This entry was posted on 2012. december 1. szombat at 13:47 and is filed under Ünnepek, Csepel, Pártok. Valamennyi hozzászólás követhető az RSS 2.0 hírcsatornán keresztül.
Hozzá lehet szólni, vagy küldhető visszajelzés a saját oldalról.
59 hozzászólás “Keresztet állít a Jobbik vasárnap” bejegyzésre
A kettős kereszt a királyi hatalom jelképe. Jézus pedig a zsidók királya (INRI), ezért a jobbikosoknak különösen fontos, hogy listázni kell. Vélhetően a listázás miatt van a várakozás, az Advent, mert a jobbikosok csak karácsonykor teszik oda a nevét a zsidók között az első helyre. Tekintettel arra, hogy Jézusnak a keresztények formájában nagyon sok követője van, minden keresztény is felirattatik a kereszt alatt a listára, amit gondolom a gárdások vezetnek majd. Mert ugye rendnek kell lennie akkor is, amikor minden gyanús elem listázva lesz.
Tudom, szerettek előhozakodni azzal, hogy a Fideszben is vannak kommunisták. Azért tegyünk különbséget!
Az egykori MSZMP vezetői között (pl. politikai bizottságban vagy kormányban) nem volt mostani fideszes, ha pedig akkor vezető volt, a Fideszben nem tölt be vezető posztot.
Az előbbire példa, hogy egy iskola KISZ-titkárát aligha lehet vezető beosztású kommunistának nevezni.
Az utóbbira példa, hogy Szűrös vagy Pozsgai, akiket emlegetni szoktatok, nem tagjai a Fidesznek, s nem töltenek be semmiféle posztot az ország mostani irányításában.
szigetország!
Valami egész furcsa felmentése az egykori elvtársaknak amit leírsz.Ezzel csak azt bizonyítod,hogy a mi komcsink,jó komcsi.Tudod ha én egyszer besározódtam akkor nem kompromittálok egy pártot a múltammal.Egy KISZ-titkárnak bizony-bizony elég sok mindenbe volt beleszólása.Ha annyira nem tetszik az említett két elvti akkor miért is nem zavarják el a Fidesz környékéről is?A Pozsgai még az alaptörvényt előkészítő bizottságban is benne volt.Tudod nem szartam a kútba csak a kávára.A Biszkut meg nem is értem miért hoztad fel én nem védtem és valószínű nem is fogom.Az egykori komcsik akik most ott ülnek a Fideszben nem két kezi melósok voltak.Akkor is vezető beosztásokban voltak.Na ezért nem tudom őket gerinces és egyenes embernek nevezni.Én ezért nem tudok különbséget tenni.Ez viszont legyen az én bajom.
Szigetország!
Majdnem jó amit írtál, csak éppen a szemlélet hiányzik belőle.
A FIDESZ nem egy politikusa indult el azon az úton amin azok akiket ma komcsiknak nevezel.Erről az útról csak azért tértek le mert a rendszerváltás segítségével meg tudták előzni az előttük haladókat.
Azt azért mindenki tudja, hogy az egykori MSZMP 800 ezres tagságából nem mindenkit egyformán terhel a mocsok.
Tartsunk mértéket! Aki persze belépett, rosszul tette, szégyellheti magát.
Azt sem mondom, hogy a Fideszben csupa jó fiúk ülnek.
De ismerjük el, a legtöbb kommunista mégiscsak az MSZP-ben tömörült. Ők aztán duplán szégyellhetik magukat!
Én ha lenézek, ott is szabatlan vagyok, meg az őseimmel is minden rendben van. Mindenkinek van hazája, a nagypofájúaknak is van, csak jóval délebbre. Nem tudom, miért szenvednek itt, ebben az antiszemita országban! A leginkább azok a kutatások szerint a szocik szavazói (sic!), egy vérbeli munkáscsalád szívből utálja a tőkéseket, akik navajonkik! A lakosság állítólag 68%-a vagy még több az, csak illedelemből titkolja azt. Hadd idézzem a nagy csepeli klasszikust, amikor vagy tíz éve kifelé jöttünk egy rendezvényükről a Rákóczi Kertből, “mi is zsidózunk, csak magunk között” mondta nekem a miépesnek, és jót röhögtek.
Egyébként meg hogy jön ahhoz egy idegen állam vezetője, nevezetesen Izraelé, hogy nyíltan kiadja a megrendelést a magyar parlamentnek, hogy tiltsa be a Jobbikot! A saját fajtájának árt vele, mert még a maradéknak is kinyílik a szeme! Kár károgni, hogy a magyarok ekkor meg akkor nem védték meg őket! Hát nem volt rá okuk, hát nem jobb a lengyeleknek, hogy ott állítólag nincs több ezernél? Erre mondom azt, a magyaroknak semmi közük nem volt a sorsukhoz, mert akkor itt sem lenne több.
Vátesz!
Én sosem állítottam,hogy csak a jobb oldalon vannak antiszemiták.Továbbá szerinted csak az határozza meg valaki származását,hogy ott “lenn szabatlan”ahogy te írod.Érdekes megközelítése a dolgoknak.Tehát mindenki becsületes magyar ember aki nincs ilyen aha értem.Van egy mondás “Apám sváb anyám tót én meg csiszta magyar vagyok”.Ezzel nem szerettem volna megsérteni a két népcsoportot.Tudod én nem vagyok idegen állam vezetője,de a Jobbik fasiszta söpredékek pártja és ezen a véleményemen akkor sem fogok változtatni,ha valamilyen csoda folytán ők kerülnek hatalomra.Számomra te csak fasiszta söpredék maradsz!
Én Istenem, Istenem…
2006. május 13.
Bunyevácz Zsuzsa – HunHír.Hu
“ELI, ELI! LAMA SABAKTÁNI? ” – Máté (27:46) szerint ezek voltak Jézus utolsó szavai a keresztfán. De vajon milyen nyelven mondta mindezt? A választ talán a laikusok is tudják: arámi nyelven, amelyet a sémi nyelvek közé sorolnak a szakértők. Ha azonban egy kicsit utánajárunk a kérdésnek, több bizonyítékot is találunk arra nézve, hogy Jézus nem sémi nyelven beszélt.
Vajon milyen nyelven beszélt Jézus? Lévén galileai, nyilván azon, ami kétezer éve Galileában használatban volt. Ahhoz, hogy fogalmat alkothassunk, mi lehetett ez a nyelv, tekintsük át Palesztina történetét!
Kánaán – Palesztina bibliai neve – a régészeti leletek tanúsága szerint az őskőkor óta folyamatosan lakott volt. De vajon kik lakták? A szakemberek kánaániaknak nevezik a terület őslakóit, akik az izraeliták érkezése előtt már ott éltek. A terület valószínűleg Noé Hám nevű gyermekének legkisebb fiáról, Kánaánról kapta a nevét. Széles körben elfogadott, hogy a bibliai nevek népcsoportokat jelölnek, így biztosak lehetünk abban, hogy Kánaánban a hámi nyelvcsaládba tartozó nyelveket beszélők, és nem a sémiták voltak az őslakósok. Ezt támasztja alá a neves bibliaszótár is (1), amely szerint a Kánaán szót nem lehet etimológiailag a sémi nyelvekből eredeztetni, a legvalószínűbbnek azt tartja, hogy hurri név lehet.
Ismert, hogy a szakemberek alapvetően a nyelvtani formát tekintve a nyelvek három formáját különböztetik meg:
1. izoláló nyelvek – csak a szót illesztik a mondatba, szerepét a mellétett módosítókkal jelzik, de azzal össze nem írják és nem ejtik – pl. kínai
2. hajlító, flektáló vagy fuzionáló nyelvek – pl. indoeurópai és sémi nyelvek
3. ragozó nyelvek – a szó mondattani szerepét a szó mögé, esetleg elé illesztett egy vagy két szótagú ragok, képzők jelek biztosítják és ezek nem vonódnak össze egyetlen szótaggá vagy hanggá, ahogy a hajlító nyelveknél pl. magyar, finnugor nyelvek török, japán, baszk, dravida, kaukázusi. Ilyen volt sumir, hurri, kusita is.
A kutatók többsége egyetért abban, hogy a bibliai vízözön környékén (kb. Kr. e. 4000) nem csak Kánaánban, hanem az egész Mezopotámiában és környékén ragozó nyelven beszélő népek – például sumir, hurri stb. – éltek. A sémi (hajlító nyelven beszélő) nyelvű közösségek a Kr. e. III. évezredtől folyamatosan érkeztek Mezopotámiába. Az évezredek folyamán az említett hatalmas területen élők nyelvei nyilvánvalóan különféle fejlődési utat jártak be, hiszen az egyes népcsoportok különféle éghajlati és domborzati viszonyok, más és más szomszédok közé kerültek stb. A nyelvészet szerint azonban alap sajátságukban, hogy ragozó vagy sémi hajlító csoportba tartozik-e, nem változtak. Magyarul ezt az jelenti, hogy az évezredek folyamán a ragozó és hajlító nyelvek az egyes területeken különféle dialektusokban éltek tovább, amelyek különböző neveken váltak ismertté.
Ismeretes, hogy Kr. e. XIV-XII. század között vándoroltak be az izraeliták Palesztina területére, a Biblia beszámol arról, hogy a 12 törzs hogyan osztotta fel maga között a területet. A Kr. e. X. századra alakult ki a zsidó királyság, Salamon mind a 12 törzs királya volt. Halála után azonban a királyság két részre szakadt, az északi 10 törzsből álló Izraelre és a déli két törzsből álló Júdára.
A bibliaszótárban (2) utalást találunk arra, hogy már Salamon alatt is bizonyos különállás jellemezte a két részt, ugyanis a királyság északi és déli része között fekvő, a későbbiekben Galileának, illetve Szamáriának nevezett területeken élő nagyobb számú kánaánita őslakosság gyakorlatilag elválasztatta egymástól a zsidó királyság két felét.
Ismeretes továbbá, hogy a zsidó királyság szétesése után az északi 10 törzs gyakorlatilag eltűnt a történelem színpadáról, Júda pedig a babiloni fogságig állt fenn.
Az eddigiekből kiderült, hogy még Salamon alatt se sikerült az izraelitáknak teljesen elfoglalni Galileát, tehát többségben a nem sémita őslakóság élt ott. Nézzük, mi történt ezután! A Királyok könyvében (3) említés történik Galileáról: “.. az Izrael királyának idejében jött el.. Assiria királya, és foglalta el ..Galileát és a Naphtali egész földjét”. A bibliaszótár szerint (4) a Galilea néven ismert részt a Naphtali törzs kapta, a bibliai megfogalmazás arra utal, mintha Galilea nem tartozna a Naphtali törzs területéhez. Tehát még mindig az őslakósok lehetnek többségben.
734-ben az asszír birodalom olvasztotta magába Galileát, majd a következő után 600 évben a terület Babilónia, Perzsia, Macedónia, Egyiptom és Szíria uralma alatt állt.
A bibliaszótár szerint Galileában valódi izraelita népességről csupán a perzsák idején beszélhetünk, de akkor is kisebbségben voltak. Régészeti adatok támasztják alá a nem zsidó többség vallásának az emlékeit.
Azt, hogy a zsidókat idegeneknek számítottak Galileában, jelzi a Krónikák könyve (5) is, miszerint amikor zsidókat összehívták Jeruzsálembe, az északi vidékekről érkezőknek át kellett haladniuk Galileán, akkor a helyiek “nevetik és csúfolják vala őket”.
Ismert, hogy II. Szargon Asszíria és Babilon királya (Kr. e. 722-705), miután elfoglalta Szamáriát, a galileai és szamáriai lakosságot a Habur folyó környékére, illetve, Médiába deportálta. Helyükre Mezopotámiából, például Kuta városából és máshonnan telepített embereket. Galilea és Szamaria népét tehát Nimród egykori földjéről telepítette be II. Szargon. Az egykor a sumirok által lakott területről érkezők Galileában az őslakósokat, a szintén ragozó nyelvű népet találhatták. A Biblia szerint (6) a betelepítettek “.. szolgálták az ő isteneiket, ama népek szokása szerint, akik közül elhozták vala őket”. Így Galilea és Szamaria etnikailag legalábbis vegyes volt, ahogy az az Ószövetségből is kiderül (7), és a zsidók mindenképpen kisebbségben lehettek.
A makkabeus időben (Kr. e. II. század) csak kis számú zsidó népesség élt Galileában, de még az is tovább fogyott: biztonsági okok miatt a makkabeus Simon Tharsi egy sikeres asszírok elleni hadjárata után összeszedte a galileai zsidókat és védelmi okok miatt visszatelepítette őket Júdeába (8): “Akkor fogta a galileai és atarbattabeli zsidókat asszonyaikkal és gyermekeikkel, valamint minden vagyonukkal együtt és nagy diadallal Judeába vitte őket”.
Júda Kr. e. 129-ben elfoglalta Szamáriát, illetve 104-ben Galileát is. A júdai király Arisztobulosz csak egy évig uralkodott (Kr. e. 104-103), majd féltestvére Alexander Janneus (Kr. e. 103-76). Uralkodásuk alatt megkísérelték “judealizálni” a területet: kötelezővé tették a zsidó vallás gyakorlását és zsidó vallási törvények betartását, például a körülmetélkedést.
Kr. e. 63-ban római uralom alá került egész Palesztina, bár nagyfokú önállósága volt a zsidó kormánynak.
A bibliaszótár szerint (9) csak a Kr. u. II. században, Jeruzsálem eleste és a zsidó állam megszűnése után lehet zsidó többségről beszélni Galileában.
Látható tehát, hogy Jézus idején Galilea lakóinak túlnyomó részét a nem zsidó lakosság tette ki, hanem Palesztina őslakóinak leszármazottai, akiknek ugyan kötelező volt felvenni a zsidó vallást, de etnikailag nem tartoztak közéjük. Maga a “Galilea” név is a faji sokoldalúságra és vegyes népességre utal, ezt a területet a zsidók “Galil hag Goyim”-nak, azaz “Idegenek Földjének” nevezték.
A biblia adatai alapján látjuk, hogy a zsidó nép etnikai határa még a babiloni fogságból (Kr. e. VI. sz.) való visszatérés után sem terjedt északabbra, mint Jeruzsálem.
Akkor hát milyen nyelven beszélt Jézus? Úgy, ahogy Galileában beszéltek a galileaiak, akik többségükben nem zsidó származásúak voltak: arámiul. Ha próbálunk utánajárni a szakirodalomban, hogy hova is sorolható ez a nyelv, a következő eredményre jutunk: az arámi sémi nyelv. Ezen állítás alátámasztásával azonban sehol se találkoztam.
Nézzük, mit mond a bibliaszótár az “arám” szóval kapcsolatban! (10) A szótár angolul íródott, a szakirodalomból azonban ismert, hogyan használandó a magyarban a kérdéses szó: Országnév: Arám, nyelv, nép: arámi (és nem arameus vagy arám, ennek ellenére gyakran találkozni az “arameussal” az arámival egyező jelentéssel.)
A bibliaszótár szerint “Arám” az arámiak egyes száma, jelentése: sémi emberek, gyakran ország és emberek együtt. Azonban hozzáteszi, hogy az ország/terület nincsen pontosan meghatározva, nem földrajzi vagy politikai egység, hanem inkább az arámi népesség koncentrálása, csak pontatlanul lehet meghatározni Mezopotámiában.
A nyelvet sémita dialektusok közé sorolja, amelyek közel állnak a héberhez. Azonban megjegyzi, sok arámi szót találni a bibliai héberben: pl. eloi, lama sabachthani, de erre még visszatérünk. Arám helynévként említve van Északkelet- Szíriában Kr. e. 2500-ban. Megjegyzi, hogy ez a név nem tűnik sémitának.
A bibliaszótár az arámi nyelvet 4 csoportba sorolja: a korai, a hivatalos, a levantei és a keleti arámi nyelvekre. Ebből minket most a következők érdekelnek:
Korai arámi: a Kr. e. X-VIII. századi észak-szír feliratokon található. De olyan kevés lelet van, hogy nem lehet tudni, kik használták. Az asszír, a babiloni, majd a perzsa birodalom hivatalos nyelve. A Kr. e. I. évezredre meghódította az egész Közel-Keletet.
Levantei (Levante: A Földközi-tenger keleti partvidékei, belefoglalva az Égei-tengert és a Fekete-tenger déli partvidékeit is) Kr. e. VIII. századi lakosságcsere után jött mindennapi használatba jött az arámi, és nem a héber. Jézus idejében ez volt a mindenki által értett nyelv Palesztinában. Annak ellenére, hogy terjedt a görög, mégis ez volt a népszerű. Kr. e. 700 körül az arámi közvetítő nyelv.
Ha figyelmesen olvassuk, látjuk, hogy a szótár – noha azt állítja, hogy az arámi sémi nyelv – maga szolgál adatokkal arra nézve, hogy nem az: először is az Arám helynevet nem tartja sémitának. A földrajzi elnevezések pedig általában a területen legkorábban élőktől származnak, márpedig Mezopotámiában nem a sémiták voltak az elsők. Ezt támasztja alá a szabadkőműves hagyomány, amely szerint az özönvíz után “az emberek és állatok Arám hegyei között jöttek elő”. (11) Ez pedig azt jelenti, hogy az Arám elnevezés már az özönvíz előtt is létezett, tehát nem a sémitáktól származik.
Azt, hogy az arámiak nem sémiták voltak, megerősíti Dr. Fáy Elek is (12), aki az arámiak eredetét az Ararát környékéről, Arménia (mai Örményország) területéről származtatja, amelynek egykori neve Arámia volt. Ez a terület pedig a tudósok véleménye szerint a turáni népek, így a magyarok ősfészke is. Hivatkozik idősebb Pliniusra, aki szerint a szkítákat régebben “arámnak” nevezték.
Maga a Talmud is ezt erősíti meg: (13) “..az első ember arámi nyelven beszélt .. eretnek volt .. istentagadó volt (Sanhedrin 38 b. lap).
Több kutató szerint is a világ első nyelve ragozó volt. A Biblia (14) szerint a vízözön után “mind az egész földnek pedig egy nyelve egyféle beszéde vala”. Ez a nyelv pedig Nimród, a világ első királyának, a magyarok ősapjának a nyelve. Az ókori források arra utalnak, hogy Nimródot a zsidók ősellenségüknek tekintettek. A Talmud így maga erősíti meg, hogy az arámi nem sémi nyelv, hanem a zsidók ellenségének, Nimródnak a nyelve.
Azt, hogy a zsidók az arámi nyelven beszélőket ellenségüknek tekintették, bizonyítja a Talmud: (15) “Sose imádkozzék az ember szükségleteiért arámi nyelve, ha valaki a szükségleteiért arámi nyelven imádkozik, akkor az angyalok nem csatlakoznak az ő imádságához, mert ők az arámi nyelvet nem értik (Sabbath 12 b. lap). Vagy (16): Az ember kívánságait ne adja elő arámi nyelven.. ” (Sota 33 a. lap)
Nézzük tovább a bibliaszótárt! Feltűnő, hogy e szerint Kr. e. 1000 körül az arámi egyszer csak felbukkan a semmiből, és semmit se tudni az előzményéről. Csak arra gondolhatunk, hogy egy már régóta létező nyelv egyik dialektusáról van inkább szó. Feltűnő az is, hogy az arámi nyelv azután terjedt el széles körben, miután lakosságcsere történt, ez azt jelenti, hogy arámi nyelven beszélő lakósok jöttek Galileába. Azok pedig nem sémiták voltak.
Jézus utolsó szavai a keresztfán: “ELI, ELI! LAMA SABAKTÁNI? ” A jól ismert szavakat több kutató próbálta a Jézus idején már régen kihalt sumirból magyarázni. Mivel azonban a sumir szavak az ékiratok hiányában nem vagy csak nehezen értelmezhetők, csak annyit érdemes megjegyezni ezzel kapcsolatban, hogy ennek ellenére több megoldás született, amiből többen arra következtettek, hogy az arámi hasonlíthatott a sumirhoz.
Amiből azonban komolyabb következtetés vonható le, az az “Éli, Éli” szavak.
ÉL = ENLIL a sumirok teremtő Istene, világkormányzó, főistenként jelenik meg a feliratokban. Az ékiratok tanúsága szerint ENLIL maga a lélek, mindennek a lelke. Enlil nevének előszótagja nem más, mint a magyar “én” személyes névmás, a második pedig a “lél”, a lélek. ENLIL = “én lelkem”, “én Istenem” (17).
Hommel szerint is (18) Enlil ugyanaz, mint a magyar “lélek”, “lég”, “én-lélek” kifejezések.
Döbbenetes, hogy Él isten máig fellelhető a magyar néphagyományban. A Békéscsaba környéki hagyomány szerint Él lejött a földre, hogy általa élő legyen minden. Él Élet-et hozott a földre. Él hozta a Lélt, aki lelket lehelt… Él mennyei köveket küldött az Égből, hogy Nimród “rája állhasson”. Nimród templomát Él köveire építették. A bukovinai székely hagyományban: “Őskőn áll, ott van Él világa… ”
“Él Isten különös magyar legendája épen olyan talányos, de egyben perdöntő a magyar mitológiában, mint amilyen a magyar Nimród feltűnése ott az árpád-házi nemzetségtábla legelején…” tartja Varga László (19).
A régi magyarok szerint: Él a magyarok Istene. Él, működik, minden világi befolyástól mentesen.
Éli, Éli .. Én Istenem, Istenem… – mondta Jézus a keresztfán. Hogy milyen nyelven? Arámiul, amely – ahogy láttuk – Nimród nyelve is volt, és amelyik a sumirhoz hasonlóan ragozó nyelv volt.. és amely nyelven beszélőket a zsidók igencsak nem kedvelték.
Jegyzetek
1. The Interpreters Dictionary of the Bible, Abingdon Press, New York, Nashville, CANAANITES
2. The Interpreters Dictionary of the Bible, Abingdon Press, New York, Nashville, ISRAEL, HISTORY OF
3. 2Királyok 15:29
4. The Interpreters Dictionary of the Bible, Abingdon Press, New York, Nashville, TRIBES
5. 2Krónika 30:10
6. 2Királyok 17:24-41)
7. Ezdrás 4:9-10
8. 2Makkabeus 5:23
9. The Interpreters Dictionary of the Bible, Abingdon Press, New York, Nashville, GALILEE
10. The Interpreters Dictionary of the Bible, Abingdon Press, New York, Nashville, ARAM
11. C. Knight és R.Lomas: Hiram könyve, Gold Book, 297. o.
12 Dr. Fáy Elek: A magyarok őshona, Kiadja: Fáy Társaság Közhasznú Egyesület, Budapest 2000. 20. o.
13. A Talmud magyarul, Budapest 1940, Hasonmás kiadás, Gede testvérek Bt. Budapest 2002. 154. o.
14. 1Mózes11:1
15. A Talmud magyarul, Budapest 1940, Hasonmás kiadás, Gede testvérek Bt. Budapest 2002. 27. o.
16. A Talmud magyarul, Budapest 1940, Hasonmás kiadás, Gede testvérek Bt. Budapest 2002. 110. o.
17. Marton Veronika: A sumir kultúra története, Magánkiadás, 2000, 105. o.
18. F. Hommel: Gesichte Babyloniens und Assyriens, Grotesche Verl. Berlin, 1885. 253. o.
19. Gönczi Tamás: Nimród gyűrűje, Sárosi Kiadó, 369-376. o.
zsidók induljatok a tüntetésre. Sál sapka legyen rajtatok mert hideg lesz.
Gyülekező a HÉV végállomáson az utolsó vagonnál.
Ugyanitt sárga csillag eladó 1500 Ft/db, rózsaszín háromszög 1200 Ft/db.
Kettő együtt csak 2000 Ft.
Az MSZP nem küld meghívókat, közleményeket, nem küld véleményt, nem küld semmit sem. Az MSZP-nek még a honlapja is egy éve áll. Nehogy már mi tehessünk arról, hogy nem kommunikálnak!
Nem a mi dolgunk. Nem mi készítjük a Fidesz, a Jobbik, az LMP meghívóit sem, hanem ők. Ők elküldik, mi meg kitesszük.
Ha hiányolod az MSZP megjelenését, véleményét, akkor kérdezd meg őket, hogy miért nem tartják fontosnak.
Vátesz szerint:
2012. december 01., szombat – 22:57
Én ha lenézek, ott is szabatlan vagyok, meg az őseimmel is minden rendben van.
Felix, te már olvasni sem tudsz magyarul, inkább gyakorold az ivritet Szegedi Csanáddal meg Dániel Péterrel együtt! A héber se rossz, legalább eredetiben olvashatod a jeruzsálemi vagy a babiloni Talmudot.
Már megint ez az öldöklő gyűlölet. Keresztet állít a Jobbik. Na és. Nem megyek ünnepelni, de tiltakozni sem megyek.
Néhány éve menórát állítottak, vagy hanukát, nem tudom, ugyancsak nem mentem sem ünnepelni, sem tiltakozni.
Szerencsére Izraelben nem rombolnak keresztény templomokat, ellentétben Indiával, vagy a mohamedán államokkal, akiket viszont szívesen fogadunk. Miért?
Ceterum censeo… A kommunista, ha kinyitja, száját hazudik, ha kinyújtja kezét, lop.
Öreg Pöcs!
Megint rébuszokban beszélsz!
“Szerencsére Izraelben nem rombolnak keresztény templomokat, ellentétben Indiával, vagy a mohamedán államokkal, akiket viszont szívesen fogadunk. Miért?”
Kik azok az “akik” akiket szívesen fogadunk?! 😛
Vátesz!
Tudok olvasni, de nálad csak felül derülhet ki, hogy szabatlan vagy e, mert a kalapját szabják annak amit szabnak.
Értem már, te kalap nélküli ….
Köszönjük kedves Jobbik!
Többet tettetek, mint a rendszerváltás óta az összes kormány együttvéve!
Egységes fellépésre kényszerítettétek az egymással szemben álló pártokat is!
De hol voltak a KDNP-ések?!
Vagy a keresztényi toleranciába ennyi zsidózás még belefér?! http://atv.hu/cikk/20121202_otvenezren_tiltakoztak_a_neonacizmus_ellen
Gordon!
“Szerencsére Izraelben nem rombolnak keresztény templomokat, ellentétben Indiával, vagy a mohamedán államokkal”
Kik azok, akik nem?!
Alany nélkül ez így nagyon dodonai szöveg! 😛
Izraelben nem rombolnak keresztény templomokat, csak összefestik a kapujukat, hogy Jézus egy fattyú, meg hogy majom!
Akik az Alaptörvény kapcsán tákolmányról értekeztek, hát a Ben Jehuda által összetákolt ivrit nyelv az tényleg tákolmány! A zsidóknak fingjuk sincs hogyan beszéltek az őseik kétezer évvel azelőtt, az írások elolvashatók és értelmezhetők fejben, csak a hangzósítással van baj, mert a magánhangzókat nem írták le, ezért a kimondás kérdéses! Ezért mondják az istenüket hol Jahvénak, hol Jehovának, de akár nevezhetnénk Jóhívónak is (jóra felhívónak). Talán fel kellene támasztani valamelyik ókori rabbit, aki közölné a helyes hangzósítást. Akik a magyarok turulmadarát kifogásolják, azok ássák már elő a frigyládát, amelyet még senki nem látott, lehet hogy csak zsidó legenda, kitaláció.
A mai tüntetésen elhangzott Bajnai beszédet helyesbíteném, miszerint “a népírtás listázással kezdődik”, helyesen “a népírtás kuláklistázással kezdődik”!
Ha ez így igaz, akkor Martonyi János rosszat húzott 1989-ben, pláne úgy, hogy akkor már összedőlőben volt az MSZMP. Amellett, hogy ostoba volt, természetesen szégyellheti is magát.
Novák Elődnek kivételesen igaza van
Péterfalvi Attilával szemben Novák Elődnek bizony igaza van. Legalábbis a múlt csütörtökön kipattant, a Péterfalvi NAIH elnök korábbi állásfoglalásának tartalmával kapcsolatos vitában. Szerintem ugyanis annak alapján jóhiszeműen gondolhatta a jobbikos képviselő, hogy adatot igényelhet képviselőtársaitól azok kettős állampolgárságának fennállásáról. Egy másik, de ennél fontosabb kérdés, hogy helytálló volt-e ez a Péterfalvi-állásfoglalás.
Az ominózus levél:
Tisztelt Képviselőtársam!
Ezúton kérem tájékoztatását: a magyaron kívül rendelkezik-e más állampolgársággal? Ha igen, milyennel?
Dr. Péterfalvi Attila, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnöke – a csatolt levelében – megerősítette dr. Jóri András adatvédelmi biztos korábbi állásfoglalását, eszerint “az országgyűlési képviselők kettős állampolgárságára vonatkozó adat (…) közérdekből nyilvános személyes adat. Ez azt jelenti, hogy a képviselők kettős állampolgárságára vonatkozó tájékoztatást (…) maguk a képviselők mint közfeladatot ellátó személyek is kötelesek bárki számára megadni.”
Tisztelettel kérem tájékoztatását a fentiek alapján.
Köszönettel:
Novák Előd országgyűlési képviselő,
a Jobbik alelnöke
A magyar ALKOTMÁNY megengedő, azaz mindent szabad amit nem tilt.
Tehát jogi felelőssége nincs a Jobbiknak, legfeljebb erkölcsi.
Miért van annyi pedofil rabbi? Azért mert hozzászoktak ahhoz, hogy a csecsemő körülmetélt hímtagjáról szájjal szívják le a vért, amit egy edénybe köpnek, s abba meg minden jelenlevő belemártja az ujját (lásd Talmud)!
Eddig sem én voltam a téma! Ezek szerint a Talmud mégsem egy kétezeréves íromány, hanem ma is a gyakorlat! Nemhiába tanul hebraisztikát Szegedi Csanád, ha doktorál belőle, még miniszterelnök is lehet (lásd Mihai Razvan Ungureanu, előző román miniszterelnök)!
“Rabbi Józsua mondotta: sanda szem, rosszindulat és embergyűlölet, kizavarják az embert a világból. Rabbi Jószé mondta: Legyen a felebarátod pénze oly kedves előtted, mint a magadé; határozd el magad a Tóra tanulására mert az nem örökséged neked, és minden cselekvésed Isten nevében történjék.”
Domán István: Talmud – részletek, kommentárok magyarul, 209. oldal
Ulpius-ház Könyvkiadó, Budapest 2007.
Kétszer is megnéztem: Biztos hogy a csepel.info-t olvasom?
A keresztállítás után szeretettel meghívjuk a híveket a Jézus születése alkalmából tartott gyászmisére!
Jézus is listán van ám.
Adventnek mi köze van a kereszthez?
A kettős kereszt a királyi hatalom jelképe. Jézus pedig a zsidók királya (INRI), ezért a jobbikosoknak különösen fontos, hogy listázni kell. Vélhetően a listázás miatt van a várakozás, az Advent, mert a jobbikosok csak karácsonykor teszik oda a nevét a zsidók között az első helyre. Tekintettel arra, hogy Jézusnak a keresztények formájában nagyon sok követője van, minden keresztény is felirattatik a kereszt alatt a listára, amit gondolom a gárdások vezetnek majd. Mert ugye rendnek kell lennie akkor is, amikor minden gyanús elem listázva lesz.
Most akkor a nácik még grasszálhatnak Csepelen?
gyalog!
Igen.
Miként szégyenszemre a kommunisták is grasszálhatnak még Csepelen!
Bugi4
Nyugi a parlamenti dolgozókat, már a magadfajták már listázták!!
Paul féléket meg az egykori sárga házban listázták a gyógyszerosztás előtt.
A Jobbik Krisztusban akar egyesülni a zsidókkal.
szigetország!
Nem csak Csepelen,hanem a legnagyobb kormányzó pártban is,tudod akik gerinctelenek egykor elvtársak,most urak.
Tudom, szerettek előhozakodni azzal, hogy a Fideszben is vannak kommunisták. Azért tegyünk különbséget!
Az egykori MSZMP vezetői között (pl. politikai bizottságban vagy kormányban) nem volt mostani fideszes, ha pedig akkor vezető volt, a Fideszben nem tölt be vezető posztot.
Az előbbire példa, hogy egy iskola KISZ-titkárát aligha lehet vezető beosztású kommunistának nevezni.
Az utóbbira példa, hogy Szűrös vagy Pozsgai, akiket emlegetni szoktatok, nem tagjai a Fidesznek, s nem töltenek be semmiféle posztot az ország mostani irányításában.
De Biszkut védeni jó dolog, ugye?
Nem baj, habozzon a szátok, jól áll nektek!
Arra kíváncsi lennék, hogy használtok-e a sampont, mikor habzik a szátok, vagy egyenesen a beletekből tör fel az undorító tajték?
Mi lenne, ha végre hallgatnátok, mint a kisnyilasok tették, mikor lejárt az idejük?
szigetország!
Valami egész furcsa felmentése az egykori elvtársaknak amit leírsz.Ezzel csak azt bizonyítod,hogy a mi komcsink,jó komcsi.Tudod ha én egyszer besározódtam akkor nem kompromittálok egy pártot a múltammal.Egy KISZ-titkárnak bizony-bizony elég sok mindenbe volt beleszólása.Ha annyira nem tetszik az említett két elvti akkor miért is nem zavarják el a Fidesz környékéről is?A Pozsgai még az alaptörvényt előkészítő bizottságban is benne volt.Tudod nem szartam a kútba csak a kávára.A Biszkut meg nem is értem miért hoztad fel én nem védtem és valószínű nem is fogom.Az egykori komcsik akik most ott ülnek a Fideszben nem két kezi melósok voltak.Akkor is vezető beosztásokban voltak.Na ezért nem tudom őket gerinces és egyenes embernek nevezni.Én ezért nem tudok különbséget tenni.Ez viszont legyen az én bajom.
Szigetország!
Majdnem jó amit írtál, csak éppen a szemlélet hiányzik belőle.
A FIDESZ nem egy politikusa indult el azon az úton amin azok akiket ma komcsiknak nevezel.Erről az útról csak azért tértek le mert a rendszerváltás segítségével meg tudták előzni az előttük haladókat.
Gyalog, nézz a tükörbe ha nácit akarsz látni! Bugi te meg menj Izraelbe, mert ott Jézust meg fattyúnak nevezik, meg majomnak!
Vétesz!
Kifogyhatatlan vagy a hülyeségből.
Jé megszólalt a fasiszta söpredék is.
Jé megszólalt a judeófasiszta söpredék is!
Azt azért mindenki tudja, hogy az egykori MSZMP 800 ezres tagságából nem mindenkit egyformán terhel a mocsok.
Tartsunk mértéket! Aki persze belépett, rosszul tette, szégyellheti magát.
Azt sem mondom, hogy a Fideszben csupa jó fiúk ülnek.
De ismerjük el, a legtöbb kommunista mégiscsak az MSZP-ben tömörült. Ők aztán duplán szégyellhetik magukat!
Mert aki a Fideszben azok emelt fővel járhatnak.Brávó!
Vátesz!
Nézd meg a felmenőidet nehogy neked is problémád legyen mint Szegedi Csanádnak.Tudom te Árpáddal jöttél a Kárpát-medencébe.Ez biztos?
Én ha lenézek, ott is szabatlan vagyok, meg az őseimmel is minden rendben van. Mindenkinek van hazája, a nagypofájúaknak is van, csak jóval délebbre. Nem tudom, miért szenvednek itt, ebben az antiszemita országban! A leginkább azok a kutatások szerint a szocik szavazói (sic!), egy vérbeli munkáscsalád szívből utálja a tőkéseket, akik navajonkik! A lakosság állítólag 68%-a vagy még több az, csak illedelemből titkolja azt. Hadd idézzem a nagy csepeli klasszikust, amikor vagy tíz éve kifelé jöttünk egy rendezvényükről a Rákóczi Kertből, “mi is zsidózunk, csak magunk között” mondta nekem a miépesnek, és jót röhögtek.
Egyébként meg hogy jön ahhoz egy idegen állam vezetője, nevezetesen Izraelé, hogy nyíltan kiadja a megrendelést a magyar parlamentnek, hogy tiltsa be a Jobbikot! A saját fajtájának árt vele, mert még a maradéknak is kinyílik a szeme! Kár károgni, hogy a magyarok ekkor meg akkor nem védték meg őket! Hát nem volt rá okuk, hát nem jobb a lengyeleknek, hogy ott állítólag nincs több ezernél? Erre mondom azt, a magyaroknak semmi közük nem volt a sorsukhoz, mert akkor itt sem lenne több.
Vátesz!
Én sosem állítottam,hogy csak a jobb oldalon vannak antiszemiták.Továbbá szerinted csak az határozza meg valaki származását,hogy ott “lenn szabatlan”ahogy te írod.Érdekes megközelítése a dolgoknak.Tehát mindenki becsületes magyar ember aki nincs ilyen aha értem.Van egy mondás “Apám sváb anyám tót én meg csiszta magyar vagyok”.Ezzel nem szerettem volna megsérteni a két népcsoportot.Tudod én nem vagyok idegen állam vezetője,de a Jobbik fasiszta söpredékek pártja és ezen a véleményemen akkor sem fogok változtatni,ha valamilyen csoda folytán ők kerülnek hatalomra.Számomra te csak fasiszta söpredék maradsz!
Ugró mókus, számomra te csak judeófasiszta söpredék maradsz!
Én Istenem, Istenem…
2006. május 13.
Bunyevácz Zsuzsa – HunHír.Hu
“ELI, ELI! LAMA SABAKTÁNI? ” – Máté (27:46) szerint ezek voltak Jézus utolsó szavai a keresztfán. De vajon milyen nyelven mondta mindezt? A választ talán a laikusok is tudják: arámi nyelven, amelyet a sémi nyelvek közé sorolnak a szakértők. Ha azonban egy kicsit utánajárunk a kérdésnek, több bizonyítékot is találunk arra nézve, hogy Jézus nem sémi nyelven beszélt.
Vajon milyen nyelven beszélt Jézus? Lévén galileai, nyilván azon, ami kétezer éve Galileában használatban volt. Ahhoz, hogy fogalmat alkothassunk, mi lehetett ez a nyelv, tekintsük át Palesztina történetét!
Kánaán – Palesztina bibliai neve – a régészeti leletek tanúsága szerint az őskőkor óta folyamatosan lakott volt. De vajon kik lakták? A szakemberek kánaániaknak nevezik a terület őslakóit, akik az izraeliták érkezése előtt már ott éltek. A terület valószínűleg Noé Hám nevű gyermekének legkisebb fiáról, Kánaánról kapta a nevét. Széles körben elfogadott, hogy a bibliai nevek népcsoportokat jelölnek, így biztosak lehetünk abban, hogy Kánaánban a hámi nyelvcsaládba tartozó nyelveket beszélők, és nem a sémiták voltak az őslakósok. Ezt támasztja alá a neves bibliaszótár is (1), amely szerint a Kánaán szót nem lehet etimológiailag a sémi nyelvekből eredeztetni, a legvalószínűbbnek azt tartja, hogy hurri név lehet.
Ismert, hogy a szakemberek alapvetően a nyelvtani formát tekintve a nyelvek három formáját különböztetik meg:
1. izoláló nyelvek – csak a szót illesztik a mondatba, szerepét a mellétett módosítókkal jelzik, de azzal össze nem írják és nem ejtik – pl. kínai
2. hajlító, flektáló vagy fuzionáló nyelvek – pl. indoeurópai és sémi nyelvek
3. ragozó nyelvek – a szó mondattani szerepét a szó mögé, esetleg elé illesztett egy vagy két szótagú ragok, képzők jelek biztosítják és ezek nem vonódnak össze egyetlen szótaggá vagy hanggá, ahogy a hajlító nyelveknél pl. magyar, finnugor nyelvek török, japán, baszk, dravida, kaukázusi. Ilyen volt sumir, hurri, kusita is.
A kutatók többsége egyetért abban, hogy a bibliai vízözön környékén (kb. Kr. e. 4000) nem csak Kánaánban, hanem az egész Mezopotámiában és környékén ragozó nyelven beszélő népek – például sumir, hurri stb. – éltek. A sémi (hajlító nyelven beszélő) nyelvű közösségek a Kr. e. III. évezredtől folyamatosan érkeztek Mezopotámiába. Az évezredek folyamán az említett hatalmas területen élők nyelvei nyilvánvalóan különféle fejlődési utat jártak be, hiszen az egyes népcsoportok különféle éghajlati és domborzati viszonyok, más és más szomszédok közé kerültek stb. A nyelvészet szerint azonban alap sajátságukban, hogy ragozó vagy sémi hajlító csoportba tartozik-e, nem változtak. Magyarul ezt az jelenti, hogy az évezredek folyamán a ragozó és hajlító nyelvek az egyes területeken különféle dialektusokban éltek tovább, amelyek különböző neveken váltak ismertté.
Ismeretes, hogy Kr. e. XIV-XII. század között vándoroltak be az izraeliták Palesztina területére, a Biblia beszámol arról, hogy a 12 törzs hogyan osztotta fel maga között a területet. A Kr. e. X. századra alakult ki a zsidó királyság, Salamon mind a 12 törzs királya volt. Halála után azonban a királyság két részre szakadt, az északi 10 törzsből álló Izraelre és a déli két törzsből álló Júdára.
A bibliaszótárban (2) utalást találunk arra, hogy már Salamon alatt is bizonyos különállás jellemezte a két részt, ugyanis a királyság északi és déli része között fekvő, a későbbiekben Galileának, illetve Szamáriának nevezett területeken élő nagyobb számú kánaánita őslakosság gyakorlatilag elválasztatta egymástól a zsidó királyság két felét.
Ismeretes továbbá, hogy a zsidó királyság szétesése után az északi 10 törzs gyakorlatilag eltűnt a történelem színpadáról, Júda pedig a babiloni fogságig állt fenn.
Az eddigiekből kiderült, hogy még Salamon alatt se sikerült az izraelitáknak teljesen elfoglalni Galileát, tehát többségben a nem sémita őslakóság élt ott. Nézzük, mi történt ezután! A Királyok könyvében (3) említés történik Galileáról: “.. az Izrael királyának idejében jött el.. Assiria királya, és foglalta el ..Galileát és a Naphtali egész földjét”. A bibliaszótár szerint (4) a Galilea néven ismert részt a Naphtali törzs kapta, a bibliai megfogalmazás arra utal, mintha Galilea nem tartozna a Naphtali törzs területéhez. Tehát még mindig az őslakósok lehetnek többségben.
734-ben az asszír birodalom olvasztotta magába Galileát, majd a következő után 600 évben a terület Babilónia, Perzsia, Macedónia, Egyiptom és Szíria uralma alatt állt.
A bibliaszótár szerint Galileában valódi izraelita népességről csupán a perzsák idején beszélhetünk, de akkor is kisebbségben voltak. Régészeti adatok támasztják alá a nem zsidó többség vallásának az emlékeit.
Azt, hogy a zsidókat idegeneknek számítottak Galileában, jelzi a Krónikák könyve (5) is, miszerint amikor zsidókat összehívták Jeruzsálembe, az északi vidékekről érkezőknek át kellett haladniuk Galileán, akkor a helyiek “nevetik és csúfolják vala őket”.
Ismert, hogy II. Szargon Asszíria és Babilon királya (Kr. e. 722-705), miután elfoglalta Szamáriát, a galileai és szamáriai lakosságot a Habur folyó környékére, illetve, Médiába deportálta. Helyükre Mezopotámiából, például Kuta városából és máshonnan telepített embereket. Galilea és Szamaria népét tehát Nimród egykori földjéről telepítette be II. Szargon. Az egykor a sumirok által lakott területről érkezők Galileában az őslakósokat, a szintén ragozó nyelvű népet találhatták. A Biblia szerint (6) a betelepítettek “.. szolgálták az ő isteneiket, ama népek szokása szerint, akik közül elhozták vala őket”. Így Galilea és Szamaria etnikailag legalábbis vegyes volt, ahogy az az Ószövetségből is kiderül (7), és a zsidók mindenképpen kisebbségben lehettek.
A makkabeus időben (Kr. e. II. század) csak kis számú zsidó népesség élt Galileában, de még az is tovább fogyott: biztonsági okok miatt a makkabeus Simon Tharsi egy sikeres asszírok elleni hadjárata után összeszedte a galileai zsidókat és védelmi okok miatt visszatelepítette őket Júdeába (8): “Akkor fogta a galileai és atarbattabeli zsidókat asszonyaikkal és gyermekeikkel, valamint minden vagyonukkal együtt és nagy diadallal Judeába vitte őket”.
Júda Kr. e. 129-ben elfoglalta Szamáriát, illetve 104-ben Galileát is. A júdai király Arisztobulosz csak egy évig uralkodott (Kr. e. 104-103), majd féltestvére Alexander Janneus (Kr. e. 103-76). Uralkodásuk alatt megkísérelték “judealizálni” a területet: kötelezővé tették a zsidó vallás gyakorlását és zsidó vallási törvények betartását, például a körülmetélkedést.
Kr. e. 63-ban római uralom alá került egész Palesztina, bár nagyfokú önállósága volt a zsidó kormánynak.
A bibliaszótár szerint (9) csak a Kr. u. II. században, Jeruzsálem eleste és a zsidó állam megszűnése után lehet zsidó többségről beszélni Galileában.
Látható tehát, hogy Jézus idején Galilea lakóinak túlnyomó részét a nem zsidó lakosság tette ki, hanem Palesztina őslakóinak leszármazottai, akiknek ugyan kötelező volt felvenni a zsidó vallást, de etnikailag nem tartoztak közéjük. Maga a “Galilea” név is a faji sokoldalúságra és vegyes népességre utal, ezt a területet a zsidók “Galil hag Goyim”-nak, azaz “Idegenek Földjének” nevezték.
A biblia adatai alapján látjuk, hogy a zsidó nép etnikai határa még a babiloni fogságból (Kr. e. VI. sz.) való visszatérés után sem terjedt északabbra, mint Jeruzsálem.
Akkor hát milyen nyelven beszélt Jézus? Úgy, ahogy Galileában beszéltek a galileaiak, akik többségükben nem zsidó származásúak voltak: arámiul. Ha próbálunk utánajárni a szakirodalomban, hogy hova is sorolható ez a nyelv, a következő eredményre jutunk: az arámi sémi nyelv. Ezen állítás alátámasztásával azonban sehol se találkoztam.
Nézzük, mit mond a bibliaszótár az “arám” szóval kapcsolatban! (10) A szótár angolul íródott, a szakirodalomból azonban ismert, hogyan használandó a magyarban a kérdéses szó: Országnév: Arám, nyelv, nép: arámi (és nem arameus vagy arám, ennek ellenére gyakran találkozni az “arameussal” az arámival egyező jelentéssel.)
A bibliaszótár szerint “Arám” az arámiak egyes száma, jelentése: sémi emberek, gyakran ország és emberek együtt. Azonban hozzáteszi, hogy az ország/terület nincsen pontosan meghatározva, nem földrajzi vagy politikai egység, hanem inkább az arámi népesség koncentrálása, csak pontatlanul lehet meghatározni Mezopotámiában.
A nyelvet sémita dialektusok közé sorolja, amelyek közel állnak a héberhez. Azonban megjegyzi, sok arámi szót találni a bibliai héberben: pl. eloi, lama sabachthani, de erre még visszatérünk. Arám helynévként említve van Északkelet- Szíriában Kr. e. 2500-ban. Megjegyzi, hogy ez a név nem tűnik sémitának.
A bibliaszótár az arámi nyelvet 4 csoportba sorolja: a korai, a hivatalos, a levantei és a keleti arámi nyelvekre. Ebből minket most a következők érdekelnek:
Korai arámi: a Kr. e. X-VIII. századi észak-szír feliratokon található. De olyan kevés lelet van, hogy nem lehet tudni, kik használták. Az asszír, a babiloni, majd a perzsa birodalom hivatalos nyelve. A Kr. e. I. évezredre meghódította az egész Közel-Keletet.
Levantei (Levante: A Földközi-tenger keleti partvidékei, belefoglalva az Égei-tengert és a Fekete-tenger déli partvidékeit is) Kr. e. VIII. századi lakosságcsere után jött mindennapi használatba jött az arámi, és nem a héber. Jézus idejében ez volt a mindenki által értett nyelv Palesztinában. Annak ellenére, hogy terjedt a görög, mégis ez volt a népszerű. Kr. e. 700 körül az arámi közvetítő nyelv.
Ha figyelmesen olvassuk, látjuk, hogy a szótár – noha azt állítja, hogy az arámi sémi nyelv – maga szolgál adatokkal arra nézve, hogy nem az: először is az Arám helynevet nem tartja sémitának. A földrajzi elnevezések pedig általában a területen legkorábban élőktől származnak, márpedig Mezopotámiában nem a sémiták voltak az elsők. Ezt támasztja alá a szabadkőműves hagyomány, amely szerint az özönvíz után “az emberek és állatok Arám hegyei között jöttek elő”. (11) Ez pedig azt jelenti, hogy az Arám elnevezés már az özönvíz előtt is létezett, tehát nem a sémitáktól származik.
Azt, hogy az arámiak nem sémiták voltak, megerősíti Dr. Fáy Elek is (12), aki az arámiak eredetét az Ararát környékéről, Arménia (mai Örményország) területéről származtatja, amelynek egykori neve Arámia volt. Ez a terület pedig a tudósok véleménye szerint a turáni népek, így a magyarok ősfészke is. Hivatkozik idősebb Pliniusra, aki szerint a szkítákat régebben “arámnak” nevezték.
Maga a Talmud is ezt erősíti meg: (13) “..az első ember arámi nyelven beszélt .. eretnek volt .. istentagadó volt (Sanhedrin 38 b. lap).
Több kutató szerint is a világ első nyelve ragozó volt. A Biblia (14) szerint a vízözön után “mind az egész földnek pedig egy nyelve egyféle beszéde vala”. Ez a nyelv pedig Nimród, a világ első királyának, a magyarok ősapjának a nyelve. Az ókori források arra utalnak, hogy Nimródot a zsidók ősellenségüknek tekintettek. A Talmud így maga erősíti meg, hogy az arámi nem sémi nyelv, hanem a zsidók ellenségének, Nimródnak a nyelve.
Azt, hogy a zsidók az arámi nyelven beszélőket ellenségüknek tekintették, bizonyítja a Talmud: (15) “Sose imádkozzék az ember szükségleteiért arámi nyelve, ha valaki a szükségleteiért arámi nyelven imádkozik, akkor az angyalok nem csatlakoznak az ő imádságához, mert ők az arámi nyelvet nem értik (Sabbath 12 b. lap). Vagy (16): Az ember kívánságait ne adja elő arámi nyelven.. ” (Sota 33 a. lap)
Nézzük tovább a bibliaszótárt! Feltűnő, hogy e szerint Kr. e. 1000 körül az arámi egyszer csak felbukkan a semmiből, és semmit se tudni az előzményéről. Csak arra gondolhatunk, hogy egy már régóta létező nyelv egyik dialektusáról van inkább szó. Feltűnő az is, hogy az arámi nyelv azután terjedt el széles körben, miután lakosságcsere történt, ez azt jelenti, hogy arámi nyelven beszélő lakósok jöttek Galileába. Azok pedig nem sémiták voltak.
Jézus utolsó szavai a keresztfán: “ELI, ELI! LAMA SABAKTÁNI? ” A jól ismert szavakat több kutató próbálta a Jézus idején már régen kihalt sumirból magyarázni. Mivel azonban a sumir szavak az ékiratok hiányában nem vagy csak nehezen értelmezhetők, csak annyit érdemes megjegyezni ezzel kapcsolatban, hogy ennek ellenére több megoldás született, amiből többen arra következtettek, hogy az arámi hasonlíthatott a sumirhoz.
Amiből azonban komolyabb következtetés vonható le, az az “Éli, Éli” szavak.
ÉL = ENLIL a sumirok teremtő Istene, világkormányzó, főistenként jelenik meg a feliratokban. Az ékiratok tanúsága szerint ENLIL maga a lélek, mindennek a lelke. Enlil nevének előszótagja nem más, mint a magyar “én” személyes névmás, a második pedig a “lél”, a lélek. ENLIL = “én lelkem”, “én Istenem” (17).
Hommel szerint is (18) Enlil ugyanaz, mint a magyar “lélek”, “lég”, “én-lélek” kifejezések.
Döbbenetes, hogy Él isten máig fellelhető a magyar néphagyományban. A Békéscsaba környéki hagyomány szerint Él lejött a földre, hogy általa élő legyen minden. Él Élet-et hozott a földre. Él hozta a Lélt, aki lelket lehelt… Él mennyei köveket küldött az Égből, hogy Nimród “rája állhasson”. Nimród templomát Él köveire építették. A bukovinai székely hagyományban: “Őskőn áll, ott van Él világa… ”
“Él Isten különös magyar legendája épen olyan talányos, de egyben perdöntő a magyar mitológiában, mint amilyen a magyar Nimród feltűnése ott az árpád-házi nemzetségtábla legelején…” tartja Varga László (19).
A régi magyarok szerint: Él a magyarok Istene. Él, működik, minden világi befolyástól mentesen.
Éli, Éli .. Én Istenem, Istenem… – mondta Jézus a keresztfán. Hogy milyen nyelven? Arámiul, amely – ahogy láttuk – Nimród nyelve is volt, és amelyik a sumirhoz hasonlóan ragozó nyelv volt.. és amely nyelven beszélőket a zsidók igencsak nem kedvelték.
Jegyzetek
1. The Interpreters Dictionary of the Bible, Abingdon Press, New York, Nashville, CANAANITES
2. The Interpreters Dictionary of the Bible, Abingdon Press, New York, Nashville, ISRAEL, HISTORY OF
3. 2Királyok 15:29
4. The Interpreters Dictionary of the Bible, Abingdon Press, New York, Nashville, TRIBES
5. 2Krónika 30:10
6. 2Királyok 17:24-41)
7. Ezdrás 4:9-10
8. 2Makkabeus 5:23
9. The Interpreters Dictionary of the Bible, Abingdon Press, New York, Nashville, GALILEE
10. The Interpreters Dictionary of the Bible, Abingdon Press, New York, Nashville, ARAM
11. C. Knight és R.Lomas: Hiram könyve, Gold Book, 297. o.
12 Dr. Fáy Elek: A magyarok őshona, Kiadja: Fáy Társaság Közhasznú Egyesület, Budapest 2000. 20. o.
13. A Talmud magyarul, Budapest 1940, Hasonmás kiadás, Gede testvérek Bt. Budapest 2002. 154. o.
14. 1Mózes11:1
15. A Talmud magyarul, Budapest 1940, Hasonmás kiadás, Gede testvérek Bt. Budapest 2002. 27. o.
16. A Talmud magyarul, Budapest 1940, Hasonmás kiadás, Gede testvérek Bt. Budapest 2002. 110. o.
17. Marton Veronika: A sumir kultúra története, Magánkiadás, 2000, 105. o.
18. F. Hommel: Gesichte Babyloniens und Assyriens, Grotesche Verl. Berlin, 1885. 253. o.
19. Gönczi Tamás: Nimród gyűrűje, Sárosi Kiadó, 369-376. o.
Mi ez a sunyiság? Állítsatok nyilaskeresztet!
Vátesz!
Neked felfele kell nézned, ha megakarod tudni, hogy szabatlan vagy e.
Jav: meg akarod.
Azért látszik mely pártok alkotják őfelsége ellenzékét. Ezen a fidesz blogon is csak az LMP és a jobbik hirdetései jelenhetnek meg megjegyzés nélkül.
zsidók induljatok a tüntetésre. Sál sapka legyen rajtatok mert hideg lesz.
Gyülekező a HÉV végállomáson az utolsó vagonnál.
Ugyanitt sárga csillag eladó 1500 Ft/db, rózsaszín háromszög 1200 Ft/db.
Kettő együtt csak 2000 Ft.
Több lesz ott a nem zsidó.
Kedves Bolemann Lajos!
Az MSZP nem küld meghívókat, közleményeket, nem küld véleményt, nem küld semmit sem. Az MSZP-nek még a honlapja is egy éve áll. Nehogy már mi tehessünk arról, hogy nem kommunikálnak!
Nem a mi dolgunk. Nem mi készítjük a Fidesz, a Jobbik, az LMP meghívóit sem, hanem ők. Ők elküldik, mi meg kitesszük.
Ha hiányolod az MSZP megjelenését, véleményét, akkor kérdezd meg őket, hogy miért nem tartják fontosnak.
Vátesz szerint:
2012. december 01., szombat – 22:57
Én ha lenézek, ott is szabatlan vagyok, meg az őseimmel is minden rendben van.
Felix, te már olvasni sem tudsz magyarul, inkább gyakorold az ivritet Szegedi Csanáddal meg Dániel Péterrel együtt! A héber se rossz, legalább eredetiben olvashatod a jeruzsálemi vagy a babiloni Talmudot.
Admin!
Sajnos ez jogos.
Már megint ez az öldöklő gyűlölet. Keresztet állít a Jobbik. Na és. Nem megyek ünnepelni, de tiltakozni sem megyek.
Néhány éve menórát állítottak, vagy hanukát, nem tudom, ugyancsak nem mentem sem ünnepelni, sem tiltakozni.
Szerencsére Izraelben nem rombolnak keresztény templomokat, ellentétben Indiával, vagy a mohamedán államokkal, akiket viszont szívesen fogadunk. Miért?
Ceterum censeo… A kommunista, ha kinyitja, száját hazudik, ha kinyújtja kezét, lop.
Öreg Pöcs!
Megint rébuszokban beszélsz!
“Szerencsére Izraelben nem rombolnak keresztény templomokat, ellentétben Indiával, vagy a mohamedán államokkal, akiket viszont szívesen fogadunk. Miért?”
Kik azok az “akik” akiket szívesen fogadunk?! 😛
Dr. grün!
A szemétláda nem ünnepel nem tiltakozik. Befogadja azt amit beledobnak.
Ne kérdezd mert nem tudja mi az.
Vátesz!
Tudok olvasni, de nálad csak felül derülhet ki, hogy szabatlan vagy e, mert a kalapját szabják annak amit szabnak.
Értem már, te kalap nélküli ….
Köszönjük kedves Jobbik!
Többet tettetek, mint a rendszerváltás óta az összes kormány együttvéve!
Egységes fellépésre kényszerítettétek az egymással szemben álló pártokat is!
De hol voltak a KDNP-ések?!
Vagy a keresztényi toleranciába ennyi zsidózás még belefér?!
http://atv.hu/cikk/20121202_otvenezren_tiltakoztak_a_neonacizmus_ellen
A csepeli mszp legfeljebb a “két életfogyt. első fokon” c. hírrel tud bekerülni manapság a sajtóba.
“Szerencsére Izraelben nem rombolnak keresztény templomokat, ellentétben Indiával, vagy a mohamedán államokkal”
Ez bizony így van.
Gordon!
“Szerencsére Izraelben nem rombolnak keresztény templomokat, ellentétben Indiával, vagy a mohamedán államokkal”
Kik azok, akik nem?!
Alany nélkül ez így nagyon dodonai szöveg! 😛
Gordon!
És ráadásul mind a kettő nem cigány és nem zsidó és csak az egyik volt MSZP tagja.
Egyébként két magyar gyilkos.
Jó lenne végre tényleg kirekeszteni a politikai közbeszédből ezt a nyomorult nyilas pártot! Miért csináltok ezeknek reklámot?
szigetország szerint:
2012. december 01., szombat – 21:04
(Martonyi Jánost) “1989-ben privatizációs kormánybiztossá nevezték ki, ekkor lépett be a Magyar Szocialista Munkáspártba.”
Izraelben nem rombolnak keresztény templomokat, csak összefestik a kapujukat, hogy Jézus egy fattyú, meg hogy majom!
Akik az Alaptörvény kapcsán tákolmányról értekeztek, hát a Ben Jehuda által összetákolt ivrit nyelv az tényleg tákolmány! A zsidóknak fingjuk sincs hogyan beszéltek az őseik kétezer évvel azelőtt, az írások elolvashatók és értelmezhetők fejben, csak a hangzósítással van baj, mert a magánhangzókat nem írták le, ezért a kimondás kérdéses! Ezért mondják az istenüket hol Jahvénak, hol Jehovának, de akár nevezhetnénk Jóhívónak is (jóra felhívónak). Talán fel kellene támasztani valamelyik ókori rabbit, aki közölné a helyes hangzósítást. Akik a magyarok turulmadarát kifogásolják, azok ássák már elő a frigyládát, amelyet még senki nem látott, lehet hogy csak zsidó legenda, kitaláció.
A mai tüntetésen elhangzott Bajnai beszédet helyesbíteném, miszerint “a népírtás listázással kezdődik”, helyesen “a népírtás kuláklistázással kezdődik”!
gyalog!
Ha ez így igaz, akkor Martonyi János rosszat húzott 1989-ben, pláne úgy, hogy akkor már összedőlőben volt az MSZMP. Amellett, hogy ostoba volt, természetesen szégyellheti is magát.
Iesus Nazarenvs Rex Ivdaeorvm – I.N.R.I.
A Biblia Ó- és Újszövetségből áll.
A hülyéknél nincs időrend?????
Vátesz!
Te tényleg díszpéldánya vagy a fallosznak.
Egy villanyoszlop kéne ahhoz, hogy kifaragjanak.
Miért Rogán? Miért nem Orbán ?
Orbán miért adta ki a fellépést albérletbe?
Érdemes ezen is elgondolkozni.
Novák Elődnek kivételesen igaza van
Péterfalvi Attilával szemben Novák Elődnek bizony igaza van. Legalábbis a múlt csütörtökön kipattant, a Péterfalvi NAIH elnök korábbi állásfoglalásának tartalmával kapcsolatos vitában. Szerintem ugyanis annak alapján jóhiszeműen gondolhatta a jobbikos képviselő, hogy adatot igényelhet képviselőtársaitól azok kettős állampolgárságának fennállásáról. Egy másik, de ennél fontosabb kérdés, hogy helytálló volt-e ez a Péterfalvi-állásfoglalás.
Az ominózus levél:
Tisztelt Képviselőtársam!
Ezúton kérem tájékoztatását: a magyaron kívül rendelkezik-e más állampolgársággal? Ha igen, milyennel?
Dr. Péterfalvi Attila, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnöke – a csatolt levelében – megerősítette dr. Jóri András adatvédelmi biztos korábbi állásfoglalását, eszerint “az országgyűlési képviselők kettős állampolgárságára vonatkozó adat (…) közérdekből nyilvános személyes adat. Ez azt jelenti, hogy a képviselők kettős állampolgárságára vonatkozó tájékoztatást (…) maguk a képviselők mint közfeladatot ellátó személyek is kötelesek bárki számára megadni.”
Tisztelettel kérem tájékoztatását a fentiek alapján.
Köszönettel:
Novák Előd országgyűlési képviselő,
a Jobbik alelnöke
A magyar ALKOTMÁNY megengedő, azaz mindent szabad amit nem tilt.
Tehát jogi felelőssége nincs a Jobbiknak, legfeljebb erkölcsi.
Miért van annyi pedofil rabbi? Azért mert hozzászoktak ahhoz, hogy a csecsemő körülmetélt hímtagjáról szájjal szívják le a vért, amit egy edénybe köpnek, s abba meg minden jelenlevő belemártja az ujját (lásd Talmud)!
Kis hülye fasiszta!
Mától nem vagy téma.
Eddig sem én voltam a téma! Ezek szerint a Talmud mégsem egy kétezeréves íromány, hanem ma is a gyakorlat! Nemhiába tanul hebraisztikát Szegedi Csanád, ha doktorál belőle, még miniszterelnök is lehet (lásd Mihai Razvan Ungureanu, előző román miniszterelnök)!
“Rabbi Józsua mondotta: sanda szem, rosszindulat és embergyűlölet, kizavarják az embert a világból. Rabbi Jószé mondta: Legyen a felebarátod pénze oly kedves előtted, mint a magadé; határozd el magad a Tóra tanulására mert az nem örökséged neked, és minden cselekvésed Isten nevében történjék.”
Domán István: Talmud – részletek, kommentárok magyarul, 209. oldal
Ulpius-ház Könyvkiadó, Budapest 2007.
Remek, Gordon te is követed Csanádot a Talmud tanulmányozásban? Akár miniszter is lehetsz, ha bejön neki, mint Ungureanunak!