Megemlékezés a csepeli zsidó áldozatokról

Csepel.hu

A Budapesti Zsidó Hitközség (BZsH) Dél-Pesti Körzete mártír megemlékezéseket tartott július 8-án a soroksári, a pesterzsébeti és a csepeli temetőben.

A Holokauszt csepeli áldozataira – apákra, anyákra, nagyszülőkre, testvérekre, gyerekekre, rokonokra, ismerősökre és ismeretlenekre – a XXI. kerületi Nefelejcs utcai zsidó temetőben emlékeztek.

A kétperces néma tiszteletadással kezdődött ünnepségen Kerényi András, a BZsH Dél-Pesti Körzetének elnöke szólt az egybegyűltekhez. „Nyugodtan elmondhatjuk, hogy a csepeli zsidó őseink, rokonaink hatalmas lábnyomokat hagytak a kerületben. Csepel története nem idézhető fel az itt élt zsidó családok, emberek nélkül. A Weiss Manfréd Gyár, a Mauthner, a Kornfeld, a Chorin és a Herczog családok ipari és kereskedelmi tevékenysége alapozta meg a közösség hazai és nemzetközi hírnevét” – idézte fel beszédében az elnök.

Ezután Ábel Attila alpolgármester emlékbeszédében azokra a honfitársakra emlékezett, akiket származásuk vagy vallásuk miatt szakítottak ki a nemzetből, vették el jogaikat, aláztak meg, hurcoltak el az országból. Felhívta a figyelmet arra, hogy a történelem ismerőinek és a politika vezetőinek a feladata, hogy a több százezer magyar zsidó deportálásának és meggyilkolásának szörnyű eseményei ne vesszenek el a múlt ködébe.

„22 évvel a rendszerváltás után elmondhatjuk, hogy nem volt olyan kormányunk, amely ne tartotta volna fontosnak a magyar zsidóság tragédiájára való emlékezést, emlékeztetést. A csepeli önkormányzat nagy hangsúlyt fektet arra, hogy közös értékeinkre felhívja a figyelmet. Weiss Manfréd nevét ma már utca viseli, köszönhetően Horváth Gyula MSZP-s és Németh Szilárd Fidesz-es képviselőknek. A legutóbbi csepeli képviselőtestületi ülésen született arról is döntés, hogy a Weiss Manfréd útról egyenesen majd a Teller Ede útra lehessen kanyarodni, illetve a kerület vezetése a dél-pesti zsidóságnak ingatlant biztosít” – mondta el zárszavában az alpolgármester.

A mártír megemlékezésen Fináli Gábor rabbi növendék héberül és magyarul vezette a gyászistentiszteletet. Ezt követően a megemlékezés koszorúját és köveit Streit András, a Budapesti Zsidó Hitközség elnökével közösen helyezték el az együttérzők a vészkorszak áldozatainak emléktáblája előtt.

Forrás: Csepel.hu

38 hozzászólás “Megemlékezés a csepeli zsidó áldozatokról” bejegyzésre

  1. lucifer szerint:

    “Ezután Ábel Attila alpolgármester emlékbeszédében azokra a honfitársakra emlékezett, akiket származásuk vagy vallásuk miatt szakítottak ki a nemzetből, vették el jogaikat, aláztak meg, hurcoltak el az országból. Felhívta a figyelmet arra, hogy a történelem ismerőinek és a politika vezetőinek a feladata, hogy a több százezer magyar zsidó deportálásának és meggyilkolásának szörnyű eseményei ne vesszenek el a múlt ködébe.”

    Mit tud a 41 éves Ábel Attila a holokausztról, a Horthy időkről? Jóformán semmit, csak mint egy skizofrén papagáj mondja, amit a szájába adnak. Ábel Attila a csepeli zsidó temetőben minden évben méltatja az egykori csepeli zsidók tevékenységét, de nem tesz említést azokról az antiszemita, fajgyűlölő eseményekről, amit a Fidesz nemcsak eltűr, hanem láthatóan támogat is.

    Mellesleg emlékeztetném Ábel Attilát arra, hogy néhány napja Navracsics kijelentette, ők nem történész klub.

  2. Tóth Mária szerint:

    Én meg azt szeretném megtudni, hogy a kommunizmus áldozataira mikor és hogyan nem emlékeznek meg! A zsidóknak járó kárpótlásnak soha nincsen vége,ez nem tűnt még fel senkinek? Hiába való az irántuk mutatott “szeretet”, ott rúgnak a magyarba, ahol csak tudnak!

    Kárpótlás? az ablakban! szégyen. Emberek ébresztő!

  3. Vátesz szerint:

    Emlékezzünk már meg azokról is, akik Weiss Manfréd első, még Erzsébeten levő hús és töltelékárú gyárában tüzérségi lőszer hurkatöltővel való töltése közben felrobbantak! Végülis ezért költözött a gyár Csepelre, a községi legelőre.
    Továbbá azokról a milliókról, akik “a pénz nem vész el, csak gazdát cserél” mondás jegyében a párszázezer beköltöző “áldásos” tevékenysége következtében elszegényedtek. Lásd Bartha Miklós Kazárföldön.
    Az hogy a magyarok a megfelelő időben többségében közömbösök maradtak, az mutatja hogy mennyire voltak elégedettek az akkori helyzetükkel. Mindenki maga tehet arról, hogy hogyan viszonyulnak hozzá az emberek!
    “A tapasztalat az élet tanítómestere. Copyright Vátesz.”

  4. Csalódtam a Fideszben szerint:

    Igaza van Tóth Máriának!

    Egy magát magyar nemzetinek valló kormány is csak a zsidókra, meg a holokausztra figyel állandóan. Nem ezért szavaztunk a Fideszre! Azt ígérték 2010-ben, hogy mindent átvizsgálnak, elszámoltatják a bűnösöket, két hét alatt rendet tesznek és hogy munkahelyeket teremtenek… Hol az elszámoltatás? Az egykori vezetők még mindig szabadlábon vannak, köztük jó pár a Parlamentben ül… A hóhér Biszku Béla máig kiemelt nyugdíjat kap, a szintén hóhér Horn Gyulának pedig a Fidesz-elnök és miniszterelnök Orbán Viktor küldött köszöntőlevelet… Egy magát magyarnak és hazafinak valló személy nem üdvözöl egy olyan alakot, aki magyarokat gyilkolt… Hol a két hét alatt beígért rend? Hány olyan hírről olvasni, hogy cigányok vertek agyon valakit… Hol vannak a munkahelyek? A közszférából is indoklás nélkül küldik el az alkalmazottakat…

    Június 4. emléknap lett és már van magyar állampolgárság! Ez szép, de a Fidesz ezzel tartozott a határon túli magyarságnak, miután az első Orbán-kormány alatt erre nem fordítottak figyelmet, mikor Szerbia 99-es bombázásakor (mint NATO ország) nem kérvényezték, hogy a délvidéki magyarok dönthessenek az anyaországhoz való visszatéréshez és amikor 2005-ben feltétel nélkül megszavazták Románia EU-csatlakozását. Miért nem álltak ki a erdélyi magyarság önrendelkezéséért?

    Csepel szép lassan lemossa magáról a vörös arculatot… Már nincsenek a kommunizmusra emlékeztető utcanevek, de az önkormányzatban még mindig az a dr. Szeles Gábor a jegyző, aki Tóth Mihályék alatt is jegyző volt… Németh Szilárd senkit sem számoltatott el…
    Van Trianon emlékmű, a kommunista terrorra emlékeztető tábla, lesz országzászló is… Ez becsülendő, de ezek még mind semmi! Eredményről majd akkor beszélhetünk, ha Tóth Mihály, Avarkeszi Dezső, Podolák György, Szenteczky János és a többi briganti felelősségre lesz vonva azért, amit 16 éven át műveltek Csepellel…

  5. Margit szerint:

    “illetve a kerület vezetése a dél-pesti zsidóságnak ingatlant biztosít”

    És a kilakoltatott devizahiteles családoknak ki biztosít ingatlant? Szerintem ezt az uszítást már direkt csinálják! Teljesen nyilvánvaló. Ugyanazt csinálják, mint régebben a cigányokkal meg a szocpollal. Szándékosan egymásnak ugrasztják a zsidókat és a magyarokat.

    Csak az a nagy baj, hogy megint nem azok fogják elszenvedni egy esetleges erőszakhullámnak a következményeit, akik a bársonyszékben csücsülnek, származásuktól függetlenül!!!

  6. Csalódtam a Fideszben szerint:

    Izraeli iskolákban magyarul tanítják a gyerekeket… Sorra épülnek a budapesti lakóparkok… Simon Peresz: ,,Izrael felvásárolja Magyarországot”

    Ezek talán véletlenek lennének?

    2006-ban Libanon olyan pofont adott Izraelnek, aminek következtében a zsidó állam felismerte, hogy a térségben nem tudják magukat megvédeni. Az V. kerületi rakparton vett lakások és a fővárosi lakóparkok mind tárt karokkal várják őket a Közel-keletről…

  7. Gordon szerint:

    Tóth Mária szerint:
    2012. július 09., hétfő – 12:15

    “Én meg azt szeretném megtudni, hogy a kommunizmus áldozataira mikor és hogyan nem emlékeznek meg! ”

    Csalódtam a Fideszben szerint:
    2012. július 09., hétfő – 12:58

    “Igaza van Tóth Máriának!

    Egy magát magyar nemzetinek valló kormány is csak a zsidókra, meg a holokausztra figyel állandóan. Nem ezért szavaztunk a Fideszre!”

    Minden év feb. 25-én van megemlékezés e témában.
    + okt. 23.
    + nov. 4.

    Emellett 2010-ben létesült is egy emléktáblájuk a csepeli önkori falán.
    + Mansfeld Péterről utcát neveztek el Csepelen
    + Popiełuszkoról utcát neveztek el Csepelen

    Ezek mind fontos dolgok és nem “semmi”.

    És ez így renben van.
    Tessék lehiggadni!

  8. Gordon szerint:

    Csalódtam a Fideszben szerint:
    2012. július 09., hétfő – 13:26

    “Izraeli iskolákban magyarul tanítják a gyerekeket…”

    Melyiket végezted, hogy ilyen szépen írsz magyarul!???

  9. Gordon szerint:

    Csalódtam a Fideszben szerint:
    2012. július 09., hétfő – 13:26

    “2006-ban Libanon olyan pofont adott Izraelnek, aminek következtében a zsidó állam felismerte, hogy a térségben nem tudják magukat megvédeni.”

    Ezen jót kacagtam.
    Ismerve a katonai erőviszonyokat és Izrael állam konzervatív, kemény, már-már spártai haderejét.

  10. Csalódtam a Fideszben szerint:

    Gordon! Ezzel nem véded meg az álláspontodat…
    Te milyen pozíciót töltesz be? Képviselő vagy? Németh Szilárd, vagy valamelyik alpolgármester titkárságon dolgozol? … Mert ilyen véresszájúan csak az véd valakit, ha érdeke származik belőle.

  11. Csalódtam a Fideszben szerint:

    Gordon! A 2006-os 34 napos háború idején 3970 rakéta csapódott be Izrael területére és 300 000 fő távozott a lakhelyéről… Szóval szerinted is annyira sérthetetlen Izrael?

  12. Gordon szerint:

    Margit szerint:
    2012. július 09., hétfő – 13:17

    >illetve a kerület vezetése a dél-pesti zsidóságnak ingatlant biztosít<

    "És a kilakoltatott devizahiteles családoknak ki biztosít ingatlant?"

    Ne keverjük össze a szezont a fazonnal. Én úgy tudom, hogy nem lakóépületről van szó, hanem egy hitéleti tevékenységre való épület megvalósulását segítette az önkormányzat. Ezt támogatom. Mint ahogy annak is örültem, amikor a csepeli önkormányzat anyagi eszközökkel támogatott minden csepeli egyházat.
    Csak az ateista kommunisták és hitetlen újpogányok nem támogatják ezt.

    "A veszélyérzet sokszor lehetetlenné teszi, hogy reálisan, normálisan gondolkodjunk, így mondvacsinált értékeket tárunk fel. Például büszkék vagyunk arra, hogy a Föld mágneses központja a Kárpát-medencében van, holott inkább arra kellene, hogy több mint ezer éven át, válogatott csapások és évszázados megszállások ellenére fennmaradt a kultúránk. Ez ugyanis tény."

    /Jelenits István/

  13. Gordon szerint:

    Csalódtam a Fideszben szerint:
    2012. július 09., hétfő – 14:15

    “Gordon! A 2006-os 34 napos háború idején 3970 rakéta csapódott be Izrael területére és 300 000 fő távozott a lakhelyéről… Szóval szerinted is annyira sérthetetlen Izrael?”

    Nem a sérthetetlenségről írok, hanem arról, hogy ki nyerne egy Libanon-Izrael háborút. Szerintem mindannyian tudjuk. 🙂

  14. Gordon szerint:

    “Mert ilyen véresszájúan csak az véd valakit, ha érdeke származik belőle.”

    Visszaolvasva csak az elmúlt pár nap hozzászólásait nem éppen én voltam “véresszájú”, nem én fröcsögtem itt jobbra meg balra mindenféle butaságot, ezért nem értem miért vádaskodsz.
    De tudnék mutatni fröcskölődős hozzászólásokat évekre visszamenőleg is a vitapartnetreim részéről (mert én évek óta ide járok, de te csak nemrég jöttél).

    Még egyszer Vátesz is elismerte (nagy szó!), hogy korrekt módon vitázok.

    Igen, igaz hogy elégedett vagyok a helyi vezetés teljesítményével.
    Nem szabad!?

  15. admin szerint:

    Tóth Mária és akik a kommunizmus áldozatainak emléknapját hiányolják: http://csepel.info/?p=18471

    A csepeli önkormányzatnál megemlékeztek arról is, 1956-ról, az I. és II. Világháborúról, valamennyi elesett magyar katonáról és szabadságharcosról.

  16. Gordon szerint:

    Egy évben kb. 3-szor emlékezünk a kommunizmus áldozataira valamilyen formában és megfigyeléseim szerint kb. szintén 3-szor, 4-szer a magyar holocaust áldozatairól valamiylen formában.

    Jól van ez így, nincs ezzel semmi gond.

    Most olyan divat van, hogy sok a megemlékezés. Mindenki mindenről megemlékezik, egymást érik a rendezvények, fogynak a koszorúk, van forgalom a virágboltokban.

    Bezzeg 1945 után nem volt holocaust megemlékezés, mert az elvtársak még a diplomáciai kapcsolatokat is megszakították Izraellel és a Szovjetunió az arabokat támogatta az arab-izraeli konfliktusokban.

    Milyen érdekes, hogy az elvtársak most erről is hallgatnak.

    A sok balga meg azt hiszi, hogy attól lesz igazi antikommenalista, hogy zsidózik egy jót.
    Holott tán épp fordítva van…

  17. Gordon szerint:

    Olvasás!
    Szövegértés!

    “Jómagam biblikus teológiával foglalkoztam életem során, az Ó- és az Újszövetséget egyaránt tanítottam. Mélyen átéreztem, hogy e két terület összefonódik. Az egyházon belül többen Jézus Krisztus nagyságát úgy emelik ki, hogy valami teljesen új dolog kezdődött vele. Ez részben igaz, ám az már nem, hogy a zsidóság történetét el szabad felejtenünk. A Megváltót nem lehet megérteni, ha az Ószövetséget nem ismerjük és szeretjük. A Teremtő szándéka szerint az emberiség megváltója olyan helyre született, ahol már várták a Messiást, és egy Istenben hittek. Hitler azt mondta, a zsidók ítélték kereszthalálra Krisztust. Pedig Jézus maga, illetve a tanítványok és az első keresztények mind zsidók voltak. Ráadásul a keresztény hit szerint valójában a mi bűneink miatt ölték meg az Isten fiát. Mivel feltámadt, valamennyien megbocsátást nyerhetünk.”

    /Jelenits István/

  18. Királyerdei szerint:

    Kivándorlási hullám Izraelből

    Ez a téma Izraelben tabu. Közel 30 évvel a kippur-i háborút követő nagy kivándorlási hullám után az izraeliek ma is óvatosan elkerülik, hogy azokról beszéljenek, akik a válságos helyzetekben elhagyják az országot – írta a Le Monde.
    A héber „yerida”-kifejezés, mellyel az Izraelből való kivándorlást jelölik, maga is rosszalló értelmű. Ez szó szerint „süllyedést” jelent, szemben az Izraelbe való „felemelkedéssel”, mellyel a bevándorlást minősítik. Az utóbbi hónapokban azonban bármennyire is diszkréten jártak el az érintettek, az intifada számos izraeli polgárt távozásra kényszerített – írja a lap.

    Minden jel erre mutat: a vízum-kérelmek számának a növekedése bizonyos országokba, a külföldi egyetemekre beiratkozó izraeli diákok számának a növekedése, az Európába és az Egyesült Államokba történő költözködések számának a hirtelen megugrása. Ugyanakkor az új bevándorlók hulláma – nevezetesen az Oroszországból érkezőké –, 2001-ben érzékelhetően megcsappant. Az elmúlt nyáron az izraeli szállítmányozó vállalatok a külföldre költözések számának 20-35%-os növekedését észlelték, míg a beköltözések száma 35-45%-kal csökkent.
    Jehuda Lévy szerint az új izraeli kivándorlónak nincs meghatározott típusa. „A kivándorlók a társadalom minden rétegéből verbuválódnak, vagy azért, mert az emberek félnek, vagy a gazdasági helyzet miatt. Olyanok is vannak, akik a (Palesztinának) átadott területeken laktak”- idézi a francia lap hasábjain az Catherine Dupeyron a Globus vállalat igazgatóját.

    Tel-Avivban számos, már Izraelben született fiatal „juppi” akik szenved a „csúcs-technikai” („high-tech”) jelenlegi válságától, és aki gyermekeinek gondtalan és biztonságos életet szeretne nyújtani, a távozás mellett dönt. Kedvelt úti céljuk: Kanada, az Egyesült Államok és Európa. Egyesek azt hangsúlyozzák, hogy gazdasági és lélektani okok miatt a kivándorlás jelensége, főleg az utóbbi években, az Oroszországból frissen érkezett bevándorlókat érinti.

    Az „oroszok” többsége Kanadát, a másik nagy havas és fagyos országot választja. És aztán vannak azok, akik nem kelnek útra, de állandóan a kivándorlásra gondolnak és ezért megteszik a szükséges előkészületeket. „Ezt a sohasem lehet tudni jelenség” – jegyzi meg Francoise Le Moign, Tel-Aviv-i francia konzul, akinek a nyaranta különben nyugodt hivatalát az idén elárasztották a „kettős állampolgárok” igazolási kérelmei.

  19. Gordon szerint:

    Nem meglepő amit írsz, hisz állandó hadiállapot van az országban.
    Vélhetően a spártaiak között se volt mind “spártai”.
    Meg persze a muzulmánok marha sok gyereket szülnek (nem csak ott, hanem Európában is).

  20. Tóth Mária szerint:

    Gordon, admin ! ne csúsztassatok! Nagyon jól tudjátok, hogy miről beszélek. Majd ha minden nap a szerencsétlen magyar áldozatokról szólnak az újságok cikkei, akkor lesz itt igazság, addig csak gazság van! Azt hittem MO-on élek! A Fideszre szavaztam, de én is csalódtam! Nagyon sok témában nem áll a helyzet magaslatán, mert nem a magyar Népnek akar megfelelni, és ez így nincsen jól, ne hogy nagy bukta legyen a vége! / Azt végképp nem kívánnám/.

  21. hajós szerint:

    “Majd ha minden nap a szerencsétlen magyar áldozatokról szólnak az újságok cikkei”

    Csinálj magadnak egy ilyen újságot, és olvasgasd naphosszat, a normális embereket meg hagyd békén az agybajoddal.

  22. admin szerint:

    Kedves Tóth Mária,

    igyekszünk beszámolni a csepeli közéletről. Így adódott az evidens válasz arra, hogy nem volt megemlékezés a kommunizmus áldozatairól: természetesen volt, mint ahogy 1956-ról is volt, sőt Mansfeld Péterről utcát neveztek el, a rendelőintézetet pedig Tóth Ilonáról nevezték el Csepelen, míg a kommunisták nevei 20 évvel a rendszerváltás után végre eltűntek.

  23. Gordon szerint:

    Sosem fogom már megérteni, hogy miért kell szembeállítani a kommunizmus áldozatait a másik csapat áldozataival. Melyik mennyi volt, több vagy kevesebb… nem fordítva kevesebb vagy több.

    Megy a megemlékezősdi, patikamérlegen mérik, hogy ki mire mennyit és mikor emlékezett, hányszor határolódott el, hány szobrot állított, mekkora koszorút vitt, mennyit és hányszor volt a sajtóban (melyet egyébként egyre inkább csak azok olvasnak, akik előző nap megemlékezősdizni voltak, vagy lesték, hogy ki megemlékezősdizett).

    Szánalmas vergődés.

    Zsidó imaház létrehozását se lehet már támogatni. Egyik egyházat se lehet már támogatni (pláne mindet!). Inkább vissza a kommunizmusba, mikor a hit házait (imaházak, templomok stb.) nem állították, hanem lerombolták. Az gondolom tetszene (persze csak amíg a másikét rombolják…)

    Közben meg ki lehet menni köpködni, kutyát rugdosni, teret hugyozni, elégedetlenkedni, tűzcsapokat nyitogatni, dobálni és füttyögni, kamionon seg.et rázni. Ettől “van a” demokrácia.
    Ettől van?

  24. Vátesz szerint:

    A zsidók elég gazdagok, hogy imaházat a saját költségükön maguknak állítsanak! Meg egyébként sem Németh Szilárd dolga, hogy válasszon közöttük, hogy a MAZSIHISZ-hez tartozó neológ BZSH-t vagy a Köves Slomo-féle Chábád-szektához tartozó EMIH-et részesítse imaház-adományban! Egyiket sem! Ha a csepeli zsidóknak nem fontos, hogy a zsebükbe nyúljanak, akkor járjanak a Dohány utcába vagy a sípuccába! Tőlem ki is keresztelkedhetnek s járhatnak valamelyik keresztény templomba. Bajunk nem a zsidó vallással, hanem a Talmuddal van, amely lenézi és megkülönbözteti a keresztényeket! Aki nem Tóra hanem Talmud-hívő, az húzzon el melegebb égtájakra! Egyébként meg, aki közpénzből zsidó imaházat adományoz, az gondoljon a jövőre! Magyarország belátható időn belül zsidó ország lesz, akkor adományozzon épületet a zsidóknak, ha viszont Magyarország magyar ország marad, akkor gondoljon Molnár Gyula sorsára, nem szeretjük, ha a vagyonunkat s pénzünket másoknak osztogatják! Akárki kormányozhat, viszont mindig jön egy újabb éra, amelyik elszámoltat! Klassz dolog lehet sitten lenni az ellenkező beállítottságú rabtárssal egy cellában lenni, ezt Csurka már megírta a Döglött Aknákban! Majd lehet a gyakorlatban kipróbálni! A magyar nép nem készül sem a kivándorlásra, sem a kihalásra! Örökké éljen a magyar nemzet!

  25. Gordon szerint:

    “A magyar nép nem készül (…) a kihalásra!”

    Pedig nagyon egyszerű:
    – születések száma,
    – halálozások száma.

    Egyszerű matek.

    Amíg a kocsi, a nyaralás és a kárrier mindennél fontosabb lesz addig elkezdhetünk készülődni.

  26. Gordon szerint:

    Bocs, a plazmatévét kifelejtettem mint rendkívül fontos és vágyott tárgyat.

    Még serényebben kezdhetünk készülődni…

  27. csaba péter szerint:

    Ezek a félműveltek a legveszélyesebbek

  28. Csalódtam a Fideszben szerint:

    Ismét Magyarországra érkezett a Képíró Sándort (a bíróság szerint is ártatlanul) a halálba kergető zsidó Efraim Zuroff, majd az ATV-ben ( a nem éppen korrektségéről és a baloldali egyoldalúságáról elhíresült Kálmán Olga műsorában) rettegett egy sort a ” hazai fasizmus előretörésétől”, s elmondta, hogy szerinte Nyirő József és Horthy nem lehet számunkra modell, mert elmondásai alapján a magyar társadalom legrosszabbjai közé tartoznak.

    Idejön egy külföldi és ő akarja megmondani nekünk, hogy kit követhetünk és kit nem??

  29. Vátesz szerint:

    Gordon! A magyarok a tatárjárás után is megszaporodtak, pedig azok kipusztították a fele magyarságot! Ne reménykedjenek a zsidók, nem lesz övék Magyarország! Menjenek Amerikába, ha ég alattuk a Szináj-sivatag! Mielőtt kipusztulunk a kazakoknak vagy a kínaiaknak adjuk, csak a zsidóké ne legyen!

  30. Gordon szerint:

    “szerinte Nyirő József és Horthy nem lehet számunkra modell”

    Ha már modellek…

    Abból valóban lenne megfelelőbb, mint a Horthy-féle cucc.

  31. Gordon szerint:

    “A magyarok a tatárjárás után is megszaporodtak”

    Én most úgy tudom, hogy nem szaporodunk, hanem fogyunk. Veszteségeinket pedig főleg a határon túli magyarok elszippantásával próbáljuk pótolni (akik szintén fogynak).

    Vátesz jobban tudja nálam a matematikát (sebaj, én meg jobban tudom a történelmi összefüggéseket), de a képlet nagyon egyszerű:
    – születések száma,
    – halálozások száma,
    – bevándorlás,
    – kivándorlás.

    A végeredmény az, hogy fogyunk.

    http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Hungary_vital_stat.png&filetimestamp=20100422183047

    Persze lehet dumálni és hőbörögni, de a számok mást mutatnak. A többi mesebeszéd.

    Kezdhetünk készülődni…

  32. Csalódtam a Fideszben szerint:

    ,,én meg jobban tudom a történelmi összefüggéseket” – vélekedik Gordon.

    Én erre azért befizetnék 🙂

  33. Zoli049 szerint:

    Gordon biztos, hogy az általa képviseltek történelmét ismeri, de ebben semmi kivetnivaló.
    Azonban eldönthetné, hogy most velük, vagy nem is annyira velük-mellettük?

  34. Zoli049 szerint:

    Megint egy téma, amin lehet a hazai gazdasági helyzett helyett rágódni?
    Az Iszlámot nem veszitek hozzá?
    Ugyanúgy szarba veszik a kereszténységet!

  35. Gordon szerint:

    Még szerencse, hogy a világom nem a Horthy-féle politikai rendszer vs. kommancs politikai rendszer lehetőségekből áll csupán.
    Ismerve egyéb alternatívákat könnyen követek el a fentiekhez hasonló hozzászólásokat. Csak ti ezt nem értitek, mert nem ismeritek hazánk politikatörténetét.

  36. csaba péter szerint:

    Szépek vagytok! ez a keresztény sőt katolikus emberbaráti Istenfélő pátszolgálatosok véleménye

Itt lehet hozzászólni !