Először tart karácsonyi ünnepséget a csepeli önkormányzat

Csepel.info

Elsősorban gyerekeknek tart első alkalommal karácsonyi ünnepséget pénteken délután három órától a csepeli önkormányzat – értesült a Csepel.info.

Az adventi gyertyagyújtáshoz hasonlóan elsőként megrendezett ünnepi műsor a Szent Imre téren, a szökőkút mellett, a csepeli karácsonyfa mellett látható majd.

44 hozzászólás “Először tart karácsonyi ünnepséget a csepeli önkormányzat” bejegyzésre

  1. GONDOLKODÓ! szerint:

    A szeretet Himnusza
    Részlet Pál apostol Korintusiakhoz írt első leveléből

    Embereknek vagy angyaloknak nyelvén szólok is,
    szeretet pedig nincsen én bennem,
    olyanná lettem mint a zengő érc, vagy pengő cimbalom.
    És ha jövendőt tudok is mondani, és minden titkot,és
    minden tudományt ismerek is, és egész hitem is van
    úgy annyira,hogy hegyeket mozdíthatok ki helyükről,
    szeretet pedig nincsen én bennem, semmi vagyok.
    És a vagyonomat mind felétetem is, és testemet tűzre adom is,
    szeretet pedig nincsen én bennem, semmi hasznom abból.
    A szeretet hosszú tűrő, kegyes. A szeretet nem irigykedik ,
    a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel. Nem cselekszik
    éktelenül, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra,
    nem rója fel a gonoszt.
    Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal.
    Mindent elfedez, mindent hiszen, mindent remél, mindent eltűr.
    A szeretet, soha el nem fogy, de legyenek bár jövendő
    mondások, eltöröltetnek, vagy akár nyelvek megszűnnek,
    vagy akár ismeret, eltöröltetik.
    Mert rész szerint van bennünk az ismeret, rész szerint a
    prófétálás. De mikor eljő az egész, a rész szerint
    való, eltöröltetik. Mikor gyermek valék, úgy szóltam mint
    gyermek. Úgy gondolkodtam mint gyermek, úgy értettem
    mint gyermek. Minek utána pedig férfiúvá lettem, elhagytam
    a gyermekhez illő dolgokat. Mert most tükör által homályosan
    látunk, akkor pedig színről, színre. Most rész szerint
    van bennem az ismeret, akkor pedig úgy ismerek majd,
    amint én is megismertettem.
    Most azért megmarad a hit, remény, szeretet, e három.
    Ezek között pedig legnagyobb, a szeretet.

  2. munkásököl szerint:

    Ez tök jó dolog. Viszont van egy konstruktív kritikám: mi keresnivalója van a Mikulásnak egy karácsonyi ünnepségen? Ne amerikanizálódjunk már… Magyarországon a Mikulás dec. 6-án hoz ajándékot és kész. A Karácsonyhoz meg semmi köze, csak a hülye angolszász filmekben. Más kulturális hagyományaink vannak, azokat kellene inkább ápolni, nem az amerikaiakat másolni.

  3. Mikulás szerint:

    Kedves Munkásököl!

    Nekem semmi közöm a Karácsonyhoz, való igaz. Most csak azért térek vissza, hogy együtt várjuk a gyerekekkel a Karácsonyt.

    Ez ugye nem baj?

    Várok mindenkit!

    Mikulás

  4. Vica szerint:

    Kedves Munkásököl!
    Jézuskát mégsem lehet elhívni. A gyerekek még nem ismerik eléggé a hagyományainkat, s mivel a felnőttek már elfelejtették, talán nem is lesz kitől megismerniük.
    Szépen, lassan, észrevétlen beszivárognak az amerikai kultúra hagyományai a mindennapjainkba, elnyomva, elfeledtetve a sajátunkat, mint a nyelvünkbe az idegen szavak… Ez van, ezt kell szeretni.
    A gyerekek mindenesetre biztosan örülni fognak az ünnepségnek, s végül is ez a lényeg. A többi csak sallang, eltűnő hagyományok.

  5. csepeli szerint:

    munkásököl: Igazad van, nálunk Télapónak hívják.

  6. csapos szerint:

    Munkásököl, ne kritizálj!
    Ott, ahol “egy szép délután” két órán át tart, ott bizony helye, sőt főszerepe van a mikulásnak meg a “portékaárusoknak”, akiknek a kínálatát a meghívó szerint úgy is csak “csodálni” lehet, hadd sajogjon a gyerekek szíve a portékákért… Az adventi gyertyagyújtogató mutyibányász (mutyibányai Németh Szilárd) valamit már hallott harangozni kereszténységről, katolicizmusról, karácsonyról, adventről, de piszkosul keveri a dolgokat saját, mutyibányász céljai érdekében. A bibliában az ilyen zembereket nevezik farizeeusnak, a magyar köznyelvben pedig képmutatónak. A mutyibányász ilyen képet mutat. Magáról! A mutyibányász zavaros, farizeus világában a magyar (persze, áldott) karácsonykor is a mikulás hozza a virgácsot. A mutyibányásznak.

  7. munkásököl szerint:

    csepeli, nálad a Karácsonyt is fenyőünnepnek hívják. 🙂

    Vica, baromira nem ez a lényeg. Ennyi erővel tarthatunk Halloweent is, “ez van ezt kell szeretni” alapon. Ezt a hozzáállást nem osztom. Ha egy magát értékelvűnek valló vezetés van hatalmon, akkor igenis védje meg az értékeinket minden, rendelkezésére álló eszközzel. És egy ilyen ünnepség bizony erre remek eszköz. Mert ezekben élnek tovább a hagyományaink. És ha mi nem ismertetjük meg velük, akkor más sem fogja. Ne a TV nevelje fel a gyerekeinket, ne idegen szokásokat másoljanak. És ehhez elsősorban az kell, hogy mi jó példát mutassunk nekik, és mi se idegen szokásokat másoljunk. Ha Te tényleg így látod Vica, akkor csak sajnálni tudlak, mert akkor Te nem alakítója, hanem elszenvedője vagy az életednek.

  8. csepeli szerint:

    munkásököl: Felháborító az álláspontod. Hogy jön ahhoz a hatalom, hogy megszabja, az emberek mit és milyen módon ünnepeljenek? Ez a magánélet része, a hatalomnak semmi köze hozzá.

    A Télapó is a magyar hagyományok része. Van, ahol a Jézuska, van, ahol a Télapó hozza az ajándékot. Viszont beöltöztetett Jézuskát mégsem lehet a térre állítani. Marad a Télapó.

  9. Mikulás szerint:

    Nem télapó vagyok, hanem Mikulás! És nem a karácsonyi ajándékokat hozom, csak együtt várom a gyerekekkel a Karácsonyt. Mert a gyerekek igenis várják, nagyon.

    Erdélyben pedig az ajándékokat az angyalok hozzák. Ezt tudtátok?

    Miért kell ezt az ünnepet besározni a politikai megnyilvánulásokkal? Ez nem jó dolog.

  10. csepeli szerint:

    Mikulás! A Télapó szó a Mikulás szinonimája.

  11. miska72 szerint:

    Nem, hogy örülnétek a programnak, kritizáltok.
    A szocik mikor csináltak ilyet?
    Csepel Önkorményzatányk NYILT karácsonyi ünnepségén!
    Nagy szó! NYILT!
    Tót Mihály és a bandája, még az utcán se mert megjelenni!
    Miről beszéltek?

  12. Pecás szerint:

    Csaposnak nemigen lehettek szép karácsonyai.Pláne ha az utóbbi években ezidőtájt a Szent Imre téren járt…Tóth Miskáék ki sem jöttek a meleg Polgármesteri Hivatalból a “pórnép” közé, csak az ablakból figyeltek kifelé,mint hal a szatyorból…Persze, -te(ön),kedves Csapos biztos tudod- , van aki ezidőtájt is jól megvolt ilyen kis ünnepségek nélkül, és végleg kihalt belőle az a tudat, hogy másképp is lehet ünnepelni…

  13. Nemzeti Hazog Lopós Gonosz Törpe szerint:

    A Nemzeti Rohadt Fidesz Banda még Csepelen is találékony a pénzmosásban. Ez csak egy ürügy a seggnyalással egybekötött pénzmosással. Majd az elszámolásnál ..hogy mennyibe került és hány liter kakaó és süti és műsor és egyéb, majd minden a 5 x-sen lesz ” elszámolva” ………és az adófizetők pénzéből elteszik maguknak karácsonyi ” lopásként” a Nemzeti Lopós Hazug Fideszesek.

    HÁT HOGY EZ NEM JUTOTT ESZÜKBE A TÓTH MISIÉKNEK?—HMM…ez még baj is??????? Eléggé meg vagytok vezetve barom fidesznyikek, vagy a Fidesz kommunista az jó kommunista?–és a Fidesz korrupt az jó korrupt, vagy a Fidesz lopós az jó tolvaj?–ááááááááááááááááááááááááááááá :DDDDDDDDDDDDDDD

  14. Vica szerint:

    Kedves …Gonosz Törpe!

    Már ne is haragudj, de ilyen idétlen néven nevezteted saját magad? Te, aki önmagad Nemzeti Hazog(?) Lopós Törpének tartod, hogy fröcsöghetsz így másokra? Végül is úgy látom, önkritikád van, de azért ország-világ tudomására hozol magadról ilyesmit???

  15. munkásököl szerint:

    csepeli, a télapó maximum a munkásotthonban hozza az ajándékot Karácsonykor. Ez nem a magyar hagyomány része, hanem egy meghaladott, szélsőségesen keresztényellenes eszméé.

  16. csepeli szerint:

    munkásököl: szó sincs róla, már a két világháború közötti idők óta létezik a télapó eszméje Magyarországon. Művelődjél egy kicsit. Ez is a magyar hagyomány része.

  17. Bakker szerint:

    A karácsonyi műsor, a kakaóosztás nemes cselekedet!

    El kéne mondani az embereknek, hogy az önkormányzati vagy a polgármesteri repikeret terhére, esetleg más megoldás révén, de ezt a kis műsort, meg a kis kakaót hogyan tudjuk odaadni a jövő nemzedékének. Senki nem sajnálja tőlük, bátor kezdeményezés! A jó cselekedet mellé bármikor oda tudok állni függetlenül a politikai hovatartozástól.

  18. Tóth Mária szerint:

    Vica, nem értek Veled egyet, mert a saját hagyományainkat kell a gyerekeinkkel is megtaníttatni, és nem kell az”ez van, ezt kell szeretni” hozzáállás!

    A Télapót az orosz gyedmarózból KELLETT átveni a Rákosi, Kádár korszakban, ettől még nálunk Mikulás van!

    Bakker igazad van, legalább adventi időszakban ne emlegessünk politikai hovatartozást!

  19. Ditte szerint:

    Megcsodálhatják a gyerekek Baranyi Feri bácsi cukorkáit is. Bár azt nem nevezném kézműves csodának.

  20. lolka szerint:

    Ha van ünnep az a baj, ha nincs az a baj…ez az apró (lehet nem jó szó) gesztus értékű ünnepség, ahol bárki megállhat, elidőzhet egy kicsit, most miért gond, vagy csak egyeseknek?…az.

  21. lolka szerint:

    Azt elfelejtettem megjegyezni, hogy előbb is ki lehetett volna tenni ezt a “meghívót”…

  22. Hédy szerint:

    A kommunisták egyáltalán ismerik a jézuskát?

  23. Hédy szerint:

    Lolka!
    Ezt a programot már a Hírmondóban is közzé tették! Az a baj,hogy meggyőződés nélkül minden szart össze vissza hordtok!

  24. lolka szerint:

    Hédy szerint:
    2010. december 17., péntek – 19:07
    -bocs “Hédy” nem olvastam a Hírmondó-t, de miért lenne baj, hogy a Csepp TV-n, az infón, vagy újságban tudunk meg valamit, vagy graffitin…különben meg, had hordjunk össze minden szart, hogy a szavaiddal éljek…

  25. csapos szerint:

    Hátrányos gyerekkorom volt. Kérem, hogy valaki írja már le nekem egy olyan MAGYAR dal szövegét, amelyikben a MIKULÁS szerepel.

    Előre is köszönöm, és ígérem, még a vendégeimnek is megtanítom két csapolás között.

  26. Királyerdei szerint:

    Mit foglalkoztok ti Karácsonnyal,meg Mikulással?
    Maradjatok a ti világotokban.

  27. lolka szerint:

    csapos szerint:
    2010. december 18., szombat – 01:04
    -Dal nincs, de ameddig lesz, addig nézd meg ezt:
    http://www.keptelenseg.hu/durva/agressziv-mikulas-26697
    -Kellemes Ünnepeket…

  28. csapos szerint:

    Madarat tolláról, lolkát és Királyerdeit postájáról lehet megismerni.

    MAGYAR Mikulás-éneket küldjetek, azt kértem nagy tisztelettel.

  29. Dal szerint:

    Megjött már a Mikulás
    Csingilingilanga
    Telerakta puttonyát
    Csingilingi langa
    Vártunk Rád mikulás,
    Csingilingi langa
    Szeretettel köszöntünk
    Csingilingi langa

    Szépen játszunk, rajzolunk
    Csingilingi langa
    Nem veszekszünk, jók vagyunk
    Csingilingi langa
    Így várjuk a Karácsonyt
    Csingilingi lanaga
    A született kis Jézust
    Csingilingi langa

    (dallam népdal: ssslsfm sfmf s s ssslsfm sfmr d d ddr mmf mmdr m m ddrrmmf mmdr d d)

    A régiségben Szent Miklóst ünnepeltek, keresztény hagyomány szerint.
    A háborúk előtt ugyanazokban a dalokban Mikulást mondtak, később Télapót. Egyik sem magyar népi hagyomány, polgári műdalok ezek. pl. Mozartra írt magíar nyelvű “Mikulást” tartalmazó dal:
    Hullik a völgyben a pelyhe a hónak, siklik a dombon az ősz Mikulás…
    stb

    Valóban, és nem csak Erdélyben, hanem felénk is a Kartácsonyt anygalok és pásztorok készítik elő, játékból, hoznak karácsonyfát is mert az, örökzöld és magasra törő, mint a neve is elárulja.. és ameddig nincs díszítve, fenyő a neve, amiben a fény szó jól felismerhető.

    Mikulás? Nem magyar népszokás abban a formában, hogy ajándékoz, nem az. Piros ruháját egy csokoládégyáros (cseh) vezette be a világban, mert rájött, hogy ezzel a színnel sokkal több csokiputtonyíost tudott eladni, hát erről szól ez, üzlet, de a szeretet ebbe is beköltözött…
    Magyar keresztény hagyományteremtés Szent Miklósra irányult, nép által költött ének is őrzi ennek az emléké, de nem a későbbi szaloncukros Mikulás és Télapó az, akiről ez a népdal szól, a hosszú népnótából itt most csak két versszakot idézek:

    Szent Miklós, Isten kedves szentje
    Te vigyázz a gyermekeinkre
    Őrizd őket minden bajtól,
    Elzülléstől, megrontástól
    Szent miklós, Ó Szent Miklós

    Ó, aki Szent Miklóst szereti,
    És aki híven szolgál neki,
    Azt bármikor megsegíti,
    Védelmében részesíti
    Szent Miklós, a Szent Miklós

    politika vagy ünnep?

    Ebben az időszakban kevés a fény, az emberek, ha hagyják, ez rossz hangulatot is eredményezhet.
    Karácsonyvárás van, igen Miklós már elment és készül ő is a karácsonyra.

    Mindenkinek Békés Karácsonyi Ünnepeket kívánok szeretettel és megbékélés akaratását, így sem lesz ez könnyű, de erről szól a Karácsony, hogy ebben a sötét időben is próbáljuk meg a szeretetet.

  30. islander szerint:

    csepeli

    “A Télapó szó a Mikulás szinonimája.”

    Nem, illetve nem teljesen. Az orosz/szovjet Gyed Maroz -Fagyapó fordítása, aki megy a jolka ünnepségre a Sznyegúrocskával.

    Ugye így már ismerős az elmúlt rendszerből?

  31. csepeli szerint:

    islander:

    Ez tévedés, a magyar nyelvben már létezett a “télapó” szó az orosz Gyed Moroztól függetlenül.

    Arany János már 1850-ben ilyen verset írt:

    “Ej, ej, garázda tél apó!
    Ki ördög hítta kelmedet,
    Hogy sz. Mártonnap tájba’ hó
    Borítja házi telkemet?”

    Mikszáth 1881:

    “Tél apó meghozta a havat is, igaz, hogy nem olyan bőségben, mint máskor, de annyit csak mégis hullatott”

    És Komjáthy Jenő verse 1895-ből:

    ” Télapó

    Télapónak hó szakálla
    Feje tarkó, ing a lába,
    Lehe jégcsap, képe ráncos,
    Járja a haláli táncot.
    Zúz a szárnya, bús az árnya,
    De a táncot egyre járja.

    Térdig ér a hószakálla,
    Sírfenékig lóg a lába.”

    Krúdy 1914:

    “fekete csontkeretes szemüvegű, magános öregúr támasztja homlokát az egyik ablaknak, mint a kalendáriumbeli télapó”

    Szabó Dezső 1915:

    “Az oltár felett a jó Isten, egy kicsiny, görnyedt, tél-apó szakállú öreg úr mosolyogva néz.”

  32. grün szerint:

    Tóth Mária!
    “mert a saját hagyományainkat kell a gyerekeinkkel is megtaníttatni, és nem kell az”ez van, ezt kell szeretni” hozzáállás!
    Furcsa hagyományaid lehetnek!

    Rajtam kívül a vallásos világnak is megfelel, hogy kb. 2010 éve Jézus születését Karácsonykor, kb. 1980 éve történt keresztre feszítésére és feltámadására emlékezést Húsvétkor, a mikulás ünnepet immár évszázadok óta Miklós napkor tartjuk!
    Kétezer néhányszáz éve a törvényeket, történelem könyveket még kőbe vésték! Sajátszeműleg láttam Periklész kőbevésett építési engedélyét és költségvetését az athéni Akropoliszra!
    Képzeld el ugyanezt mondjuk a zOrbán féle nyugdíj reformra!!! (pedig a zapájának kőbányája van)! Macerás lett volna négy vagy nyolc évenként újra vésetni, ezért feltalálták a nyomtatást!
    Az már variálható mint az ellenforradalom, forradalom, fülkeforradalom, szabadságharc! (nem kívánt törlendő!)

  33. islander szerint:

    csepeli

    Ez igaz, de ez a tél-apó nem a decemberi Mikulás-ünnepkörhöz köthető, hanem a hideghez, kvázi a Tél allegóriája.

    De a decemberi Télapó, az a Mikulás szocialista manifesztuma. Nem igazán volt politikailag korrekt egy középkori, csehországi püspök -aki ugye a reakciós klérust jelentette- emlékét megünnepelni. De ezt Télapóként el lehetett adni, és az ünnep is megmaradt.

    Lásd: Karácsony a szoc. időben a szeretet ünnepe volt elsősorban, nem pedig Jézus születéséé.

  34. nagyapó szerint:

    Csepeli!
    Amennyiben megnézi a felsorolt írók vallását, érdekes összefüggést talál, ami magyarázatot ad a Mikulás- Télapó összefüggésre.

  35. Királyerdei szerint:

    Szent Miklós (Mikulás)cseh volt?
    Na neee!
    Merre van Myra?

  36. grün szerint:

    Királyerdei!
    Szent Miklós szlovák volt, míg meg nem boldogult és szentté nem avatták addig Liptovski Mikulásnak hívták és Ő készítette az első liptói túrót, vagy mágyárul a brindzát! Ámi büdös, de jó!
    Myra a Bükkben van és a Mira nevü glauber-sós víz hazája, amit a Servussal együtt bányásznak ott!

  37. grün szerint:

    bocs, Királyerdei!
    islander-nek szól!

  38. Királyerdei szerint:

    Jaaaa,így más! 🙂

  39. csepeli szerint:

    Wikipédia:

    “A Mikulás a Miklós név szlovák változata. A köztudatban december 6-a hagyományos elnevezésének számít a Télapóval szemben – tévesen. A szokás és a kifejezés csak 19. század legvégén érkezett Magyarországra, így csupán harminc-negyven évvel idősebb, mint a Télapó szó. (A kortársak különben a Mikulás elnevezést ellenezték szlovák eredete miatt.)”

    Valójában a Télapó szót a két világháború között kezdték el használni, mert a Mikulás szót nem szerették szlovák eredete miatt!

  40. Hédy szerint:

    Lolka!
    2010. december 17., péntek – 20:35
    Nyugodtan összehordhatsz minden sz-t sőt fel is kanalazhatod! Sőt….

  41. lolka szerint:

    Hédy szerint:
    2010. december 18., szombat – 23:47
    -“Lolka!
    Nyugodtan összehordhatsz minden sz-t sőt fel is kanalazhatod! Sőt….”
    -” Hédy szerint:
    2010. december 17., péntek – 19:07

    Lolka!
    Ezt a programot már a Hírmondóban is közzé tették! Az a baj,hogy meggyőződés nélkül minden szart össze vissza hordtok!”
    -” lolka szerint:
    2010. december 17., péntek – 20:35

    Hédy szerint:
    2010. december 17., péntek – 19:07
    -bocs “Hédy” nem olvastam a Hírmondó-t, de miért lenne baj, hogy a Csepp TV-n, az infón, vagy újságban tudunk meg valamit, vagy graffitin…különben meg, had hordjunk össze minden szart, hogy a szavaiddal éljek…”
    -” Hédy szerint:
    2010. december 18., szombat – 23:47

    Lolka!
    2010. december 17., péntek – 20:35
    Nyugodtan összehordhatsz minden sz-t sőt fel is kanalazhatod! Sőt….”
    “Hédy”…Sorba raktam neked, hogy eltudd olvasni, mert úgy vettem észre, hogy az elejét elfelejtetted, mire a végére értél…és ha végig olvasod így egy helyen az egészet, rá fogsz döbbenni, hogy A KANÁL NÁLAD VAN…
    (kellemes ünnepeket)…

  42. Hédy szerint:

    Lolka kedves!
    Hogy te mitől vagy ilyen nagyon okos?! Való igaz,hogy nagyon zavar a kavarás,ehhez hozzátartozik ha valaki nem meggyőződésből ír le valamit és mindenben a hibát keresi.
    Nem megbántani akartalak így a kanalamat is nyugodtan használhatod 🙂

  43. islander szerint:

    Szent Miklós szlovák volt… 🙂

    Ja. Meg Rákóczi, Jókai, Tompa stb. is… 🙂

  44. Jobb Csepelért szerint:

    Hagyd rá islander! 😀 Ez a csepeli ritka nagy hülye. Amolyan harmadosztályú bazári majom utánzat 😀

Itt lehet hozzászólni !