagyok igénytelen, de nekem tökéletesen megfelelt eddig is és ezután is ha egy járművön nincs csicsás elektronikus utastájékoztatás és légkondi (ami arra jó hogy nyáron is meg tudjak fázni), hanem tábla van rendszeresítve az utastájékoztatásra és el lehet húzni a zablakot.

    Számomra a bkv utazás arról szól hogy elmenjek “A” pontból a “B” pontba és látva azt hogy a város lakosai mennyire vigyáznak a járművekre (lásd.: van Hool hátsó szegmense) azt kell hogy mondjam: ebbe a kultúrába ez is bőven elég.

    Szombat este nem kell cigányoknak lenni a járművön ahhoz hogy kifejezetten kellemetlenül érezzem magam a hányó, ordibáló, egymást és az utazóközönséget baxtató részeg férgek miatt. Persze ez is a magyar valóság.

    Így is lehet élni.

    Meg lehet másképp.

    De ez hosszú.

  56. Menyhért Péter szerint:

    Kedves Gordon

    Megdöbbentő számomra, hogy mennyire lekezeled a magyar embereket!
    Érvelni nem tudsz, csak kinyilatkoztatod, hogy nem teremtene munkahelyeket, és különben se nyúlják le a közpénzeket.

    Persze, ha Audi és Mercedes bácsik kapják számolatlanul a közpénzeket, az nem baaj, mert ők JÓ BÁCSIK

    Brrrrrr!

    Én elhiszem, hogy a kormányváltás óta az a vezérhangyája minden vezetőnek, hogy nincs pénz, mert lenyúlták a szocik!

    Van benne igazság,, de a NINCS PÉNZ egy undorítóan demagóg hazugság, amit már anno Tóth Mihály és Orosz Ferenc urak is buzgón alkalmaztak itt Csepelen.
    Nem fogok veled részletekbe bocsátkozni, hogy milyen közpénz lenyúlások folynak most is ebben az országban, mert akkor biztosan szoci pribékké bélyegeznél.
    A valóság az, hogy minden olyanra van pénz, amire a politikai szándék megvan.

    Őszintén sajnálom egyébként, hogy nem vitatkozol, csupán erőből lenyomnál.
    Légy boldog a mások által levetett ócskaságokkal, ha neked erre van igényed.

    Üdv menyus

  57. Menyhért Péter szerint:

    Kedves Gordon

    még egy apróság: Azt írtad “Viszont a közpénzek tíz esetleg százmilliárdjait szívná el, aztán a nagy járműtenderek lenyúlása után becsuknák a boltot az élelemes “magyar” (akik mögött egyébként sok esetben külföldi csoportok állnak) vállalkozások.”

    Ebből a következő megállapításaidat olvasom ki.
    1. Az Orbán kormány, és a fideszes önkormányzatok pont ugyanolyan ócska szerződéseket kötnek, mint a gyurcsány csapat.

    2. A mostani 2/3-os többség is nyilvánvalóan a közpénzeket akarja lenyúlni, ha magyar vállalkozásokat támogat.

    3. A magyarok szerinted nyilván ostobák, hiszen kell hogy mögöttük külföldi csoportok álljanak.

    Vajon én értettem félre amit leírtál, vagy csak annyira slendrián, lenéző fogalmazást használsz, amilyet egy “magyar” érdemel?

    Üdv menyus

  58. Gordon szerint:

    Menyhértnek:

    “Légy boldog a mások által levetett ócskaságokkal, ha neked erre van igényed.” -írja.

    Igen csak erre van igényem, mert a főváros segge kilátszik a gatyából. Ha majd ez nem így lesz akkor jöhetnek az igények.

    Egyébként ha neked nem jó az Audi meg a Merci, akkor csinálj jobbat!

    Csak már lássuk, és ne csak beszélj róla!

  59. Menyhért Péter szerint:

    Kedves Gordon!
    Az apámtól azt tanultam, hogy okos ember nem terjeszkedik túl az ésszerűség határain, magyarul addig nyújtózkodik …

    Ha nincs pénzem korszerű, megfelelő minőségű új járművek beszerzésére, akkor nem csinálok “látványpékséget” a szép újnak tűnő, alacsony padlós leselejtezett trolikkal.
    A 280T csuklósokat a MAN trolik árának töredékéért fel lehetne újítani úgy, hogy kitartsanak az új járművek beszerzéséig.
    egyébként is gusztustalan hazugság az ócska ZIUK-ra hivatkozni, amikor NEM azokat cserélik le!
    Ne felejtsük el azt sem: ha az állam 4-5 ezer jármű gyártására szerződne, akkor annak fajlagos költsége már közép távon is minimális szintre zuhan, tehát a most drágának cimkézett magyar buszok lényegesen olcsóbbak lennének, nem beszélve a magyar emberek foglalkoztatásáról, és a gdp növekményről.

    Ez az olcsó beszerzés mindenképpen rövid távú, csőlátásra utal, aminek csak marketing célja van: hadd lássák az emberek, milyen szépen festett, alacsony padlós trolikat kaptak a gondoskodó, atyai vezéreiktől.

    Nekem nem a konkrét Audi és Mercedes beruházásokkal van a bajom, hiszen azok részleteiről semmilyen információt nem osztanak meg velünk.
    A baj ott van, ha egy ország politikai elitje kizárólag kívülállókra akar számítani, mert lenézi a saját népe lehetőségeit!

    A viktor kormánya már a második (gyurcsány volt az első), amelyik becsapja az embereket, folyamatosan hazudik, miközben sanyargatja a magyar népet.

    Ki az az ember, aki elhiheti, hogy vásárlóerő nélkül lehet foglalkoztatni csak azzal az elhibázott lépéssel, hogy a tőke tulajdonosoknak több pénzt ad az állam a dolgozók zsebéből?
    Ki az az ember, aki elhiheti, hogy a külföldi nagytőke, a bankszektor, és a spekulációs rendszereket érdekli Magyarország boldogulása?

    Könnyű azt mondani, hogy csinálj jobbat, mikor az embereknek meg sem adatott a lehetőség, hogy demokráciát tanuljanak, kifosztotta őket az újdonsült kapitalizmus mielőtt esélyük lehetett volna a beilleszkedésre, mert a rendszerváltó elit már néhány év alatt kiépítette létének garanciáit. Ezt a helyzetet csak egy végletesen lerabolt ország fogja majd megváltoztatni, akiknek már nem lesz semmi értékük, amit félthetnének.

    A 20-as években 3 millió koldus országa voltunk, mára már 5-6 millió koldussá váltunk.
    5-10 éven belül elmegy ebből az országból a szürkeállomány, úgy 1 millió ember, és marad 0,5 millió zsarnok uralma mellett vagy 8 millió röghöz kötött kifosztott ember.

    Ez a várható jövőképünk, a mai tendenciák alapján.

  60. islander szerint:

    Gordon

    “Szerintem meg az ún. “zöldek” inkább szégyelljék magukat azért amit nyugaton és itthon művelnek (lásd.: Daniel Cohn-Bendit).

    Meséljek róla?”

    Meséljél, sokakat érdekelne.

Itt lehet hozzászólni !