Megkezdődött a kormányhivatalok járási hivatalainak kialakításáról szóló társadalmi egyeztetés

Kormány.hu, Csepel.info

Szabó Erika (fotó: Pelsőczy Csaba) – Az eredeti cikkben videót is talál!

Társadalmi egyeztetésre bocsátotta a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) a járási rendszer kialakításáról szóló elképzeléseit. Országosan 168 járás, Budapesten pedig hét úgynevezett körzet létrehozását tervezik.

A kormányhivatalok járási hivatalainak legfontosabb feladata a megyei szintnél alacsonyabb szinten intézendő államigazgatási feladatok ellátása lesz, minden magyarországi állampolgár számára elérhető közelségben és magas minőségben. A járások és járási (körzeti) kormányhivatalok a fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezeti egységeiként kezdhetik meg működésüket 2013. január 1-jével.

A tervekről a kormany.hu honlapon lehet olvasni és január 20-ig lehet azokat véleményezni. Az Országgyűlés elé várhatóan 2012 februárjában kerül a törvényjavaslat, a járási székhelyeket és illetékességi területet meghatározó Kormányrendeletet pedig várhatóan június végén fogadja el a Kormány.

A járások kialakításáról tavaly szeptemberben döntött a kormány, a közigazgatás átfogó, a közjót szolgáló átalakításának, a Jó Állam kialakításának egyik fontos állomásaként. A cél olyan modern kori járások kialakítása, melyek hozzájárulnak a mai közigazgatásnál alacsonyabb társadalmi költséggel, hatékonyabban és ügyfélközpontúan működő területi közigazgatás létrejöttéhez.

A járási rendszer kialakításának szakmai előkészítését kutatóintézeti szakmai tanulmány előzte meg. A kutatási tapasztalatok, valamint az előzetes egyeztetések alapján alakította ki a KIM a járások számára vonatkozó javaslatát, amelyet egyeztetett a fővárosi és megyei kormányhivatalokkal.

A járások kialakításáról tavaly szeptemberben döntött a kormány, a közigazgatás átfogó, a közjót szolgáló átalakításának, a Jó Állam kialakításának egyik fontos állomásaként. A cél olyan modern kori járások kialakítása, melyek hozzájárulnak a mai közigazgatásnál alacsonyabb társadalmi költséggel, hatékonyabban és ügyfélközpontúan működő területi közigazgatás létrejöttéhez.

A járási rendszer kialakításának szakmai előkészítését kutatóintézeti szakmai tanulmány előzte meg. A kutatási tapasztalatok, valamint az előzetes egyeztetések alapján alakította ki a KIM a járások számára vonatkozó javaslatát, amelyet egyeztetett a fővárosi és megyei kormányhivatalokkal.

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkársága elkészítette a járások kialakításáról szóló tájékoztatót, valamint a járási székhelyek és a járásokba tartozó településekre vonatkozó javaslatot. A járásokra vonatkozó történeti áttekintés és nemzetközi kitekintő szövege itt tekinthető meg. A nyilvánosságra hozott anyagok véleményezési határideje: 2012. január 20.

A véleményeket az Államtitkárság a teruletikozig@kim.gov.hu e-mail címen várja.

A járásokról szóló anyagokat, valamint a járások térképeit megtalálhatja a jelzett linken.

kormany.hu

59 hozzászólás “Megkezdődött a kormányhivatalok járási hivatalainak kialakításáról szóló társadalmi egyeztetés” bejegyzésre

  1. Vátesz szerint:

    Ma megint “spekulál, mint zsidó az üres boltban!” Ezúttal Bolgár úr az első betelefonálóval, miszerint a Fidesz a királyság helyreállítására törekszik.
    Adja Isten, éljen az újjászülető Magyar Királyság!
    Én Vátesz, pedig kijelentem, bárki aki elintézi, hogy Magyarország akkora legyen, mint volt, az méltó a Szent Koronára!

  2. csapos szerint:

    S.O.S imát Schmitt Pálért!
    Tudom, hogy már írni akartatok róla, de nehogy lemaradjatok, vagy kihagyjátok:

    Óriási botrány a láthatáron, súlyos gyanú Schmitt Pál ellen

    A hvg.hu szerint a köztársasági elnök doktori disszertációjának nagy része plágium. (Magyarán: más szellemi termékét tüntette fel sajátjaként Schmitt Pál, még világosabban: ha igaz, akkor Schmitt Pál lopott)

    Schmitt Pál köztársasági elnök 1992-ben írt doktori disszertációjának nagy része szinte szóról szóra megegyezik egy bolgár sportkutató által még a nyolcvanas években írt tanulmány szövegével – derítette ki a hvg.hu. A dolgozat ráadásul nem felel meg a doktori disszertáció alapvető követelményeinek sem, ennek ellenére summa cum laude minősítést kapott bírálóitól.

    A köztársasági elnök 1992-ben nyújtotta be Az újkori olimpiai játékok programjának elemzése című doktori értekezését a Testnevelési Egyetemen (TE, amely 2000-ben integrálódott a Semmelweis Egyetembe). A dolgozatra bírálói a legmagasabb, summa cum laude minősítést adták, később a TE címzetes egyetemi tanára lett, disszertációja jelenleg az Olimpizmus, illetve Az olimpiai játékok gazdasági kérdései című tárgyak ajánlott irodalmában is szerepel.

    Ám Schmitt Pál 215 oldalas doktorijának legnagyobb része – a hvg.hu számításai szerint mintegy 180 oldal – egy bolgár sportkutató és -diplomata, Nyikolaj Georgijev francia nyelvű munkájának többnyire szó szerinti fordítása és átvétele, ami felveti a plágium gyanúját.

    Georgijev 1987-ben fejezte be Lausanne-ban Analyse du programme olympique (des Jeux d’Olympiade) (Az olimpiai játékok programjának elemzése) című kétkötetes, 465 oldalas, több száz oldalnyi táblázatot, diagramot tartalmazó tanulmányát. A dolgozat írógéppel készült, bekötött példánya ma is megtalálható a lausanne-i Olimpiai Múzeum könyvtárában (raktári jelzete: MA 1949/1 és MA 1949/2). A további részleteket, a cikk folytatását a hvg.hu-n lehet elolvasni.

  3. Doki szerint:

    A Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkárság ezzel a lépéssel megkönnyíti az önkormányzatok munkáit, az állampolgárok részére pedig biztosítja az egyszerűbb ügyintézést.

  4. Doki szerint:

    Te csapos! Rád jellemző hogy a csehódban kipakolt nem éppen korrekt HVG-ből értesülsz az “aktuális” politikai eseményekről. Schmitt Pál állítólagos plagizálása mennyire kapcsolódik a témához?

  5. grün szerint:

    csapos!
    Alapos gyanúra adhat okot, hogy alig van a disszertációban helyesírási hiba!
    Pedig a zEmberek Embere aki álamelnök eddig megismert nyelvhelyessége némi kívánni valót hagy maga után! ))) 🙂 (((

  6. Gordon szerint:

    “Adja Isten, éljen az újjászülető Magyar Királyság!
    Én Vátesz, pedig kijelentem, bárki aki elintézi, hogy Magyarország akkora legyen, mint volt, az méltó a Szent Koronára!” – írja lelkesen Vátesz.

    Zagyvaság.
    Mi köze az államformának (ez esetben a királyságnak) ahhoz, hogy mekkora az ország területe?

    Trianon után is királyság voltunk.

    Első magyar közt. kikiáltása: 1918. november 16.

    Második magyar közt kikiáltása : 1946. feb. 1.

    Harmadik magyar közt. kikiáltása: 1989. okt. 23.

    Forrás:
    http://www.polhist.hu/regi/koztars/index.php?fkod=0

    “ha a kisebb államok között nézünk szét, akkor is megállapíthatjuk, hogy a kisebb államok is éppen úgy meg tudják találni boldogulásukat a köztársasági államforma mellett, mint a királyság mellett. Svájc óriási fejlődést ért el és szinte az emberi kultúra élén áll hosszú idő óta; mellette a Kis Dánia, mint királyság szintén valóságos paradicsomot valósított meg állampolgárai számára. Lehet tehát fejlődés mindkét államforma mellett, lehet nagyon alkotni mindkettő mellett, egyik sem jobb vagy egyik sem rosszabb a másiknál.”

    /Sulyok Dezső, jkv. részlet a nemzetgyűlés 11. üléséről, 1946. január hó 30., szerda/

  7. grün szerint:

    Szorul a hurok kedves Viktor?!
    Gondolom előbb a haszontalan, nagypénzűeket bocsájtják el!
    Egy kispénzű takarítónőn nem sok spórolás van és a munkájára is szükség van! ))) 🙂 (((
    http://www.origo.hu/itthon/20120111-nagyaranyu-letszamleepitest-rendelt-el-a-kormany.html

  8. Zoli049 szerint:

    csapos!

    Ez a ciki, de a 2/3 miatt mégsem lesz semmi. 🙁 Marad… 🙁
    Ennek szellemében, akkor mától lehet mindenkinek bármi papírt venni? 🙂

    Doki 17:33-ra.

    Vidéki viszonylatban nem biztos, hogy rossz a megoldás, de itt a fővárost felesleges felosztogatni, már fel vabn 23 felé, ez jó így!

    Gordon!

    Az elejével egyet is tudok érteni, de mikor lesz a 4. köztársaság. Nem tudom, de ez az “ország” és a minden magyar kifejezéshez ez a “-ság” már nem annyira gyere be!

    grün!

    Elém mentél, mert erre a járásosdira ez meg ellentétes rendelkezés! 🙂 Most hogyan lehet fejleszteni, ha leépítünk. Ez is valami hungarikum? 🙂

  9. grün szerint:

    Zoli049!
    Képzeld el amikor összenéznek a zEmberek emberek háta mögött és doktor úrnak nevezik!
    Hirtelen az jutott az eszembe nem-e a Viktornak csinálják ezzel a botrányszagú dologgal a menekülési útvonalat, mert ugye mint miniszterelnök már levitézlett!
    A parlamenti döntés szerint két év után teljes jogokkal nyugdíjba mehet a Pali!
    Megírják a lemondó levelét, Ő reflexből aláírja és fini! ))) 🙂 (((

  10. csapos szerint:

    grün 20:34 = Bingó!!!

    Jogosan jár érte két információ:
    1.) Schmitt Pált előléptették. Mától csodadoktor

    2.) A 17:55-ös kétség szétoszlatva, mert az a néhány oldal, amit mégis Schmitt Pál, a csodadoktor írt, hemzsegett a helyesírási hibáktól. A többivel nem volt gond 🙂

  11. Zoli049 szerint:

    grün!

    Szerintem mindkettőnek rezeg a léc, így lehet egy kis szerepcsere, Viktor részéről, de az áldott vezért ki fogja pótólni? Mindjárt könnybe lábadok, mint tették a kóreai félsziget északi szegletén, nem oly rég! 🙂

  12. nagyapó szerint:

    Öntudatos komcsi írogatók! Van néha valami ötletük is vagy csak szórakoznak, mint képviselőik a Parlamentben? Igaz őket senki nem választotta, senkit nem képviselnek, levitézlett pártjuk apparátusából jöttek.
    Úgyhogy óvodás írásaiktól, meg innen-onnan ollózott szövegeiktől kíméljenek!

    Ceterum censeo… A kommunista, ha kinyitja száját hazudik, ha kinyújtja kezét lop.

  13. grün szerint:

    nagyapó!
    Mint szakértő, mit szólsz ehhez a diploma bírálathoz?!
    Csodadoktor lett a zEmberek Embere?! ))) 🙂 (((

  14. Zoli049 szerint:

    “meg innen-onnan ollózott szövegeiktől kíméljenek!”

    Írja a túldiplomázott helytartó! Akkor visszavágok szavaiddal!
    El lehet menni! Nem kell olvasni! 🙂

  15. Doki szerint:

    “Tök jó”, hogy a téma a járások kialakításáról szól, erre megjelenik itt ez a csapos nevű marha, aki bemásolja a HVG egy teljesen más témáról szóló cikkét. Az pedig már csak hab a tortán, hogy egy seggfej egy teljesen vonzza magával a másik két hülyét (grünt és Zolit)…

  16. Doki szerint:

    *Javítás! Elnézést!

    “Tök jó”, hogy a téma a járások kialakításáról szól, erre megjelenik itt ez a csapos nevű marha, aki bemásolja a HVG egy teljesen más témáról szóló cikkét. Az pedig már csak hab a tortán, hogy egy seggfej vonzza magával a másik két hülyét (grünt és Zolit)…

  17. Zoli049 szerint:

    Fáj a zigazság, hogy egy doktori címett vett a “golyóstollatok”? 😉
    Mint írtam már, egy az alom…

  18. Doki szerint:

    És mi van a ti nokiás dobozotokkal? 😉

  19. Zoli049 szerint:

    Akarod írni, mint Seres barátod, avagy a fentebb nevezett Pali, hogy Nokia?
    Márkanév, nagybetű!

  20. Doki szerint:

    Ez aztán a hatalmas felfedezés 😉 És mi van a ,,kóreai félszigettel”? 🙂 Tudod, 21:55 😉
    Talán inkább Koreai-félsziget. Földrajznév, nagybetű! 😉

  21. Vátesz szerint:

    Gordon sem tud olvasni, hanem csak írni!
    “Ma megint “spekulál, mint zsidó az üres boltban!” Ezúttal Bolgár úr az első betelefonálóval, miszerint a Fidesz a királyság helyreállítására törekszik.
    Adja Isten, éljen az újjászülető Magyar Királyság!”

    Én csak éljeneztem azt, hogy ballibék tartanak a királyság visszaállításától! Erről beszéltek a Megbeszéljük első betelefonálójával.

    “Én Vátesz, pedig kijelentem, bárki aki elintézi, hogy Magyarország akkora legyen, mint volt, az méltó a Szent Koronára!”

    Én ebben a mondatban nem is utaltam az államformára, mindössze megállapítottam, bárki aki elintézi azt, hogy Magyarország visszakapja elvesztett területeit, akkora szolgálatot tenne a nemzetnek, hogy nyugodtan megkoronázhatnánk! Legyen az bárki, magyar vagy külföldi! Nálunk ugyanis a főhatalom a Szent Koronáé, annak nevében hirdették az ítéleteket, az örökölt valamely család kihalása esetén, stb. (Szent Korona Tan)

  22. nagyapó szerint:

    csapos, Zoli049, stb.!
    Ha lenne némi fogalmuk egy doktori disszertáció felépítéséről, nem írnának balgaságot. Sajnos tudom íráskényszerük van, így mindenről írniuk kell valamit (fizetnek ezért?).

    Ceterum censeo… A kommunista, ha kinyitja száját hazudik, ha kinyújtja kezét lop.

  23. Zoli049 szerint:

    Doki!

    OK! Figyelsz! 🙂

    nagyapo!

    Nincs, igen nincs fogalmam, mert nem loptam még össze semmit… Más tollával, vagy más f..val… ? 😉

  24. Doki szerint:

    Gordon és Vátesz!
    A nyomás fokozódik Magyarországra mind az USA, mind pedig a brüsszeli ballibek részéről. Nem gondoljátok, hogy legalább most félre kéne tenni ezt a torzsalkodást és összefogni az ország érdekében? Nem pedig az államformákról vitázni…

  25. "?!" szerint:

    “Doki”!

    Fogjunk össze, és támadjuk meg a magyarellenes Európai Uniót és az USA-t!
    Ha ezeket legyőzzük, akkor miénk lesz az IMF és az Európai Központi Bank összes pénze.

  26. hajós szerint:

    Idézetek az álamfő doktorijából:

    labdarugás
    vizilabda
    kűzdősport
    bírkózás
    résztvesz
    szervező bizottság

  27. Doki szerint:

    Agyatlan “?!” !
    Természetesen azt kifelejtettem a hsz-ből, hogy míg külföldről jön a nyomás, addig belülről pedig az árulás az MSZP, az LMP és a DKP részéről. Ha ők, a hazaárulók az utcára vonulnak a kormány ellen, akkor nekünk is az utcára kellene vonulnunk a kormány mellett! Igen, te “kedves” agyatlan “?!”… Fogjunk össze és mutassuk meg a ballibeknek, hogy kiállunk a nemzeti kormány mellett, ha kell az USA nagykövetsége előtt!

  28. Vátesz szerint:

    Eleni Tsakopoulos Kounalakis nem is amerikai nagykövetnek képzeli itt magát, hanem az Atlanti Birodalom budapesti helytartójának!

  29. Doki szerint:

    A külföld nyomás alatt tartja Magyarországot és mindenáron meg akarja akadályozni, hogy a polgári-nemzeti kormány az ország boldogulása érdekében cselekedjen! Alattomos politikájukat pedig nyíltan támogatja az MSZP, az LMP és a DKP hazaáruló tevékenységével!

    Ha az ellenzék az utcára vonult a kormány ellen, akkor ideje lenne nekünk kormánypárti, jobboldali, nemzeti érzelmű, polgári értékrendet valló magyaroknak is utcára vonulnunk, hogy kiálljunk a kormány mellett és felemeljük hangunkat a balliberálisok hazaáruló politikájuk ellen!

    Tisztelt Fidesz-KDNP csepeli frakciója!

    Mint elkötelezett polgári-nemzeti értékrendet valló jobboldali, javaslom, hogy mi, akik 2010. október 3-án a Fidesz-KDNP helyi jelöltjeire szavazva nemet mondtunk a Vörös Csepelre, vonuljunk utcára és mutassuk meg a helyi MSZP-nek, és a csekély támogatottsággal bíró csepeli DKP-nak, hogy mindenféle külső támadás és belső bomlasztás, árulás ellenére is kiállunk a Nemzeti Együttműködés Kormányának politikája és Magyarország gazdasági függetlensége mellett, bízva abban, hogy egy helyi kezdeményezés országos méretűvé nőhet!

  30. csaba péter szerint:

    Nagyapó tök igazad van ! Smitti is komcsi tehát ” ha kinyitja a száját hazudik , ha a kezét lop. Így igaz

  31. Doki szerint:

    Még te komcsizol? 😀

  32. Borka-Szász Tamás szerint:

    Dokikám,

    “A nyomás fokozódik Magyarországra mind az USA, mind pedig a brüsszeli ballibek részéről.”…… Angela Merkel, Sarkozy, Barroso mind néppárti politikusok.
    Vagy ezek is ballib fedett ügynökök? A hétszázát, ez nagyot fog szólni, ha kiderül. :-):-)

    Azt meg nagyon unom már, drága, állítólagos mélymagyar uram, mikor más embereket (mszp, dkp) egy laza csukló mozdulattal lehazaárulózik.
    Bár valszeg nem sok mindenben értünk egyet, én SOHA nem mondanám ezt Önre.
    Talán jó lenne ezen elgondolkodni egy kicsit és meglátni a másikban azt, ami: a másik magyar embert…

  33. Doki szerint:

    Tamáskám!
    Magát a kutya sem kérdezte 😉

  34. "?!" szerint:

    Kedves “Doki”!

    A 00:17-kor nekem címezve küldött hozzászólásodra, a szellemi képességed minősítése nélkül, az alábbiakat válaszolom.

    Írtad, hogy:
    “Fogjunk össze és mutassuk meg a ballibeknek, hogy kiállunk a nemzeti kormány mellett, ha kell az USA nagykövetsége előtt!”

    Te óriási tévedésben vagy ha azt hiszed, hogy a “nemzeti” kormányt támogató folyamatosan csökkenő politikai tábor néhány ezer, vagy néhány tízezer tagja által az USA követsége előtt tartandó tüntetés bármilyen pozitív eredményt hozna.

    Egy ilyen tüntetés csak annak igazolását segítené, hogy a jelenlegi magyar kormány USA ellenes, és ezért indokolt az USA részéről a jelenlegi ellenzéket támogatni a jelenlegi magyar kormány mielőbbi eltávolítása érdekében.

    Ezen kívül az USA követsége előtt tartandó tüntetés gondolata azért is baromság, mert ameddig egy jelentősebb tüntetést meglehetne szervezni, addig Fellegi Tamás az IMF minden feltételét elfogadva aláírja a megállapodást, hiszen felhatalmazása van rá.
    A megállapodás aláírása pedig okafogyottá teszi a tüntetést, mert az aláírás után tartott tüntetés semmi hasznot nem hozhat, de ugyanakkor súlyos károkat okozhat a magyar kormánynak az USA-val fenntartott kapcsolataiban.

    Remélem, hogy azt magad is belátod, hogy az USA kormányával szemben csak ügyes diplomáciával lehet eredményt elérni, mert gazdasági és katonai erő tekintetében nem tartozunk egy súlycsoportba. (Még akkor sem, ha megkapjuk tőlük a 32 db helikoptert.)

    Melldöngetés, koki-osztás és saller-osztás helyett, az erőinket reális célkitűzések megvalósítására kellene inkább összpontosítani, de az erőink összpontosítását hazugságokkal és az ellentétek állandó szításával, az eltérő vélemények semmibe vételével, a más politikai táborokba tartozók folyamatos rágalmazásával (Vörös Csepel könyvvel, folyamatos kommunistázással és nácizással) nem lehet elérni!

    Szerintem a hatalmat korábban gyakorlók hibáinak és mulasztásainak a kritizálására alapozott látványpolitizálást nem lehet sokáig fenntartani, mert egyre több emberből undort vált ki (pl. belőlem is), ezért ideje lenne módszert váltani!

  35. islander szerint:

    Vizsgálják meg a plágiumgyanút.

    Amennyiben igaz, meg kell büntetni Pali bácsit és elvenni a doktoriját. Ez a minimum. Ha nem, akkor a HVG-t kell beperelni és elítélni rágalomért. Ennyi.

    Egyébként meg Schmitt Pálnál cikibb köztársasági elnökünk még soha nem volt. Szégyen az országra nézve. És nekem ne kezdjetek el fröcsögni Gönczről, mert teljesen felesleges.

    Lehet bolsizni! Várom a téteket!

  36. islander szerint:

    Vátesz

    És ki lesz a király, ill., a kormányzó? Nü?

  37. grün szerint:

    Islander!
    Hirtelen az jutott az eszembe nem-e a Viktornak csinálják ezzel a botrányszagú dologgal a menekülési útvonalat, mert ugye mint miniszterelnök már levitézlett?!
    A parlamenti döntés szerint két év után teljes jogokkal nyugdíjba mehet a Pali!
    Megírják a lemondó levelét, Ő reflexből aláírja és konyec!
    Ismered a hosszútávfutóknál a nyúl, vagy a biciklásoknál a vízhordók szerepét, akik azért vannak, hogy azt az egy kiválasztottat a cél közeléig támogassák?!
    Palikánk megtette a kötelességét, mehet!
    Még azon sem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy a zöszödi beszédhez hasonlóan már egy széfben lapultak a bizonyítékok megválasztatása előtt, hogy alkalmas pillanatban előkerüljenek!
    Tetszetős! Nem?! ))) 🙂 (((

  38. nagyapó szerint:

    Zoli049! A bunkóság nem erény. Ha valamiről valakinek gőze sincs, azt trágársággal nem tudja elfedni!
    Ez legfeljebb a proli mentalitás.
    islander!
    – Volt elnökünk, gyenge író, akinek látóköre max. 100 km volt. Első ténykedése, elrepülni Amerikába ahol egy negyedrendű színházba előadták ötödrendű, azóta elfeledett, darabját.
    – Volt elnökünk kiváló akadémikus, jogtudós
    – Volt elnökünk ” ” ”
    Nem sok kitekintésük volt a határon túlra
    – Van elnökünk, aki diplomata, a világban oly magasra vitte, mint előtte senki.
    De jön a hazaáruló szoclib fúró, igyekeznek ártani Magyarországnak ahol csak lehet.
    Wejerbélázás, szoci internacionálé, meleg egyesületek, stb.

    Ceterum censeo… A kommunista, ha kinyitja száját hazudik, ha kinyújtja kezét lop.

  39. Zoli049 szerint:

    Ezt mire írtad nagyapó?
    Máshol szóltam be, de oka is volt!

  40. Vátesz szerint:

    islander szerint:
    2012. január 12., csütörtök – 17:30
    Vátesz
    És ki lesz a király, ill., a kormányzó?

    Tőlem akár te is lehetsz az alábbi feltétellel!!!

    “Én Vátesz, pedig kijelentem, bárki aki elintézi, hogy Magyarország akkora legyen, mint volt, az méltó a Szent Koronára!”

  41. GONDOLKODÓ! szerint:

    Emlékezzünk!
    Mit tettünk és hova jutottunk?
    Sziklára, vagy homokra építkeztünk?
    Csodára vártunk?

    Úgy gondolom, ma megint eljött az idő, amikor el kell dönteni, mit választunk, Szent István útján folytatjuk utunkat, hogy újra fénykorát élhesse a nemzet, vagy egy fékevesztett és alapok nélküli világban továbbsodródunk az árral.

    „1991. augusztus 20-án II. János Pál pápa együtt ünnepelte velünk legszebb nemzeti ünnepünket, s a Hősök terén több tízezres tömeg előtt így kezdte meg ünnepi beszédét:

    “Íme István, Magyarország királya, a szent, aki lerakta házatok alapjait. Rá vonatkoztathatók Krisztus szavai a hegyi beszédben, arról a bölcs emberről, aki sziklára építette a házát. Az Ő háza a ti hazátok…
    Ez a sziklára alapozott épület, nem csupán tanítás, vagy a törvények és tanácsok gyűjteménye, vagy pedig emberi mű: hanem mindenekelőtt szilárd tanúságtétel a keresztény életről.
    Szent István király olyan keresztény, aki hisz a kinyilatkoztatott igazságban, szívét Jézusra, az igaz Istenre hangolja, és habozás nélkül követi az ő tanítását…
    A királynak, a nemzet atyjának ez a bölcsessége, ez a ti nagy örökségetek.”

    Majd így folytatta beszédét:
    “Ma Magyarországon új helyzet állt elő, most nem fenyegetik külső ellenségek. Ez egyedülálló lehetőséget nyújt az ősöktől épített ház megerősítésére. Ennek a vállalkozásnak a sikeréhez azonban az szükséges, hogy a benne lakók féken tudják tartani az egyéni jólétük önző és gátlástalan keresését, valamint az ellenségeskedés kísértését, amely újra meg újra egymás elleni küzdelemre uszítja az állampolgárokat…

    Az intő szavak: Magyarország felszabadult a külső elnyomatástól; eljött az óra, amikor meg kell szabadulnia a lelki rabszolgaság különféle formáinak belső kötelékeitől is.
    A béke neve igazságosság, szolidaritás és szeretet. A nemzet csak akkor remélhet jobb jövőt, ha polgárai képesek közös erőfeszítéssel felelősséget vállalni a közjóért.”

  42. GONDOLKODÓ! szerint:

    Tisztelt Honfitársaim idézem Makovecz Imre: “Vezérre van szükségünk cikkének egy részletét, abban a reményben, hogy van aki még nem olvashatta.”: “Amikor kiderült, hogy megvan a Fidesz kétharmados győzelme, sírva fakadtam örömömben. De már a, következő pillanatban a holnapi tennivalóimra gondoltam. Nem tudok Szdsz-ben, Fideszben, pártokban gondolkodni. Az én fajtám egy keleti nép, amelyiknek ha nincs vezére egymást marja. Nekem Orbán Viktor személy nagyon fontos. Tessék tudomásul venni, hogy nincs más alternatíva rajta kívül! Vezérre van szükségünk, és nem egy áldemokráciára, ahol háttérhatalmak mozgatják a politikusok kezét, akiknek elemi érdekük a Kárpát-medence megosztottsága. Miért volt Trianon, ha nem azért, hogy megosszák a Kárpát-medencét?……………Van egyáltalán valami, amin nem kell változtatni? – Különös nép vagyunk, mert amíg a háttérpolitika tette, amit tett, közben szívósan épült egy második Magyarország. Tessék elmenni vidékre, és megnézni a népzene újjászületését! Itt van például a Sebő együttes, táncházak működnek, de a tévében ezekről semmit nem hallani. Az emberek még mindíg termelnek káposztát, sárgarépát, annak ellenére, hogy ezek a nemzetközi gengszterek egy fillért nem fizetnek érte. Afrikából hoznak be almát, miközben arra kényszerülnek sokan, hogy kivágják az almáskertjüket. De még mindig vannak almáskertek, barackok, van borkultúra, méghozzá nem is akármilyen. Nem tragikus a helyzet, de a tragédiához vezető szálakat el kell tépni. Akik multimilliárdosok lettek, mert annyit loptak és hazudtak, azoknak a gazdasági életben van továbbra is a jövőjük.
    Az új kormányunkat féltem is tőlük, mert gazdasági erővel fognak politizálni és nem politikai eszközökkel. Ha az elszámoltatás nem lesz radikális, csak húzzuk az időt, és a bíróságok Arany János című verse szerint “(Jobb felöl üt) nekem fütyől, / (Bal felől üt) s nem nekem fütyöl” stílusban intézik az ügyet, akkor baj lesz. Én államosítanék, elvennék tőlük mindent, és akkor tenném fel nekik a kérdést: Kommunisták akartok-e még maradni vagy nem? És akkor még úriember vagyok.”

  43. robi szerint:

    Gondolkodó beletrafált. Őszinte elismerésem.

    Két olyan gondolatot választott, amelynek sorai közt ott van, miért jutott ide az ország?

    1. idézetből: …Ennek a vállalkozásnak a sikeréhez azonban az szükséges, hogy a benne lakók féken tudják tartani az egyéni jólétük önző és gátlástalan keresését, valamint az ellenségeskedés kísértését, amely újra meg újra egymás elleni küzdelemre uszítja az állampolgárokat…

    2.idézetből: …Ha az elszámoltatás nem lesz radikális, csak húzzuk az időt, és a bíróságok Arany János című verse szerint “(Jobb felöl üt) nekem fütyől, / (Bal felől üt) s nem nekem fütyöl” stílusban intézik az ügyet, akkor baj lesz. Én államosítanék, elvennék tőlük mindent, és akkor tenném fel nekik a kérdést: Kommunisták akartok-e még maradni vagy nem? És akkor még úriember vagyok.”

    Azt hiszem, nem kell semmiféle magyarázat.

  44. Anikó (Krizantém utcából) szerint:

    Kedves “Doki szerint”-nak írom: mi jobboldaliak is összefogunk ott leszünk időben ( január 21. Hősök tere) ahol kell ! Mi is tudunk szervezkedni -ahogy a baloldal tette az Operaház előtt- a külső és belső nyomás, szervezkedés ellen, kormányunk és miniszterelnökünk Orbán Viktor mellett.

  45. Anikó (Krizantém utcából) szerint:

    Javítom az előbbit: “Doki szerint”-nek, elnézést !

  46. islander szerint:

    nagypapa

    Maga miről beszél?

    Pali bácsit már a sajátjai akarják lemondatni! Nem ciki ez egy kicsit?

    http://www.origo.hu/itthon/20120113-konzervativ-blog-szolitotta-fel-lemondasra-az-allamfot.html

    Ajjajjj…..Hát a lopás, az lopás szellemi termék esetében is!

    A véleményem meg továbbra is áll: ha Pali bácsi plagizált bűnhödjön. Ha a HVG rágalmazott bűnhödjön.

  47. Vátesz szerint:

    Akkor Kertész Imre Nobel-díját is meg kell vonni, ugyanis ő is tolvaj, ellopta egy 56-os disszidens barátjának, Bán Pálnak a Csacsifogat című szinpadi művét és azt a saját neve alatt értékesítette! Ime a Nobel-díjas tolvaj története! TISZTELT FIDESZESEK, SZÍVESKEDJENEK TERJESZTENI!
    http://mno.hu/velemeny/kertesz-plagiumugye-es-a-balliberalis-modi-751223

    Kertész plágiumügye és a balliberális módi
    Varga Klára

    2002. december 04., szerda 01:00

    Az egyik vidéki hetilap bő terjedelemben foglalkozott Bán Pál azon állításával (Soproni Ászok, 2002. november 14.), miszerint a Csacsifogat című vígjátékot, amelynek bevételei tették lehetővé Kertész Imre számára, hogy létrehozza életműköteteit, nem ő, hanem egy régi ’56-os disszidens barátja írta. A kormánypárti-balliberális lapok kelletlenül foglalkoztak a témával, és meglehetősen egyoldalúan tájékoztatták olvasóikat. Bán Pál válaszlevelét, illetve válaszcikkét, amelyeket a Népszabadságnak és a Magyar Narancsnak címzett, nem voltak hajlandók megjelentetni. A Magyar Nemzet a hiteles tájékoztatás jegyében közli a birtokába került két írást.

    Düsseldorf, 2002. november 22.
    „Tisztelt szerkesztő urak!
    Eljuttatták hozzám munkatársuk 2002. november 20-án megjelent, Kertész Imre jogi lépéseket tesz a plágiumvád miatt című cikkét. Ebben közlik, hogy egy vidéki hetilapban plágiummal vádoltam Kertész Imrét. A vádat fenntartom, de itt most részleteiben megismételni nem látom értelmét.
    Meglep Morcsányi Géza, a Magvető Könyvkiadó igazgatójának a nyilatkozata, … aki el sem tudja képzelni, mi az, ami valakit egy ilyen vád megfogalmazására késztet…
    A PLÁGIUM, Tisztelt Morcsányi úr!
    …és éppen most, ha Morcsányi úr tanulmányozná az 50-es évek történelmét, mondjuk elővenné az akkori Népszabadság példányait. Ezekből az olvasmányokból megértené, hogy egy disszidens magyar írónak Németországból kevés esélye volt Kertész Imrével szemben jogait érvényesíteni.
    Ennek ellenére a Csacsifogat című vígjáték írója 1964-ben megpróbált magyar ügyvédek útján Kertész Imre ellen eljárni. Megbízottaimon keresztül a Szerzői Jogvédő Irodához is fordultam, természetesen eredménytelenül.
    A dolog pikantériájához tartozik még, hogy a hatvanas évek végén vagy a hetvenes évek elején, pontos dátumot mondani nem tudok, a Bécs felé vezető országúton, egy kis vendéglőben véletlenül összetalálkoztam Rényi Péterrel, ha nem tévedek, a Népszabadság akkori főszerkesztő-helyettesével.
    Rényi Olaszországban járt valami filmfesztiválon és útban volt Budapest felé. Hosszan és kellemesen elbeszélgettünk. Elmondtam neki, hogy 1968 óta többször kértem beutazási engedélyt Magyarországra, de minden eseben elutasító választ kaptam. Az elutasítást nem indokolták meg. A beszélgetés során szóba került a Csacsifogattal kapcsolatos sérelmem is. Rényi disznóságnak nevezte az ügyet. Nyomban megígérte nekem, hogy amint hazaér, kideríti beutazási kérelmem elutasításának okát, valamint a Csacsifogattal kapcsolatos »disznóságokat« is. S engem, idevonatkozóan rövidesen értesíteni fog. Névjegyet cseréltünk, aztán szívélyesen elbúcsúztunk és én azóta is várom Rényi Péter levelét.”
    Bán Pál

    November 26-án este Bán Pál a Magyar Narancs főszerkesztőjével folytatott kollegiális hangvételű telefonbeszélgetést. Válaszcikkét azonban, amelyet Szőnyei Tamás Kertész Imrével készült internetes interjújára írt, Bojtár B. Endre nem közölte.

    „Kertész szálljon ki a Csacsifogatból!
    Még egyetlen tolvaj se állította, hogy becsvágyból lopott volna, inkább azért, mert pénzre volt szüksége. Valóban elképzelhető, hogy Kertész Imre a Csacsifogat című darabomat nem becsvágyból lopta el, hanem mert pénzre volt szüksége. Holott az ő esetében a becsvágy sem kizárt, hiszen neve a magyar színpadi világban addig teljességgel ismeretlen volt.
    Nagyszerűen kalkulált, ezt el kell ismerni. Én disszidens voltam, így jogaimat nem tudtam érvényesíteni. Ő sok pénzt keresett a darabbal és jó nevet szerzett magának a színházi körökben. (Ki ismerte Kertészt a Csacsifogat előtt?) Habár a Magyar Narancsban megemlíti, hogy buta zenés vígjátékokat is írt, melyekhez az ötleteket szívbéli jóbartája szállította, valószínű a Maszek Ötletkészítők Kisipari Szövetkezetéből, hogy aztán Kertész hipp-hopp, csináljon belőle egy sikeres színdarabot. A zseni, mint egy fél évszázaddal később kiderült, már akkoriban is »csak undorral foglalkozott az olcsó színművekkel, ezeknek semmi közük az ő kreatív világához«. Őt a megélhetés érdekelte, ezt pedig bőségesen biztosította számára a több mint kétezerszer bemutatott Csacsifogat. Ugyanis – ahogy ő ezt a Mancsban megemlíti, »az 50-es és a 60-as években állásba kellett volna mennie, vagy be kellett volna lépnie az irodalmi iparvilágba«, mint sok más írónak: novellákat, cikkeket írni, mint mondjuk ezt Illyés Gyula, Németh László, Karinthy Ferenc, Örkény István, Moldova György, Konrád György s sokan mások tették, de ettől ő irtózott. Disszidált barátjának otthon maradt Csacsifogat című »hülye« színdarabját ellopni nem irtózott.
    Igazat mond Kertész a Mancsban adott interjújában, hogy a »hülye darabokban nagyon kell vigyáznom arra, hogy ne untassam a közönséget«. Bizony, Imre! Ezt viszont a prózáiddal megengedheted magadnak.
    Morcsányi Géza, a Magvető kiadója arra hivatkozik, hogy a Csacsifogat nem szerepel a kertészi életműben. Ez így van rendjén. Mert hogyan is kerülhetne egy lopott darab, a még néhány hónappal ezelőtti ismeretlen zseni »csillagok magasságában tündöklő« prózája közé (Morcsányi).
    Engem, a Csacsifogat szerzőjét mélységesen felháborít, hogy a plágiumbotrány kirobbanása előtt Kertész vadul dicsekedett ezzel a darabbal (darabommal, pl. Nap TV), most pedig lekicsinylően »durva gyalupadon készült kisipari terméknek« nevezi (MaNcs).
    Tény, hogy a Csacsifogat nem sorolható a világirodalom vagy a magyar színpadi irodalom legjobb darabjai közé. A szerző, Bán Pál huszonötéves korában írta, és ez volt második három felvonásos színdarabja. (Az elsőt, Feleség kis hibával, mutatták be és játszották több százszor az ország számos színpadán.) Bán Pál olyan korszakban (az 50-es években) akart darabjaival néhány vidám órát szerezni a magyar közönségnek, amikor a jókedv hiánycikk volt az országban. Ez sikerült neki, és ez a tény, ennyi év elmúltával is örömet okoz számára. Kertész, amikor lekicsinylően, lenézően nyilatkozik a műfajról, elfelejti, vagy talán nem is tudja, hogy ennek az úgynevezett könnyű műfajnak kiváló művelői voltak az egész világon és Magyarországon. Azt se tudja, hogy amíg egy színdarab eljut a bemutatásáig, mennyi elszánt, lelkes ember dolgozik a színfalak mögött. Dramaturgok, rendezők, díszletezők, színészek és színésznők, világosítók és még ide sorolhatnám azt a sok-sok embert, akinek egy színpadi szerző hálával tartozik, nem pedig fölényeskedő és lekicsinylő jelzőkkel.
    A MaNcsban elmondja, hogy találkozott a színházi világgal is, de ez őt abszolút nem érdekelte, be kellett mutatkozni a színészeknek, természetesen, de nem volt viszonya színésznőkkel és így tovább.
    Igen, igen. Ő már akkor is tündöklő csillagnak hihette magát a világirodalom égboltján, bár erről a csillagról rajta kívül senki nem tudott, s így a legerősebb teleszkóppal sem volt felfedezhető. Talán elbújt a Csacsifogat kocsisának széles háta mögé.
    Nekem, a darab szerzőjének nincs oka se bujkálni, se megtagadni a Csacsifogatot. Éppen ellenkezőleg. Ez úton szeretnék köszönetet mondani mindazoknak, akik odaadó munkájukkal hozzájárultak a darab sikeréhez. Köszönetet szeretnék mondani továbbá a magyar nézőknek, akik ugyan a szerzőt illetően félre voltak vezetve, de a több mint kétezer előadás bizonyítja, hogy egy jó darabhoz váltották meg jegyeiket.”
    Bán Pál

  48. Zoli049 szerint:

    Vád? 🙂

    Maximum gyanú?
    Vizsgálati szakaszban volt?

  49. Zoli049 szerint:

    Lemont a Scheiring???

    És?

  50. Vátesz szerint:

    Az egyetlen Nobel-díjas magyar író egy közönséges tolvaj!

  51. grün szerint:

    Vátesz!
    Csak nem a Te regényed kéziratát nyúlta le?!
    Tedd semmivé, mint a Gyurcsányt! ))) 🙂 (((

  52. Vátesz szerint:

    Állítólag a holló a hollónak a szemét nem vájja ki, de igen mert egy másik zsidó írónak, Bán Pálnak a Csacsifogat című színpadi művét nyúlta le. Azt 2000-szer játszották, így hatalmas jogdíjat vágott zsebre!

  53. grün szerint:

    Vátesz!
    De egyik szemét a másik szemét kivájja?!

  54. Vátesz szerint:

    Ez jó! Ismered a mondókát, amit a Ceausescu-házaspár kivégzése után mondtak?
    “Lehunyta négy szemét a két szemét!”

  55. Zoli049 szerint:

    grün szerint:
    2012. január 13., péntek – 21:08

    Nem tudott még szólni neki, mert valahol külföldön vergődik és a mobilon meg nincs beállítva a roaming! “A hívott szám pillanatnyilag nem elérhető, ismételje meg hívását később”! 🙂

  56. Doki szerint:

    Kedves Anikó (Krizantém utcából)! Ott leszünk 21-én a békemeneten és kiállunk Magyarország becsületéért!

Itt lehet hozzászólni !