Egyszerű vagyok, de én hiszek ebben – az Index hírportál interjúja Németh Szilárddal

Index.hu

Németh Szilárd rezsibiztos nem tudja, hogy ő mennyit spórolt eddig a rezsicsökkentéssel, de biztos hogy többet, mint aki kis lakásban él. Szerinte mégis azok jártak a legjobban, akik rászorulnak.

Münchenben sincs áramszünet, itt sem lesz, aki pedig a Parlamentben azt mondja, hogy szakértője valaminek, az hiteltelen. Sokan próbálták már meggyőzni arról, hogy nem ez a helyes út, de ő nem befolyásolható.

Számon tartja, hogy mennyit spórolt a rezsicsökkentéssel?

Nem tartom számon, a feleségem vezeti ezeket a számlaügyeket.

Nemrég azt mondta, az a cél, hogy mindenki rezsije csökkenjen, és hogy mindenki tudja azt is, hogy mennyivel csökkent. Éppen a rezsibiztoshoz nem jutott el a pontos szám?

De eljutott, a feleségem ezt otthon pontosan tudja, az nekem annyi, mint ha én tudnám.

A felesége otthon nem hirdeti ki?

Lehet viccelődni, nem bánom, ha van ennek egy kis humoros arcéle, és egy kis iróniával közelítünk az egészhez; az a gáz, ha cinizmussal. Azt amúgy meg tudom mondani, hogy egy viszonylag kis kertes házban lakunk Királyerdőben, és még az első, januári rezsicsökkentéssel havonta 4700 forintot spóroltunk meg. Ehhez jött aztán még hozzá a többi. De nem magam miatt csináltam ezt az egészet, mint ahogy a szocialisták próbálják beállítani. Abba az élethelyzetbe kell belegondolni, ami a lakótelepeken van. Érdemes odamenni, megnézni. Tízéves koromig egy 9 négyzetméteres lakásban éltem a szüleimmel, utána lakótelepre költöztünk egy tízemeletes házba 47 négyzetméterre, majd egy négyemeletesbe 64 négyzetméterre. Édesanyám még mindig ott lakik.

És mit gondol, hol maradt most a rezsicsökkentéssel több pénz az embereknél? A családi házban, a 64, a 47, vagy a 9 négyzetméteren?

A legtöbbet a kilenc négyzetméteres lakásban élőknek segít a rezsicsökkentés. Mert ott a rezsiköltségek is alacsonyabbak, viszont sokkal nagyobb a rezsiköltség százalékos aránya.

Készítettek arról felmérést, hogy tényleg a kiskeresetűeknek jött-e a legjobban a rezsicsökkentés, és hogy mennyit takarítanak meg a nagy rezsis gazdagok?

Szerintem a KSH-nál vannak ilyen adatok.

És ez alapján mondja?

Azokkal, akikkel beszélek, mind ezt mondják. Egy szerényebb körülmények között élő ember valószínűleg azért él szerényebb körülmények között, mert vagy nincs jól fizető munkája, vagy épp munkát keres, vagy nincs jó érdekérvényesítő képessége a munkahelyszerzésben. Tehát például nem újságíró vagy politikus. Rajta segít a legtöbbet a rezsicsökkentés.

A legtöbb pénz mégsem nála marad.

Nominálisan a megtakarítás nyilván nem a 9, vagy a 47 négyzetméteren, hanem nálam jelentkezik. Bár, édesanyámnak a távfűtés miatt komoly költségei vannak, a téli hónapokban a nyugdíja jelentős része elmegy rá, támogatnom kell őt, hogy kijöjjön a pénzéből.

Ha ön szerint is ennyire fontosak a szociális szempontok, nem lett volna ésszerűbb csak a rászorulókat, vagyis például az édesanyját támogatni újságírók és politikusok helyett?

Ezt a vonalat már egyszer kipróbáltuk. Ezt a vonalat űzte a Gyurcsány-Bajnai-Mesterházy-éra. Ja és ugye a Demszky. Egy Hálózat nevű alapítványba tolták bele a pénzt, milliárdokat.

Ha jól értem, amit mondani akar, itt akkor nem az ötlettel voltak gondok, hanem a megvalósítással.

De az ötlettel is. Ha olyanba teszem bele a pénzt, amiről biztos vagyok, hogy nem arra megy el, amire kéne, vagy a nagy része nem arra megy el, akkor szerintem ott más motivációk is lehetnek. Amikor elvégezte az ÁSZ a vizsgálatot, kiderült, hogy a Hálózatba tolt hatmilliárdból négymilliárd különböző kötvényekben volt. Persze lehet azt mondani, hogy azért kellett kötvényekbe rakni, hogy még több embert tudjanak támogatni, de ez nem volt igaz, nem támogattak még több embert.

De ennek még mindig semmi köze a célzott támogatás elvéhez.

Szerintem az elv sem működött. Hiszen ha folyamatosan emelem az árakat – márpedig ők bőven infláció felett emelték az árakat – és egy részét támogatom az embereknek, azzal totálisan elszegényítek mindenkit. Ez be is következett, 2010 előtt óriási lett az emberek adóssága. Amióta rezsicsökkentés van, a fennálló tartozásállomány jelentősen csökkent.

Valóban csökkent. De ugyanebből az adatsorból az is kiderül, hogy a legrosszabb helyzetben lévő áram- és távhőfogyasztókon nem segített még a rezsicsökkentés sem. Majdnem négyezerrel több a kikapcsolt áramfogyasztó, mint tavaly, a kikapcsolt távhősök is több, mint háromezerrel többen vannak.

Mindenki megkapta a rezsitámogatást, azok is, akik hatvan napon túli tartozást felhalmoztak. Nekik valószínűleg választani kellett aközött, hogy a mindennapi betevőre fordítják a megspórolt összeget, vagy kifizetik a tartozásukat. Mi egyébként úgy változtattuk meg a jogszabályokat, hogy ne tudják kikapcsolni az áramot. A legszegényebbek fával, szénnel fűtenek. Nekik is programot indítottunk el, idén kétszer annyi támogatás jut szociális tűzifára, mint tavaly.

De ha visszatérünk az alapkérdésre: ha az én megtakarításomat és az ön megtakarítását inkább azoknak adjuk, akik egyébként gondban vannak, nem léptek volna túl könnyebben a problémáikon?

Nem ez volt a cél. Az volt a cél, hogy minden háztartást megszabadítsunk ettől a rezsipénztől. Európában a legnagyobb százalékban a magyar családoknál jelentkezett a rezsikiadás. Az inflációnál jóval nagyobb mértékben nőttek az energiaárak, a magyar családok nem is a gáz árát fizették meg, hanem a cégek hasznát. Egy átlagos magyar család a 35 százalékát a fizetésének lakásfenntartási rezsire fizette ki. Ezt a rezsit kellett megtörni.

Csakhogy azt, hogy százalékosan magas a jövedelemhez képest a lakások fenntartásának a költsége, nem a relatíve magas magyar energiaár, hanem az alacsony magyar fizetés okozza.

Ezt a relatíve összehasonlítást nem teljesen értem. Ezt vásárlóerő-paritáson szokták nézni.

Nem ott szokták nézni.

Dehogynem. Vásárlóerő-paritáson adta ki, mégpedig az Eurostat ezeket az adatokat. Európában a legtöbb pénzt vásárlóerő-paritáson a magyarok fizették a gázért, áramban a másodikok voltunk.

Én csak arra gondolok, hogy annak megítélésében, hogy túlárazott-e a magyar energia, nem sokat segít, ha az árakat vásárlóerő-paritáson mérjük össze. Az áramszolgáltatás költségeinek felét a hálózat költségei adják, negyede az erőművi berendezések költsége, a maradék a tüzelőanyag költsége. A költségek jelentős része importált földgáz, illetve berendezés, ezeknek van egy listaára, euróban vagy dollárban, piaci árfolyamon kell kifizetni. Ha tisztán euróban összemérjük az energiaárakat, kiderül, hogy a középmezőnyben voltunk. Szóval egy kicsit torzít az az összehasonlítás, amit ön említ.

Én meg azt gondolom, hogy nem torzít. Hiszek a rezsicsökkentés politikájában. Én azt látom, hogy amerre megyek, odaköszönnek az emberek, és drukkolnak nekem, hogy minél több ilyen ügyet el tudjak intézni. Én ezt jó útnak látom. Persze lehet azt mondani, hogy azért volt nálunk a legdrágább a rezsi, mert keveset keresünk, mi is ezt mondjuk: keveset keresünk, sokat fizetünk, legdrágábban éltünk ebben az országban. De most megtörtük a monopóliumát a szolgáltatóknak.

Milyen monopóliumot törtek meg?

Az árképzési monopóliumot.

A monopol szereplőknél korábban is az Energiahivatal szabta meg az árakat.

Persze, csak eddig az volt a szokás, hogy így mentek fölfelé az árak.

De közben a világpiaci árak is így mentek fölfelé.

Nem mentek így fölfelé a világpiaci árak. 2009-ben már olcsóbban lehetett hozzájutni a gázhoz. De megnézheti azt is, hogy ezek a cégek mennyi pénzt vittek ki az országból. Amit ki lehetett talicskázni az országból, azt kivitték.

Mennyi pénzt talicskáztak ki?

1064 milliárdot vittek ki összességében.

Én csak az előző évek beszámolóit néztem át, ott azt látni, hogy profit a lakossági szolgáltatásban lényegében nincs, csak mínuszok, az elosztócégek nyeresége pedig néhány milliárdos, már ahol van egyáltalán.

Ugye, nem várja tőlem, hogy itt összesírjam magam. De egyébként az előbb említette a béreket, nos azok is nőni kezdtek. Nem érdemes ecsetelni, hogy milyen állapotban vettük át ezt az országot 2010-ben. Már akkor megállítottuk a lakossági rezsi emelkedését. Nagyon pozitív, hogy egy magyar család most a 2008 júliusi árakat fizeti a gáznál, és a 2007 februári árakat fizeti az áramnál. Ez tényleg rendkívül pozitív.

Tényleg rendkívül pozitív lenne, ha nem egy egyszeri kormánydöntésnek lenne köszönhető, hanem a piaci viszonyok alakulásának.

A kormány azért van, hogy hozzon egyszerű döntéseket. Egyszerű döntéseket pedig a magyar emberek érdekében kell hozni.

Hasonlóan egyszerű döntéseket meghoztak már Szenegáltól Bolívián át Venezueláig. Folyamatosan fellépő áramszünetek kísérik ezt az egyszerű döntést.

Nincs folyamatos áramszünet.

Caracas néhány napja teljesen elsötétedett, az elmaradt fejlesztések miatt rossz állapotban van rendszer.

Nem azért sötétedett el véleményem szerint. Nem sötétedett el München sem.

Ez igaz, de hogy jön ide?

Ugyanaz az E.On a szolgáltató, mint itt nagyon sok helyen Magyarországon. Ott az E.On csak nagy kopogtatások árán tud bejutni a polgármesterhez, ugyanis ott nem adták oda neki az összes vasat, hanem csak a lehetőséget az üzemeltetésre. Az árakat a müncheni városi tanács határozza meg, még azt is megengedhetik maguknak, hogy olyan idényjellegű árakat határozzanak meg, hogy téli ár és nyári ár. Ha nagyon vissza akarunk kaparni, akkor nálunk a 95-ben szétprivatizált rendszernek köszönhető minden, ami kialakult. A külföldi cégek mindenhez üveggyöngyökért jutottak hozzá, és még meg is sarcolták a lakosságot. A Gyurcsány-Bajnai kormányok azt mondták a cégeknek, hogy emeljetek, amennyit akartok, mindent el lehet számolni költségként. Az Orbán-kormány ennek véget vetett, és most a kétharmad birtokában van egy olyan terv is, hogy az új közműtörvényt sarkalatos törvénybe tegyük.

A rezsialkotmányról beszélünk?

Szeretem az Index sok cikkét, meg az iróniát, meg a jó vicceket is, de ezt szerintem nem érdemes elviccelni. Ez nem rezsialkotmány, annál egy kicsit több. Egy óriási rendszer átalakításáról van szó. Ebben a rendszerben az állam szerepet akar vállalni. Azt mondja a kormány, hogy a rendszert úgy alakítjuk ki, hogy kifizethető legyen a magyar családoknak. Az irány jó, meg jó felé haladunk, de aki nem hazudozik, az látja, hogy az elkövetkező tíz évben még nem lesznek német szinten a fizetések. Amíg pedig nincsenek német szinten a fizetések, addig a magyar fizetésekhez kell szabni az árakat. Annak csökkentjük az árát, aminek tudjuk.

Az élelmiszernek nem tudják?

Én most a közműszolgáltatásokról beszélek.

Csak azért kérdezem, mert az élelmiszer is a megélhetés része.

Majd szívesen beszélek erről is, jó? Bár ez nem az én asztalom, ezt inkább a Fazekas miniszter úrral kéne megbeszélni. De az azért érdekelne, hogy megkérdezték-e az elvtársakat, hogy amikor ők hatalmon voltak, akkor minek csökkent az ára. Visszatérve a rezsicsökkentésre, az árcsökkentést úgy lehet biztosítani, ha közösségi tulajdonba kerül a közműcégek egy része. Ezt szabályozással fogjuk biztosítani. Nincs itt szó államosításról. Amit az állam bevásárolt, piacon vásárolta be, bocs. Ha azt mondják a mostani tulajdonosok, hogy köszönik szépen, nekik elég volt, akkor belép az állam, vagy az önkormányzat.

Akkor ezt fordítsuk le úgy, hogy az állam a szabályozói hatalmával élve eladásra kényszerít cégeket, hogy tulajdonossá válhasson.

Nem, nem ez a cél. Az a cél, hogy megfizethető legyen a szolgáltatás, és ahhoz ez az egyetlen út vezet. Az előző utak üzemképtelenek voltak.

Azért az sem bizonyított, hogy ez az üzemképes út, és majd a közösségi tulajdonba vett cégek megfizethető árat garantálnak, nem?

De, azért erre van sok jó példa.

A kommunizmusra gondol?

Az egy alávaló rendszer volt annak gazdasági mutatóival együtt. Nem kívánunk kommunizmust. Furcsa is lenne engem ezzel vádolni.

Megnyugtatott. Térjünk vissza az élelmiszerre és az áfára. Itt nem lehetne csökkenteni?

Az áfacsökkentés többnyire a kereskedőknél, szolgáltatónál marad 4:1 arányban. Gyurcsány ott tornázott az öt százalékkal csökkentett kulccsal és akkor mindenki bólogatott, hogy igen, igen. De egy ilyet úgy érdemes csinálni, hogy hosszú távon gondolkodunk. És a rezsicsökkentés az hosszú távú gondolkodás.

Hosszú távú? Ön szerint hány évig lehetne a mostani árszintet tartani?

Azt a célt tűztem ki magam elé, hogy érjük el az európai átlagot a vásárlóerő-paritáson mért rezsiárakban. A mostani csökkentésekkel még csak a középmezőnybe jutottunk, az átlagot nem értük el. A rezsicsökkentés politikáját a választások után is fenn fogjuk tartani, ez számonkérhető lesz rajtunk. Még van csökkentési lehetőség, az ellenérvek szerintem nem elég erősek.

Úgy tűnik, mintha a Fidesz ráépítette volna a 2014-es kampányát a rezsicsökkentés témájára, a kampány árát pedig megfizettetné az energiacégekkel.

Én ezt nem így látom. Szerintem ez nem kampány. Még jobban kellene ezt terjeszteni, nincs annyira pozitívan kommunikálva a történet.

Mire gondol? Az emberek 99 százaléka hallott erről a Századvég felmérése szerint.

Nagyon helyes. Azért itt arról szól a fáma, hogy az emberek rájöttek arra, hogy nem babra megy a játék. Akkora a megkeresések száma hozzánk, mint ami soha nem volt. Elhiszik az emberek, hogy értük dolgozunk.

A Századvég egyébként azt is felmérte, hogy a felnőtt lakosság 80 százaléka támogatja a rezsicsökkentést.

Nyolcvanhárom.

Lehet, hogy jobban emlékszik.

Igen, és tizennégy ellenzi.

Akkor legyen tizennégy. Nem gondolja, hogy ez még mindig magas arány? Hogy lehet az, hogy ennyi ember még mindig nem tud örülni annak, hogy kap évente 100 ezer forintot?

Ez egyértelmű. Ha megnézzük, hogy ezek közül ki melyik pártra szavazna, akkor jól látszik, hogy miért nem támogatják. Az MSZP se kiköpni, se lenyelni nem tudja a rezsicsökkentés politikáját. Bár látszólag mindent megszavaznak. Szóval a politikai hovatartozással korrelál ez a történet.

Akkor mondok önnek néhány olyan nevet, akik korábban nem támogatták a rezsicsökkentésnek ezt a módját, és baloldali elfogultsággal biztosan nem vádolhatók. A fideszes, volt energiaügyi államtitkár Bencsik János, a kormánynak is rendszeresen tanácsokat adó REKK-et vezetője, Kaderják Péter…

Igen, ő alapítója is a Fidesznek, jó barátom.

Na, hát ő például a rezsicsökkentés második fordulójától határozottan óvta a kormányt. Azt mondta, „a spanyolcsízmát nem lehet tovább szorítani, mert a többletkötelezettségek miatt így is nagyon szétfeszül a rendszer”. Bencsik pedig az Indexnek már két évvel, vagyis jóval a rezsicsökkentés előtt úgy fogalmazott: „ha pőrére vetkőztetjük a szereplőket, tönkre mehetnek a rendszerek.”

De azt nézte, hogy hogyan szavazott Bencsik János?

Gondolom a pártfegyelmet betartva megszavazta.

Az a helyzet, hogy az úgy nehéz. Én például úgy szavaztam igennel, hogy egyetértek ezzel az üggyel. Ebben a szakmában én nem vagyok olyan jártas, mint Bencsik János, vagy Kaderják Péter, egyáltalán nem vagyok jártas úgymond a szakmai berkekben. De ez nem is egy energiapolitikai kérdés, hanem egy szociálpolitikai kérdés.

Ez azért valahol egy nagyon fontos energetikai kérdés is.

Nem.

De igen. Hiszen itt éppen az az állítás, hogy annak ugyan nyilván lehet örülni, hogy az embereknek több pénze marad, de közben elmaradnak a fejlesztések, a beruházások, és le fog romlani a rendszer. Az egyébként alacsony 2010-es szint óta is 40 százalékkal estek az energiaipar beruházásai.

Jó, tudom, Chikán Attilát, meg mindenkit lehetne most idézni, ismerem őket és nagyon figyelek arra, amit mondanak, és szerintem a kormányfő is figyel arra, amit mondanak, meg a parlament is figyel rájuk. De a döntés másképp zajlik. Mert mások meg mást mondanak. Vannak olyan energiapolitikusok, szakértőink, akik egyértelműen azt mutatják, hogy ez még belefért. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egy elég komoly helynek mondható ebből a szempontból. Azt szeretnénk, hogy mindenkinek csökkenjen a rezsije. A rezsicsökkentés egyébként csak a lakossági fogyasztókat érinti.

Áttételesen a nagyfogyasztókat is, csak őket negatívan, hiszen az áramnál például a csökkentés egy részét velük fizettették meg.

Én nem látom ezt az átterhelést, szeretnék egyszer egy ilyen átterhelést látni.

Bocsánat, ez ténykérdés. Az első körös csökkentés után erről kimutatást éppen a REKK készített, amit mondjuk ön ezek szerint annyira nem tart komoly szervezetnek.

Ilyet nem mondtam.

Rendben, akkor csak nem hallgat rájuk.

Ez sem igaz. Nem szeretném Pétert megsérteni, azt gondolom, hogy nagyon fontos, hogy a fékek és ellensúlyok rendszerében ott legyenek. Rájuk rendkívül figyel mindenki, főleg a Kaderjákra.

Mégsem győzte meg önöket.

A döntésben mindenkit figyelembe veszünk, de a döntések másképp működnek. Ezt önök is pontosan tudják. Ha a főszerkesztőjük kiadja, hogy mit kell csinálni, akkor ugye ő meghallgatta a szerkesztőségben, hogy mi lesz az irány…

Viszont ha ezek után olyat kér, ami a szakmai meggyőződésemmel ellentétes, akkor azt nem fogom végrehajtani.

Világos, ezt meg lehet tenni, és akkor az ember utána feláll, és elmegy egy másik szerkesztőségbe. Ezt én is így gondolom, egy pártnál ez ugyanígy van, lehet keresni másik pártot is, mint a Fidesz. De én el tudom magam itt képzelni. Én hiszek ebben. Az emberek között forogva látom, hogy ennek milyen pozitív hatása van. Gazdaságilag is. A japánok pislognak, hogy nálunk milyen alacsony az infláció. A kiskereskedelmi adatok – Amerikában ezek a mutatók a legfontosabbak – folyamatosan nőnek.

Ezek nagyrészt rövid távú hatások. A probléma a hosszú távval és a fenntarthatósággal van.

Nem gondolom, hogy rövid távú hatások lennének, a rezsicsökkentés tartható.

Az előbb mondta, hogy nem ért hozzá, hogy nem energetikai szakember.

Politikailag viszont meg tudom hozni azokat a döntéseket, amelyek ezt a területet elősegítik. A Parlamentben, aki azzal vagánykodik, hogy valamilyen szakterületnek a vezetője, az a hiteltelen ember.

Tehát ön mögött áll egy komoly szakmai stáb?

Igen, úgy hívják hogy Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal, úgy hívják, hogy Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Nemzetgazdasági Minisztérium. Most egy rezsimegbeszélésen 35-40 szakértő vesz részt.

És az Energiahivatal vezetője hívta már fel, hogy „kiszámoltuk, belefér, mehet a harmadik tíz százalék.”

Ebben az ügyben még nem beszéltünk.

És mással beszéltek már róla? A választások előtt becsúszhat-e még egy újabb csökkentési forduló?

Persze, beszélünk erről rengeteg emberrel, de nincs még az ügyben döntés.

De azt lehet tudni, hogy sikerült-e már lefaragni az extraprofitot? Végre kiderülne, hány százalék után extra egy profit.

Nem az extraprofit lefaragása a kérdés. A lényeg, hogy a szolgáltatás megfizethető, fenntartható, biztonságos legyen és akár még a minőségen is tudjunk javítani.

Az előbb mégis tisztességtelen profitokról, kitalicskázott pénzekről beszélt. Nem árulja el, hogy mit ért tisztességes profit alatt?

Tisztességes profit az, ha nem terhelem agyon az embereket. Az nem volt tisztességes, ami ezen a rendszeren fogható volt.

A rezsiharc önnél világnézeti kérdés is? Szembemenni a multikkal…

A multikat nem bántja senki, nézze meg, hány stratégiai megállapodást kötött velük a kormány. Mindössze arról van szó, hogy ez a mi hazánk, itt mi alakítjuk ki a szabályokat. Ide lehet jönni, lehet munkát végezni, autót gyártani, szolgáltatni, senki ne mondja, hogy nem lehet. A folyamatosan dráguló energia egyébként gátja a gazdaságnak. Amerika erre a legjobb példa, az olcsó energia pörgeti a gazdaságot.

Azért az egy nagy különbség, hogy míg az amerikai olcsó energia a palagáz és a szén felfutásának köszönhető, addig Magyarországon Németh Lászlóné személyes döntésének.

Nem Németh Lászlóné, hanem a parlament döntésének. Van egy szabadon választott parlament elég nagy felhatalmazással.

De ez még azért így sem Amerika. Egy parlamenti döntésre épített mesterséges árcsökkentés nem teljesen ugyanaz, mint egy természeti erőforrásra épülő piaci csökkenés.

Mondjuk az Egyesült Államok egy európai nagyságú ország 340 milliós népességgel, a világ vezető hatalma, ezt is tegyük hozzá. Meg azt is tegyük hozzá, hogy mi itt vagyunk Közép-Európában, egy kis ország vagyunk.

Bocsánat, én csak arra próbáltam meg rávilágítani, hogy…

Értem én, értem, csak tegyük hozzá.

Hozzátehetjük. Egyébként árulja már el: miért éppen a rezsi? Miért nem a tej, a kenyér, a benzin, vagy bármi más?

Mert erre van a kormánynak lehetősége. Ez a legnagyobb falat az emberek kiadásában. Teljesen jó úton vagyunk. Hogy miért nem ez, miért nem az, arról kár vitatkozni. Ez van, ezt nyomjuk, és ez sikeres. Ez a helyzet.

Amikor rezsiharcról beszélnek, néha úgy tűnik, mint ha a rezsicsökkentő üldözött lenne ebben az országban.

Nagyon sok ellensége van a rezsicsökkentésnek, kijáró emberek megpróbálnak befolyásolni rengeteg helyről, szerencsére nem vagyok befolyásolható.

Pénzt kínáltak önnek, megfenyegették?

Semmi ilyen nem történt, de megpróbáltak befolyásolni, meggyőzni.

De ön kitart.

Hiszek ebben. Lehet hogy én egy nagyon egyszerű ember vagyok, mint ahogy sokan lefestenek, én ezt be is merem vállalni. Hiszek ebben a politikában, ezért merem megcsinálni. Ha más lesz kormányon, akkor visszajön a régi rend. Ez a fáma, ez a szkandernek a lényege, ez a 2014-es választásnak is tétje.

Az előbb azt mondta, a rezsicsökkentés nem a kampány része.

Én nem kampányként értékelem ezt a történetet. Azt mondom, hogy ha nem a Fidesz-KDNP lesz kormányon, akkor vissza fogják fordítani az egészet. Ez nem kampány kérdése.

Akkor miért kell Fidesz-narancssárgával feltüntetni a számlán a csökkentést?

Nem kell narancssárgával, ez egy tévedés. Mindössze ezzel a színnel jelölték a mintalapot a Magyar Közlönyben. Véleményem szerint valakinek a túlbuzgóságából, vagy éppen azért, hogy betegyen egy bodicseket. De a szolgáltatóknál volt ahol szürkével, volt ahol citromsárgával jelölték, senkit nem vontunk érte felelősségre.

Forrás: Index.hu

62 hozzászólás “Egyszerű vagyok, de én hiszek ebben – az Index hírportál interjúja Németh Szilárddal” bejegyzésre

  1. Gladiátor szerint:

    Németh Szilárd azt nyilatkozta.

    “Tízéves koromig egy 9 négyzetméteres lakásban éltem a szüleimmel.”

  2. Gordon szerint:

    “Tízéves koromig egy 9 négyzetméteres lakásban éltem a szüleimmel.”

    Az etánsak meg eközben építették maguknak közpénzen a dácsákat.
    Most sok etáns lakat alá kerülhet.

  3. azaki szerint:

    Egyszerű bizony!
    Mint a faék!

  4. grün szerint:

    “Németh Szilárd közölte: a vonatkozó törvény alapján a szolgáltatóknak számlánként 10 ezer forintnyi kötbért kell fizetniük a fogyasztóiknak, így összesen 560 millió forintot kötelesek megtéríteni a lakosságnak, vagy jóváírni a fogyasztásukban.”
    .
    Lakosság, póógárok, fogyasztók!
    Tíz rúgó áll a házhoz, mint további soronkívüli rezsicsökkentés, ha Fejenagy nem hazudott!
    Köszönjük fityesz!!! ))) 😛 (((
    .
    http://mno.hu/belfold/hibas-szamlak-tizezreire-bukkant-a-fogyasztovedelem-1180213
    .
    Szilárd!
    A pénzet. amit ígértél nem kaptam meg!
    Vagy majd a következő kormány?! 😛 😀

  5. azaki szerint:

    Németh Szilárd nyilatkozatai mellé oda kéne írni: “Figyelem! Az itt elmondottak kizárólag a szórakoztatás célját szolgálják! A valósághoz való bármilyen hasonlóság pusztán a véletlen műve! A nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért nem vállalunk felelősséget!”

  6. Gladiátor szerint:

    Én még mindig nem értem a 9 m2 -es lakást.
    Vajon létezik olyan, 3 m X 3 m alapterületű lakás, ahol 2 szülő 10 éven keresztül felnevel egy gyermeket?

  7. "?!" szerint:

    Tökéletesen egyetértek a fenti riportban nyilatkozó rövideszű pofátlan alaknak a címadó mondatával, hogy Ő “egyszerű”, mert Ő valóban annyira egyszerű, hogy normál esetben csak portásnak, vagy talicskát tologató embernek lehetne alkalmazni!

    A családjának a “komcsi rendszerben” 9 négyzetméteren megélt “szörnyen sanyarú” lakáskörülményeiről sokszor előadott hazudozása után, végre elmondta a jellemtelen hazugláda, az alábbi teljes igazságot is:

    “Tízéves koromig egy 9 négyzetméteres lakásban éltem a szüleimmel, utána lakótelepre költöztünk egy tízemeletes házba 47 négyzetméterre, majd egy négyemeletesbe 64 négyzetméterre. Édesanyám még mindig ott lakik.”

    Ezzel a szöveggel beismerte a hazug disznó, hogy a mai helyzettel ellentétben, akkor a gyermeket vállaló fiatalok általában rövid időn belül lakáshoz jutottak a második gyermek megszületése után, mert akkor nemcsak a pofánkat téptük, hanem a “komcsik” és a “nem komcsik” összefogásával Csepelen is több mint 20.000 lakótelepi lakást építettünk, közművekkel, utakkal, bölcsődékkel, óvodákkal, iskolákkal, orvosi rendelőkkel, művelődési házakkal, és sportlétesítményekkel!

    Ezért juthatott akkor a Csepelre üres zsebbel bevándorolt, a Csepel Művekben dolgozó és 9 négyzetméteres lakásban családot alapító Németh István családja (a 10 éves Szilárdkával és kishúgával) előbb 47 négyzetméteres, majd 64 négyzetméteres összkomfortos lakáshoz!

    A fenti tények ellenére van pofája ennek a rövideszű arcátlan hazugládának arról hazudozni, hogy 2010-ben a Fidesz csak egy óriási romhalmazt örökölt Csepelen, amit nekik el kell takarítani!

    A sok hazudozás annyira kitölti az idejüket, hogy a hatalomra kerülésük óta eltelt 3 évben egyetlen lakást sem építettek, amelyekben a gyermeket vállaló fiatalok legalább a második gyermek megszületése után legalább olyan szintű otthonhoz juthatnának, mint az Ő szülei jutottak a visszafelé mutogatás közben általa folyamatosan szidott időszakban!

    A “komcsi” időszakból örökölt megüresedő önkormányzati tulajdonú lakásokat is olyan képtelen feltételekkel pályáztatják, hogy azokba pályakezdő alacsony jövedelemmel rendelkező gyermekes családok nem tudják teljesíteni!

    Megszüntették a megüresedett önkormányzati tulajdonú bérlakások bérbeadás előtti felújítását, és csak olyan pénzes személyek juthatnak lakáshoz, akik vállalni tudják a beköltözés előtti felújítás költségét, amelyet később lelakhatnak!

    A fenti álszent takarékoskodás mellett azonban szórják a közpénzeket mindenféle idétlen pótcselekvésekre!

    A 3 év alatt nyújtott teljesítményüket csak az alábbi pazarló baromságok fémjelzik:

    Városkapuk felállítása a csak kerületi státussal rendelkező városrész határain, ereklye nélküli ereklyés országzászló létesítése, utcák és terek átkeresztelése, harangláb építés, mérhetetlen mennyiségű szalagátvágás meglévő létesítmények állagmegőrző felújítása vagy rendeltetésének a módosítása után, emléktáblák és szobrok állítása vitatható múltú kéteshírű személyeknek, közpénzekből fizetett külföldi utazások tömkelege saját maguknak a testvérvárosokban való ünnepeltetése céljából és a külföldi vendéglátások közpénzből történő viszonzása, pénzszórás privát használatú személygépkocsik közpénzből történő beszerzésére és rendeletbe ütköző üzemeltetésére, stb.

    A fentiek miatt szégyen, hogy ez a nagyon “egyszerű”, de nagyon hazug ember lehet Csepel polgármestere, és a Magyar Országgyűlésben még a törvényalkotásba is beleszólhat!

  8. ebihal szerint:

    Ettől a fazontól lassan már csak hányni lehet.

  9. Bugi szerint:

    Megy a hiszti, mert nem elég, hogy tisztességes, de még be is tartja azt amit ígér. 😀

  10. Bugi szerint:

    De a legjobban a Pabar hisztije tetszik. 😀 😀

  11. grün szerint:

    Bugi!
    Akkor hol a tízezer forintom?!
    Vagy szegény ember, aki ígérni sem tud?! 😛 😀
    .
    “Németh Szilárd közölte: a vonatkozó törvény alapján a szolgáltatóknak számlánként 10 ezer forintnyi kötbért kell fizetniük a fogyasztóiknak, így összesen 560 millió forintot kötelesek megtéríteni a lakosságnak, vagy jóváírni a fogyasztásukban.”

  12. "?!" szerint:

    “Kedves” narancsmérgezett bugris “Bugi”!

    Örülök, hogy örömet okozhattam neked az általam leírtakkal!
    Ígérem, hogy ezután is hasonló örömöket fogok okozni neked és a narancsos cimboráidnak a hozzászólásaimmal.

  13. Ella szerint:

    Nem tudom, de valahogy nem jönnek be a zeccerű emberek. Eccerű volt Kádárelvtárs is, oszt mi lett belőlünk.

  14. Ella szerint:

    Elolvastam a riportot. Pofán tudnám vágni. Még jobban utálom, mint eddig. Arrogáns, alattomos, nagyképű, közben a kapanyél lóg a szájából.

  15. "?!" szerint:

    Figyelj „kedves” narancsmérgezés miatt amnéziában szenvedő szerencsétlen bugris “Bugi”!

    Az amnéziád csökkentése érdekében, a 14:12–kor megjelent hazugságodra válaszolva emlékeztetlek az “Ésszel, szívvel, tisztességgel Csepelért” jelmonadatotok, valamint Németh Szilárd polgármesterjelölt “Rám bármikor számíthat” jelmondata alatt meghirdetett “EGYETÉRTÉSBEN A CSEPELIEKKEL” című választási programban leírt ígéreteitekkel, amelyekből vagy semmit, vagy csak nagyon keveset, vagy éppen az ellenkezőjét teljesítettétek:
    ——————————————
    Kivonat, az “EGYETÉRTÉSBEN A CSEPELIEKKEL” című Fidesz-KDNP programból:

    * Csak teljesíthető ígéreteket teszünk, amelyek teljesítéséért személyes garanciát vállalunk.
    * Megőrzendő érték: a környezetkímélő és munkahelyteremtő iparunk; a példaértékű szociális tevékenységünk; illetve a színes oktatási-, kulturális- és sport tevékenységünk.
    * Megszüntetjük a felesleges duplamunkákat, a közpénz esztelen szórását. Kontár munkát nem tűrünk.
    * A fejlesztéseknek elő kell segíteniük a csepeli otthonteremtést .
    * Stratégiai együttműködést alakítunk ki a kerületi civil szervezetekkel. Bevonjuk őket a döntéshozatalba.
    * Minden politikai és szakmai lépést megteszünk azért, hogy kerületünk „összes” ingatlana beköthető legyen a csatornahálózatba.
    * A már közművesített utcákat, a járdákkal és kapubeállókkal együtt burkoljuk le.
    *** A jelenleg tervezettnél bővebb, korszerűbb fedett uszodát építünk. ??????
    * A lakótelepi házak környékét barátságos lakóparkokká alakítjuk.
    * Felújítjuk a többségében kerületi tulajdonban lévő bérházakat.
    * Támogatjuk az energiatakarékoskodást elősegítő felújítási módokat.
    *** Csepel infrastrukturálisan legelmaradottabb, jogilag legrendezetlenebb része Háros. Azonban ez nem az itt élő, vagy hétvégi telket tulajdonló, dolgos és fejlődni vágyó csepeliek bűne, hanem a jenlegi vezetésé. Első lépésként Hárost belterületbe vonjuk, elvégezzük az övezeti átsorolásokat, mert ez a közművesítés és a lakásépítés engedélyezésének az alapja. A hárosiak kérésére, a Csepeli út mentén alakítjuk ki az 59/A busz végállomását.(Ezek két éven belüli teljesítésére Szilárd lemondás terhe mellett minden hárosi ingatlantulajdonoshoz eljuttatott szerződést is kötött!)
    * Minden üresen álló szociális bérlakást azonnal kiutalunk az arra rászoruló családoknak.
    * Az ifjúházasok részére fecskeházakat alakítunk ki, amelyeket öt évig minimális havidíjért használhatnak.
    * Kétszeresére növeljük az elsőlakást vásárlók kamatmentes támogatási összegét.
    * A Csepeli Teherforgalmi Elkerülő út megnyitásával megszüntetjük a Rákóczi, Kossuth, Táncsics utak közlekedési káoszát és légszennyezését.
    * Több szemétgyűjtő edényt helyezünk el a közterületeken, és további szelektív hulladékgyűjtő szigeteket és hulladékudvart létesítünk.
    * Kutyafuttató és kutyakiképző helyeket létesítünk, melyeket rendszeresen takarítunk és fertőtlenítünk.
    * Kezdeményezzük A Csepelt Dél-Budával összekötő Galváni híd megépítését, és az erzsébeti felüljáró kiszélesítését.
    * Megoldjuk a lakótelepek parkolási gondjait.
    * P+R parkolási rendszer kiépítését kezdeményezzük a HÉV végállomásnál
    * Támogatjuk a HÉV továbbépítését, hogy a csepeliek már ne csak a Nemzeti Színházat, de a Belvárost, sőt Szentendrét átszállás nélkül elérhessék.
    * Ingyenes tanszerekkel, étkeztetéssel, utazással, ösztöndíjakkal segítjük a rászorulókat.
    * Létrehozzuk a Csepeli Gyár- és Ipartörténeti Múzeumot.
    * A Csepel SC sporttelepeit önkormányzati tulajdonba vonjuk.
    * Kiemelten támogatjuk a kerületi sport utánpótlás nevelést, és a verseny-sportolókat.
    * Tornaterem és sportpálya-fejlesztési programot indítunk a kerület oktatási intézményeiben.

    *** Visszaszerezzük a csepeli Weiss Manfréd kórházat, és kiderítjük, hogy hová tűnt a kórház eszközállománya.
    * Kezdeményezzük új rendőrőrsök, bűnmegelőzési irodák, térfigyelő rendszerek létrehozását.

    Köszönöm, hogy bízik bennünk! Kérem, szavazzon a cselekvési programunkra és jelöltjeinkre!
    Tisztelettel: Németh Szilárd Polgármesterjelölt.
    Rám bármikor számíthat!
    ——————————–

    Tehát kedves szánalmasan amnéziás szerencsétlen bugris „Bugi”, már csak a fent felsorolt néhány vállalást kell teljesíteni a választásokig Németh Szilárdnak és csepeli fideszeseknek azért, hogy igaz legyen az állításod, miszerint “Megy a hiszti, mert nem elég, hogy tisztességes, de még be is tartja azt amit ígér.”

    Megjegyzés:
    A választásokig, még sokszor fogsz találkozni a fenti listával, különösen olyankor, ha a fent idézett mondathoz hasonló pofátlan szöveggel a lista közlését kiprovokálod !

  16. Szkeptikus szerint:

    Nem egyszerű ez a fiú, hanem egy primitív köcsög.

  17. Gladiátor szerint:

    Táncolj Bugi! Úgy ahogy Ők fütyülnek!

  18. felix szerint:

    Német Szilárd a bizonyíték arra, hogy teljesen felesleges a számlákra és a faliújságokra kiírni a rezsicsökkentés számait.
    Azokat még ő sem olvassa a saját számláin.
    Látod ember, hogy milyen marhaságért fizetnek téged a mi munkánk eredményéből?

  19. Ella szerint:

    találtam ezt a hozzászólást, de annyira tetszik, hogy idemásolom.

    idézet az index riportjából. “Caracas néhány napja teljesen elsötétedett, az elmaradt fejlesztések miatt rossz állapotban van rendszer.

    Nem azért sötétedett el véleményem szerint. Nem sötétedett el München sem.”

    És kész. Kicsiny hazánkról mindent elmond, hogy egy ilyen ember, aki mintha az 1984 világából kilépő, a Párt minden tanítását vita, vagy a legcsekélyebb kétkedés nélkül elfogadó, a Nagy Testvért (O V) hűen szolgáló szervilis elvtárs archetípusa lenne, ilyen ügyekben bármiben dönthet. Nem ért hozzá, de az nem is fontos. Ha majd nálunk is lesznek vidám kis áramszünetek, az ilyen egyszerű hívő akkor is azt fogja mondani, hogy nem azért sötétedett el. Sőt!! Ő szerinte nem is volt semmiféle áramszünet.

  20. Gladiátor szerint:

    Aki szegény családból származik, az soha nem felejti el hogy honnan is jött. És aki nem felejti el azt hogy honnan jött, az a számláit sem felejti el megnézni.

  21. realista szerint:

    “A kommunizmusra gondol?

    Az egy alávaló rendszer volt annak gazdasági mutatóival együtt. Nem kívánunk kommunizmust. Furcsa is lenne engem ezzel vádolni.”

    🙂
    🙂
    🙂

    orbán viktor elvtárs pedig ezt építi!

    Sok agymosott fidesznyik pedig tátott szájjal nyeli az ondovicsot….

    (csak beleolvastam a cikkbe, de hüüüüha! 🙂

  22. realista szerint:

    Fidesznyikok!!!!

    bugyirotyimarcsigornyom

    ‘Miért nem a tej, a kenyér, a benzin, vagy bármi más?’

    alkeszarcú miért hazudik?

    az Emberek nagy többségének (tudom nem nektek) ezek az elemek az életvitelek cirka 50-70 %-át fedezik.
    D ha jól látom a pártdirektiva ezt nem osztja. 🙂

    a seggnyaló-eltartottak!!!

  23. "?!" szerint:

    Ezt az “elismerő” tudósítást látni kell mindenkinek!

    Az év interjúja készült Németh Szilárd rezsibiztossal, aki, ahogy van, mehetne főszereplőnek a Tanu 3-ba. Annyi fogalma sincs a rezsiről és az energiáról, mint nekem, de lojálisabb, mint egy Szijjártó Péter fenekére operált Illés Zoltán-arc.

    Ha összeállna Debreczeni József, Bartus László és Németh Péter, hogy a Magyarok Kiirtására Szövetkezett Ufó-Zsidó Világtanács megbízásából tízmillió dollárért írjanak a Fidesz-kormányt lejárató álinterjút, képtelenek lennének olyat letenni az asztalra, amit Németh Szilárd csípőből és tök ingyen kivágott az asztalra az Indexen.

    Én sokmindent láttam, de olyan embert, aki arra sem vette a fáradságot, hogy egy terület kinevezett kormánybiztosaként akár egy Wikipédia-szócikk mélységében elmerüljön az adott terület rejtelmeiben, de közben véres szájjal vagdalkozzon, még nem. Ilyen egy igazi Végrehajtó. Németh, ha neki adekvátabb korba születik, lehetett volna vérekezű népbiztos, vérbíró, vagy bármi ilyesmi. Az ember ismeri és érteni véli, mi az a kétely nélküli azonosulás, hogy milyen mély lelki szükséglet szüli ezt meg és így tovább. Na de kétely nélkül azonosulni valamivel, amit nem is ért az ember?

    Jöjjön pár jellemző részlet, bár ez az interjú csak jellemző részletekből áll. Ja és földig lengetem a süvegemet a Jenei Miklós-Spirk József duó előtt, akik az interjút csinálták.

    Készítettek arról felmérést, hogy tényleg a kiskeresetűeknek jött-e a legjobban a rezsicsökkentés, és hogy mennyit takarítanak meg a nagy rezsis gazdagok?

    Szerintem a KSH-nál vannak ilyen adatok.

    És ez alapján mondja?

    Azokkal, akikkel beszélek, mind ezt mondják.

    (…)

    Csakhogy azt, hogy százalékosan magas a jövedelemhez képest a lakások fenntartásának a költsége, nem a relatíve magas magyar energiaár, hanem az alacsony magyar fizetés okozza.

    Ezt a relatíve összehasonlítást nem teljesen értem. Ezt vásárlóerő-paritáson szokták nézni.

    Nem ott szokták nézni.

    Dehogynem. Vásárlóerő-paritáson adta ki, mégpedig az Eurostat ezeket az adatokat.

    (…)

    Milyen monopóliumot törtek meg?

    Az árképzési monopóliumot.

    A monopol szereplőknél korábban is az Energiahivatal szabta meg az árakat.

    Persze, csak eddig az volt a szokás, hogy így mentek fölfelé az árak.

    De közben a világpiaci árak is így mentek fölfelé.

    (…)

    Caracas néhány napja teljesen elsötétedett, az elmaradt fejlesztések miatt rossz állapotban van rendszer.

    Nem azért sötétedett el véleményem szerint. Nem sötétedett el München sem.

    (…)

    Ezek nagyrészt rövid távú hatások. A probléma a hosszú távval és a fenntarthatósággal van.

    Nem gondolom, hogy rövid távú hatások lennének, a rezsicsökkentés tartható.

    Az előbb mondta, hogy nem ért hozzá, hogy nem energetikai szakember.

    Politikailag viszont meg tudom hozni azokat a döntéseket, amelyek ezt a területet elősegítik. A Parlamentben, aki azzal vagánykodik, hogy valamilyen szakterületnek a vezetője, az a hiteltelen ember.

    Válaszolj!
    Átrendeztük a válaszok megjelenítését.
    OTHER THREADS
    Muzio csel

    Nyilvánvaló, hogy fingja sincs miről beszél (ennek sem. Meg a többinek sem.). Nuff said.Többet mutat
    Gabor Vajda (@Gabor_V)

    Kár, hogy nem videófelvétel, bár ahogy olvasom a szöveget, szinte kihallom belőle a -suk -sükölést.Többet mutat
    Ágnes Kakas

    Végig azon gondolkodtam, hogy az újságírók ezt hogy bírták végigcsinálni? Diszkréten elnézést kérve kirohantak röhögni a folyosóra, vagy mi? Dülledt szemekkel néztek a fazonra és mondogatták közben, hogy ezt nem hiszem el? Zsebkendőbe rejtették arcukat? Leszedálták magukat előtte? Mondjuk utána biztos, ezt józanul elviselni nem lehet.Többet mutat
    dijione

    1-1 ilyen fasz lehetne, de a szörnyű az, hogy a nagy fideszhadsereg ilyenekből áll. …Többet mutat
    hakapeszik

    Engem most felvidított ez az interjú. Elképzeltem, hogy a szokásos hétfői státusz megbeszélésen én is így adom elő magamat. “Nem értem”, “nem tudom”, “mondták” 😀 😀 :DTöbbet mutat
    udi

    “A Parlamentben, aki azzal vagánykodik, hogy valamilyen szakterületnek a vezetője, az a hiteltelen ember.” …Többet mutat
    Iványi Márton

    Ezek már Selemczi Gabikás mélységek… a csoda az, hogy nincs a kormánynak egy sajtósa, aki letilt egy ilyen interjút. Az egész bagázsról kiállítja a bizonyítványt. Persze lehet, mi vagyunk a hülyék, pont ez kell a magyarnak.Többet mutat
    Hannibal Lektűr-attitűd

    proli párt proli kampányfogásához proli kormánybiztos kell …Többet mutat
    csizsikpizsik

    Az ország megérett a pusztulásra :/Többet mutat
    Marketa Lazarováés 1 másik olvasó

    Nem is az a meglepő, hogy nem ért hozzá, ez egy ilyen kormányokon átívelő motívum, hogy a kormány emberei nem értenek nagyon ahhoz amivel foglalkoznak. De, hogy még büszkén vállalja is, na azon már egy kicsit meglepődtem.Többet mutat
    domborzat

    Az, hogy a képességei behatároltak, egy dolog. A nagyobbik probléma, hogy komolyan veszi magát.Többet mutat
    agaragarés 1 másik olvasó

    Előnyős hogy nem ért hozzá mert így nem bír akadékoskodni. Droid üzemmódba kapcsolták és amíg le nem váltják addig a feladatra koncentrál. Többet mutat
    Klinkerhoffen

    “A Parlamentben, aki azzal vagánykodik, hogy valamilyen szakterületnek a vezetője, az a hiteltelen ember.” …Többet mutat
    cinkapanna

    mi zsidók kikérjük magunknak, van hülye zsidó, de ennyire nincs, ez kérem hungarikum! :DTöbbet mutat
    JosePakito

    Komolyan venni ezt az embert? Tényleg annyira elfásult már mindenki, hogy azon sem akad fenn, hogy ez az ember “rezsibiztos”. Még egyszer: r-e-zs-i-b-i-z-t-o-s! Ez mi? Hol lehet ebből vizsgázni? Szakdolgozat gázszámlából? Az én adómból ez az ember pénzt kap? Ne kapjon! Egy rohadt forint sem jár azért, mert kitűnően tud segget nyalni! A rohadtkurvaéletbe!Többet mutat
    wtfcountry

    ja, a cím az zseniális. LOL!!!Többet mutat
    nadivereb

    Caracast békaemberek sötétítették el ürgebőrbe varrt energiacellákkal, amit Széles Gábortól loptak. Véleményem szerint. Mert azt mondták nekem.Többet mutat
    aBela

    Látjátok feleim, miért nem működik a büdöskomcsi tempó? Hát a kontraszelektált idióták miatt nem, akiket kitermel és felhasznál.Többet mutat
    AdrianMole

    Hogy a faszomba tud az ellenzék ilyen ellenfelek mellett így vergődni? Hogy a faszomba lehet a Fidesznek 1,5 millió stabil szavazója? Hogy a faszomba lehet ezzel az átveréssel tematizálni akár azoknak a gondolkozását is, akiket amúgy nem szokott érdekelni a politika?Többet mutat
    ainu77

    Ilyet is mond, hogy “A japánok pislognak, hogy nálunk milyen alacsony az infláció.” – mondjuk Japánban négy éve defláció van, tehát nem hiszem, hogy emiatt annyira pislognának.Többet mutat
    Caliban

    sajnos már nem emlékszem, hol olvastam, úgyhogy nem tudom belinkelni, de egy történész írta, hogy a hitleri rendszert nem Hitler vagy a közvetlen emberei üzemeltették igazából, hanem a parancsokat, utasításokat gondolkodás és kétség nélkül végrehajtó kishivatalnokok. Nem tudom, honnan jutott ez eszembe.Többet mutat
    Fals Miksa

    A Parlamentben, aki azzal vagánykodik, hogy valamilyen szakterületnek a vezetője, az a hiteltelen ember. …Többet mutat
    rrockoutés 1 másik olvasó

    5000 forintos gázszámla 20% rezsicsökkentése > 45000 forintos gázszámla 20%-os rezsicsökkentése…. Mi a faszról hadovál ez a félkegyelmű, agresszív tuskó????Többet mutat
    Virág Elvtárs

    És a legszomorúbb, hogy ezzel simán hozzák majd az 6/5-öt tavasszal. …Többet mutat
    őrjöngő szurikátaés 1 másik olvasó

    Úristen tényleg! Meeekora este lehetett. Radnóti…Hallójárat magazin…tánciskola..:) az, hogy 17 évesen szó szerint elmenekültem onnan, életem egyik legjobb döntése volt. A többieknek is ezt tudom ajánlani. Hosszú távon megéri.Többet mutat
    gyorgy grunvald

    “A legtöbbet a kilenc négyzetméteres lakásban élőknek segít a rezsicsökkentés. Mert ott a rezsiköltségek is alacsonyabbak, viszont sokkal nagyobb a rezsiköltség százalékos aránya.”Többet mutat
    Fedor

    Készítettek arról felmérést, hogy tényleg a kiskeresetűeknek jött-e a legjobban a rezsicsökkentés, és hogy mennyit takarítanak meg a nagy rezsis gazdagok?

    Szerintem a KSH-nál vannak ilyen adatok.

    És ez alapján mondja?

    Azokkal, akikkel beszélek, mind ezt mondják.

    (…)

    Csakhogy azt, hogy százalékosan magas a jövedelemhez képest a lakások fenntartásának a költsége, nem a relatíve magas magyar energiaár, hanem az alacsony magyar fizetés okozza.

    Ezt a relatíve összehasonlítást nem teljesen értem. Ezt vásárlóerő-paritáson szokták nézni.

    Nem ott szokták nézni.

    Dehogynem. Vásárlóerő-paritáson adta ki, mégpedig az Eurostat ezeket az adatokat.

    (…)

    Milyen monopóliumot törtek meg?

    Az árképzési monopóliumot.

    A monopol szereplőknél korábban is az Energiahivatal szabta meg az árakat.

    Persze, csak eddig az volt a szokás, hogy így mentek fölfelé az árak.

    De közben a világpiaci árak is így mentek fölfelé.

    (…)

    Caracas néhány napja teljesen elsötétedett, az elmaradt fejlesztések miatt rossz állapotban van rendszer.

    Nem azért sötétedett el véleményem szerint. Nem sötétedett el München sem.

    (…)

    Ezek nagyrészt rövid távú hatások. A probléma a hosszú távval és a fenntarthatósággal van.

    Nem gondolom, hogy rövid távú hatások lennének, a rezsicsökkentés tartható.

    Az előbb mondta, hogy nem ért hozzá, hogy nem energetikai szakember.

    Politikailag viszont meg tudom hozni azokat a döntéseket, amelyek ezt a területet elősegítik. A Parlamentben, aki azzal vagánykodik, hogy valamilyen szakterületnek a vezetője, az a hiteltelen ember.

    Lásd még Csurkánál, 20 éve: “a szakmai hozzáértés bolsevista trükk”Többet mutat
    Lieutenant_Frank_Drebin

    “A Parlamentben, aki azzal vagánykodik, hogy valamilyen szakterületnek a vezetője, az a hiteltelen ember.” …Többet mutat
    Sergio Cattani

    A magyar energiapolitika Shrekje, csak sokkal bunkóbb, és egyáltalán nem szerethető.Többet mutat
    ramon

    Az egész rezsicsökkentés egy komcsi időket idéző blöff. Ki más tudná jobban képviselni, mint egy ilyen alak?Többet mutat
    Fz Ueuaufaeubi

    “Az előbb mondta, hogy nem ért hozzá, hogy nem energetikai szakember.

    Politikailag viszont meg tudom hozni azokat a döntéseket, amelyek ezt a területet elősegítik. A Parlamentben, aki azzal vagánykodik, hogy valamilyen szakterületnek a vezetője, az a hiteltelen ember.”

    priceless
    …Többet mutat

    Jr Pett

    Éppen a rezsibiztoshoz nem jutott el a pontos szám? …Többet mutat
    Az összes válasz (39)

    Impresszum
    Ide írj!
    FAQ
    Használati feltételek
    Adatvédelem
    Anyagátvétel
    Tartalmi irányelvek
    RSS
    Dolgozz nálunk!

    Forrás: a cink.hu

  24. yoda szerint:

    Látom megy itt a bérvinnyogók tücsökzenéje. Pabar, Grűnvald meg társaik. Savanyú a szegfű mi? HA a rezsicsökkentés fájna, akkor a kommunisták vonyítanának egész nap 🙂

  25. ebihal szerint:

    yoda!
    Jogod van egész nap nyalni!

  26. yoda szerint:

    ebihal, én nem nyalok, de ti szemmel láthatóan nagyon szenvedtek. Annyira dilettánsok vagytok, hogy azt támadjátok, amit a magyarok 78%-a támogat! És nem azt, ami esetleg tényleg sántít.

    De nem baj, a Fidesz hátradőlhet, amíg ilyen ellenzéke van. LOL

  27. azaki szerint:

    Németh Szilárd feleségére súlyos pénzbüntetést kell kiszabni, amiért nem tűzte ki otthon a konyhában Arial betűkkel narancssárga papíron, hogy mennyit spórolt a család a rezsicsökkentéssel! Ezáltal a rezsicsökkentési törvény szellemével ellentétesen cselekedett! Az ilyen renitenseket ki kell zárni a nemzeti együttműködés rendszeréből!

  28. Tarjányi László szerint:

    “A Parlamentben, aki azzal vagánykodik, hogy valamilyen szakterületnek a vezetője, az a hiteltelen ember.”

    Most is kontraszelekció van, mint volt az átkosban. Az én egyetemi évfolyamomon a két leghülyébb volt a KISZ-titkár és a helyettese. Ezek a KISZ-titkárok pártokat alapítottak a rendszerváltás után, s most velük van tele a parlament meg a kormány. Persze hogy nem értenek semmihez, így aztán tényleg hiteltelennek tartják azt, aki valamihez ért.
    Ezért mondom, újra kell gombolni a kabátot, s a népnek el kell zavarnia a teljes magyar/országi politikai elitet! A politikai cirkusz, a megosztottság fenntartása az elit érdeke, hogy a nép ne jöjjön rá, hogy az orránál fogva vezetik! Mi az hogy még a családok belül is megosztottak politikailag? “Divide et impera. Oszd meg és uralkodj!” avagy “Szíts közöttük ellentétet, hogy uralkodhass felettük! (Talmud)” Szégyen hogy ezt tűrjük!

  29. "?!" szerint:

    Kedves “yoda”, Te aranypofa!

    Két dologról tájékoztatlak.

    Az egyik az, hogy bérvinnyogó a legközelebbi rokonod, aki akkor szokott vinnyogni amikor orálisan kielégítitek egymást!

    A másik az, hogy engem ne tévessz össze a fent említett bérvinnyogóval, mert veled és a bérvinnyogó partnereddel ellentétben, én még nem vettem fel pénzt egyik politikai oldaltól sem, pedig a narancsos bandátoktól felvehettem volna, de nem írtam alá a felkínált megbízási szerződést, mert én nem vagyok megvásárolható hazudozásra!

    Világos Te nagyon sötétagyú idióta vadbarom?!

  30. Béla szerint:

    Néhány gondolat:

    1. Az MSZP a béka segge alatt, ezért ez a vonyítás.
    2. Grün tényleg homokos? Ezt hallottam.
    3. A Cirmos sétányon most felújított ház pénzével Pabar Lajos el tudott már számolni? Remélem nem igaz, amit többen mondanak…

    4. Hajrá Szilárd! Csak így tovább!
    A sok tehetségtelen kocsinak /Pabarnak és (tettes)társainak/ fáj, hogy jól mennek a dolgok.

  31. robi szerint:

    Én meg Béláról hallottam, hogy impotens és csalja az asszony.

    Hahaha.

  32. Ella szerint:

    Yoda “ebihal, én nem nyalok, de ti szemmel láthatóan nagyon szenvedtek. Annyira dilettánsok vagytok, hogy azt támadjátok, amit a magyarok 78%-a támogat! ”

    Ha megkérdezed az ovisokat, hogy hozzon e csokit a Mikulás, szerinted mit fognak válaszolni? Ha megkérdezed legyen e ingyen a sör, szerinted mi lesz a válasz?

    Ez a Cink-es cikk azt hiszem az év internetes írása a kommentekkel együtt. Sírva röhögök tegnap este óra. Azaz sírok.

  33. felix szerint:

    Ella.
    Ez lenne, ha a hasznosság szerint járna a lakhatás.

  34. grün szerint:

    Van aki még kisebbe lakik 3×3 méternél!
    Mennyit lehet egy hűtőládadobozon megtakarítani rezsiköltségben?! 😛 😀
    https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/309931_451749274918401_1879281946_n.jpg

  35. Perspektíva? szerint:

    Valaki, valahonnét beszólt?! Talán akadt egy számítás, s annak hatásai, amelyet “véletlenül valaki elejtett a folyosón?”

  36. ebihal szerint:

    yoda!
    Az, hogy a magyarok 78 5-a beletörődött abba, hogy megnyúzzák, sajnos igaz.
    Az emberek jó része örül, ha néhány morzsát visszakap, már nem törődik azzal,
    hogy eközben “jó urai” tömik a zsebüket. Igazad lehet abban is, hogy aki nem áll
    be a csordába az vesztes lesz. De van gerincük!

  37. "?!" szerint:

    Kedves éjfél után 00:20-kor is “egyszerű” Szilárdnak a seggét nyaló “Béla”!

    Ha már a 00:20-kor leírt gondolataiddal ilyen nevesített kapcsolatot kezdeményeztél, akkor én is közlök néhány gondolatot feléd:

    1.) A nyugodt alvásod érdekében közlöm, hogy Pabar Lajos el tudott számolni a Cirmos sétányon most felújított ház pénzével addig bezárólag, ameddig valami köze volt a ház pénzéhez?

    2.) A ház pénzügyeinek a Csevak részére 2010. június elején történt átadása után azonban, a Csevaknak a pénzekkel való elszámolása olyan “jól” indult, hogy az átadás után júniusban befizetett közös költség és kéményfelújítási hozzájárulás befizetését igazoló és az OTP részéről már a Csevakhoz küldött összes kivonat és postai értesítő eltűnt a Csevaknál, és ezeket a megtörtént befizetéseket hátralékként követelték a tulajdonostársaimtól!
    Ezeknek a megtörtént befizetéseknek a tartozásként történő nyilvántartását azzal indokolták, hogy az OTP által megküldött bizonylatok eltűntek a Csevak rendszerében!

    3.) A Csevak által 2013. 04. 29-én megtartott társasházi közgyűlés jegyzőkönyvében, a 16/2013. április 29. sz. határozat úgy szól, hogy “A jelenlévő tulajdonosok a 2012. évre beterjesztett elszámolást azzal a feltétellel fogadják el, hogy a jegyzőkönyv mellé kerüljön csatolásra a részletes költség analitika”.
    A részletes költség analitika azonban a mai napig nem lett a jegyzőkönyvhöz csatolva, és más módon sem lett kiosztva, ezért úgy gondolom, hogy jobban teszed, ha nem Pabar Lajos elszámolása miatt, hanem a Csevak elszámolása miatt álmatlankodsz!

    Még néhány privát gondolat: (Csak így négyszemközt, és halkan.)

    Remélem nem igaz, amit többen mondanak…
    – hogy a kutyátokkal szoktál közösülni?
    – hogy kiskorú gyermeket szoktál megrontani?
    – hogy minden reggel menetrendszerűen ki szoktad nyalni “egyszerű” Szilárd seggét?
    – hogy besurranó tolvajként rendszeresen meg szoktad lopni a szomszédaidat?

    A fentieket nem azért kérdezem, mert a válaszaid érdekelnének.
    A kérdéseimet csak azért tettem fel, hogy a válaszadással könnyíthess a lelkiismereted maradékán! (Feltéve, hogy maradt még belőle valamennyi.)

  38. abcd szerint:

    Csepel jobban tel….. ??

    Ha nincs pénz, Csepel lehet a végállomás?

    A csepeli temetőben lehetne legolcsóbban kialakítani a szociális parcellát, derül ki a köztemetőkről és a temetkezés rendjéről szóló rendelet módosításához a Fővárosi Közgyűlésen benyújtott javaslatból.

  39. Axor szerint:

    „!?”
    T. Púpos vaze te ennyire ráérsz?
    Miért nem mész levelet söpörni csillag telepen?
    Több hasznodat lehetne venni, mint ennyi baromságot írsz.
    Gondold át, szerintem megéri, legalább a csillagtelepiek értékelnék.

  40. robi szerint:

    Axor!
    – érdemi hozzászólásod nincs az általad sértegetett személy gondolataihoz?
    Karcsú szellemre utal.
    – nem csillag telep, hanem Csillagtelep. Általános iskola 4. osztály. Még akkor is, ha nem vagy régi helyi lakos.

  41. GONDOLKODÓ! szerint:

    “Egyszerű vagyok, de én hiszek ebben”
    Általában az egyszerűségben rejlenek, a nagyszerűségek.

  42. felix szerint:

    Itt nagyon rejlik.

  43. "?!" szerint:

    Kedves “Axor”, Te narancsmérgezés miatt csökött agyú idióta vadbarom!

    A csökött agyadra tekintettel ismét emlékeztetlek arra a neked címezve már többször közölt tényre, hogy “púpos” az akit az a k.k. anyád a személyedben a hátsó-lyukán keresztül egy púpozott rakás szar formájában a világra hozott!

    Ami pedig a tegnap 19:44-kor megjelent nekem címzett hablatyolásodat illeti, közlöm feléd, hogy annak leírása érdekében kár volt kihúzni a nyelvedet “nagyon egyszerű szilárdunk” seggéből, hogy a nála végzett szarnyalás helyett, itteni szárnyalással próbálkozva bizonygasd a hombárfejű főnököd iránti hűségedet!

    Azért volt kár kihúzni a nyelvedet a “nagyon egyszerű szilárd” seggéből kedves “Axor”, mert Te még a seggnyalás közben elfogyasztott “szilárd”-szartól feldoppingolva sem voltál képes cáfolni az általam leírt tényeket!

    Cáfolatok nélkül pedig a tegnap 19:44-kor megjelent hablatyolásoddal ismét csak azt bizonyítottad, hogy Te csak a szarnyalásra elegendő szellemi képességgel rendelkezel, ezért itteni szárnyalási kísérletek helyett, foglalkozz inkább a szarnyalással!

    Világos, Te narancsmérgezés miatt csökött agyú szánalmasan hülye “Axor”?!

  44. grün szerint:

    felix!
    “Augusztus elsejétől jövő év május 31-ig kormánybiztosként vezeti Lázár János Nemzeti Fejlesztési Ügynökséget – olvasható a pénteki Magyar Közlönyben. A Miniszterelnökséget felügyelő államtitkár a teljes elnöki jogkört megkapja, feladata ellátásáért Orbán Viktornak felel.Lázár a plusz munkáért egyetlen fillért sem kap, ugyanakkor négyfős titkárság segítheti munkáját.”
    – See more at: http://www.magyarhirlap.hu/lazarhoz-kerul-az-unios-penzek-elosztasa#sthash.XseD6wal.dpuf

  45. kispajtás szerint:

    Csepel újabb, nagy reményekkel teli jövő elé néz…
    “Ha nincs pénz, Csepel lehet a végállomás – Index 2013.12.07. 18:32
    Ott lehetne évi 2380 temetéssel a szociális parcella, amihez külön biztonsági szolgálat is kellhet.”
    budapest | temetés, csepel, szociális parcella

  46. robi szerint:

    kispajtás!

    – elöregedő, magas átlagéletkorú lakosság
    -beruházások és munkalehetőség híján ingázás (az aktív korúak többsége aludni jár haza)
    – szennyvíztisztító, szociális parcella a város peremkerületébe

    A felsoroltak nem a jelenlegi vezetés alatt alakultak ki csupán, bár a kerület presztízse jottányit nem változott. A lakásárak talán itt a legalacsonyabbak a 23 kerületben.

    Csepel a rendszerváltás után a főváros mostohagyereke lett és egyenlőre az is maradt.

  47. Balos szerint:

    Sajnos a rendszerváltás után sikerült elérni, hogy itt lakik a legtöbb szegény Budapesten. Legalább nem kell más kerületbe menniük.

  48. GONDOLKODÓ! szerint:

    “Csepel a rendszerváltás után a főváros mostohagyereke lett és egyenlőre az is maradt.”

    Valószínűen mindaddig, amíg a kommunista ideológia csírája életképes. Ugyanis van egy nem kis stratéga, aki ennek kiiktatásában nagy gyakorlatra tett szert, és ő ezt nem adja fel. Korábbiakban számtalan esetben bizonyította már. Érdemes az illetékeseknek ezen elgondolkodni, s tagozódni, amíg nem lesz késő. Lehet, hogy ténylegesen ez lesz a végső harc? Túlerővel harcolni, hát, megfontolandó. Vajon milyen képviselőjelölt hiányzik a csepeli palettáról, és miért? Elgondolkodtak-e már ezen, hogy miért alakították, szervezték ezt így?! Miért mondott le az alattvalóiról a “vezetés?” Miért hagyta magukra, miért adta fel a sajátos tradíciókra épült kerületet?

  49. GONDOLKODÓ! szerint:

    Még egy gondolkodni való!
    Vajon Türmer Gyulának miért volt oly kevés látogatója, miközben ő ment, házhoz?

  50. felix szerint:

    Csepel megvédte a “természetvédelmi” területeit, minden beruházótól.
    Sikerült elérnie, hogy egy jobban csatornázott falú maradjon a fővárosban.
    Van ilyen domb olyan park, csak jól fizető munkahely és jól adózó munkaadó nincs.

  51. robi szerint:

    GONDOLKODÓ! szerint:
    2013. december 08., vasárnap – 18:20 hsz-éhez:

    “Vajon milyen képviselőjelölt hiányzik a csepeli palettáról, és miért? ”

    Vegyük például a szennyvíztisztítót.
    Kérdés: az adott fővárosi közgyűlésen kik és hogyan foglaltak állást a kerület érdekében?

  52. kispajtás szerint:

    GONDOLKODÓ:
    Annak a csírának a kioltása túl sokba kerül mindannyiunknak, nem beszélve arról a tényről, hogy akik az előző ciklusokban megloptak bennünket, azok most vígan tengetik a nyugdíjas életüket. Úgy látszik, valamiért ezt nekik el lehet nézni – ezt nekik el lehet nézni???

  53. Ajtony szerint:

    A Caracasos égetett agyagedénytől kérdezném: mesélj már milyen fejlesztéseket vitt véghez eddig az, aki most majd nem fog fejleszteni?
    Fajankó! Menj és nézz körül, hogy néz ki az elektromos hálózat – szinte minden a 90-es állapotban van. Hibabejelentésnél megtudhatod, hogy Budapestre és Pest-megyére 2db szerelőpáros van szolgálatban – évek óta.
    A gáz:a vezetékek és az átadók nagy része lakossági önerőből készült, fejlődés ma is (és az emúttnyócban is) csak a lakossági fejlesztések és pályázatok nyomán van. Vezetékes szolgáltatást eladni nem baklövés, hanem hazaárulás – pláne annyiért, amennyiért eladták Horn Gyusziék. Persze arról nem szól a fáma, mennyi plusz ment svájci számlákra + mennyi ingyenélőt nyomtak be vállalati tanács és felügyelő-bizottsági helyekre.

    Egyébként térdelve szeressétek a főelvtársaitokat – hogy finom legyek 🙂

  54. GONDOLKODÓ! szerint:

    Ezt a cselszövést sem lehetne díjazni.
    X Pest megyei városban a családi házas övezetben, közterületen lévő járdaépítési akcióként folyik az utak burkolása. A tulajdonos megveszi a burkoló anyagot, a szükséges többivel egyetemben, és az Önkormányzat “közmunkásokkal” lerakatja, megfelelő szakmai irányítás, vezetés mellett. Vajon a befizetett adókból nem az Önkorinak lenne kötelessége az infrastrukturális fejlesztéseket, beruházásokat finanszírozni? Hova tűnnek azok a hatalmas milliók, milliárdok, amelyeket drákói szigorral hajtanak be, s ha kell, végrehajtással?!

  55. GONDOLKODÓ! szerint:

    T. 19:19
    A hatalom prominense eldöntötte, akkor annak úgy kell lennie. Kerül amibe kerül, ha csak ez az óriási termelési kultúra tűnt, tűnne el a maga infrastruktúrájával együtt. Talán még boldogok is lehetnénk, országos viszonylatban.

  56. GONDOLKODÓ! szerint:

    T. 19:01
    Minden bizonnyal Ön is ismeri a magyar ember lelkiállapotát, ezen irányú motivációját, ha az egyéni érdeke úgy kívánja.

Itt lehet hozzászólni !