Eltökélt Orbán hallgatta meg az LMP-sek panaszait

Origo

Magabiztos és megingathatatlan – így írták le az [origo]-nak nyilatkozó LMP-sek Orbán Viktor miniszterelnököt, aki szerdán ellátogatott a párt frakcióülésére.

Az [origo] úgy tudja, az LMP-sek mellett Orbán is kereste a találkozó lehetőségét. A megbeszélésen kiderült, hogy vannak ellentétek a kormányfő és az LMP elképzelései között, mégis az LMP az első olyan ellenzéki párt, amelynek látványos gesztust tett Orbán.

Több mint másfél órásra nyúlt az eredetileg 40-50 percesre tervezett szerdai LMP-frakcióülés, melyen a párt meghívására részt vett Orbán Viktor miniszterelnök – mondta az [origo]-nak az ülés után Jávor Benedek LMP-s képviselő. Jávor szerint az ülés azért tartott sokáig, mert Orbán beszédet tartott, amelyben vázolta a kormány filozófiáját. Az LMP-s politikus szerint a miniszterelnök a frakcióülésen végig felszabadult volt, élvezte a helyzetet, és amikor vitás ügyek kerültek elő, akkor sem veszítette el a magabiztosságát.

Az [origo]-nak az ülés után egy neve elhallgatását kérő LMP-s politikus azt mondta: láthatóan nagyon erős vízió van Orbán fejében az országról, amit nem lehet megingatni, ennek ellenére se legyőzni, se meggyőzni nem akarta az LMP-t. Az LMP-s képviselő szerint Orbán Viktor beszédében többször is utalt arra, hogy kereszténydemokrata alapokon áll, párszor idézte Hamvas Béla írót, és egy félmondatban történelmi párhuzamot vont a kommunisták és a fasiszták között.

Nem maradt ideje az egyeztetésre

A Fidesz és a KDNP főlényes győzelmét hozó áprilisi országgyűlési választás után a kétharmados többséggel rendelkező kormánypártok csak kivételes esetekben vették figyelembe a három ellenzéki párt véleményét. Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője már az új parlament megalakulása előtt jelezte: a kormánypártok élni kívánnak a kétharmados többség adta lehetőségeikkel. A LMP-frakcióval történt szerdai találkozón Orbán Viktor miniszterelnök is elismerte, hogy a törvényhozási rohamtempó miatt nem volt elég idő a parlamenti egyeztetésre. Az LMP-frakcióval való szerdai találkozó volt az első alkalom, hogy a kormányfő elment egy ellenzéki párt frakcióülésére, igaz, Orbán korábban fogadta Balogh Andrást, az MSZP államfőjelöltjét is, mielőtt a parlament szavazott volna az államfőjelöltekről.

Korábban a miniszterelnök többször bírálta az ellenzéket, különösen az MSZP-t és a Jobbikot. A LMP-frakcióval való szerdai egyeztetés után Orbán Viktor azt mondta, a parlamentben csak egyetlen olyan párt van, amely az elmúlt nyolc évet védi, csak az MSZP nem akarja a változást. A miniszterelnök a Jobbikot elsősorban a Magyar Gárda mozgalom miatt bírálta. A június 9-i honvédségi állományülésen úgy fogalmazott, a törvényes rend helyreállítása és védelme kizárólag állami feladat. semmilyen magánkezdeményezésre, gárdára nincs szükség, ha van erős és hatékony honvédsége, rendőrsége az országnak.

Mit keresett Orbán az LMP-nél?

Az LMP – két képviselője kivételével – megszavazta ugyan a kettős állampolgárságról szóló törvényt, viszont tartózkodott, amikor a parlament a Trianon-emléknapról szavazott. Schiffer András, az LMP frakcióvezetője élesen bírálta az Orbán Viktor miniszterelnök által június 8-án ismertetett, 29 pontos gazdasági akciótervet, azt állítva, hogy a kormány a szegényebb társadalmi rétegekre nincs tekintettel, csak a középrétegeknek kedvez. Az LMP erősen bírálta a kormánypártok jelölési gyakorlatát, így törvénymódosító javaslattal próbálták megakadályozni, hogy Domokos László fideszes képviselőt nevezzék ki az Állami Számvevőszék élére. Karácsony Gergely, az LMP frakcióvezető-helyettese “vérlázítónak” nevezte a Fidesz médiacsomagját, az ellenzéki párt frakciója pedig sárga lapot mutatva a kormánypártoknak kivonult az ülésteremből, amikor a parlament az önkormányzati választási törvényről szavazott.

A szerdai frakcióülés előtt a kormányfő szóvivője, Szijjártó Péter azt mondta: Orbán Viktor az emberek által az országgyűlési választáson megalapított nemzeti együttműködés rendszerének sikeres felépítése érdekében fogadta el a meghívást, Schiffer pedig azt mondta: kölcsönös az érdeklődés, az elmúlt hetekben a miniszterelnökségről is jelezték, hogy szívesen egyeztetnének az LMP-vel. Schiffer szerint nem is volt formális megkeresés, hanem a folyóson, a parlamenti bizottságokban “voltak beszélgetések” a miniszterelnökségen dolgozó kormánypolitikusokkal, akik jelezték, nyitottak egy ilyen jellegű egyeztetésre. Orbán a sajtótájékoztatóján azt mondta: néhány héttel ezelőtt kapta a megkeresést, és hangsúlyozta, hogy nem az LMP volt az egyedüli frakció, amelyik érdeklődött.

Nem akar lassítani Orbán

A frakcióülés után külön helyszínen tartott sajtótájékoztatót Orbán és az LMP két politikusa: Jávor és Schiffer András frakcióvezető. Orbán azt mondta, arról beszélt az LMP-frakciónak, hogy lehet más Magyarország, és a választópolgárok 80 százaléka a változásra szavazott, azaz szerinte az LMP-re szavazók is a változásra szavaztak. A frakcióülésen Orbán szerint az LMP legfőbb kérése az volt, hogy a törvényhozás menete legyen lassabb, tartalmasabb, és legyen több egyeztetés a parlamenti pártok között. A Fidesz elnöke erre azt válaszolta, hogy július 19-ig nem fog lelassulni a törvényhozás, mert “a gazdaság rendkívüli helyzetben van, ezért a lassítás nem lenne felelős magatartás”. Orbán azt mondta: vannak ízlésbeli különbségek az LMP és a Fidesz között, mint ahogy vannak tartalmi különbségek is, de ő arra kérte az LMP-t, hogy támogassák a változást.

Schiffer még szerda reggel azt mondta az [origo]-nak, hogy az LMP-frakció kíváncsi a kormányfő motivációira is, elsősorban arra, hogy miért akarja kitenni a közintézmények falaira a nyilatkozatát. Orbán a frakcióülés után újságírói kérdésre azt mondta a nyilatkozatról: ő nagyon fontosnak tartja, hogy a nyilatkozat ott legyen a közintézmények falán, mert szerinte egyértelműen jelezni kell a közszolgáknak, hogy változás van, az elmúlt nyolc évet nem lehet folytatni, “nincs lopás”, és ügyfélbarátnak kell lenni, ki kell szolgálni az embereket. Ugyanakkor Orbán szerint méltányosak voltak a kormánytól független intézményekkel, hiszen nem tették, nem is tehetik számukra kötelezővé a nyilatkozat kifüggesztését. Orbán megjegyezte, hogy szívesebben tetette volna ki az alkotmány preambulumát, de a jelenlegi alkotmánynak nincs olyanja.

Megdöbbentette az LMP-seket a tavaszra ígért alkotmány

Schiffer a frakcióülés utáni sajtótájékoztatón azt mondta: az LMP ellenzi a nyilatkozat kifüggesztését, a párt nagyon fontosnak tartotta volna, hogy a nyilatkozat kifüggesztéséről szóló kormányhatározat előtt, illetve már a nyilatkozat megfogalmazása előtt egyeztessen a Fidesz a parlamenti pártokkal, és mivel ez elmaradt, szerinte az csak egy, a Fidesz-KDNP által megszavazott politikai nyilatkozat.

Schiffer szerint a frakcióülésen a fő ellentét Orbán és az LMP között az volt, hogy a párt szeretné megőrizni az 1989 utáni rendszer és az alkotmány vívmányait, míg a Fidesz – amelynek Orbán kormányfőként is az elnöke – mélyrehatóbb változásokat akar. Schiffer szerint nem a papír a lényeg, hanem az a szellemiség, amit ez az alkotmány sugall, továbbá a független intézmények függetlenségének megőrzése, a parlamenti egyeztetés a pártok között, a fékek és ellensúlyok tiszteletben tartása. Schiffer és Jávor is azt mondta: megdöbbentette őket, hogy Orbán már tavaszra új alkotmányt akar, attól tartanak, hogy így nehéz lesz egyeztetni az alkotmányról. Megerősítették, hogy Orbán azt ígérte: ősszel, az önkormányzati választások után visszavesznek a törvényhozás tempójából.

Az LMP frakcióvezetője az ülés örömteli pillanatának nevezte, hogy Orbán határozottan kijelentette: nem gondolkodik félprezidenciális rendszer kialakításán. Az [origo] kérdésére, hogy mit gondolnak a köztársasági elnök vagy az Állami Számvevőszék elnökének jelöléséről, Schiffer azt válaszolta: a Fideszt gyarmatosító gondolkodás jellemzi, ez a legfőbb ellentét közöttük, és az LMP szerint teret kéne hagyni arra, hogy ne csak a kormánypárt klientúrájából jelöljenek.

Forrás: Origo

42 hozzászólás “Eltökélt Orbán hallgatta meg az LMP-sek panaszait” bejegyzésre

  1. GONDOLKODÓ! szerint:

    “Eltökélt Orbán hallgatta meg az LMP-sek panaszait!”
    Vajon mit várhatnánk el egy pipogya egy helyben topogó gerinctelen senkiházitól aki (akik) a saját hazájuk, nemzetük ellen dolgoztak, de meddig?! Mi meg megalázva, megtörve, megfélemlítve, helyenként terrorizálva stb. tűrtük az általuk ránk kényszerített különböző szintű diktatúrájukat, a látszat demokráciájukat! S voltak nem kevesen akikkel ezt el is tudták hitetni!
    A NEMZET felemelkedése érdekében egy elkötelezett hazáját szerető karizmatikus személyre van szükség. Olyan akit az ország többsége sajátjának érez, s tudja azt, amit el is várhatunk tőle, értünk cselekszik.
    Nemzete, Hazája felemelkedésért nem riad vissza a rosszindulatú gáncsoskodóktól sem! Teszi és tudja a dolgát, amire felhatalmazást, megbízást kapott e rendkívül tehetséges NÉPÉTŐL!
    Ő lesz M.O. kiemelkedő ÁLLAMFÉRFIÚJA! MEGFOGJÁK LÁTNI! BÍZZANAK BENNE S CSAPATÁBAN! MI VÁLASZTOTTUK ŐKET!!!
    HAJRÁ MAGYARORSZÁG!

  2. Hédi szerint:

    Szívemből szóltál:)

  3. islander szerint:

    GONDOLKODÓ!

    és még te mondod magad gondolkodónak…pffffffffffffffff

    csak egyszer agyvérzést ne kapjál…

  4. csepeli szerint:

    Orbán teljesen elvesztette a realitásérzékét. Minél előbb váltjuk le, annál jobb.

  5. Béla szerint:

    csepeli, annyira jó hallgatni a vergődésedet.

  6. " ?! " szerint:

    #
    Kovács Ernő:
    2010. július 07., szerda 23:23-kor

    Gordon: Gyere ki holnap a Kossuth térre, ott majd meglátod mennyire vagytok “népszerűek”! Ne a Fidesz médiát nézd, hanem az internetet. Én bárkivel beszélgetek Csepelen, szídja a narancsot!
    #

  7. GONDOLKODÓ! szerint:

    “A globál gazdi is bajban van, nagyon mélyen van a biómasszában, szájukig ér! Európa normális kormányai is minket figyelnek, nekünk szurkolnak!”
    ” Tyhű” a mindenit! Ön T. bendeguz1 nagyon tud valamit, amit nagyon sokan nem tudhatnak! Miért? Mert nem figyelhetnek objektíve folyamatosan, s főként nem vehették észre a választások előtti igen fontos eseményeknek a stratégiai pontjait! Ami tulajdonképpen BP.-en vált végérvényessé, mondhatnám jelképesen, pecsét került rá! (milyen sokszor írtam erről, csak a hülyeség megy, de
    az PERMANENSEN!) TISZTELET a kivétel!
    Ezeket azért tudom alátámasztani, mert tudom, s értem Ön miről, mit ír és sugall az olvasóinak számára! Azt, hogy Ők értik-e, miről van szó, s mi a lényeg, azt nem tudhatom! A lényeg a lényeg! Nemzetünk felemelkedésére törvényszerűen szüksége van nem csak nekünk, hanem Európának, de a világnak is! Ha nekünk ilyen “hátszéllel” sem sikerülne, akkor lehet csak igazán nagy a baj! S azt viszont normálisan gondolkodó emberek sem akarhatják! Ma még csak a befektetett javaikat féltik, igyekeznek is mindent megtenni annak menthetősége érdekében, miközben tudván tudják, hogy ez a szisztem nem mehet tovább! De mi lesz holnap? Hogyan tovább? Ez az amit ebben a helyzetben még ők sem tudhatnaknak!

  8. Jobb Csepelért szerint:

    Az, hogy Orbán Viktor elment az LMP ülésére, csak egy gesztus, nem több! Nem hiszem, hogy különösebben közösködne velük, mert nem szorul rá. De ellenségeskedni sem akar, ennyiben gesztus.
    Én sem örülnék, ha a Fidesz az új balliberális párttal közösködne, de ettől egyenlőre még nem félek!

  9. " ?! " szerint:

    #
    csepeli:
    2010. július 07., szerda 22:59-kor

    Orbán teljesen elvesztette a realitásérzékét. Minél előbb váltjuk le, annál jobb.
    #

    Kedves “csepeli”!
    Csatlakoz Kovács Ernőhöz és együtt menjetek ki ma a Kossuth térre.
    Ha Ti ketten szorosan együttműködtök, akkor biztosan “minél előbb” megtörténik Orbán Viktort leváltása.
    Azt viszont javaslom, hogy legalább útközben egyezzetek meg (ha tudtok) Kovács Ernővel abban, hogy ki legyen Orbán Viktor utódja.
    Ha túl lesztek Orbán Viktor leváltásán, akkor ne feledkezzetek el rólunk, és írjátok meg, hogy kit állítottatok a Ti “demokratikus módszeretekkel” Orbán Viktor helyére!

  10. grün szerint:

    “Orbán Viktor miniszterelnök is elismerte, hogy a törvényhozási rohamtempó miatt nem volt elég idő a parlamenti egyeztetésre”
    A békákat különben sem szokták megkérdezni a mocsár lecsapolása előtt?

  11. Pákó szerint:

    Egyedül nem megy, egyedül nem megy, egyedül nem megy, HA HA HA HA!!!!!!

    BUDAPESTEN SEHOL NEM LESZ A FIDESZ,HA NEM PAKTÁL LE AZ SZDSZ UTÓDPÁRTJÁVAL.
    BÁR KIVEL FOGADOK EGY SÖRBEN, AMIT A HÉV SÖRÖZŐBE MEGIHATUNK MAJD………KEDVES GORDON!!!

  12. Pákó szerint:

    És az tévedés,hogy nem szeretném,hogy OV ne legyen sikeres miniszter elnök,mert ha úgy csinál mindent ahogy ígérte,az nekünk magyaroknak,(származástól,hovatartozástól függetlenül) is jó lesz.
    De idáig nagy dolgot még nem csinált,SAJNOS. De úgy látszik,hogy a saját sikere érdekében már most,lepaktál a nemzetárulók utódpártjával. Október után, amikor be fészkelték magukat az önkormányzatokba,meg jön a fekete leves….

  13. Manitu szerint:

    Pákó, tegyél fel egy hidegvizes borogatást, ha neked az a jó, akkor kakastollakból vagy Árpád-sávos kendőből.

  14. " ?! " szerint:

    #
    grün írta 2010. július 08., csütörtök 10:39-kor

    “Orbán Viktor miniszterelnök is elismerte, hogy a törvényhozási rohamtempó miatt nem volt elég idő a parlamenti egyeztetésre”

    A békákat különben sem szokták megkérdezni a mocsár lecsapolása előtt?
    #

    Kedves “grün”!

    Emlékeztetlek, hogy az utóbbi mondatot az MSZP-SZDSZ kormány tagjaként Kóka János mondta.
    Ha akkor élvezettel lenyelted ezt a békát, és nem zavart ez a hozzáállás, akkor most se háborogj!
    Amúgy meg igaza volt Kókának.
    A békákat nem szokták megkérdezni a mocsár lecsapolása előtt.

  15. Jobb Csepelért szerint:

    Pákó!

    Az áprilisi választésokon csak egy budapesti kerületben nem nyert a Fidesz, az pedig Angyalföld volt, mindegyik más kerületben a Fidesz vezette a listát. Én egyáltalán nem félek attól, hogy Tarlós elveszítené, ha nem fog össze az LMP-vel. Nincs szükség az LMP-re, mert Tarlós nélkülük is megnyeri a választást.
    Demszky liberális világvárosából már sok budapestinek elege van és meglepne ha az SZDSZ egyáltalán indulni tudna most ősszel. Az MSZP még azt sem tudja biztosan, hogy kit jelől, hacsak nem a “kvíz mester Vágó doktort” 😀

    (Vágó István ha ne adj Isten főpolgármester lesz, előterjeszti a Legyen Ön is BKV vezérigazgató programot 😀 )

    Viccen kívűl. Tarlós esélyes, mert óbudai ismerőseim mondták, hogy ők meg voltak vele elégedve, mikor a kerület polgármestere volt.
    Bár vannak dolgok amikkel 100%-ig egyetértek a Jobbikkal (nem is kevés), de most Tarlós az egyetlen esélyes aki eltakaríthatja azt a liberális mocskot és korrupciót ami 20 éve szennyezi a fővárost és keseríti meg a budapestiek életét.

  16. Pákó szerint:

    Jobb Csepelért:

    Igen sok mindenben egyet értek veled,de ha jól tudom akkor a Tarlós független volt és nem kellet senkinek megfelelnie,csak a III.ker.választó polgárainak. És más egy kerületet irányítani ahol a érdek sérelmek kisebbek,mint budapesti szinten,ahol az utasításokat,nem ő adja,hanem kapja. Szerinted fog tudni változtatni az Ukrán érdekeltségű parkolási problémán,vagy a oktatási alapítványokon, ahol milliárdokat húznak le? (Szegény Takács is ennek lett az áldozata) A globalisták úgy félre rakják, ha nem úgy táncol ahogy ők akarják, mint a sicc. Én nem látványos összeborulásra gondolok,hanem háttér alkut fognak kötni a Tarlósékkal.,,mert az mszp már púp a hátukon,viszont a befolyást nem fogják kiengedni a markukból a szdsz-hez közeli érdekcsoportok.
    Manitu…Gordon… (egy kutya) elégedett vagy a stílussal. Borogatással a fejemen írtam ez a hszt. De csak narancssárga kendőm volt.nem baj??????

  17. Jobb Csepelért szerint:

    Pákó!

    Értem azt, amit írsz, de szerinted Staudt Gábor miben tudna akkor változtatni? Neki nincs több éves tapasztalata Budapestről, mint Tarlósnak.

  18. Pákó szerint:

    Jobb Csepelért:
    Úgyis tudod,hogy mi a válaszom,??De a Jobbiknak is kell jelöltet állítania,és erre a feladatra ezek szerint őt találták legalkalmasabbnak.Arról nem beszélve,hogy a jövőre nézve most kell kinevelni a fiatalokból a majdani vezetőket.Neki is még rengeteg tapasztalatra van szüksége,és azt csak akkor tudja megszerezni ha bent lesz a Városházán. Jelenlegi “szakember” gárdából aki alkalmas erre a feladatra az csak a Tarlós. Én nem személye ellen vagyok,hanem szerintem a győzelemért alkut kell kötnie a Fidesznek. De ne legyen igazam azt szeretném….

  19. csepeli szerint:

    Megtámadták az együttműködésről szóló kormányhatározatot

    * MTI

    Megérkezett az Alkotmánybíróságra az az állampolgári beadvány, amelyben azt kérik a testülettől, hogy semmisítse meg a nemzeti együttműködésről szóló politikai nyilatkozat kifüggesztéséről rendelkező kormányhatározatot, mondta Sereg András sajtófőnök.

    A testület a leghamarabb az ősszel foglalkozhat a beadvánnyal, mivel az a jövő héten már nem kerül napirendre, az Ab pedig kedden tartja a nyári szünetet megelőző utolsó teljes ülését.

    A beadványban a kormányhatározat megsemmisítését kérik az Alkotmánybíróságtól, ugyanakkor alapvetően a nyilatkozat szövegét is kifogásolják. A nyilatkozat három mondata – a többi között az, hogy “a magyar nemzet 2010 tavaszán újra összegyűjtötte életerejét, és a szavazófülkékben sikeres forradalmat vitt véghez” – valóságtartalmuktól függetlenül sértik az alkotmány tanszabadságra vonatkozó szakaszát, véli a kifogást benyújtó ismeretlen.

  20. " ?! " szerint:

    Pákó: 2010. július 08., csütörtök 12:48-kor

    …… ha jól tudom akkor a Tarlós független volt és nem kellet senkinek megfelelnie, csak a III. ker. választó polgárainak. És más egy kerületet irányítani ahol a érdek sérelmek kisebbek, mint budapesti szinten, ahol az utasításokat, nem ő adja, hanem kapja.
    Szerinted fog tudni változtatni az Ukrán érdekeltségű parkolási problémán, vagy a oktatási alapítványokon, ahol milliárdokat húznak le?
    A globalisták úgy félre rakják, ha nem úgy táncol ahogy ők akarják, mint a sicc.
    —————————————————

    Kedves “Pákó”!

    Elnézést, hogy beleszólok a “Jobb Csepelért”-tel folytatott eszmecserétekbe és kérdezek.

    1.) Te arra hivatkozva megkérdőjelezed Tarló alkalmasságát,, hogy “más egy kerületet irányítani ahol az érdeksérelmek kisebbek, mint budapesti szinten”.
    Kérdezem, hogy szerinted ki az a személy aki Tarlósnál alkalmasabb, mert nagyobb budapesti szintű irányítási gyakorlattal, továbbá a megválasztásához elegendő választói támogatással rendelkezik, és jobb teljesítmény várható tőle, mint a kormányon lévő Fidesz támogatását élvező és 16 éves kerületi polgármesteri múlttal rendelkező pártonkívüli Tarlóstól?

    2.) Ha Tarlós képességeit kétségbe vonod, akkor ki az a Tarlósnál alkalmasabb személy aki képes megnyerni a főpolgármesteri választást és Tarlósnál jobban tud változtatni az Ukrán érdekeltségű parkolási problémán, vagy az oktatási alapítványokon, ahol milliárdokat húznak le?

    3.) Szerinted ki az a főpolgármesteri cím elnyerésére reálisan esélyes személy aki képes megakadályozni, hogy “A globalisták úgy félre rakják, ha nem úgy táncol ahogy ők akarják, mint a sicc”?

    Tisztelettel várom a válaszod.

  21. Pákó szerint:

    kérdőfelkiáltó-gondolatjel:
    A válaszom benne van Hsz-be.

    Jelenlegi “szakember” gárdából aki alkalmas erre a feladatra az csak a Tarlós. Én nem személye ellen vagyok,hanem szerintem a győzelemért alkut kell kötnie a Fidesznek. De ne legyen igazam azt szeretném….

  22. " ?! " szerint:

    Kedves “Pákó”!
    Köszönöm, hogy annak ellenére a válaszoltál, hogy a kérdéseim elküldése előtt 10 perccel megjelent hozzászólásodban valóban benne volt a válaszod.

    Csupán arra lennék még kíváncsi, hogy ha a jelenlegi gárdából Te is csak Tarlóst tartod alkalmasnak a főpolgármesteri tisztségre, akkor milyen rációt látsz abban, a hozzászólásaidban a kételyeidet hangoztatod, és ezzel a szocik ellen-kampányát erősíted?
    Nem lenne-e érdemes a feltételezésekre alapozott kritikák helyett jóhiszeműen kivárni azt az időt, amikor Tarlósnak a főpolgármesteri teljesítményét lehet minősíteni és kritizálni?

  23. grün szerint:

    “?!”!
    2010. július 08., csütörtök 11:47-kor
    Ha minden úgy van ahogy bátorkodtam írni (sőt inkább kopizni), akkor nem értem a felhánorodásod trágyát!
    Igazam van, de azért mégsem?
    Különösen sima agyad van!!!

  24. Pákó szerint:

    kérdőfelkiáltó-gondolatjel:

    Elég megfontolt és tapasztalt róka lehetsz te is. Én idáig jóhiszeműen vártam 12 évet,mert ebbe benne volt az OV. 4 éve is amikor rájuk szavaztam. Akkor is azt hangoztatta,hogy a Torgyánékkal nem lesz semmi féle alkudozás. Mégis mi lett a vége.Szart se csináltak,egy embert nem számoltattak el,asszisztáltak a Posta Bank, a FTC, a Baumag, olajmaffia……stb botrányokhoz is. Miért nem látjátok be,hogy itt akárki lesz hatalmon az elmúlt 20év szereplői közül,addig itt nem lesz változás.A Fideszre is ráférne a vezetőség váltás, olyanok lépjenek a régiek helyére akik nem korrumpálódtak,a Fidesz most ugyan azt játssza mint 94-ben az SZDSZ.Egyedül ők üvöltötték,hogy lesz elszámoltatás,kaptak is vagy 25%,és utána röhögtek a markukba.Nálam már nincs jóindulat a politikusokkal szembe. Ezek ellenére szeretném ha a ti jóslataitok jönnének be,és nem az enyém.Ez csak egy hsz, és nem kritika.

  25. " ?! " szerint:

    Kedves “grün”!

    Én nem háborodtam fel semmin. Csak arra hívtam fel a figyelmed, hogy nagyon visszatetsző azok részéről a Fidesszel összefüggésben emlegetni Kóka János mondását, akik ugyanabba az MSZP-SZDSZ táborba tartoztak mint Kóka, és a mondat elhagzásakor semmi kifogásolni valót nem láttak abban a magatartásban, amely magatartást az a mondat kifejezett.

    Ha akkor elfogadható volt az a magatartás, akkor most is fogadjátok el, hogy “A békákat nem kérdezik meg a mocsár lecsapolása előtt”.

    Az agyad állapotának a minősítésétől a békesség érdekében eltekintek.

  26. grün szerint:

    “?!”!
    Valami illesmire mondhatta Anyám anno, hogy: Kisfiam, nem illő kihívni szellemi párbajra egy fegyvertelent!

  27. " ?! " szerint:

    Kedves “Pákó”!
    Örülök, hogy egymás lehülyézése nélkül, normális stílusban is tudunk vitatkozni.
    Csak annyi megjegyzésem van a válaszodhoz, hogy ha 1998-ban Orbán Viktor nem alkudott volna meg Torgyánnal, akkor nem alakíthattak volna kormányt, és még annyi változást sem idézhettek volna elő, mint amennyit a Fidesz-MDF-Kisgazda kormány a hátráltató koalíciós viták mellett előidézhetett.

    Jelenleg annyival jobb a helyzet, hogy a mostani parlamenti többség biztosítja a cselekvőképességet (a megörökölt rendkívül rossz pénzügyi és gazdasági körülmények által szabott korlátok között.)

    Szerintem több türelemmel kellene lenni az kormánnyal szemben, a jelenlegi helyzetben, mert még jóval belül vagyunk azon a 100 napos türelmi időn, amelyet a korábbi kormányok a megalakulás utánra igényeltek.
    Egy kis jóindulattal belátható volna, hogy az ország eladósodásából származó pénzügyi helyzet, az örökölt közbiztonsági problémák, és a kormányzati ügyek átadás-átvétele közben bekövetkezett árvízkárok miatt, nem lehet egyik napról a másik napra minden problémát megoldani, és az elszámoltatást, valamint a törvényes keretek között lefolytatott felelősségre vonásokat sem lehet elkapkodni.

    Ebben a helyzetben több türelmet és méltányosságot kellene tanúsítani az új kormánnyal szemben, mert türelmetlen közvélemény túlzott nyomása kapkodáshoz és hibákhoz vezethet. Erre pedig nincs szükség, mert így bőven van mit kijavítani.

  28. nagyapó szerint:

    grün, csepeli, stb.
    El kellett volna olvasni a Fidesz programját, a választások előtt, és most nem csodálkoznának a sok törvényjavaslaton, tudnák milyen törvényeket hoz gyorsítottan az Országgyűlés.
    Az egyeztetések megtörténtek az elmúlt években, amit visszaigazolt a tavasz választás.

    Ceterum censeo… A kommunista, ha kinyitja száját, hazudik, ha kinyújtja kezét, lop.

  29. grün szerint:

    nagyapó!
    Volt???
    Egy üres papírt írtatok alá, és a Vezír még mindig azon görcsöl, hogy mit is írjon rá!

  30. Ditte szerint:

    Jaj, grün! Te ezt csak írod nagyapónak, vagy hiszed is?

  31. " ?! " szerint:

    Mesélj “Kovács Ernő”! Mi történt a Kossuth téren?

    Elé hangosan szidták-e résztvevők Orbán Viktort?

  32. grün szerint:

    ” Ditte:
    2010. július 08., csütörtök 21:01-kor

    Jaj, grün! Te ezt csak írod nagyapónak, vagy hiszed is?”
    Mint az empirizmus híve, csak annak hiszek amit tapasztalok!
    Tehát a fidesz úgy járt mint a mesebeli lovag, aki imádott hölgyének nyolc év tartózkodás, sóvárgás után szeretné megtenni amire az vágyik, de közben impotens lett és most kapkodni kénytelen! Különböző pótcselekvésekhez, pótszerekhez folyamodik, igér fűt-fát csak a lényeget kerüli gondosan!
    Mi lesz a vége, azt tudjuk, csak azt nem, hogy addig mi lesz?

  33. GONDOLKODÓ! szerint:

    T. grün! Ajánlom szíves és beható tanulmányozásra! Abban a reményben, hogy Önnek nem lesznek “szövegértelmezési problémái.
    “A globál gazdi is bajban van, nagyon mélyen van a biómasszában, szájukig ér! Európa normális kormányai is minket figyelnek, nekünk szurkolnak!”
    ” Tyhű” a mindenit! Önái T. bendeguz1 nagyon tud valamit, amit nagyon sokan nem tudhatnak! Miért? Mert nem figyelhetnek objektíve folyamatosan, s főként nem vehették észre a választások előtti igen fontos eseményeknek a stratégiai pontjait! Ami tulajdonképpen BP.-en vált végérvényessé, mondhatnám jelképesen, pecsét került rá! (milyen sokszor írtam erről, csak a hülyeség megy, de
    az PERMANENSEN!) TISZTELET a kivétel!
    Ezeket azért tudom alátámasztani, mert tudom, s értem Ön miről, mit ír és sugall az olvasóinak számára! Azt, hogy Ők értik-e, miről van szó, s mi a lényeg, azt nem tudhatom! A lényeg a lényeg! Nemzetünk felemelkedésére törvényszerűen szüksége van nem csak nekünk, hanem Európának, de a világnak is! Ha nekünk ilyen “hátszéllel” sem sikerülne, akkor lehet csak igazán nagy a baj! S azt viszont normálisan gondolkodó emberek sem akarhatják! Ma még csak a befektetett javaikat féltik, igyekeznek is mindent megtenni annak menthetősége érdekében, miközben tudván tudják, hogy ez a szisztem nem mehet tovább! De mi lesz holnap? Hogyan tovább? Ez az amit ebben a helyzetben még ők sem tudhatnaknak!

  34. GONDOLKODÓ! szerint:

    “21. drtarrferenc
    2010-07-05 12:10:40
    Az ECHO tv-s Analízis műsorában Bogár László és Lóránt Károly elmondták, hogy bizonyos SZDSZ-es körök hogyan működtetik a pénzpumpát, amit a
    Fidesz-nek sem szabad megpiszkálni. Lássuk, mit művelnek Sorosék.”

    “Top Secret! Szigorúan bizalmas anyagok!”

    “A lenti adatokat erősen őrzik a nyilvánosság elől. A mi célunk viszont az, hogy minél több ember tudja meg őket. Küldje tovább minden megbízható ismerősének! Ha egyetért velünk, segítse munkánkat, azzal, hogy terjeszti anyagainkat. Nem csoda, az adatok megdöbbentőek, és még megdöbbentőbb, hogy egyetlen magyar politikus sem beszél róla, még évértékelésben sem.

    Olvasson a sorok között!

    Íme két hír, amit az emberek 99,9%-a el sem olvas, és nem is ért.

    1. hír
    Az ország államháztartási és külső finanszírozási helyzete látványosan javult. … A Bank of America-Merrill Lynch (BoA-ML) bankcsoport londoni befektetési részlege átfogó összehasonlító elemzést állított össze a magyar és a lengyel költségvetési helyzetről. A ház számításai szerint a magyar államháztartás strukturális elsődleges egyenlege az idén (2010) a hazai össztermék (GDP) 5,3 százalékának megfelelő többletet mutat majd, …

    2. hír
    Röntgen alatt Magyarország – elégedett Brüsszel az eredménnyel …. Magyarország tartja a gazdasági program megvalósításának irányát, javul külső pénzügyi helyzete – állapította meg az Európai Bizottság, hétfőn közzétett, a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) együttműködésben készített helyzetértékelésében. (…..) Az elfogadott 2010-es költségvetés összhangban van a 3,8 százalékos GDP-arányos hiánycéllal, és jelentős tartalékok vannak benne.

    Tényadat:
    A vártnál kevesebb, 918,6 milliárd forint lett a 2009-es államháztartási hiány, azaz a GDP 3,6 százaléka.

    Akkor most nézzük meg mit jelent ez MAGYARUL:

    1. A magyar államháztartás 2009 és 2010 között stagnál, azaz nem változik. (Most tekintsünk el a pár tízed százalékos csökkenéstől, vagy esetleges emelkedéstől.)
    2. a fenti tényadatból így könnyen kiszámítható, hogy a magyar költségvetés 1% az 255 milliárd forinttal egyenlő. (Sima aránypár: Ha 918,6 milliárd 3,6%, akkor 1% hány milliárd?) Tehát 1% 255 milliárd forint!
    3. Idén 2010-ben 5,3% lesz az államháztartás elsődleges többlete. Azaz 5,3-szer 255 milliárd, vagyis 1352 milliárd forint. Ez az elsődleges egyenleg. Vagyis 2010-ben ennyi pluszt termel MAGYARORSZÁG. 1352 millárd forintot.
    4. A 2. hír szerint mégis tartható lesz a 3,8%-os hiány!!! Ezek szerint 3,8-szer 255 milliárd, azaz 969 milliárd forint lesz a hiány.
    5. Kérdés. Hová tűnt az 1352 milliárd többlet és miből keletkezett a 969 milliárdos hiány. Ez összesen 2321 milliárd forint, azaz 11,6 milliárd dollár.

    Hol ez a pénz? Kapaszkodjon meg!

    Ez a pénz a KAMAT, amit mi MAGYAROK, 2010-ben fizetünk!

    2321 milliárd forint, 11,6 milliárd dollár.

    Hogy érzékeltessük mennyi pénz ez, néhány példa:

    2321 milliárd forint az öt darab teljes és felépített 4-es METRO,

    vagy 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20., és 21. havi nyugdíj,
    vagy a teljes jelenleg már meglévő magyar autópályák felépítésének költsége,
    vagy mintegy 50-szer annyi pénz, mint amennyit az eltörölt
    vagyonadóból várt a kormány,
    vagy 150 darab Grippen vadászgép,
    vagy 2321 darab Combino villamos
    vagy 46420 darab Zuschlag és általa ellopott pénz
    vagy minden magyarnak a csecsemőtől az aggastyánig 232000 forint.

    Ennyit fizetünk csak kamatra 2010-ben.

    Mit tehetünk? Először is el kell érni, hogy ez közbeszéd tárgya legyen hazánkban, mert azoknak a kezében van a hivatalos és pártmédia, akik a kamatokat szedik tőlünk. Így soha, sehol nem hangoznak el ezek a számok. Az a politikus aki beszélne róla, holnaptól a süllyesztőben találná magát.

    Kik ezek a befektetők? Kik szedik a kamatokat?

    David Rockefeller, Nicholas Rockefeller, Soros György”

  35. Jobb Csepelért szerint:

    “T. grün! Ajánlom szíves és beható tanulmányozásra! Abban a reményben, hogy Önnek nem lesznek “szövegértelmezési problémái.”

    GONDOLKODÓ!

    Ilyenben ne reménykedj, mert grünnek nagyon súlyos értelmezési gondjai vannak, ami az elmeháborodottságából fakad! A rengeteg és súlyos helyesírási hibáit pedig az iskolázatlansággal lehet magyarázni 🙂
    Aki 40 év felett nem tudja rendesen leírni az olyan szavakat, mint az “érettségi”, vagy azt hogy “osztályzat”, abból még a 8 általánost is nehezen nézem ki.

  36. GONDOLKODÓ! szerint:

    T. Csepel.Info, Csepel hírblog!
    Kérem szíveskedjenek minőségi híreket, megfelelő címekkel közzé tenni!
    Oly annyira sikerül silánnyá “alászállni,” minden alkalommal az előzőekben közzétett anyagokat illetően. Hétről, hétre, már az a kritikai színvonalnak alsó határértékét sem éri el!
    Kérem igyekezzenek a nevelői, oktatói igényesség elsődlegességével közzé tenni anyagaikat, még a konzultáció szintjén is! Önök is nagyon jól tudják, nem mindegy, hogyan tesszük fel azt a bizonyos kérdést.
    Eleinte bizonyosan gondot fog jelenteni, nem kevesek esetében, de legyenek türelmesek, mert hosszabb távon megfogja érni MINDENKINEK!
    A MINDENSÉG IGÉNYÉVEL MÉRD MAGAD! KÖSZÖNÖM! ÜDV.

  37. Gordon szerint:

    Ez bekattant. 🙂

  38. Jobb Csepelért szerint:

    Az LMP képviseltette magát a vasárnapi meleg-felvonuláson!

    http://kepfeltoltes.hu/100712/buzilmp1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    Itt az új SZDSZ!

    LMP=Liberális Mutyizók Pártja

  39. Jobb Csepelért szerint:

    Elnézést, nem vasárnapi, hanem szombati!

  40. Jobb Csepelért szerint:

    Orbán Viktor miniszterelnök csütörtökön részt vesz a Jobbik parlamenti képviselőcsoportjának ülésén.

    Az LMP után egy újabb ellenzéki párt, a Jobbik országgyűlési képviselőcsoportja is meghívta frakcióülésére Orbán Viktor miniszterelnököt – közölte Szijjártó Péter.
    A miniszterelnök szóvivője közleményében hozzátette: az áprilisi országgyűlési választásokon az emberek megalapították a nemzeti együttműködés rendszerét, amelynek sikeres felépítése érdekében a miniszterelnök a második ellenzéki meghívást is elfogadta, és csütörtökön részt vesz a Jobbik frakcióülésén.
    A kormányfő múlt szerdán járt az LMP-nél.

    (MTI)

Itt lehet hozzászólni !