Helyi Téma
Felháborodva kereste meg a Helyi Témát egy olvasó a Nap utcából, aki már tűrhetetlennek tartja a naponta elé táruló látványt. A házukkal szemben tavaly óta lebontott épületek maradványai és szemét mindenütt. A hivatalban nem tudják, mi lesz a területtel, de a szemét eltávolítására intézkednek.
Az idős hölgy sokáig elviselte a helyzetet, és inkább nem nézett ki az ablakán. De a tél elmúlt, az elolvadt hó helyén ismét láthatóvá vált a szemét, jön a melegebb idő, és semmi kedve patkányokkal megosztani lakhelyét. Nem beszélve a terjengő bűzről.
– Itt ez a hatalmas terület. Családi házak voltak itt velünk szemben, most meg olyan, mintha bombatámadás történt volna. A házak felét lebontották. Gondolom, aki megvette a házakat és lebontotta, nem tud tovább dolgozni, mert akik még itt maradtak, ragaszkodnak otthonaikhoz. Fogalmam sincs, mi lesz itt. Lehet, hogy befalazzák azokat, akik itt maradtak házaikban, mint Kőmíves Kelemennét? – mondja ironikusan az asszony, akit leginkább mégis az zavar, hogy házuk előtt gyűlik a szemét. Meséli, hogy valaki először csak egy kupacot hozott, aztán mások is vérszemet kaptak, és azóta csak gyűlik a halom. Most még csak kutyák szaglásznak a szemét körül, de attól tart, hamarosan a patkányok is megjelennek.
– Az önkormányzatnak kellene intézkednie. Nézzék meg, kinek a tulajdonán gyűlik a szemét és vitessék el vele! – mondja az asszony. Mint megtudtuk, az említett, a II. Rákóczi Ferenc u.Erdősor u.Nap u.Akácfa u. által határolt területen elhelyezkedő ingatlanokon több épület bontása történt meg 2009-ben, jogerős engedély alapján. Az ingatlanokra vonatkozó beruházással kapcsolatban az építésügyi hatósághoz hivatalos építési vagy egyéb más kérelem nem érkezett.
A polgármesteri hivatal nem rendelkezik információval a tulajdonos ingatlanhasznosítási terveiről. – A területen illetéktelenek által elhelyezett hulladékkal kapcsolatban a környezetvédelmi, valamint az építésügyi hatóság már eljárást indított. A hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII tv. 30. § alapján a környezetvédelmi hatóság, a tényállás tisztázása után, adott esetben a hulladék elszállítására kötelezheti annak elhelyezőjét, illetve a telek tulajdonosát – nyilatkozta Baksa Lajos városépítési irodavezető. Információnk szerint a hazánkban már jelen lévő egyik üzlethálózat akart tovább terjeszkedni és a területre építeni egy áruházat. A felvásárlás meg is kezdődött, de voltak, akik nem akarták elhagyni házukat, ők most is ott laknak. Olyan esetről is lehetett hallani, hogy megfélemlítették a tulajdonosokat, jobban járnak, ha eladják az ingatlanjaikat, mert ha nem teszik, közvetlenül melléjük építik az üzletet, a parkolót és az autók majd az orruk alá fognak füstölni. A felvásárlás most szünetel, nem keresik a még ott lakókat.
Forrás: Helyi Téma
Nagyon egyetértek a hivatallal, aki felszólítja, kötelezi a tulajdonost, vagy tulajdonosokat a törmelékek és szemét eltakarítására a Nap utcában a telkekről ! A csepeli ÁNTSZ miért nézte el eddig ?? Olvastam a tájékoztatókban, hogy már a patkányok is megjelentek ??
Anikó!
Milyen tájékoztatóban olvastál a patkányokról?
Egyébként az ÁNTSZ sem intézkedik bejelentés nélkül ilyen esetben. A néni pedig ne a Helyi Thémához forduljon először, hanem a hatóságokhoz, és ha azok nem teszik a dolgukat (van rá esély), akkor forduljon a nyilvánossághoz. Ez lenne a dolgok rendje.
Múltkor jártam a Magyar utcában, hááááát az is nagyon durva!
Lexon: Úgy látszikk szerencsés ember vagy, hogy nem laktál olyan mellett, aki nagyon rendetlen. A patkányok pikk pakk megtudnak jelenni az ilyen helyeken, Pláne városban, ahol a csatorna renszerben tudnak közlekedni. Utána szinte ki se lehet írtani őket.
és a hivatalt ki kötelezi a szemét elszállítására a gerincút helyén?
nem jani:
valóban nem laktam még ilyen helyen. De azért ismerem a patkányok szokásait. Nem kötözködtem, csak rákérdeztem, hogy ő ezt hol olvasta. Ennyi.
Sziasztok!
18 évig laktam a Nap utcában,kutyásként naponta több órát sétáltam a környéken.Azt kell,hogy mondjam,ott mindig is voltak patkányok.Halálos nyugalommal nyargaltak a kukák és az autók alatt,nem féltek sem kutyáktól sem embertől.
Ez maga lesz az Édenkert nekik a szaporodáshoz.
Tisztelt Lexon hozzászóló ! Nemcsak az idős hölgy újságba való bejelentése, hanem jártam ott a férjemmel és láttuk igen, hogy bizony a törmelékek között patkányok rohangáltak, siettünk is igen gyorsan el, a nem messze parkoló autónkhoz ! De úgylátszik meg is erősített egy ottlakó hölgy “Berciskriszta” hozzászóló, tehát akármennyire is szerettél volna belémkötni, meg osztani az észt, meg lehet róla győződni személyesen ! A hivatal véletlenül nem az Önkormányzat ? Tanácsokat, meg tippeket köszönjük lehet osztani !!! Az idős hölgy honnan tudja, hogy kinek kell bejelentéssel élnie !
Anikó: próbálok nem indulatos lenni…
“Olvastam a tájékoztatókban, hogy már a patkányok is megjelentek ” Ezt írtad.
Erre kérdeztem rá. Mert nem tudom, hogy milyen tájékoztatóban volt ez leírva. De ha nem tudod megnevezeni, akkor azt fogom gondolni, hogy hazudtál. Mint az MSZP. 😀
Biztos bontási engedély volt erre, akkor meg tudott róla az önkormányzat,
azt is lehetne ilyenkor ellenőrizni hogy mit hagynak maguk után.
mi az,…hogy! nem tud az önkormányzat arról, hogy a rábízott kerületben egy utcát majdnem lebontottak, vagy félre olvastam valamit…”A polgármesteri hivatal nem rendelkezik információval a tulajdonos ingatlanhasznosítási terveiről.”….
Itt Csepelen érdekes “hagyományai” vannak a hulladék, szemét lerakási szokásoknak. A Magyar utcát nem említeném, mert az már a kerület része, az “őnkori szimbóluma”. DE A II. RÁKÓCZI FERENC-U. 173.” ház” előtt ami rendszeres látható, egy kicsit furcsa. Rendszeresen mindennemű hulladék ki van borogatva az utcára a főút mellé, és most már a Rokla kerités és az új járda közötti területre is gyűlik…
Lexon szerint:
“De azért ismerem a patkányok szokásait.” (?)
Lexon: Köszönöm a jóindulatúskodást ! Senki kedvéért még a tiedért sem szoktam hazudni, kikérem magamnak. Rosszul irtam és fogalmaztam ez tény ! pontosítom: Igen a férjemmel voltam a környéken és láttam is és igen a Helyi Témában olvastam is. Tehát mindkettő igaz !!!
lolka, a szövegértelmezési képességeiden még volna mit csiszolni.
“Nem tudom, mit terveznek csinálni” nem egyenlő “nem tudom, mit csináltak”.
csepeli:
2010. március 12., péntek 23:07-kor
Ha hibáztam elnézést kérek, de úgy gondolom mindenki egy csiszolatlan “gyémánt”, amit csiszolgatni kell. Légy szíves segíts ebben és írd le, honnan az idézet, mert nem találtam sehol…köszi
De fárasztó vagy, lolka. Aki nem képes leírt szöveget értelmezni, az minek jön ide blogot kommentálni?
A cikkben ez állt: “A polgármesteri hivatal nem rendelkezik információval a tulajdonos ingatlanhasznosítási terveiről.”
Mire te: “mi az,…hogy! nem tud az önkormányzat arról, hogy a rábízott kerületben egy utcát majdnem lebontottak”
Szóval kíváncsi volnék, hogy abból, hogy a hivatal nem ismeri a tulajdonos jövőre vonatkozó terveit, hogyan következtettél arra, hogy nem tud arról, hogy eddig mi történt a területen.
csepeli:
2010. március 13., szombat 10:38-kor
Bocsi nem blogot kommentáltam, csak leírtam a véleményem. Valaki megvesz egy utcasornyi házat és a tulajokkal megegyezik bizonyos ősszegben, az a saját magán ügye, ameddig el nem kezdi a Főldhivatanál a dolgokat. De amikor bontani szeretne, csak illik befáradni az önkorihoz valami engedély ügyben és még az is előfordulhat, hogy esetleg megkérdezik tőle, mondja már, miért akarja lebontani azokat a szép kis házakat, ha már ennyit áldozott értük. Hát tudja sok az unoka, aztán gondoltam csinálok nekik egy kis labdázó helyet itt a II. Rákóczi Ferenc-Akácfa-Erdősor-meg aztán a Nap utcával határolt területen. Na jól van, csak aztán a balesetre vigyázzon bontás közben, ja és ne csináljon nagy szemetet-mondja a hivatal…A hivatal bítos rendelkezik a tulajdonos jövőre vonatkozó terveivel, ha máshonnan nem is, de úgy emlékszem itt az infón volt róla szó, hogy valami üzletlánc akar terjeszkedni. Száz szónak is egy a vége, minden ügyről tudnia kell az Önkormányzatnak ami a kerületben történik és punk-tum. Lehet vannak nyűgöt okozó ügyek is, de arról is tudni kell…
lolka: Nem tudom, miért olyan nehéz ezt felfogni. Nyilvánvalóan tudott az önkormányzat arról, hogy egy boltot akarnak építeni, de miután nem építettek, most már nem tudják, hogy mi a terv ezek után.
csepeli:
2010. március 13., szombat 12:01-kor
Persze, hogy nem épít még semmit, amikor áll még sok ház. Ezek tulajával, gondolom nem tudnak megegyezni. De szerintem vannak, vagy kéne lenni ilyen esetben kikötéseknek, hogy pl teszem azt kettő éven belül ott rend legyen. Vagy üzlet, vagy terep rendezés stb. Most, ha őt évig nem tudnak meg egyezni, akkor addig “dzsuva” lesz? A Tesco amikor épült kikötés volt a lámpás kereszteződés kialakítása… (nehéz a felfogásom) …
admin:
Légyszi segíts a kérdést továbbítani az illetékeshez, ha már a témánál vagyunk – vagyis – kik fogják rendbetenni a Krizantém u. – Rakéta u.-i házak közötti parkokat, amit tavaly ősszel a digi tv-sek szétcsesztek?
Vagy így hagyják, mint eb a szaharát?
A másik lakótelepen tavaly előtt, amikor a digi felásta, még fűmagot is szórtak. Igaz már két társaság is letelepítette a vezetékeit. Az egész telep tele van aknákkal. Nem tudom mire várnak, talán nincs megrendelés a digi adásra? A 2008-as csak a csöveket fektette le. A 2009-es már behúzta az üvegszálas vezetékeket is aztán csend…Szerintem úgy kapják az engedélyt, hogy az eredeti állapotot vissza kell állítani. Gondolom a helyi képviselő az illetékes az állapot ellenőrzésére, és a terület helyre állításának megkövetelésére. De az az érzésem, hogy az most már a lakókra vár. Lehet fényesíteni a gereblye nyelét, jövőhéten úgy is jó idő lesz…
Nem úgy volt hogy ezen a területen Aldi vagy mit fognak építeni?
Csepel.info» Blog-archívum » Jön a LIDL Csepelre? II.:
2009. június 15., hétfő 11:42-kor
[…] Csepel.info 2008. március 17-én írt először arról, hogy információink szerint a II. Rákóczi Ferenc, Akácfa, Nap, Erdősor utca által […]
Azért ez beszarás. Szinte a lakók munkájából lettek a parkok és akkor valami csöves cég, akik még a focimeccsek közvetítési jogát is lenyúlják, idejönnek. Ezer aknafedél meg árok, meg túrás után otthagyják a területet, amire feltehetően az önkormányzat adta ki az engedély. A zseton meg vádorol zsebből-zsebbe, amire már nagyívben teszek, de a ganét tegyék rendbe maguk után.
Kedves hozzászólók ! Igaz, hogy kissé eltértünk már a fő címtől mondattól, dehát ide a Csillagtelepre is érvényes lehet a téma: “Kötelezi a hivatal a tulajdonost a szemét elszállítására” bejegyzésre” (Ez Csillagtelepen a megjelent szolgáltató kábeltévés Digi TV-re vonatkozhat).
Egyetértek “Kispajtás” hozzászólásával, hogy az Önkormányzat, vagy Csevak engedélyével a Krizantém u. és Rakéta utcai lakótelepen megjelent Digi Kábel TV társaság. Az ellen nincs kifogásom, hogy a UPC-nek jött a konkurenciája, aki állítólag olcsóbban adja a szolgáltatásait, de az ellen, ahogy a munkákat befejezték, elvégezték ?? hát igen felháborító, maguk után hagyva a piszkot, törmeléket, befejezetlen tátongó lyukat hagytak a házunk tövénél, ahogy bevezették a kábeleket a házunkba, aknafedlapba gyönyörködhetek az ablakomból a szép fűvem helyett !) hatalmas földkupacot két ház közötti stb. Én többször irtam reklamáló emailt, hogy szíveskedjenek a szemetüket maguk után eltakarítani ne másra várjanak vele. Kár, hogy igy mutatkoztak be itt a lakótelepen !
” lolka:
2010. március 13., szombat 17:57-kor
…Szerintem úgy kapják az engedélyt, hogy az eredeti állapotot vissza kell állítani. Gondolom a helyi képviselő az illetékes az állapot ellenőrzésére, és a terület helyre állításának megkövetelésére. De az az érzésem, hogy az most már a lakókra vár. Lehet fényesíteni a gereblye nyelét, jövőhéten úgy is jó idő lesz…”
Csak, hogy félre értés ne essék… Anikó (Krizantém utcából):
2010. március 14., vasárnap 08:16-kor-Tudom itt nincs szerzői jog, de van önérzet…
lolka: Mivel nem önkormányzati területet vásárolt a Lidl, nyilván nem is kötött semmilyen szerződést az önkormányzattal. Ha pedig mégsem épít oda semmit, akkor építési engedély sem kell, így nincsenek kikötések sem. Arra nyilván senki nem kötelezhet senkit, hogy építsen valamit a telkére, tehát ha most tartósan üres marad a terület, az ellen senkinek nem lehet semmi kifogása. Természetesen szemétteleppé nem válhat, mert az közegészségügyi veszélyt jelent a környezetre, de ez ügyben amint látod, már intézkedett az önkormányzat.
csepeli:
2010. március 14., vasárnap 11:07-kor
Köszönöm a türelmedet és örülök, hogy ilyen jól elírogattunk egymásnak, de egy kis apróság én (bontást említettem)
“a tulajokkal megegyezik bizonyos ősszegben, az a saját magán ügye, ameddig el nem kezdi a Főldhivatanál a dolgokat. De amikor bontani szeretne, csak illik befáradni az önkorihoz valami engedély ügyben és még az is…”2010. március 13., szombat 11:27-kor
Jó étvágyat az ebédhez…
Lehet,hogy ezt építik majd ide??
http://www.expressz.hu/ingatlan/ipari/iroda/hirdetes-19198877/
Hölgyeim/Uraim!
Megint sikerült mellékvágányra terelni a témát.
Van egy terület, amit valakik megvettek, azután nem törődnek vele, nem gondozzák. A hivatal pedig szintén nem törődik vele, mert nem „jelezték” neki. A Közterület Felügyelőségnek nem tartozik feladatába a „felügyelet”, fontosabb a Szt. Imre téren a tilosban parkolókra való vadászat.
Egy polgárbarát országban (a Lajtán túl) a hatóság intézkedik, majd a felelősön behajtja a kár összegét + a büntetést. Nálunk megmagyarázzák, miért nem.
Ceterum censeo… A kommunista, ha kinyitja száját, hazudik, ha kinyújtja kezét , lop.