Orbán interjú: Csepel is “képben” a futballfejlesztést illetően

PFLA.hu/Csepel.hu

A csepeli futballt is megemlítette Orbán Viktor miniszterelnök a Puskás Akadémia honlapjának adott hosszú interjújában, amelyben a magyar labdarúgás elmúlt esztendejét értékelte. A futballon kívül egyéb sportágakat is érintő beszélgetésben szó esett a sport anyagi, erkölcsi és szakmai kérdéseiről is, illetve a sportot érintő infrastrukturális helyzetről is beszélt a miniszterelnök.

Csalódottságának adott hangot a magyar labdarúgócsapatok korai Európai-kupabúcsúját illetően, ugyanakkor arról is beszélt, hogy a magyar futballban elindult egy olyan folyamat, ami a gyerekektől a felnőttekig mindenkinek a hasznára válhat, ám annak eredményességére még várni kell, hiszen hosszú távú célok megvalósításán dolgoznak.

Idézet a beszélgetésből:
„Az NB II ugyanis rosszul szervezett bajnokság volt. Most, hogy az egycsoportos NB II beköszöntött, az ilyen csapatoknak, mint mi,(Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia- a szerk.) az NB II középmezőnyében lenne a helyük, mert a nagyvárosok a következő két-három évben eluralják majd az NB II-t. Jönnek majd a hagyományos futballközpontok, mint Tatabánya, Sopron, talán előbb-utóbb Budafok és Csepel, aztán itt van Nyíregyháza, Békéscsaba, Szolnok, szóval az NB II óriási változás előtt áll. A magyar labdarúgás szempontjából talán döntőnek is mondható változás előtt. Ne felejtsük el, hogy a játékosok NB II-ből az NB I-be áramlása évek óta szünetelt Magyarországon. Elvétve fordult elő, hogy NB II-es csapatból NB I-be igazoltak, inkább akkor már egy délszláv idegenlégióst hoztak. Ez megváltozik, hiszen az egycsoportos NB II-ből két-három év alatt tucatszám fogják feladni az NB I-ben helyt állni képes, NB II-ben már bizonyított játékosokat. Akik aztán jó esetben a válogatottig meg sem állnak.”

A teljes interjút a pfla.hu oldalon olvashatják.

Forrás: Csepel.hu

45 hozzászólás “Orbán interjú: Csepel is “képben” a futballfejlesztést illetően” bejegyzésre

  1. nagyapó szerint:

    Sajnos Csepelt is az olyan nagy futballközpontok közé sorolta, mint Sopron,Budafok. Ez még hagyján, de mit szól ehhez a zInfotek?

    Ceterum censeo… A kommunista, ha kinyitja, száját hazudik, ha kinyújtja kezét, lop.

  2. ... Grün szerint:

    “Olvasom a felcsúti futballakadémia sajtófőnökének – erre a posztra mi szükség van? -, Szöllősi Györgynek a DK kritikáira válaszoló érvelését, mondván “lehet persze most nagyokat nevetni, hogy a magyar csapatok sorra főműsoridőben szerepelnek le ország-világ előtt… aki gondolkodik, tudja: természetesen a kommunisták miatt tartunk itt.” Ez annyira logikus, hogy nagyon.”
    .
    http://www.pecsistop.hu/velemeny/miert-beteg-a-magyar-futball-valasz-a-felcsuti-szakertonek/1169458/

  3. John Doe szerint:

    …és van aki tud focizni is?

  4. GONDOLKODÓ! szerint:

    Amíg nem “termelődnek ki” min. Albertek, aki 18 évesen a német válogatott ellen öt védőt becsapva volt képes a “gyengébbik lábával, a ballal,” mert a cselsorozata után éppen az elé került a labda, nos a ballal bevágni a jobb felső sarokba a labdát, addig nincsen mit futballról nagyon beszélni! Hangsúlyozom képességbeli játékosokra utalok. Ez vagy “kitermelődik magától, a grundokon,” ami ugyebár nincsen, beépítették a plázákkal, lakótelepekkel stb. Könnyű a Braziloknak, mert ott van a tengerparti homok, reggeltől napestig.

    Akkor hát mi a teendő? Kérdezné újólag HOFI GÉZA is.
    A tudatosan felépített, hozzáértő szakmai munka, már kölyök kortól kezdve, hagyni a tehetség kibontakozását, és aztán jöhet az erény fejlesztése, a csapatba való beépítéssel, technikai, taktikai elemek sulykolásával a gyakorlatban, és így tovább.
    Hányszor mondták a nagyok, hogy edzések után még sokáig kinn maradtak gyakorolni, gyakorolni, mert az nem jött csak úgy magától.

    De már leírtam, hogy a Nyilasi féle garnitúrával (1986-os), nos azzal vége is lett, ahogyan ők visszavonultak, a magyar focinak. Ott még volt egy nekirugaszkodás, az utolsó, a Mezey által vezetett válogatottal.

    Azzal együtt, hogy a bajok már jóval előbb kezdődtek, pl. amikor a párthű Illovszky Rudi bácsi a tanár úrtól átvette az olimpiai csapat vezetését, Münchenre. Attól az igen magas felkészültségű embertől, aki minden tekintetben a Toppon volt. Mi több előtte kétszer kovácsolt össze olyan csapatot, akikkel megnyerte az olimpiát. (Tokió és Mexikó 1964 és 1968)
    S az nem volt más, mint Dr. LAKAT KÁROLY a FRADI akkori edzője, DÓKA gyúróval az élen!

    Igen kedves emlékeim között tartom számon, hogy az ötvenedik születésnapját illusztris társaságában, (neveket nem írhatok) együtt ünnepelhettem a HOLT FIRENZÉBEN, AMELY 24 órás nyitva tartással működött, és este 9től reggel ötig volt miről beszélgetnünk!
    Bizony beszélgettünk nyilván leginkább a fociról, és a gyakori anomáliákról, poénokról, szakmaiság, és nagyon sok mindenről. Ő volt az az edző, aki helyén tudta kezelni a zseniket (Albert-Varga Zolika) és mások esetében is! Regélhetnék, mert akkor játék volt még a javából, a foci. Nem úgy mint manapság!

  5. csöves szerint:

    futbal=pénzkidobás

  6. ... Grün szerint:

    GONDOLKODÓ!
    Előre bocsájtom nem értek a focihoz! De a cikk írójával mélyen egyetértek!
    .
    “Amikor egy Törőcsik, egy Ebedli szintű futballistát nem érdekelt a siker, megelégedett a kocsmák vállveregetős, “a vendégem vagy” szintű elismerésével, amikor Albert csípőre tett keze és nem Bene feltúrom a pályát szemlélete kezdte uralni a futballpályákat – megjegyzem mindkét futballista őrült nagy zseni volt -, akkor kezdődött a visszaesés. ”
    .
    Nos akkor kellett volna szétzavarni először a díszes társaságot és a pályákat kukoricával bevetni!
    Na, jó! Cukorrépával! 😛

  7. Rycki szerint:

    Nagyobb sikereket érnek el a vízilabdázóink, pedig ők nem kapnak annyi támogatást mint a trágya magyar foci.
    De jó lett volna a stadionok helyett még hamarabb kifizetni a Zájemef hitelt. Már rég szárnyalna a DzsidiPÍ 😀

  8. Nemmondommeg szerint:

    Pénzmosoda

  9. felix szerint:

    A medencések, majd megkapják a Margit szigetet, amit úgy szét fognak kapni, mint floki a lábtörlőt.

  10. Rycki szerint:

    A medencésektől nem sajnálom a Margit szigetet, ők legalább szép eredményeket értek el az elmúlt 15 évben.
    A foci az elmúlt 20-30 évben sehol sem volt, jó jó volt/van 1-2 jó játékos de ennyi. Ők elmennek külföldre focizni és ennyi, nincs válogatott csak öntik bele a nagy pénzeket teljesen feleslegesen. Evvel az erővel el is égethetnék azt a pénzt.
    Mesélje el nekem valaki hogy mi értelme a Felcsúti stadionnak????
    Ha ezeket az összegeket a Duna szabályozására költötték volna már sokkal közelebb lennénk ahhoz hogy hajózási tranzit ország legyünk és ne itt dekkoljanak az uszályok a Dunán mert alacsony a vízállás.

  11. Gordon szerint:

    Még szerencse, hogy a felcsúti stadionban egy fillér közpénz sincs (csak az államnak van adóbevétele az építkezés miatt), így a “Duna szabályozásához” sem lehet köze.

    De Csepelen az etánsak 2010-ig évente több száz millió forintot tüntettek el. Ennek viszont volt köze a 2010-es siralmas csepeli helyzethez.

    Hol a lóvé etánsak!????

  12. Gordon szerint:

    Rykicki szerint:
    2013. augusztus 05., hétfő – 20:24

    “Nagyobb sikereket érnek el a vízilabdázóink, pedig ők nem kapnak annyi támogatást mint a trágya magyar foci.”

    A vízilabda a labdarúgáshoz hasonlóan látványsportág, így jelentős TAO-s pénzekhez jut hozzá az Orbán-kormánynak köszönhetően (utánpótlásfejlesztés, létesítményfejlesztés, tárgyi eszközök, képzéssel összefüggő feladatok). Érdemes lenne utánanézni dolgoknak mielőtt a gyűlölettől izzó enyveskezű etánsak badarságokat firkálnak.

    A futball azért kap nominálisan többet, mert ott van a legtöbb klub és a legtöbb igazolt sportoló.

    folyt.köv

  13. Gordon szerint:

    Gyengébbek (szociálliberálisok) kedvéért az öt látványsportág:

    a labdarúgás,
    a kosárlabda,
    a kézilabda,
    a jégkorong, és
    a vízilabda

    A TAO-s pénzek pedig utánpótlás-nevelési feladatok ellátására; személyi jellegű ráfordításokra; tárgyi eszközök felújítására és vásárlására; alapvető biztonsági követelmények teljesülését szolgáló fejlesztésekre; képzéssel összefüggő feladatok ellátására; valamint a szakszövetségeken keresztül versenyeztetéssel összefüggő költségek támogatására fordítódnak.

    A szocialisták idejében a magyar sport mostohagyermeke volt hazánknak, a sporttelepek helyét pedig lakóparkok és ingatlanspekuláció vette át (lásd.: csepeli evezőstelep kijátszása, vagy Béke téri sporttelep tudatos lezüllesztése).

    A liberálisok (szdsz-lemp 2014-együtt a dk-val) véleményem szerint kimondottan lenézik és megvetik a magyar sportolókat, a magyar sportot, hisz ők sikereikkel és helytállásukkal a nemzeti tartást plántálják a magyar fiatalokba. Ennek 2010 óta vége. A magyar sportot sanyargatók és lezülleszteni kívánók megbuktak.

    Ma a fejlődés egyértelmű. Lásd pekingi bukás vs. londoni dicsőség vagy a világ harmadik legjelentősebb sporteseményének, az ún. vizes vb jövőbeni rendezésének megszerzése; a Videoton tavalyi EL-menetelése; a Debrecen BL főtáblája, vagy esetleg a most lezárult vizes vb-n elért kiemelkedő sikerek.

    Egykori rosszemlékű táncoslábú sportminiszterünk emléke lassan elhalványul, a magyar sport pedig fejlődik, erősödik.

    Mindez a gyermekeink, unokáink javát szolgálja!

  14. robi szerint:

    Gordon lelkesen védi milliárdosokat: egyszer még biztosan hálásak lesznek érte.

    De:
    -a sportot úgy is lehet magánpénzből támogatni, hogy előtte zsíros állami megrendelést kap a vállalkozó. Abba meg senki nem tekinthet be, hogy ezek munkák milyen módon túlszámlázottak.
    – meg úgy is, hogy elnézem a privatizációban tisztázatlan módon milliárdossá válónak a múltat ( legfeljebb az agyatlan slep tolvaj komcsizza tovább)
    – meg úgy is, hogy a gazdasági társaságnak elnézem neki az indokoltnál nagyobb hasznot, ha abból valamit letejel.
    Legfeljebb ha túlterjeszkedik, majd visszavágom egy kicsit.

    Egy a lényeg: nincsenek égből pottyant pénzek, vagy külföldi ajándékok: mindennek az árát ( még ha közvetett módon is) az adófizető állja.

  15. robi szerint:

    Ui: ha már képtelenek voltak a csepeli stadion körüli ügyet jogilag megnyugtatóan tisztázni, épülhetne nekünk is egy (a rozsdahalmaz helyett) a nagy lelkesedésben.

    És lehetne Csepelnek is NB2-es csapata. háromszáz néző ide is kimenne, mint Szentmiklósra. A komcsik meg megpukkanhatnának.

  16. John Doe szerint:

    Gordontól mekkora műsor ez a “nemzeti” feltörekvés.

  17. GONDOLKODÓ! szerint:

    Tisztelt Tanár úr
    … Grün szerint:
    2013. augusztus 05., hétfő – 20:11

    Mindenek előtt!
    Ki ez a Szabó Péter? Neve sincsen firkász. Ezt a szöveget e területen is bárki megírta, megírhatja! Változatlanul, szilárd meggyőződésem, hogy hangulatkeltés céljából íródott ez is, és a hozzá hasonló cikkek! A napokban.
    Gyerünk rontsuk el a szabin lévő idejét, hangulatát, egy pillanatig se hagyjuk békén, pihenni!

    Figyeljünk oda, az egész írás hangulatára, nem is a tartalma az izgalmas, mert az egy nagy semmi, ha nem a hangulata. Hiszen a hangsúly ezen van! Ez MO. Valaki elkezd valami marhaságot, a károgók gyorsan igyekeznek beállni a sorba. Jaj! Én ki ne maradjak, mert akkor nem találkoznak a nevemmel, eltűnhetek a süllyesztőbe, és így tovább. Kötelezettségszerű seggnyalás, ezerrel!

    Ennek a neve sincsen újságírónak fogalma sincsen a fociról, a focisták lelkiállapotáról, habitusukról! (egészséges csibészségeikről, Pl. Papp Laci)

    A zongorát cipelőket igyekszik reflektorfénybe helyezni, (tudom rájuk is ugyan olyan szükség van!), miközben a PUBLIKUM a ZONGORÁN VILÁGSZÍNVONALON JÁTSZÓ ZSENIK HALLATÁN, EZ ESETBEN LÁTTÁN, TAPSOLJA VÖRÖSRE A TENYERÉT!!!

    Amikor technikai trükkök százainak bemutatásával, szereznek játékosok élményszámba menő gólokat, na azokat nem felejti a publikum szinte élete végéig. Aki látta az 1968-70-ig játszó játékosokat, annak többségét, annak is kell tudnia,
    mi a foci?

    JÁTÉK!

    ENNEK HIÁNYA RÉVÉN csökkent a nézőszám jelentősen. Színházba is a kiváló, és élményszerű előadásokra tódul a tömeg. De hiszen ezek egy kissé közhelynek tűnnek, mégis ez a valóság! Ugye Tanár úr?
    Miért van a Barca-Reál meccsen 100-120 ezer ember? Az élményszerű JÁTÉK miatt!

    Csípőre tett kézzel, becsukott szemmel odatette a labdát ahova akarta!!! Bene Ferike robbanékonysága, improvizációs megoldásai gólokban jutott kifejezésre.

    Göröcs Titi, Zseniális technikai megoldásaival, pontos átadásaival, indításaival,
    Tichy Lalika, szabadrúgásból, és kapásból lőtt, hálószaggató bombagóljaival, lövőcseleivel,
    a fáradhatatlan Rákosi felszántotta a pályát, élményszerű csavar beadásaival,

    Varga Zolika, aki maga volt a JÁTÉK MŰVÉSZE, VILÁGSZÍNVONALON, akit a CSÁSZÁR a szemem láttára tapsolt meg mérkőzésen a nem mindennapi látványos megoldásáért, aki olyan ollózott gólokat lőtt a tizenhatos sarkáról az ellenkező felső sarokba, hogy a Népstadion nézői szinte elájultak ezek láttán! KOCSIS SÁNDOR lőtt ilyeneket! (aranycsapatból)

    Mészöly, felhőfejeseivel
    Sipos, a stabil megbízható, bomba szabadrúgás góljaival
    Mátrai Sanyi, aki a világon szinte egyedülálló ütemérzékkel volt képes becsúszni az utolsó pillanatokban, és szabályosan szerelni!

    Solymosi Pixi a nagy lövő, irányító,

    Csikar, aki szinte az alapvonalról ontotta a gólokat,

    Farkas Jancsi (1966. VB.) és a többiek. Hiszen sokan vannak még, szinte az akkori egész mezőny!
    Az ETÓ-ból a rendkívül megbízható Orbán Árpi, Palotai a nagy játékmester……………., de a többi csapatokban is voltak meghatározó játékosok.
    A Szojka Feri, a kis szőke Básti, Kocsis Lali SBTC-ből …..és még sorolhatnám Bundzsák Dezső………Rotyi, Kalmár Laci, Losonczi, Fatér Karcsi…Kleibán Anti, Gondos Tibi, Tóth II. aki az aranycsapat tagja is volt.
    Mondjam azt, hogy nem kevesükkel, vagy ellenük játszottam is?

    Tisztelt Tanár Úr!
    Köszönöm azt a bizalmat, amellyel előre közölte, hogy Ön nem ért a focihoz.
    Értem én, hogy miért exponálta azt a részt, amelyet kiemeltnek gondol, bizonyos szempontból.

    Talán Ön is emlékszik, hányszor írtam e helyütt is a MORALITÁSRÓL, AMI SZINTE MINDEN EMBERI JELLEMNEK, A TÁRSADALOMNAK AZ ALAPJA. Nem homokra kell várakat építeni, hanem KŐSZIKLÁRA!!! (ugye ismerős)

    A lakodalomban a zenére járják a táncot, és nem fordítva!

    Magam is tisztában vagyok, hogy az én véleményem is csak egy a sok közül, és azzal is, nem az enyém a minden tekintetben a mindent felülírhatatlan és tökéletes vélemény. Nyilván mások másképpen látják, emlékeznek, gondolkodnak, de ezzel nincsen semmi baj, ha mindez, a valaha csodálatos játékért, annak érdekében kerül felszínre, a konstruktivitás jegyében.

    Kritizálni, marhaságokat írni, minden hülye tud. A megoldás a kivezető út, a cél felé, a jobbítás szándékával.
    Ez az írástudók kötelessége, minden szinten!!!

    Nekünk is!

  18. Szabó Szabolcs szerint:

    Kedves Gordon!

    A liberálisok nem nézik le, nem utálják a sportolókat. A liberalizmus ugyanis – állításával szemben – nem arról szól, hogy utálunk mindent, aminek köze van a nemzethez. Az összes magyar liberális büszke arra, hogy magyar.
    Ami a stadionfejlesztést illeti, ott Orbán Viktor állított néhány igen hajmeresztő dolgot ebben az interjúban. Egyrészt megállapítás szerint a nézők miatt van erre szükség, nem pedig a játékosok miatt. Ahogy nyilatkozta: színházat sem a színészeknek építik. Biztos én emlékszem rosszul, de színházba kifejezetten szeretnek járni az emberek, néha már jegyet is alig lehet kapni. Ehhez képest a meccsek egyrészt rosszak, másrészt a kutya nem nézi őket. Megnéztem, hogy a meccsenkénti nézőszám a tavalyi szezonban 2700 fő volt az NB I-ben. Komolyan mondja valaki, hogy alig több mint 20 ezer ember miatt költünk ennyit focira? Színházi jegyből éves szinten kb. 5 milliót adnak el az országban! Ha nézőszám arányosan kapnának pénzt, akkor már minden városban hipermodern színház állna. Szóval ennyit miniszterelnökünk kristálytiszta logikájáról.
    Másrészt azt most ne is feszegessük, hogy szerinte a felcsúti stadion nem állami pénzből épül. Jelentem abból épül. A stadionnak adott támogatást ugyanis a cégek leírják az adójukból, vagyis annyival kevesebbet fizetnek be az államkasszába.
    Összefoglalva: a profi labdarúgás üzlet, és semmi köze a tömegsportokhoz. A színvonala meg sajnos a béka feneke alatt van. Szerintem a rendelkezésre álló kevés forrást inkább a tömegsportok támogatására, valamint a tényleg eredményeket hozó versenysportokra kellene fordítani. Mert annak van értelme.

    Üdvözlettel,

    Szabó Szabolcs

  19. abcd szerint:

    Rezsicsökkentésről hirek ????

    “Az elmúlt hetekben szinte valamennyi alapvető élelmiszer előállítója áremelési szándékkal kereste meg a kereskedőket, az elhúzódó tárgyalások több esetben is eredményesek lehetnek. ”

    http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/ekkora_aremelesek_johetnek_hamarosan_egyes_elelmiszereknel_mutatjuk_a_szamokat.561236.html

  20. Valaki szerint:

    Miről szól a cikk? Te, olvass és aztán kérdezz!

  21. GONDOLKODÓ! szerint:

    T. Tanár úrnak, 8:14-ben

  22. felix szerint:

    Profizmus = betegség
    Tömegsport = egészség.

  23. ... Grün szerint:

    GONDOLKODÓ!
    “Ki ez a Szabó Péter?”
    És ki ez a GONDOLKODÓ! ??? :d

  24. GONDOLKODÓ! szerint:

    Na ki?
    Roden adja meg erre a választ?

  25. abcd szerint:

    Rezsicsökkentést lesz mire elkölteni !! stb…

    “Az elmúlt hetekben szinte valamennyi alapvető élelmiszer előállítója áremelési szándékkal kereste meg a kereskedőket, az elhúzódó tárgyalások több esetben is eredményesek lehetnek. ”

  26. Valaki szerint:

    Türelmetlen vagy, várd ki, aminek jönnie kell, az jőni fog.

  27. nevem, senki szerint:

    … Grün szerint:
    Mi az, ami a Gondolkodó által leírtak közül nem tetszik, mert eltérne a valóságtól?

  28. ... Grün szerint:

    GONDOLKODÓ!
    A fent nevezett Roden nevű urat nincs szerencsém ismerni! 😀

  29. Takács Pál szerint:

    Uraim! Amit leirtak abban sok igazságot találok,de kimaradt belőle a lényeg.Amióta az üzlet(BANK) belépett a sportban,azóta csak a bunda izű foci,és a fogadás lépett előtérbe.Papolnak itt családi sportról 20-21-órás kezdéssel,miért kellett már juliusban kezdeni a bajnokságot?rekkenő hőségbe szenvedni,vánszorogni,ivószünetet tartani.Fontos a pénz,de ilyen későn nincs közönség.NB1-es mérközésen 1500-2000ezer néző!Okos tojás pénnz emberek ti ehhez nem értetek,adjátok át hejeteket a sporthoz értő szakebereknek.Ti ezt csak ugatjátok,suszter maradjon a kaptafánál és akko talán lessz foci és lessz közönség,meg bvétel is.

  30. ... Grün szerint:

    Nézőpont kérdése!
    Innen nézve magasan szárnyal a magyar foci! 😛
    http://static.nol.hu/media/picture/71/42/28/000284271-7602-625.jpg

  31. GONDOLKODÓ! szerint:

    T. Grün úr

    Pedig hát, ha jól emlékszem ez év februárjában Balatonfüreden volt egy remekbe szabott kiállítása.

  32. ... Grün szerint:

    GONDOLKODÓ!
    Engem eddig még sehol sem állítottak ki!
    Bár a nejem szerint már régen megérdemelném, hogy kitömve vagy alkoholban tartósítva mutogassanak, megfelelően értékarányos belépti díjért! 😛

  33. GONDOLKODÓ! szerint:

    Elnézést igaza van Tanár úr.

    Valóban, Roden remekbe szabott alkotásaiból rendeztek kiállítást, Balatonfüreden ez év februárjában. Melyet a nagy érdeklődésre való tekintettel, egyszer meg is hosszabbították annak kiállítási idejét.

  34. ... Grün szerint:

    GONDOLKODÓ!
    Esetleg nem Auguste RODIN-ra teccik gondolni, akinek Párizsban is van állandó kiállítása a róla elnevezett múzeumban?!
    Volt szerencsém néhányszor hozzá! 😀

  35. GONDOLKODÓ! szerint:

    De igen, és gratulálok a szerencséjéhez, sajnos e múzeumba már nem volt időm eljutni.
    Viszont a Louvre múzeumban, egész napom is kevés volt, az ott látnivalókra.

  36. GONDOLKODÓ! szerint:

    Tudom Roden és Rodin között van különbség, és köszönöm a helyesbítését.

  37. Perspektíva? szerint:

    Nézzék meg a képen látható Urat!
    Ő miért nem lehetne, a nagy GONDOLKODÓ?
    De hiszen Ő valójában az! (semmi irónia nem késztet, csupán a valóság, a tettei alapján)

  38. ... Grün szerint:

    GONDOLKODÓ!
    Árnyalatnyi!
    Mint Tasnádi Kubacska és Semjén Zsolt között!
    Geológus vagy teológus, szinte mindegy! 😛

  39. Gordon szerint:

    Szabó Szabolcs szerint:
    2013. augusztus 06., kedd – 08:14

    “A liberálisok nem nézik le, nem utálják a sportolókat. A liberalizmus ugyanis – állításával szemben – nem arról szól, hogy utálunk mindent, aminek köze van a nemzethez. Az összes magyar liberális büszke arra, hogy magyar.”

    Gordon válasza: A mai magyar valóság más. Korábban – a 19.században – valóban létezett Magyarországon nemzeti liberalizmus. (Szabó Szabolcsnak javaslom, hogy tanulmányozza a vonatkozó szakirodalmat.)

    A rendszerváltás után azonban ez az irányzat nem vert stabilan gyökeret, helyébe a kozmopolita, gyökértelen, hazátlan és nemzetietlen liberalizmus lépett. A nemzeti jelképeket, a nemzeti hagyományokat és a nemzeti sikereket gúnyoló és ócsároló városi kozmopolita liberalizmus (dilettáns történelem és politikaszemlélettel megspékelve – lásd a minek a hadsereg, hisz nem lesz többet háború c. ostoba városi ballibás elv).
    A fentiek okán történt hát, hogy az ismert liberális politikus kijelentette, hogy ő inkább luxemburgi lenne… (hozzáteszem: a magyarságnak csak jobb lenne, ha holnaptól az luxemburgi lehetne! – senki sem fog könnyeket hullajtani, ha nem jön haza többet)

    Szabó Szabolcs:
    “Ami a stadionfejlesztést illeti, ott Orbán Viktor állított néhány igen hajmeresztő dolgot ebben az interjúban. Egyrészt megállapítás szerint a nézők miatt van erre szükség, nem pedig a játékosok miatt. Ahogy nyilatkozta: színházat sem a színészeknek építik.”

    Gordon válasza:
    Az utolsó mondatban elhangzott állítás helytálló.
    Emlékezzünk: a szocialisták mondvacsinált okokból felrobbantották a nemzet színházát a mai Blaha Lujza téren, az első Orbán-kormány azonban újjáépítette (ott, ahol már a nagy elődök eredetileg is akarták, a Duna partján).
    Ha a színház nem a közönségért, hanem saját magáért működik, akkor túlzott elitista jellegéből fakadóan csak egy szűk értelmiségi-politikai körnek szól (fővárosi ballibás kozmopolita érdekkör). Ők nem tudják hosszú távon megtölteni a termet, a kultúra nem jut el az egyszerű emberekhez, és nem jut el a gyermekekhez. Ez hiba. Ezért stadion és színház mindig a népnek, a közönségnek kell hogy épüljön.

    Szabó Szabolcs:
    “Megnéztem, hogy a meccsenkénti nézőszám a tavalyi szezonban 2700 fő volt az NB I-ben. Komolyan mondja valaki, hogy alig több mint 20 ezer ember miatt költünk ennyit focira?”

    Gordon válasza:
    Rossz megközelítés az átlagolás, mert a nézőszámot nagyban lerontja, hogy a jelenlegi stadionok egy része romhalmaz. Vannak olyan szektorok, ahova embereket se lehet beengedni és vannak libalegelők, ahova 1000-2000 embernél több nem is tudna kimenni. Emellett pár helyen lokális lázadások is vannak (több száz, esetenként több ezer ultra kivonulása a meccsekről), mert a kormány a biztonsági intézkedésekkel véget akar vetni a stadionokon belüli balhéknak – lásd.: Honvéd. De az újpestiek ultrák is pattognak. Pedig a stadionokban rend lesz, ha tetszik, ha nem.

    Nyílván az is csökkentette az átlagot, hogy az MTK visszakerült az élvonalba… a fővárosi liberális értelmiség csapata (nevezzük így) évek óta nézők nélkül ért el eredményeket… viszont az utánpótlás képzés magas foka miatt (először volt akadémiájuk Magyarországon) én mindig szimpatizáltam az MTK-val.

    Amikor a Barikád nevű szélsőjobboldali lap kiemelten foglalkozott a Paks bajnoki második helyezett csapatával (dicsérték, hogy nincsenek légiósaik), akkor eszembe jutott, hogy érdekes módon az MTK fiataljainak bajnoki címét nem ünnepelték így (bár abban a csapatban is talán csak 1 vagy 2 légiós volt, a többi magyar gyerek, többségük saját MTK nevelés).

    Visszatérve az átlagra elmondható, hogy az átlagolás téves megközelítés. A Fradi múlt hétvégi meccsén 12400 ember volt kint, a diósgyőr meccsein is simán van 7 ezer- 10 ezer ember… ha az Újpest szakmailag nem lenne szétesve, akkor oda is simán kimennének 5-6 ezren.

    A fenti interjúból kiderül, hogy többek között most Diósgyőrben lesz stadionrekonstrukció. Azt hiszem az ottani foci népszerűsége ezt indokolttá is teszi.

    Szabó Szabolcs:

    “Színházi jegyből éves szinten kb. 5 milliót adnak el az országban! Ha nézőszám arányosan kapnának pénzt, akkor már minden városban hipermodern színház állna.”

    Hipermodern színházat utoljára az Orbán-kormány épített és elindított egy másik projektet is, amit a szocik nem mertek megfúrni (Művészetek Palotája). Főleg az utóbbi hipermodern színpadtechnikával rendelkezik… emellett megépült az újpesti Szusza Ferenc stadion és az új BS is; de ebből látható, hogy az első Orbán-kormány mind a sportra, mind a művészetekre sokat költött (ennek ellenére a fővárosi balliberó kötődésű művészvilág csak köpködte az 1998-2002 közötti nemzeti kormányt). A Nemzeti Színház akkori áron többe került, mint most az új Albert stadion.

    Szabó Szabolcs:

    “Szóval ennyit miniszterelnökünk kristálytiszta logikájáról.”

    Gordon válasza:

    Szóval ennyit (a fentieket) Szabó Szabolcs logikájáról. Ha a szociálliberálisokon (mszp-2014-ben együtt a dk-val) múlik, akkor nem fog fejlődni ez az ország… csak alagutak épülnek oda, ahol nincs is hegy… ők olyanok…

    Szabó Szabolcs:
    “Másrészt azt most ne is feszegessük, hogy szerinte a felcsúti stadion nem állami pénzből épül. Jelentem abból épül. A stadionnak adott támogatást ugyanis a cégek leírják az adójukból, vagyis annyival kevesebbet fizetnek be az államkasszába.”

    A felcsúti stadion magánpénzből épül és nem közpénzből. Továbbá nem annyival kevesebb folyik be az államkasszába (ugyanis a cégek az adóalapjukat csökkentik és nem a tényleges adójukat utalják máshová). Ráadásul az építkezés adóbevételeket is hoz az államnak (plusz munkahelyteremtés, az építőipar fellendítése egy válságos időszakban).

    Ennyit Szabó Szabolcs információiról és logikájáról (a libakergető jobban is felkészíthette volna)…

    Szabó Szabolcs:
    “Összefoglalva: a profi labdarúgás üzlet, és semmi köze a tömegsportokhoz. A színvonala meg sajnos a béka feneke alatt van.”

    Gordon válasza:
    A profi labdarúgás minta és így mozgósító erővel bír a sportolásra. A legtöbb igazolt sportoló (200 ezer fiatal) a labdarúgásban van. Itt van a legtöbb klub, a legtöbb létesítmény. Ezért kapja nominálisan a legtöbb támogatást a foci. A létesítményekre a szociálliberálisok nem fordítottak, állapotuk leromlott, sok esetben balesetveszélyes. Ezért is lehet a TAO pénzek egy részét biztonságtechnikai fejlesztésekre költeni… nem szeretném megélni, hogy egy siralmas állapotú stadion összeomlik a nézők alatt, nem szeretném megélni, hogy egy betonfödém-darab egy gyermek fejére esik (pl.: a Puskás Ferenc stadionban, melynek állapota siralmas, hisz évtizedeken át nem renoválás a szociálliberális sportvezetők)… nem kellene ezt megvárni.

    “Szerintem a rendelkezésre álló kevés forrást inkább a tömegsportok támogatására, valamint a tényleg eredményeket hozó versenysportokra kellene fordítani. Mert annak van értelme. ” – írja végül Szabó.

    Megírtam, nyitott kapukat dönget. Az évtized végéig ugyanis 130 milliárd forint áramlik a nem látványsportágakhoz. De már most is több mint 12 milliárd forint.

    “a tényleg eredményeket hozó versenysportok” támogatására szólít fel Szabó Szabolcs: az öt látványsportágból a labdarúgás csak egy… a kézilabdaszövetség költségvetése például megduplázódott… a vízilabda és a jégkorong is fejlődhet… a kézi-, a vízilabda és a jégkoron g pedig eredményesnek tekinthető… eredmények terén a fociban lesz a legnehezebb előrelépni, mert ott a legnagyobb a konkurencia.

    Az etánsak lassan tényleg arra ébredhetnek, hogy bilibe lóg a kezük.

    Emlékezzünk!
    Az elején a rezsicsökkentést is ellenezték, aztán váltottak.
    Szerintem hamarosan komolynak feltüntetett (valójában csak üres ígérgetéseket magába foglaló) álkoncepciókkal lépnek majd elő sportügyekben… jön a duma, hogy
    1. Ők másra költenének
    2. Ők többet költenének

    Mint anno 2002 őszén, mikor az alábbi egyszerű üzenetet fogalmazták meg:
    “Több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak.”

    Tegyük hozzá: Volt miből osztogatniuk, mert az Orbán-kormány tele kincstárat hagyott maga után és a mostaninál kb. 30%-kal alacsonyabb államadósságot… volt miből osztaniuk… meg persze a béremelések egy részét áttolták az önkormányzatok kontójára, akik emiatt kénytelenek voltak eladósítani magukat… aztán 2009-re szépen a csőd szélére taszította a Gyurcsány-libásBajnai kormány az egész országot…

    Nem szabad ismét bedőlni nekik!

  40. Szabó Szabolcs szerint:

    kedves Gordon!

    Akkor leírok újra néhány tényt, mert látom sajátosan értelmezi azokat:

    1, a TAO szabályai a következő:
    – A vállalkozás, vagy a társaság leírhatja a támogatás összegét adóalapjából, majd a csökkentett adóalapból még a támogatás mértékével egyező adókedvezményt is igénybe vehet.
    – adókedvezmény vehető igénybe, hiszen a felajánlott összeg mértékével csökkenthető a támogatást adó cég adóalapja.
    Vagyis kétfajta adókedvezményt érvényesíthetnek a cégek:
    – a támogatás összegét elszámolhatják költségként (csökkentve így az adóalapot)
    – a csökkentett adóalap után kiszámított társasági adóból levonható a támogatás teljes összege.
    Vagyis a támogatásként átutal összeg állami forrásnak tekinthető. Azt nem lehet magánadománynak tekinteni. Ez tény!

    2, Pontosan ismerem a 19. századi liberalizmus alapjait, és ismerem a mai liberálisok gondolkozását is. Mindössze annyit kérek mindenkitől, hogy ne vonjuk kétségbe polgártársaink magyarságát. Ha valakivel vitája van gazdaságpolitikáról, társadalompolitikáról stb. akkor azt érvekkel alátámasztva tegye, és ne az identitását támadja! Ez nem elegáns dolog. Ezért utálták meg az emberek a politikát.

    3, A színház – stadion összehasonlítást nem én hoztam szóba, hanem maga Orbán Viktor. Én mindössze azt állítottam, hogy a színházakba járnak az emberek – ami tény, és ezt le is írtam -, meccsekre pedig nem – ez is tény. Ha vitája van az összehasonlítás mikéntjével, akkor azt a miniszterelnöknél tegye szóvá. Én mindössze a logikai bukfencet hoztam szóba. (Csak annyi pontosítás, hogy a MÜPA nem színház. Másrészt olyan PPP konstrukcióban épült meg, mely révén valahol 70-90 milliárd forint közötti összeget kell kifizetnünk 30 év alatt. Tehát nem azonnal utaltak át Demján cégének az államkasszából, hanem kötelezettséget vállaltak a jövőre vonatkozóan. Így költ egy magyar úr! Érdekes módon most vagy közvetlenül a kincstár fizet, vagy TAO révén finanszírozzák)

    4, A foci támogatásával a fő probléma az, hogy eredmény nincs, de magasan a legtöbb támogatást ők kapják. Ami a legfelháborítóbb, hogy miniszterelnökünk kedvenc falujában, annak házától kb. 20 méterre is építenek állami pénzen egy akkora stadiont, ahova a falu lakosságának a kétszerese fér majd be. Senki nem kifogásolja, ha uszodát, kézilabda csarnokot stb. építenek. Csak azokra valahogy kevesebb jut.
    A félreértések elkerülése végett: szeretem a focit (mármint nem a magyar bajnokságot, hanem a játékot). Játszom egy kispályás bajnokságban. A stadionépítésre fordított hatalmas összegekből azonban a hozzám hasonló sportolók semmilyen formában nem részesülnek. Alig lehet az országban szabad műfüves pályát találni (és az átlagos óradíj kb. 10 ezer forint körül van), mert nagyon kevés van belőlük. A legtöbb esetben magáncégek vagy intézmények építenek pályákat, és azokat aztán bérbe adják. Ha valaki tényleg azzal sok tízezer labdarúgóval szeretne foglalkozni, akkor megint pályákat kellene építeni.

    5, 2010 májusában az ország nem volt az összeomlás és a csőd szélén. Elég csak megnézni a forint-svájci frank árfolyamot. Bajnai szigorú intézkedéssekkel, kétségkívül fájdalmasan, de nyíltan és őszintén kezelte a válságot. 2014-től lesz majd lehetőségünk megmutatni, hogy mit tudunk csinálni 4 év alatt. Az már nem válságkezelés lesz, hanem békés és nyugodt építkezés. Nem pedig rombolás, ami most folyik.

    További szép napot!

    Szabó Szabolcs

  41. joságos szerint:

    T. Szabó Szabolcs!
    meggyőződéses baloldali vagyok! Ennek ellenére az a véleményem Bajnai Gordonból elég volt egyszer. Sőt; sok is! Nem tudom milyen csodákra képes de a magyar nyugdíjasoknak, liba tenyésztőknek már sikerült megtapasztalniuk azt a mérhetetlen szakértelmet amivel rendelkezik. Őszintén remélem, hogy még egyszer a hatalom közelébe sem engedik!

  42. hajós (gyengeelméjűek kedvéért: nem Dobák!) szerint:

    Úgy látom, joságoson is fogott a fidesz-propaganda.

  43. joságos szerint:

    Rosszul látja! Egyszerűen csak gondolkozok és nem dafke alkotok véleményt. Persze ha maga másképp látja a Bajnai féle vezetést az magának a magán ügye.

  44. hajós (gyengeelméjűek kedvéért: nem Dobák!) szerint:

    Bajnait miniszterelnöknek! Hajrá Bajnai!

Itt lehet hozzászólni !