Eddig mintegy negyedmillió devizahitelesen segített a kormány

NGM, Csepel.info

Eddig összesen mintegy negyedmillió devizahiteles helyzetén segített a kormány, több százmillió forint maradt a családoknál, azoknak pedig, akiknek továbbra is nehézséget jelent jelzáloghitelük törlesztése, rendelkezésükre áll az árfolyamgát rendszere, valamint a Nemzeti Eszközkezelő általi segítség – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium.

A devizahitelek rögzített árfolyamon való végtörlesztése révén 160 ezer, piaci árfolyamon több mint 1.200 milliárd forint értékű szerződés lezárására került sor, melyért azonban az érintetteknek csak kevesebb, mint 900 milliárd forintot kellett fizetniük – emlékeztetnek.

Az árfolyamgát korábbi verziójára kevesebb, mint 6000-en kötöttek szerződést (ehhez 57 milliárd forint hitel tartozott). A módosított árfolyamgát programot már jóval nagyobb ütemben veszik igénybe az érintettek. Az első négy olyan hónapban, amikor már az új árfolyamgátra lehetett jelentkezni, több mint 43.000 devizaadós kötött szerződést. Számuk az előzetes adatok szerint augusztus végére túllépte a hetvenezret is, ami az árfolyamgátra jogosultak mintegy 15 százaléka. Az igénybe vett kedvezményekkel az állam és a bankok által elengedett követelések eredményeképp 2012. július 31-ig összesen 500 millió forint maradt a családoknál. Tekintettel arra, hogy a rendszerbe év végéig lehet még jelentkezni, a tárca a részvétel további jelentős emelkedésére számít.

csepel.info

39 hozzászólás “Eddig mintegy negyedmillió devizahitelesen segített a kormány” bejegyzésre

  1. Jeniszej szerint:

    Orbán az IMF-ről: „Ezen az áron, így nem” 🙂

  2. Gordon szerint:

    Segíteni kell a bajbajuttott embereken. A bankadóra az IMF diktátumok ellenére remélem marad még egy darabig.

  3. ebihal szerint:

    Boldog vagyok, hogy a más hülyeségét én fizethetem.

  4. felix szerint:

    Ma is megvolt a segítség, gyengült a forint, Orbán akarata szerint.

  5. Nagyapó szerint:

    ebihal, felix! Döntsék el ki mellett vannak (tudom, mennyi lélegeztetőgépet…..), a polgárok, vagy a bankárok mellett?

    Ceterum censeo… A kommunista, ha kinyitja, száját hazudik, ha kinyújtja kezét lop.

  6. Dr. grün szerint:

    Öreg Pöcs!
    Nagyon meg vagyok elégedve a bankommal!
    A nála elhelyezett pénzecskémet ügyesen forgatja, a rászorulóknak tisztes kamatra hitelt, nekem a bevételből kamat formájában tisztes megélhetést biztosít!
    Tkp. ez lenne a bankok szerepe a gazdaság gépezetében! Ha valaki a küllők közé dugja a botot bankadó, nyereségadó formájában, az a hitelt felvevőkkel baszik ki! Mert automatice emelniük kell valamit! Hitelkamatot, kezelési költséget, utalási díjat stb.
    A zigazi bankár nem a tőkéből él, hanem annak kamataiból! ))) 🙂 (((

  7. ebihal szerint:

    nagyapó!
    Jó lenne, ha nem mosná össze a dolgokat! Itt nem nekünk kellene dönteni, hanem azoknak
    kellett volna másként dönteni, akik a hiteleket felvették! Ezt az ügyet már egy párszor kiveséztük. Ezzel a segítséggel kormányalkalmazottak milliókat, közalkalmazottak
    százezreket kereshettek, az igazi rászorulóknak meg odadobták az árfolyamgát című
    maszlagot. Miért kellene örülnöm, hogy a bank a magasabb kezelési költségekkel
    részben rajtam veri le a devizahiteleseknek “adott” kedvezményt?
    És csak egy példa a tisztánlátás kedvéért: Fideszes képviselő vagyonnyilatkozat szerint
    devizahitelt vett fel egyazon évben /2007/ lakásra és gépkocsira. /Ez már a válság eleje./
    2012-ben a feleség az első körben kap munkáltatói támogatást közalkalmazottként. A férj
    tanácsnok lesz. És akkor itt most egy sor kérdést fel lehetne tenni, de semmi értelme!

  8. Gustavo Thoeni szerint:

    Amikor feleannyit fizetett törlesztőrészletként a devizahiteles, mint a forinthiteles, akkor egy sem mondta milyen igazságtalan ez, befizetem a különbözetet.
    Most meg sírnak, pedig még most is kevesebbet kell(ene) fizetniük, mintha forint hitelt vettek volna fel.
    Megint a gondolkodó józan emberek szívják meg a felelőtlenek helyett.

  9. felix szerint:

    Nagyapó
    Nem tudok az egyszerű agyával gondolkodni, mert ugye vannak a betétes kisemberek meg a hitelt felvevő kisemberek.
    Akkor most melyik mellé álljak?
    És hol áll a kormány?

  10. Té-Gé szerint:

    nagyapó, elhiszed hogy leszarom az összes hitelkárosultat. Tudod miért? Mert nekünk soha semmilyen hitelünk nem volt és nem is lesz. 62 éves vagyok és mégis ment. Értesz engem? 🙂 A többire annyit, hogy az I. Orbán kormány idején nem szórták volna ki akkori áron 30 milliós lakásokra a pénzt, akkor a kisembernek is jutott volna egy használt panelra? Mivel a hazai betétállomány és a kintlévő hitelállomány köszönő viszonyban nincs egymással.

  11. Nagyapó szerint:

    Hogy mennyien szeretnek! a sok hozzászóló.
    ebihal! Én kocsit vásároltam. Szörnyű dolog egy polgártól. Az eladó olcsóbban adta a kocsit, ha hitelre vásárolom, mint készpénzért. Mit választottam volna. Az én hibám?
    Egy másik. A kormány felemelte a lakáshitelek kamatát. Hány szoci képviselő használta ki jól értesültségét (ezt az EU-ban büntetik).
    Talán elgondolkodhatna azon szoci képviselő eljárásán, aki feleségével együtt képviselő, de külön, külön felvettek útiköltséget, lakhatási díjat. De tudja ez aprópénz. A szocik nagyban utaznak.
    Gustavo Thoeni csütörtök – 20:58! Talán fejtse ki részletesen, miben ártott a zOrbán kormány!
    felix szerint: csütörtök – 21:57! Próbálja meg mindkettőt. Tegyen be – ha van – vegyen föl. Utána várom válaszát

    .Ceterum censeo… A kommunista, ha kinyitja, száját hazudik, ha kinyújtja kezét lop.

  12. felix szerint:

    Betettem azt ami van és nem veszek fel, így aztán nem szidom azt akit rádumálnék arra, hogy adjon.
    A már megkötött hitelek kamatát senki nem emelte fel.

  13. csaba péter szerint:

    Timeo danaosz et dona ferentesz

  14. Dr. grün szerint:

    “Az eladó olcsóbban adta a kocsit, ha hitelre vásárolom, mint készpénzért. Mit választottam volna. Az én hibám?”
    Így van, a Te hibád!
    Ha kp.-re vásárolsz azon az eladónak egyszeri haszna van, míg a részletre a futamidő végéig pötyög a számláló!
    Ezt nyalják be a népek! ))) 🙂 (((

  15. felix szerint:

    A hal sem gondolkodik el azon, hogy mit keres egy giliszta a vízben ezért harap rá a csalira.

  16. nagyapó szerint:

    csaba péter! Írása érthető. de a pontosság kedvéért: Timeo Danaos et dona ferentes.

    Ceterum censeo… A kommunista, ha kinyitja, száját hazudik, ha kinyújtja kezét lop.

  17. Menyhért Péter szerint:

    Kedves csepeliek!
    Én nem tudom, miért ez a nagy nyüglődés e témában?
    A rendszerváltó elit egyik kormánya sem kezelte tisztességesen, a magyar érdekek figyelembe vételével a bankokat. Ezek a globáltőke vezérei mindig is kifosztották az országot,miközben állandóan azt papagájozták a kormányaink, hogy a bankszektor a felemelkedésünk záloga.
    Ha azt a sok ezermilliárd forintot, amit a bankok puszira megkaptak a mi zsebünkből, inkább a munkaerő árának tisztességes kifizetésére fordították volna, akkor tizedannyi kölcsönre sem lett volna szükségük a magyar embereknek.
    Nevetséges olyat leírni, hogy a devizahitelesek megsegítése!
    A gyurcsány falka gondolataiban fel sem ötlött, hogy a vég nélküli hitelfelvétel káros az országnak, hiszen senki sem kérte számon rajtuk a mai napig: kinek a felhatalmazásával és milyen célra fordították azt a sok ezer milliárdot. Az orbán gang sem különb: a megsegítés címén a támogatói körüknek (gazdagok) 300 milliárdos árfolyamnyereséget adtak az összes adózó zsebéből! Olyanok kaptak “segítséget” más zsebéből, akik nem szorulnak rá!
    A többi orbáni segítség csak hókuszpókusz – a probléma eltolása későbbre.

    A lényeg azonban, hogy a devizahitelek teljes rendszere HIBÁS PÉNZÜGYI TERMÉK, ahogy Róna Péter több ízben kifejtette.
    A magyar államnak fel kellett volna lépni a jogtalanságok ellen,és az összes devizahitel szerződést felül kellene vizsgáltatnia semmis szerződés címén. Ehelyett kibújnak a jogi kiskapukon a felelősség alól.
    Érdemes elolvasni a
    http://devizahitel.5mp.eu/web.php?a=devizahitel
    oldal érvelését.
    üdv menyus

  18. Dr. grün szerint:

    menyus!
    “A lényeg azonban, hogy a devizahitelek teljes rendszere HIBÁS PÉNZÜGYI TERMÉK”
    Kényszerítette valaki a zembereket arra, hogy ennek ellenére mégis felvegyék?!
    Ha egy hús büdös nem veszem meg, esetleg ha elég éhes vagyok, akkor csinálok belőle egy cigánypecsenyét! ))) 🙂 (((

  19. Menyhért Péter szerint:

    Kedves grün!

    Szemléletedet leginkább félreértelmezett liberális – kőbolsevik álláspontnak nevezhetném.

    A zembereket saját államuk kényszeríti aránytalan hitelfelvételekre! A rendszerváltás óta ellopja az elit minden egyes dolgozó közgazdaságilag indokolt munkabérének legkevesebb 2/3-át! A szocik ugyanúgy szemét hazugságokkal tömik a zemberek fejét, mint a fidesz.ű

    Tök mindegy, hogy gyurcsány vagy orbán szeretne rákosi utódja lenni: csak a szín és a rizs stílusa változik.
    Üdv menyus

  20. Dr. grün szerint:

    menyus!
    “A zembereket saját államuk kényszeríti aránytalan hitelfelvételekre!”
    Nem Jóbarát!
    A zembereket a saját marhaságuk kényszeríti aránytalan hitel felvételre!
    Havi százezer nettóból szeretnének úgy élni mintha négyszázat keresnének!
    Mint a nők, mindig egy számmal kisebb cipőre és egy számmal nagyobb faszra vágyakoznak! ))) 🙂 (((
    “Szemléletedet leginkább félreértelmezett liberális – kőbolsevik álláspontnak nevezhetném.”
    Nevezd aminek akarod a zálláspontomat, de a véleményemet továbbra is fenntartom és maradok a realitások talaján! 🙂

  21. Menyhért Péter szerint:

    kedves grün!
    gondolkozz, mielőtt logikátlan marhaságokat írsz le.
    A zemberek a devizahiteleket a lakásproblémájuk megoldására vették fel, mert az állam semmiben nem segítette elő az emberhez méltó lakhatást.
    Kölcsönt nem kaphattak volna a te elképzelésed szerint, mert a bankok a szerinted “Havi százezer nettóból szeretnének úgy élni mintha négyszázat keresnének!” alapjára egyetlen peták kölcsönt sem adtak volna!
    A devizahitelek 20-30 éves futamidejű építési, felújítási kölcsönök, melyek nem a túlzott kényelmi igények kielégítését szolgálták.
    A dumád továbbra is hazug, demagóg szöveg, mellyel csak elfedni szeretnék azt, hogy a magyar állam és a bankok egymással bratyizva, a hitelfelvevők bőrére szeretnének mindent ráhúzni!
    A devizahitelek gátlástalan pénzügyi és állami magatartást tükröznek, amit józan ésszel nem lehet a legcsóróbb szereplő nyakába varrni!
    Egy példa:
    10 évvel ezelőtt 170 forintért adta nekem kölcsön a bank a saját vagy befektetőinek a tulajdonát képező SCHF-ot. Vajon, milyen alapon akarja minden évben, az akkor aktuális árfolyamra átszámolni ezt a pénzt, amiért ő előre kiszámolta hogy milyen költségeket és KAMATOT szed be tőlem?
    És vajon a bank ezért az árfolyam nyereségért fizetett adót az államnak?
    Hogy is van ez? A jövedelem papíralapon is kell, de utána nem adózik?
    És tisztességes-e az az eljárás, hogy az első 5-7 évben gyakorlatilag csak a 20-30 évre kiszámolt kamatot és költséget írja le, így egyáltalán nem csökken a tőkém?
    Azért lesz magasabb az én árfolyamveszteségem, mert ők EL NEM VÉGZETT MUNKA után szed be tőlem jövedelmet??
    Röhej az egész, és ezt a szoci-fidesz bagázs a mai napig legalizálja! Politikusaink rohadtak mind egy szálig.
    üdv menyus

  22. felix szerint:

    Kedves Péter.
    Lövésed sincs arról amiről írsz.

  23. ebihal szerint:

    nagyapó!
    Nem a Maga hibája, de a Maga döntése, és mint nagykorú állampolgár viselnie kell
    a döntéseinek a következményeit. Az említett szoci képviselő esete bizonyítja, hogy
    rossz a törvény, és az emberek épp ezt várták a Fidesztől, hogy elszámoltat, becsukja
    az ilyen kiskapukat. De nem történt meg. Mellesleg tud arra válaszolni, hogy az általam
    említett fideszes képviselő felesége vajon azért kapta a vissza nem térítendő/kedvez-
    ményes támogatást, a lakás mellett a kocsit is tudja fizetni, vagy a kocsira kapta, hogy
    a lakást tudja fizetni?

  24. Dr. grün szerint:

    Kedves menyus!
    “Azért lesz magasabb az én árfolyamveszteségem, mert ők EL NEM VÉGZETT MUNKA után szed be tőlem jövedelmet??”
    Először is magasról és nagy ívben leszarom a Te árfolyamveszteségedet! Remélem eszedbe sem jutott, hogy egy hitel lehet nyereséges a bankon kívül másnak is?! 🙂
    Akkor most nézzük a másik oldalról!
    Van egy összegecske a betétszámlámon ott ahol a NAV se jár, és köszöni szépen fejlődik!
    Szerinted egy szemét, aljas gazember vagyok, mert munka nélkül szerzek jövedelmet a munkával szerzett jövedelmemmel?!
    Miért kellene érdekeljen engem, hogy a bankom honnan veszi (akár Tőled is) a kamatjóváírásomat!
    Ha meghallom nyilatkozni a Vezírt mindjárt dörzsölöm a markomat!
    Az élet ilyen egyszerű! Semmi politikát ne keverj bele! ))) 🙂 (((

  25. Gordon szerint:

    “A zemberek a devizahiteleket a lakásproblémájuk megoldására vették fel, mert az állam semmiben nem segítette elő az emberhez méltó lakhatást.” – írja Menyhárt.

    Részben igaza van, de aki itt élt az elmúlt 10 évben az tudja, hogy bizonyos nem is annyira elhanyagolható esetekben volt ott más is: kocsi, nyaralás, szórakoztató elektronika, “fenyőünnep”, második ingatlan befektetésnek és hasonlók.

    Az a gépjárműpark ami most az utakon szalad javarészt hitelből van.

    Az öreg zsigák meg mentek a bontóba. Kár értük, jó kis autók voltak…

  26. felix szerint:

    Az sem igaz kedves Gordon.
    Azért mert a forint hiteleseknek csak a töredéke dőlt be, attól ők még vannak.
    Persze a gondolkodóknak soha sem volt jó sajtójuk ebben az országban.

  27. Gordon szerint:

    Szóval “nemigaz”… értem… akkor minden rendben van.

  28. Menyhért Péter szerint:

    kedves Gordon
    Az árú-hitelek futamideje 1-2-3-5 max 7 év.
    Nem ezek a hitelek okoztak családi tragédiákat, és nem ezek miatt lettek öngyilkosok szerencsétlen emberek.
    A rövid távú devizahiteleknél nem is volt olyan elviselhetetlen a törlesztőrészletek megugrása.
    Ettől függetlenül ezekben az esetekben is tisztességtelen volt a bankok és az állam felelősség áthárítása, mert maga a deviza ALAPÚ hitel hibás termék.
    Egyébként téged, meg sok más embert is jól behülyített a hazug propaganda gépezet.
    Üdv menyus

  29. Gordon szerint:

    Kedves Menyus!

    Értem amit mondasz, de én nem elsősorban az áruhitelekre gondoltam (abból is túl sok volt, előbb utóbb azt is ráterhelik az ember vagyonára ha nem fizeti).

    Ne felejtsük el az ún. deviza szabad felhasználású jelzáloghiteleket.

    Milyen “szép” termék is volt az…

    Úgy mondták: vegyél fel hitelt az ingatlanodra, hogy láthasd a Távol-Keletet. Majd kifizeted.
    Látták is sokan…

    Egy ábra:
    http://m.portfolio.hu/img/upload/2012/08/3_22.png

  30. felix szerint:

    Ó Ó kedves Gordon!
    Elbűvöltek az érveid.

  31. Gordon szerint:

    Az általam linkelt ábra egyértelmű.

  32. felix szerint:

    Bizony, ez az ábra pontosan mutatja, hogy milyen ütemben csökkent az eberek jövőbe vetett biyalma.

  33. Gordon szerint:

    Szerintem aki egyszer forró kávéval égette meg a nyelvét az legközelebb a hideg vizet is fújva issza.

    Az emberek rájöttek, hogy nem érdemes eladósodni. Szerintem egyáltalán nem baj, hogy az eladósodási tendencia megtörni látszik. Az hogy te mást gondolsz (és belekevered a saját butaságaidat) világosan mutatja, hogy nem érted a probléma mibenlétét.

  34. felix szerint:

    Remélem, hogy nem te vagy a pártod szakértője mert akkor nekünk annyi.
    Aki bízik a jövőben az előre meri hozni a beszerzéseit.
    Az előrehozott fogyasztás a gazdaság egyik motorja.
    Tudod ezért csökkent a fogyasztás ás vannak szarban a gyártók és kereskedők.

  35. Menyhért Péter szerint:

    kedves Gordon
    A belinkelt táblázatod csak azt mutatja, hogy rosszindulatú vagy.
    A szabad felhasználású hitelek közül ugyanis nem tudod elkülöníteni a lakáscélú, (felújítás, komfortosítás, bővítés) és a luxusköltés céljára felvett hitelt.
    Már ez a tény is az állam és a bankok összefonódásának bűnösségét támasztja alá, mert furcsa, hogy nem különítik el a deviza hiteleseken belül az alap megélhetési, és a luxus-kényelmi felhasználást. Ugyanez látható abban a tényben is, hogy az autó hiteleknél nem mérték fel a megélhetési és a szabadidős autó felhasználókat. Aki kisvállalkozóként létfontosságú eszközként használja az autóját, de azt nem tudja a vállalkozása költségeként használni, az saját autó használatként számolja el a költségeket. Ezek nem luxus-használatot jelentenek, és egészen másként kéne megítélni őket.
    Az a baj, hogy hozzád hasonlóan az összes rendszerváltó párt jó kommunista módjára általánosít, és nem értékeli a gazdaság folyamatait egy rendszer egészeként, annak összefüggéseivel együtt.
    Könnyű mindig a leggyengébben elverni a port, ahelyett, hogy a “nagy emberek” bevallanák tehetségtelenségüket.
    Magyarország gazdaságpolitikáját ma is olyan idióták alakítják, akiket már az első mikroökonómia zh után eltanácsolnának.
    De mit is várhatok egy olyan állítólag jogi egyetemet végzett vezetőtől, aki tudatosan és módszeresen szétverte a magyar jogállamiságot. Egy IGAZI jogásznak tudnia kellett volna, hogy mire szól és meddig terjed a “kétharmados” PARLAMENTI felhatalmazás.
    Ez a háborodott elme azonban azt sem vette észre, hogy már az első, a valóságot tükröző kérdőíves felmérése sem, a mániáival kapcsolatos kétharmados támogatottságot, hanem a saját szavazóbázisában keletkezett ellenállást tükrözte.
    Az ország tragédiája az, hogy kiszes haverja, a gyurcsány után már orbán is kivárja a teljes bukást, annak ellenére, hogy ezzel az országot tönkreteszi.
    Ha lenne a TK-ba ilyen, akkor mindkét sztálinista fafejet a magyar nép ellen elkövetett bűntett miatt kéne felelősségre vonni.
    Üdv menyus

  36. felix szerint:

    Mit ne mondjak?
    Orbánt és Gyurcsányt sztálinistának nevezni nem kis teljesítmény.
    Gratula.

  37. Menyhért Péter szerint:

    Kedves felix!

    Ha nem azt nézed,hogy mit mondanak, hanem azt, hogy mit csinálnak, akkor egyből könnyebb lesz észrevenni a rákosi típusú személyi kultusz építésének folyamatát fellelni a két sumák működésében.

    Nem kell naivan elhinni a baloldali meg jobboldali dumáikat, mert hazudnak reggeltől estig, és közben épül a diktatúra.

    Nyisd ki a szemed, és láss.

    Üdv menyus

  38. felix szerint:

    Akkor most sztálini, vagy Rákosi típusú?
    Azt már meg sem merem kérdezni, hogy Gyurcsány mennyiben volt diktátor.

Itt lehet hozzászólni !