Jöhetnek a metrókocsik

Nem drágul a budapesti tömegközlekedés

TV2, MTI, Index

Jövőre sem emelkednek a közösségi közlekedés jegy- és bérletárai a fővárosban, az áfaemelés hatását sem hárítják át az utazókra, írja Facebook-oldalán a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A társaság javaslata szerint emelkednek viszont a pótdíjak, mivel a közterület-felügyelők jelenlétének köszönhetően javul a behajtási hatékonyság. A pótdíjat bankkártyával is kifizethetnék a bliccelők, de ezt az újdonságot nem januárban vezetik be.

A BKK előkészítésében rövidesen a közgyűlés elé kerülő tarifarendelet a kínálat bővítésére javaslatot tesz, így bevezetik a német városokból ismert kedvezményes “autópótló” napijegyet, amit az együtt utazó 2-5 fős csoportok használhatnak majd. Ha a közgyűlés elfogadja a tarifarendeletet, a 24 órás jegyért 3100 forintot kell majd fizetni.

A BKK javasolja, hogy a gyeden lévőkre is terjesszék ki a kismamabérletet, mert ez most csak a gyesen lévőkre vonatkozik.

Új reptéri jegyet vezetnének be, mert a nem 24 órás jeggyel vagy Budapest-bérlettel utazóknak ma vonattal kijutni a 2-es terminálra elég nehézkes. Az új jegy a Nyugatiból Liszt Ferenc 2-re tartó utasoknak kedvez, nekik nem kell majd MÁV- és BKV-jegyet külön venni, hanem egy, a MÁV és a BKV által is árult új jegyet vehetnek majd igénybe, olcsóbban.

Tarlós István főpolgármester hétfőn elmondta, a kormány az előzetes ígéretekkel ellentétben nem tudta átvállalni a BKV egyik idén lejáró, ötmilliárdos hitelének kifizetését, ezért ezt a fővárosnak kellett megtennie, de ez a BKV-t nagyon rossz helyzetbe hozta.

Kitért arra is, hogy a gazdasági helyzet miatt “türelemmel, és visszafogottan kezeli” a kormánynak a BKV hitelállományával, illetve finanszírozásával kapcsolatos szándékait, és együtt dolgoznak olyan finanszírozási változaton, amely a kormány részéről nem igényel újabb forrásokat, mégis életben tarthatja a BKV-t. Ennek keretében a BKV költségvetését is vizsgálják, de hangsúlyozta, hogy tarifaemelésben nem gondolkodnak.

A közgyűlés várhatóan november végén dönt a javaslatról.

Forrás: Index

48 hozzászólás “Jöhetnek a metrókocsik” bejegyzésre

  1. grün szerint:

    “Nem drágul a budapesti tömegközlekedés”
    Csak a jövedelmek csökkennek! 🙂

  2. jól értesült szerint:

    grün! Miként csökkennek a jövedelmek? A Zorbán ellopja, elcsalja, vagy elkártyázza? Netán olyan hülye szegény, hogy még ezt fel sem fogja? Sőt, direkt nyomorba dönt, sanyargat mindenkit?

    grün, te barnás-vörös!

  3. Gordon szerint:

    A “barnás-vörös” helyes megközelítés, ha a grün féléket kell jellemezni.

    Gazdasági válság esetén valószínűleg csökkenni fognak a jövedelmek és nem meredeken emelkedni.

    Válság idején felerősödik a szélsőbal és szélsőjobb hangja. Egyszerű és ostoba üzeneteikkel próbálják a tömegek egy részét maguk mellé állítani.

    A “barnás-vörös” hatalomátvételeknek mindig belső terror és/vagy háború lett a vége.

  4. grün szerint:

    jól értesült!
    Gordon megadta a választ helyettem! Köszike!

    “Gazdasági válság esetén valószínűleg csökkenni fognak a jövedelmek és nem meredeken emelkedni4”

  5. Joságos szerint:

    Magasabb ÁFA,magasabb jövedéki adó,egyre drágább üzem anyag árak,ez bizony életszínvonal csökkenéssel jár együtt.

  6. Zoli049 szerint:

    “írja Facebook-oldalán a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).”

    Csodálatos informálás! 🙂

    Nekem a gyerekek játszanak ott, mert ingyen van a telefonon az üzenet! 🙂

  7. Zoli049 szerint:

    Gordon szerint:
    2011. november 15., kedd – 12:01

    “Gazdasági válság esetén valószínűleg csökkenni fognak a jövedelmek és nem meredeken emelkedni.”

    Ezek szerint az árak emelkedését emellé párosítjuk, akkor tovább csökken a kereslet és lassul a gazdaság?

  8. Zoli049 szerint:

    Na még ez a metro ügy…

    Eddig nem volt típusengedély, most hírtelen meg “hadrendbe” foghatók az Alstom szerelvényei. Megjött a zátutalás? 😀

  9. Gordon szerint:

    Elképzelhető, bár a gyenge forint segítheti az export bővülését.

    Célszerű lenne takarékoskodni.
    Csak akkor használni az autót, amikor nagyon muszáj. Csak akkor és annyit fűteni, amikor nagyon muszáj. Kevesebb kaját a kukába hajigálni, meg hasonló szépségek.

  10. Gordon szerint:

    “most hírtelen meg “hadrendbe” foghatók az Alstom szerelvényei”

    Az a “hirtelen” több mint egy évig tartott, ezért nem reális a “zátutalás” koncepció.

    Persze a szoci áldemokraták politikai céljaiktól vezérelve legszívesebben akkor is hagyták volna közlekedni a szerelvényeket, ha momentán nem tudnak megállni (valami majdcsak megállítja).

    Szerencsére le lettek váltva (a szoci áldemokraták).

  11. Zoli049 szerint:

    Gordon szerint:
    2011. november 15., kedd – 18:08

    Segítheti, de ahogy elnéztem semmi elmozdulás. 🙁

    A takarékossággal egyet értek, mondjuk nekem kell a kocsi, nem tudok beszkártozni, de mikor a panelekben pofán vág a 30 fok a lépcsőházban, azt én sem értem?! Pedig az ott lakók, ha lezárnák és 20 fok lenne, akkor a teljes épület fogyasztása csökkenne és így a lakásokra eső díj is, de ezt nem igen magyarázza el nekik senki, meg azt sem, hogy miért kell 24 órában menni a szellőző motoroknak. Na itt még baj van a fejekben és ez nem pártszínfüggő.

  12. Zoli049 szerint:

    Gordon szerint:
    2011. november 15., kedd – 18:21

    Dolgozik rokon a beszkártnál. Azt mondta, hogy bal-jobb rapli áll a metrók mögött, mert ugyanezek a szerelvények, ezzel a fékrendszerrel már üzemelnek Európa több országában. Azt is hozzátette, hogy ha a felét kibírják, mint az MMZ szerelvények, akkor már nagyon jó lesz. Tényleg, Orosz kocsik miért nem lettek volna jók féláron?

  13. nagyapó szerint:

    2011.10.18.,
    A családi kedvezmény figyelembevétele nélkül számított nettó átlagkeresetek 5,6 százalékkal haladták meg az előző évit január-augusztusban – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

    Ceterum censeo… A kommunista, ha kinyitja, száját hazudik, ha kinyújtja kezét lop.

  14. Gordon szerint:

    “ha a felét kibírják, mint az MMZ szerelvények, akkor már nagyon jó lesz”

    Egyetétek.

  15. Gordon szerint:

    “ugyanezek a szerelvények, ezzel a fékrendszerrel már üzemelnek Európa több országában”

    A magyar szabályozásnak kell megfelelni.
    Én örülök a szigorúbb szabályozásnak, mert növeli a biztonságot.

  16. Zoli049 szerint:

    nagyapó szerint:
    2011. november 15., kedd – 18:50

    A zállami ál statisztikai hivatal ezt mondotta vala. El is hitted? Én meg nem ezt látom-hallom naponta, mikor a zemberek közt járok-kelek. Ebben az évben, példával kérem, mond olyan céget, aki béremelést adott.

  17. Zoli049 szerint:

    Gordon szerint:
    2011. november 15., kedd – 19:11

    Igazad van! A Combino fékrendszere van alattuk, ha az elvet és a kialakítást nézzük. Az jó volt eddig.

  18. Gordon szerint:

    “Tényleg, Orosz kocsik miért nem lettek volna jók féláron?”

    Az oroszok az egész metrót rég megépítették volna az egykori államadósság terhére.
    Kérdezd meg az ügyről Hornékat, akik “lebontották” az orosz államadósságot.
    Egyébként a mai napi fut pár az orosz államadósság terhére kapott ruszki szerelvény.

  19. Gordon szerint:

    Az állományról itt olvashatsz:

    http://www.freeweb.hu/metros/jarmu/ev.html

  20. Gordon szerint:

    Zoli049 szerint:
    2011. november 15., kedd – 19:15

    “A zállami ál statisztikai hivatal ezt mondotta vala. El is hitted? Én meg nem ezt látom-hallom naponta, mikor a zemberek közt járok-kelek.”

    Zoli, Zoli… Hagy már e zta demagógiát.

    Most mondta az RTL Híradóban valaki, hogy vettek egy új kocsit és felment atörlesztőjük… jaj, mi lesz!

    Ne haragudj, de nem tudom a zilyeneket sajnálni, mert én a nagy kékkel járok.
    Ha ők is azzal járnának, akkor nem lenne devizahitelük és a 400 forintos züzemanyagot se kellene megvenniük.

  21. Gordon szerint:

    Segítheti, de ahogy elnéztem semmi elmozdulás. – Zoli049 az export/ gyenge forint kérdésében.

    “Elemzők: pozitív jel az ipari termelés bővülése

    A június-júliusi megtorpanás után kedvező jelként értékeli az ipari termelés szeptemberi bővülését a Takarékbank és a Raiffeisen elemzője, akik szerint idén átlagosan körülbelül 5,5 százalékkal emelkedhet az ipari termelés.

    Az ipari termelés volumene augusztushoz képest 3,9 százalékkal emelkedett a szezonálisan és munkanaptényezővel is kiigazított adatok szerint szeptemberben. Az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,0 százalékkal nőtt a munkanaphatástól megtisztított index és a kiigazítatlan index szerint egyaránt.

    Az év első kilenc hónapjában 6,2 százalékkal nőtt a termelés az előző év azonos időszakával összehasonlítva – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) az előzetes adatok alapján kedden.

    (…)

    A szakértő felhívta a figyelmet arra, hogy a szeptemberi adatban már kissé benne van a forint gyengülésének hatása, ez a következő hónapokban még erőteljesebben látszani fog. Nagy kérdés, hogy a gyenge forint árfolyam mennyiben tudja segíteni a magyar kis- és közepes vállalkozások (kkv-k) exportteljesítményét, és ezzel termelését – mondta.”

    http://wap.observer.hu/news/2064

  22. Ditte szerint:

    Csak ámulok én itt már napok óta, hogy milyen tehetséges férfiak alkotják népünk gerincét.
    Filozófia, vallás, repülőgépek, műszaki problémák, útépítés, mikro- és makrogazdasági kérdések, festészet – mindenben otthon vannak.
    Csak én, az egyszerű háziasszony nem értem, ha ennyi okos emberünk van miért nem jutunk előre.
    Na, ma már nem is gondolkodom ezen tovább, inkább sütök egy jó meggyes pitét.

  23. Zoli049 szerint:

    Gordon szerint:
    2011. november 15., kedd – 19:25

    Én még az Antal kormány, azaz az MDF idejéből hallottam már erről, aztán mindketten tudjuk, hogy a metro és a kocsik, úgy kompletten tárgyak, amiből nem lehet mit lenyúlni.

    A szerelvények, hivatalosan igen Ev-k, én a BKV-s szlogent ismerem, ami a gyártó miatt MMZ (МЫТИШИСКЙЪ МАШИНОСТРОТЕЛЪНЫЙ ЗАВОД). 🙂
    A lényeg, ezek kihúztak 40 évet, amire jogukban állt már kigyulladni, meghalni. Olvasataim szerint az új orosz szerelvények vetekszenek az Alstom szerelvényeivel.

  24. Zoli049 szerint:

    Gordon szerint:
    2011. november 15., kedd – 19:35

    Nem nézek magyar tv-t, így csak a net marad. Azonban egyet értek veled, hogy az autórészletekbe bukottak nem tudnak meghatni, de bevallom azok sem, akik túlvállalták magukat lakásügyben is, mert sokszor olvasok neten olyanokat, aki 0 Ft kezdővel beugrott egy 30 milliós lakásba? Ki mondta neki. Az, aki már betett 30%-ot egy lakásra, vagy egy józan méretű házba, azza tudok szolidáris lenni.

  25. Zoli049 szerint:

    Ditte szerint:
    2011. november 15., kedd – 19:53

    Attól, mert észnél vagyunk egy páran, az nem biztos, hogy kíváncsi akárki is a véleményünkre, nem lehet?
    Általában hidat a vegyipar épít, utat meg a vasútépítő, addig nem mindegy…

  26. Zoli049 szerint:

    Esetleg műszakilag informáltabb vagyok? Istenem, kocsma és a Való Világ 9 helyett máshonnan “okulok”. 🙂

  27. grün szerint:

    Ditte!
    Ippeg mostan folyik a szálytépés Oktatás ügyben, állítólag már a Vezírt is felhúzták a fityiszes kv.társai!!
    Hoffmann Rózsa teljes mellbedobással küzd, hogy ez az általad nehezményezett állapot megszűnjön! 🙂 🙂

  28. Gordon szerint:

    “Való Világ 9 helyett”

    Még csak az 5. idény megy. 🙂

  29. Gordon szerint:

    “a metro és a kocsik, úgy kompletten tárgyak, amiből nem lehet mit lenyúlni.”

    Akkor ezért nem épült meg az orosz államadósság terhére. 😀

  30. Zoli049 szerint:

    Gordon szerint:
    2011. november 15., kedd – 20:18

    Akkor lebuktál… Nézed! 🙂 🙂

  31. Ditte szerint:

    Kész a pite. Jó lett.

  32. Gordon szerint:

    “Lebukás”???

    Mikor titkoltam? 😀

  33. Ditte szerint:

    “Ippeg mostan folyik a szálytépés Oktatás ügyben,.. ” , írja grün. Bizony változtatni kell.
    Egy fővárosi illetékestől hallottam, hogy Csepelről a Jedlikből sok gyerek igényelt pszichológiai ellátást némely tanerők túlkapásai miatt. Remélem te nem voltál ezen tanerők között.

  34. grün szerint:

    nagyapó!
    Csak aprólékosan, átrágva fogyaszd el ezt a jövő évi egykulcsos szja. miatti bérkompenzáció tervezetet!
    http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/11/15/igy_maradhat_meg_a_bere_jovore/
    És most énekeljük el
    Senkitől se félünk
    Orbán a vezérünk! 🙂

  35. grün szerint:

    Ditte!
    A fiam a Jedlikbe járt!
    Addig piszológiázták, hogy három diplomáig meg sem állt! Ha csak ezt nem tekinthettyük túlkapálásnak! 🙂 🙂

  36. Joságos szerint:

    A rend kedvéért:Az Alström szerelvényeket az SZDSZ,MSZP város vezetés nem vette át.
    Indok;a fék rendszer nem felelt meg a Magyar szabványnak.E tényt ajánlom Gordon figyelmébe!

  37. Ditte szerint:

    Három diploma, kedves grün, eszem megáll. Biztos, hogy te vagy az apa?

  38. grün szerint:

    Ditte!
    Állítólag a zannya eszit örökölte, mert az enyém még megvan!
    Tudom, hév masiniszta vagyok! 🙂

  39. Gordon szerint:

    Joságos szerint:
    2011. november 15., kedd – 21:08

    “A rend kedvéért:Az Alström szerelvényeket az SZDSZ,MSZP város vezetés nem vette át.”

    De volt előzmény:

    “Elutasította a Nemzeti Közlekedési Hatóság az Alstom metrókocsikra beadott típusengedély-kérelmet.”

    http://mandiner.hu/cikk/20100730_nem_lesz_alstom_metrokocsi

    Persze akkoriban lehetett nyomni suttogóban, hogy a zellenzék áll az NKH döntése mögött.

  40. Joságos szerint:

    Nem a suttogásról beszéltem!Az akkor sem érdekelt, most sem érdekel.Őn azt állította 18:21 írásában,hogy a szocialista vezetés hagyta volna fék nélkül is közlekedni a szerelvényeket.Ezzel szemben ők ragaszkodtak az M.SZ.-ben leirathoz.
    Tanulság;a gyűlölet rossz tanácsadó!!

  41. grün szerint:

    Jóságos!
    De később a Tarlós rájött, hogy kell a jó fék mert nincs végig fúrva a zalagút! 🙂

  42. Gordon szerint:

    Joságos mondta:

    “Őn azt állította 18:21 írásában,hogy a szocialista vezetés hagyta volna fék nélkül is közlekedni a szerelvényeket.”

    Gordon mondta:

    “Persze a szoci áldemokraták politikai céljaiktól vezérelve legszívesebben akkor is hagyták volna közlekedni a szerelvényeket, ha momentán nem tudnak megállni (valami majdcsak megállítja).”

    Gondolkodjon el a “legszívesebben” szó jelentésén!

  43. grün szerint:

    Ha mégis nem fog a fék a zalagút vége megállíttya és néhány ütközés után akár a Bosnyákig is kifúrja!

  44. Zoli049 szerint:

    Azért ez a fékes “kékhalállal” legyártott szerelvény effektus csak politikai herce-hurca. Azt nem nézem ki egy gyártóból sem, hogy szerkezeti elemeket, a féknél acél helyett műanyagból gyártottak volna le. 🙂
    A lényeg, hogy valami megállapodást kitaláltak a háttérben és majd lassan ugyan, de csak-csak lesznek új metrokocsik.
    Amik meg nem gyulladnak ki az alagútban. …ahonnan meg ki sem lehet menekülni!

  45. Joságos szerint:

    Gordon! El gondolkodtam azon amit le irt.Igen az egy feltételezés.Aljas,gyűlölködő,megalapozatlan
    és becstelen.Biztos magából indult ki!Persze könnyű aljasságot írni,terjeszteni úgy,hogy nem kell tartani a következményektől!!

  46. ebihal szerint:

    Gondolom nem hangsúlyozták ki eléggé, hogy a szerelvényeknek minden tekintetben
    meg kell felelni az érvényes magyar előírásoknak. A szabvány alól lehet felmentést kérni,
    ha igazolom, hogy az alkalmazott megoldás is megfelelő. A gond az, hogy szinte minden-
    hol azt tapasztaljuk, hogy az adott szakterület másod-, harmadrendű emberei vannak
    döntési helyzetben, valószínűsíthetően ezek pártkatonák.

  47. grün szerint:

    ebihal!
    Ha jól olvastam a szerelvények most sem felelnek meg a zérvényes magyar előírásoknak, de a közlekedési hatóság engedélyezte a zeltérést!
    Mint a kivénhedt buszok vagy menőkocsik esetében!

  48. ebihal szerint:

    Grün! Igen, a szerelvények most sem a magyar előírások szerintiek. Amennyiben
    a gyártó igazolta /pl. egy más modellezéssel vagy számítással/ , hogy a végeredmény
    nem tér el jelentősen a hazai előírások szerint várhatótól, akkor felmentést kaphat.
    Tekintettel arra,hogy minden országnak vannak saját szabványai, ez bevett gyakorlat.

Itt lehet hozzászólni !