A Barbaro szerdán mutatja be a harmadik, 13 év hallgatás után elkészült albumát. A zenekar gitárosa egy világklasszis: kétnyakú gitárján „zongorázva” álmodja újra a régió népzenéjét. Cziránku Sándor házmesterkedésből tartja el családját.
A Barbaro szerdán mutatja be a harmadik, 13 év hallgatás után elkészült albumát. A zenekar gitárosa egy világklasszis: kétnyakú gitárján „zongorázva” álmodja újra a régió népzenéjét. Cziránku Sándor házmesterkedésből tartja el családját.
Fura, hogy tízemeletes csepeli panelházban lakik egy élő magyar rocklegenda, aki a hetvenes években a Gesarol, a Beatrice tagja volt, később a Gépfolklór, a Kárpát Möbiusz és mindenek előtt a Barbaro gitáros-mágusaként lett ismert. Még furább, hogy hat gyermekét nem a zenélésből tartja el, hanem e tömbházban vállalt gondnoki munkájából. A kaputelefon gombja mellett a nevét megjelölték. Azon gondolkodunk, hogy egy rajongó volt-e, vagy a lakóknak emelték ki a tömbházmester csengőjét. Valószínűleg az utóbbi. Beszállunk a liftbe, nyilván a friss festés is Cziránku úr érdeme.
A negyediken már vár minket a gondnok-gitárklasszis. Megkérdezi, hogy miért is érdeklődünk iránta. Mondjuk, az új Barbaro lemez apropóján. Őszintén elcsodálkozik. Mint mondja őt leginkább a munkájából adódóan – csőrepedés, áramszünet, liftelakadás – okán szokták keresni. Betessékel a szobájába, ami egyben gondnoki irodaként is funkcionál. A szobában szerszámok, a tömbház hivatalos nagykönyve, számlák. És a sarokban feltűnik a legendás kétnyakú Gibson, valamint különféle pedálsorok és erősítők. Ide kell panasszal fordulni a ház lakóinak és itt születnek a Barbaro-dalok. A szent és a profán egy panelszobában.
Hatalmas zenész!